Auteur Topic: Hints op WIDM.nl  (gelezen 234728 keer)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #740 Gepost op: 27-02-2005, 22:44:32 »
Ik kom weer even terug op de ogen die volgens mij in het hints plaatje zitten (Sorry voor wie het inmiddels verveelt, persoonlijk vind ik dit zeker zo interessant als al die getaltheorien en ontbrekende letters.). Er is gevraagd of ik wilde kijken of ze niet toevallig op de ogen van Lottie leken. Nou, totaal niet dus. Ik heb ze ook vergeleken met de ogen van de andere kandidaten, en dat past ook niet echt. Er is iets heel geks met die ogen. Er zit namelijk onder de iris flink wat ruimte, dat is al ongebruikelijk, en bovendien loopt het onderste ooglid erg rond, wat al helemaal vreemd is. Kijk je bijvoorbeeld naar het onderste ooglid van Yvon, dan loopt die vrijwel recht. Het zou kunnen dat de gefotografeerde het hoofd naar beneden houdt en langs zijn/haar wenkbrauwen omhoog kijkt naar de camera, dan zou je een vergelijkbare lijn kunnen zien, maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat het dan nog niet zou lukken.
Ik heb eigenlijk het idee dat er twee dingen aan de hand kunnen zijn.
1. De ogen zouden onderling verwisseld kunnen zijn. Als de gefotografeerde dan kijkt zoals ik net beschreef kun je een lijn zien zoals die in het plaatje zit.
2. De ogen kunnen best eens niet menselijk zijn. Dit is trouwens al eerder geopperd (ik weet niet meer door wie.). Ik wilde het er eigenlijk niet meer over hebben, maar in de topic over aflevering 7 gaat het ook alweer over vogels, dus misschien zit er toch iets in. Als het inderdaad dierenogen zijn, dan ga ik ervan uit dat het bijbehorende dier op een of andere manier symbool staat voor de mol. Overigens gaat het volgens mij niet om hanenogen, want bij de foto's die ik daarvan heb kunnen vinden zie je totaal geen oogwit.

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #741 Gepost op: 27-02-2005, 22:48:09 »
Ik kom weer even terug op de ogen die volgens mij in het hints plaatje zitten (Sorry voor wie het inmiddels verveelt, persoonlijk vind ik dit zeker zo interessant als al die getaltheorien en ontbrekende letters.). Er is gevraagd of ik wilde kijken of ze niet toevallig op de ogen van Lottie leken. Nou, totaal niet dus.

Ha Opa! Dat was ik. Dank je wel voor de moeite. ::ok:: Jammer van het resultaat. :-[ De rest van je betoog snap ik niet helemaal, want je zei eerder dat het precies Sander's ogen waren. Maar ja, dat is nu wat achterhaald. ;)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #742 Gepost op: 27-02-2005, 23:08:12 »
Dat was een graag gedane wederdienst voor een gewaardeerd medespeurder Ceetje. Maar ik heb niet willen beweren dat het precies Sander's ogen waren. Ik heb alleen willen aantonen dat de bewering van Rat dat de verhoudingen niet klopten iets te kort door de bocht was. (Overigens ben ik wel met hem eens ben dat de verhoudingen verdacht zijn, maar dat is iets anders dan dat ze met zekerheid niet kloppen. Het plaatje zou bv. breder  gemaakt kunnen zijn. Dat is zelfs vrij waarschijnlijk, omdat de ogen enigszins afgeplat zijn, en er ook een afgeplat silhouet van Elise in het hints-plaatje zit.)

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #743 Gepost op: 27-02-2005, 23:16:00 »
:D

Ik haal het plaatje even erbij, dan kunnen we weer opnieuw in die ogen staren... (Je hebt het overigens Sander genoemd, vandaar mijn vergissing ;)).

 




Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #744 Gepost op: 27-02-2005, 23:19:16 »
Ok, voor wie het echt niet ziet de ogen omcirkeld.
Ik heb het idee dat het dezelfde foto is als in het hints-plaatje, omdat als je de pupillen op elkaar past, de oogrand ook precies op de juiste plek uitkomt.

Dan hebben we deze natuurlijk ook weer nodig.


Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #745 Gepost op: 27-02-2005, 23:27:22 »
Citaat
dan ga ik ervan uit dat het bijbehorende dier op een of andere manier symbool staat voor de mol

Maar waarom eigenlijk ogen als symbool voor een mol die van nature vrijwel blind is? Dat snap ik ook al niet zo van die dagboekzinnen... Daar moet meer achter zitten.  ::vergroot:: En meer dan alleen maar de "mooie ogen van Lottie".

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #746 Gepost op: 28-02-2005, 08:16:21 »
Ik realiseer me ineens dat er met dat filmpje van vorig seizoen erbij al twee keer is gerefereerd aan Elise. Zou het niet toevallig kunnen zijn dat een van de overgebleven kandidaten als tweede naam Elise heeft? Of misschien heet Lottie eigenlijk Liselotte ofzo?

Offline egel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #747 Gepost op: 28-02-2005, 12:03:39 »
Nog even overdat filmpje van het vorig seizoen:
Om 17.30 is de afspraak met de "oude mol" George, al je nu eens kijkt wie er in de aflevering op 17.30 in beeld is.......jawel, Lottie ...
Het zou een hint kunnen zijn  ;D

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #748 Gepost op: 28-02-2005, 12:13:14 »
En is hier al eens gezegd dat op de officiële foto MM op dezelfde plek staat als Elise?
(Op WIDM1 na, stonden de Mollen tot nu toe steeds derde van links of derde van rechts.)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2005, 12:17:04 door ceetje »

Offline r0od!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • jaaaaaaah mijn mol is duidelijk!!!!!
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #749 Gepost op: 28-02-2005, 15:21:03 »
Hoi rOod
Als je de interviews bedoelt, die zijn te vinden op de nl site.
Bij dagboeken. Per aflevering staat er een filmpje van de afvaller

Okj dan!!!

tnx Anzjie!!!!!! ::bravo::

ik had se nog niej kunne vinde
maar door jouw hulp hebbik se nu!!!!!! ::joehoe::

 ::zwaai:: ::zwaai::

R0od!!
altijd in onze gedachten

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #750 Gepost op: 28-02-2005, 17:36:03 »
Als je de onderbalk en bovenbalk aan elkaar plakt, staan daar twee letters lijkt wel. Of stonden die er vorig jaar ook?

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #751 Gepost op: 28-02-2005, 17:56:50 »
Als je de onderbalk en bovenbalk aan elkaar plakt, staan daar twee letters lijkt wel. Of stonden die er vorig jaar ook?
Kun je iets duidelijker zijn, bijvoorbeeld door te omcirkelen? Want ik zie echt niet wat je bedoelt. Wat bedoel je met 'daar'?  ???
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #752 Gepost op: 28-02-2005, 18:01:06 »
Daar:

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #753 Gepost op: 28-02-2005, 19:14:50 »
(ff tussendoor :) )

L: wij zijn net bij dat kruispunt naar rechts gegaan zeg maar he [I: Ja, dus richting de pijlen] dan kom je weer bij een groot kruispunt en daar zijn we rechtdoor gegaan en vlak daarna daar staan wij nu.
I: wachteven wachteven na die pijlen kom je geen groot kruispunt tegen.
L: kom je geen groot kruispunt tegen zegt Isa.

L: wat houdt dat in dan moet je daar naar links zegmaar
 
lottie herhaalt de aanwijzingen van isa zodanig dat het lijkt te slaan op dingen die nog moeten komen, en zegt ook 'kom je geen groot kruispunt tegen zegt isa' - alsof het aan isa ligt - terwijl isa juist bedoelt: jullie zijn naar rechts gegaan ipv links! ga eens terug en dan naar links! (krijg hier een Elise regressie: het is half 6, dat zei ron)

(en dan nu weer terug naar onze verslaggever ter plaatse)



Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #754 Gepost op: 28-02-2005, 19:28:53 »
AAAAAAAH !!! Zusteeeer!!!
Ik denk dat ik de foto heb gevonden !!!!
Willen jullie hem al zien of zal ik wachten tot na de finale?

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #755 Gepost op: 28-02-2005, 19:30:06 »
Ik weet al wat. Ik ga hem langzaam laten infaden  >:D

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #756 Gepost op: 28-02-2005, 19:32:07 »
 ::oink::    ik wil hem zien ik wil hem zien ik wil hem zien 
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline smoesje

  • Forumlid
  • whacka whacka!
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #757 Gepost op: 28-02-2005, 19:34:15 »
je maakt me erg nieuwsgierig!!! nu wil ik hem zien ook!
« Laatst bewerkt op: 28-02-2005, 19:44:18 door smoesje »
Het zou hier Brussel moeten heten, was ik eindelijk is weg

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #758 Gepost op: 28-02-2005, 19:39:54 »
Ik ook. Ik ook.  ::jaja:: ::jaja::

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #759 Gepost op: 28-02-2005, 20:22:04 »
Ok. Komt ie  ;D