Auteur Topic: Voorkennis mbt de karakters.  (gelezen 2969 keer)

Offline Cosma

  • Forumlid
Voorkennis mbt de karakters.
« Gepost op: 10-01-2005, 02:01:29 »
Itt vorige jaren 'kennen' we sommige deelnemers nu iig een beetje van karakter om mogelijk te kunnen beoordelen of zij al dan niet een potentiële mol-kandidaat waren voor de makers.

In dat opzicht valt voor mij Victoria Koblenko gelijk af, ookal is ze een actrice ik heb haar een aantal keren geïnterviewd zien worden (bv in BvD) en ze is wanneer ze niet acteert onzettend snel op haar ongemak en gaat dan heel luid praten (schreeuwen), heel druk doen etc. Zij lijkt me danook geen type dat de mogelijk druk van het mol-zijn aankan, omdat zij in benarde situaties haar stemvolume niet onder controle heeft en zichzelf snel zou verraden.

Jim de Groot 'ken' ik persoonlijk een beetje, en hij zou imo een perfecte mol-kandidaat zijn, rustig, ondoorgrondelijk, slim, hem zul je niet snel nerveus zien worden.
Daarnaast is het een sympathieke vent die mogelijk niet snel verdacht zal worden (hij is best innemend) maar omdat hij toch wat ondoorgrondelijk is en zijn emoties goed in toom heeft lijkt hij me een perfecte mol-kandidaat.

Dan die vreselijke Gijs Staverman ::), een wannabe pur sang, een pretender die altijd aandacht nodig heeft, hij kan lachen op commando en enthousiasme veinsen, hij is dé persoon om te doen of hij de mol is (hetgeen hij ook absoluut zal gaan doen, zolang hij maar in het middelpunt van de belangstelling staat), om die reden zal hij (denk ik) niet als mol gekozen zijn, hij is een goede afleidingsmanouvre.

Marc-Marie Huybrechts, bijna elke zin die hij uitspreekt klinkt als een vraag, in dat opzicht zal het moeilijk zijn hem qua stem te betrappen op mol-leugens, maar imo is Marc-Marie echt een overgevoelig persoontje die de druk van het mol-zijn mogelijk niet aan zal kunnen.

Yvonne van der Hurk is een sterke tante, mentaal gezien zou zij denk ik een goede mol-kandidaat zijn, ik ken haar niet echt goed van tv, maar zover ik me herinner is zij gewoon een sterk typje.

Yvon Jaspers is ook wel een mentaal sterk type, al vanaf heel jong gewend aan camera's en iemand die heel enthousiast en amicaal zal zijn tov de mede-kandidaten, ook wel een mogelijke mol.

De overige kandidaten ken ik eerlijk gezegd amper, maar misschien kunnen we ze allemaal eens doornemen (iedereen hier 'kent' toch immers wel een aantal van de BN'ers van een bepaald programma), want ik heb toch het idee dat een mol toch grootdeels wordt geselecteerd op bepaalde eigenschappen.

« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 02:06:02 door Cosma »

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Voorkennis mbt de karakters.
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2005, 11:37:38 »
Als je de 'cijfers' die ze zichzelf geven hier naast legt, krijg je een ander of aanvullend beeld. Marc-Marie en Roeland zijn heel zelfverzekerd als je hun hoge cijfers ziet. Yvon en Yvonne weer heel voorzichtig. de rest zit er tussen in. Roeland en MM zijn m.i. winnaar-kandidaten maar geen mollen; een mol zal eerder neutraal zijn om er niet uit te springen op welke manier dan ook. Als je dit consequent bekijkt zouden de andere kandidaten behalve Yvon/Yvonne/MM/Roeland de mol kunnen zijn.

Lottie geeft aan een hekel te hebben aan onechtheid; prima rookgordijn voor een mol... Yvon heeft inderdaad net een hekel aan dingen die voor een mol handig kunnen zijn.

Het lastige t.o.v. andere series is dat een acteur je veel makkelijker het bos in kan sturen dan iemand anders.

Daarnaast is het maar net welke strategie de mol kiest. Ik vermoed dat Roeland in de eerste dagen absoluut gaat voor het winnen en het geld. Dit kan best een techniek zijn om iedereen er van te overtuigen dat hij de mol niet is... En zo kun je nog tig theorieën verzinnen.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Voorkennis mbt de karakters.
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2005, 11:42:37 »
Dit allemaal gebaseerd op de aanname dat deze paspoorten helemaal betrouwbaar zijn.(m.u.v. de mol dan) :)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 11:44:12 door Castor_en_Pollux »

Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re: Voorkennis mbt de karakters.
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2005, 18:42:07 »
Juist de voorkennis die je hebt over BN'ers is hartstikke gevaarlijk. Dat is alleen gebaseerd op tv-beelden en dus nooit accuraat. (Los van het feit dat jij Jim de Groot persoonlijk kent, Cosma. Dan is het natuurlijk anders.)

Ik vond Victoriaatje ook niet al te 'handig' overkomen bij Barend en Van Dorp, maar dat zegt maar weinig over hoe zij echt is. Die drie kwartier kunnen onmogelijk representatief zijn voor hoe zij de rest van de dag is. Toch?

Je moet volgens mij dus juist extra oppassen met voorspellingen over mogelijke gedragingen. Of met achteraf mollenacties aanwijzen. "Dat zou [kandidaat] noooooit doen" vind ik een erg gevaarlijke uitspraak.
Achteloos...

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Voorkennis mbt de karakters.
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2005, 20:02:17 »
Juist de voorkennis die je hebt over BN'ers is hartstikke gevaarlijk. Dat is alleen gebaseerd op tv-beelden en dus nooit accuraat.

Je moet volgens mij dus juist extra oppassen met voorspellingen over mogelijke gedragingen. Of met achteraf mollenacties aanwijzen. "Dat zou [kandidaat] noooooit doen" vind ik een erg gevaarlijke uitspraak.

broer!  ::zwaai::

Je hebt gelijk natuurlijk, maar ik bedoelde te zeggen dat we in de voorgaande reeksen de personen gaandeweg leerden 'kennen'.
Het is me vaak gebeurd dat ik kandidaten die ik in het begin niet zo zag zitten na een paar afleveringen juist heel erg ok vond, misschien herken je dat.

Dat kan nu ook gebeuren, misschien ga ik Gijs Staverman wel uiterst sympathiek vinden na deze WIDM ;), maar het is mogelijk met zovele users dat iedereen een bepaald persoon of meerdere personen die nu mee doen een beetje kennen qua karakter, ik ken bv Roeland Fernhout wel van film maar heb geen idee wat voor type hij is, en dat soort dingen nu alvast doornemen is misschien wel interessant?

We kunnen er misschien geen conclusies aan verbinden, maar los van wat de kandidaten over zichzelf schrijven op de WIDM site, ben ik wel benieuwd naar mogelijke karaktertrekken van deze BN'ers welke misschien bekend zijn bij deze of gene.

greetz!

Offline Molloos

  • Forumlid
Re: Voorkennis mbt de karakters.
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2005, 21:25:10 »
Ik denk dat Yvon Jaspers geen goede mol zou zijn omdat ze in mijn ogen niet zo heel erg sterk over komt. Ze kan volgens mij niet zo heel er goed 'liegen'.

Gijs Staverman daar in tegen moet je denk ik niet onderschatten, alhoewel ik denk dat ook hij niet de Mol is.

Maar deze vooroordelen zijn volgens mij heel erg slecht, ik wacht met smacht op de eerste aflevering. Dan kun je pas beoordelen hoe iemand in de groep ligt denk ik.  :)
Mol, Mollig, Molst!

Offline the_nijn

  • Forumlid
Re: Voorkennis mbt de karakters.
« Reactie #6 Gepost op: 12-01-2005, 13:43:29 »
Het wordt voorlopig een kwestie van strepen, wie volgens karakters geen mol zou kunnen zijn.
Lottie en Yvonne zouden kunnen.
Gijs, Jim Marc-Marie, Sander en yvon denk ik niet
Roeland en Isabelle ken ik niet

Jim en Gijs liggen te voordehand om mol te zijn, dus zijn ze het niet
Marc Marie is niet serieus genoeg
Sander is weer te serieus voor mol
Yvon hebben ze meegenomen als kandidaat en niet als mol

Voorlopig heb ik dus 4 mollen.
(Ik kan niet wachten tot het vrijdag is!)

Offline Pietje Precies

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alle kleine beetjes helpen.
Re: Voorkennis mbt de karakters.
« Reactie #7 Gepost op: 13-01-2005, 01:42:17 »
Lottie durft meer dan je op het eerste gezicht zou verwachten. Bij Jules Unlimited doet ze geen kleinigheidjes (zoals klimmen in hoogspanningskabels en van een heuvel af stuiteren in een plastic bol als ik het me zo even snel goed herinner). En omdat ze ook actrice is (al is ze niet de enige ;) ) kan ze doen alsof ze het niet durft.
Zo kan dus aan het begin van elke opdracht (afhankelijk van wat anderen op dat moment verwachten) nog worden besloten of ze iets wel of niet zal 'durven'.
Volgens mij maakt dat haar een ideale mol.
Als ze in de komende afleveringen niet durft te bungeejumpen o.i.d., word ik wantrouwig :)
« Laatst bewerkt op: 13-01-2005, 01:45:13 door Pietje Precies »
Molfan van het eerste uur