Auteur Topic: Hoe zit het spel in elkaar?  (gelezen 5446 keer)

Offline Nikki23

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Hoe zit het spel in elkaar?
« Gepost op: 10-01-2005, 12:18:02 »
Hallo allemaal,

Ik heb nog nooit wie is de mol gezien, dus het concept is helemaal nieuw voor me. Wil het wel gaan volgen dit jaar... Is er iemand die me kan uitleggen wat er nou precies de bedoeling is??
Ik heb wel al op de site gekeken. Maar ik snap niet hoe er nou een winnaar EN een verliezer EN de mol overkunnen blijven aan het eind  ???
Is het ieder jaar met BNners? En wat kunnen ze nou precies winnen?

Alvast bedankt!! ::bravo::

Topictitel verduidelijkt - Han13
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 12:35:53 door Han13 »
Don't cry because it's over - smile because it happened!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Ik snap het niet...
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2005, 12:22:36 »
Er zijn 9 kandidaten en 1 mol zij moeten samen geld gaan verdienen dmv het uitvoeren van opdrachten. De winnaar krijgt uiteindelijk dat geld.

Wie is de afvaller? Na elke aflevering moeten de kandidaten 20 vragen beantwoorden over de mol. Vragen als: 'Heeft de mol kinderen?' 'Waar woont de mol?' 'Hoe oud is de mol?' en natuurlijk de hamvraag 'Wie is de Mol?' Degene die het minste van de 20 vragen weet, valt af.

Zo gaat het door totdat er 3 mensen over zijn: De winnaar, de verliezer en de mol. Dan krijgen de kandidaten 40 vragen over de mol.

Wie is de winnaar? De winnaar is diegene die het meeste weet over de mol.

De winnaar krijgt het geld dat verdiend is in de opdrachten.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik snap het niet...
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2005, 12:23:47 »
Eerste keer met Bekende mensen.
Een groep mensen werkt samen om geld te verdienen. Dat geld is uiteindelijk voor de iwnnaar. Maar er is dus een mol (= ander woord voor saboteur/collaborateur) die probeert de opdrachten te saboteren. Niemand weet wie de mol is (behalve de mol zelf natuurlijk) en ze moeten die zien te vinden.

Elke aflevering valt er iemand af (ze moeten een vragenlijst invullen over wie de mol is,dat zie je dan wel, en degene die de slechtste score heeft, valt af). Uiteindelijk blijven er drie personen over. Eentje daarvan is De Mol. De andere twee zijn kandidaten. Die moeten dan de finale spelen. Ze maken opnieuw de vragenlijst en degene die dat het beste doet, wint het geld dat ze bijeen gesprokkeld hebben. De andere is dan de verliezer van de finale.

Vandaar dus dat de laatste drie de mol, de winnaar en de verliezer is.

Je kan meer lezen over vroegere reeksen van 'Wie is De Mol' en over buitenlandse reeksen op deze site: http://www.geocities.com/robbieazertyui  ::trots::
(sorry, ik kon het niet laten :) )

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik snap het niet...
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2005, 12:33:21 »
Er staat ook 'n pagina met uitleg over 't spel op onze site: Wat is 'Wie Is De Mol?' (ook te bereiken via 't menu onder 'WIDM-stuff') :)

Offline Nikki23

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zit het spel in elkaar?
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2005, 13:20:38 »
Dus dan moeten ze die vragen beantwoorden over degene die ze verdenken van het saboteren van de opdrachten??
En hoe worden die opdrachten gesaboteerd dan? Zien wij dat?
Sowieso wat stel ik me bij die opdrachten voor?

Thnx voor jullie snelle reactie!  ::bravo:: En Robbie ik zal zeker op je site kijken!
Don't cry because it's over - smile because it happened!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe zit het spel in elkaar?
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2005, 13:22:15 »
Zeker doen, op die site staan namelijk alle antwoorden op die vragen. ;)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zit het spel in elkaar?
« Reactie #6 Gepost op: 10-01-2005, 13:45:11 »
Dus dan moeten ze die vragen beantwoorden over degene die ze verdenken van het saboteren van de opdrachten??

Yep, als Yvon bijvoorbeeld denkt dat Jim de mol is, dan zal ze de vragen in de test op hem beantwoorden. Dus bijvoorbeeld bij de vraag 'Is de mol een man of een vrouw?' 'man' als antwoord invullen. Maar als de mol dan Isabelle is, heeft ze die vraag dus fout beantwoord.

Citaat
En hoe worden die opdrachten gesaboteerd dan? Zien wij dat?

Soms wel en soms niet. Daarom is 't zaak om als kijker goed op te letten en uitgebreid hier te discussieren waarom 'n opdracht mis liep. Maar vergeet niet: gewone kandidaten (die niet de mol zijn) maken ook fouten! Zowel onbewust als bewust: zij willen namelijk ook verdacht overkomen, zodat anderen hen gaan verdenken en ze zelf meer kans maken om te winnen.

Citaat
Sowieso wat stel ik me bij die opdrachten voor?

Dat kan werkelijk vanalles zijn, zowel opdrachten voor de hele groep als opdrachten voor 'n klein groepje of zelfs individueel. Helaas hebben we hier niet meer de afleveringsverslagen van vorige series voorhanden, waarin je wat voorbeelden van opdrachten zou kunnen zien. Maar op robbie's site kun je vast wel wat voorbeelden van opdrachten terugvinden.  :)

Offline Nikki23

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zit het spel in elkaar?
« Reactie #7 Gepost op: 10-01-2005, 14:20:32 »
He Robbie echt leuke site! Haha ik heb weer wat te lezen zeg  ;D Wat een werk trouwens... En dat het in zoveel landen is uitgezonden joh!

Oh ik krijg al helemaal zin om het te gaan volgen  ::regenboog::
Don't cry because it's over - smile because it happened!

Offline Nikki23

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zit het spel in elkaar?
« Reactie #8 Gepost op: 10-01-2005, 14:23:48 »
Soms wel en soms niet. Daarom is 't zaak om als kijker goed op te letten en uitgebreid hier te discussieren waarom 'n opdracht mis liep. Maar vergeet niet: gewone kandidaten (die niet de mol zijn) maken ook fouten! Zowel onbewust als bewust: zij willen namelijk ook verdacht overkomen, zodat anderen hen gaan verdenken en ze zelf meer kans maken om te winnen.

Die snap ik niet helemaal... waarom willen anderen dan verdacht overkomen? Dus degene die niet de Mol is kan ook saboteren? Maar dan winnen ze de opdracht toch niet (en ook het geld niet)? ....

Waarom is het trouwens dit jaar met BNners ipv onbekenden?
Don't cry because it's over - smile because it happened!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zit het spel in elkaar?
« Reactie #9 Gepost op: 10-01-2005, 14:27:21 »
Die snap ik niet helemaal... waarom willen anderen dan verdacht overkomen? Dus degene die niet de Mol is kan ook saboteren? Maar dan winnen ze de opdracht toch niet (en ook het geld niet)? ....

Als jij zelf niet de mol bent en graag wilt winnen, hoop je dat je zelf de goede mol in gedachten hebt en anderen niet. En door zelf verdacht te gaan doen (dus bijvoorbeeld 'n opdracht extra laten mislukken), gaan anderen jou verdenken en zitten die dus op 'n verkeerd spoor. Zo vergroot je je eigen kansen om te winnen. 't kan dus voorkomen dat je iemand betrapt op sabotage, maar dat dit bewust gedaan is om verdacht over te komen. Maar de kandidaten kunnen ook gewoon fouten maken natuurlijk. Vaak verloopt de samenwerking in de groep zo hectisch of zijn de opdrachten zo ingewikkeld, dat 't niet lukt om de opdracht binnen de tijd uit te voeren. Op zo'n moment hoeft de mol niet eens zelf wat fout te doen, want de andere kandidaten zorgen er wel voor dat 't mislukt.

Offline Nikki23

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zit het spel in elkaar?
« Reactie #10 Gepost op: 10-01-2005, 14:46:36 »
Dus dan komt het er in de praktijk op neer dat de Mol niet saboteert, maar iemand die verdacht wil worden van het Mol-zijn?

Tjee en hoe gaan we dan ooit raden wie het is? Klinkt mij nogal ingewikkeld  ???

Wie was vorig jaar de Mol en hadden mensen het hier op het forum snel door?
Don't cry because it's over - smile because it happened!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe zit het spel in elkaar?
« Reactie #11 Gepost op: 10-01-2005, 15:01:37 »
Sommigen doorzien het plots wel en dan vallen alle stukjes van de puzzel bij elkaar.

Maar eenmaal je iemand verdenkt, blijft alles wat die persoon doet verdacht.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zit het spel in elkaar?
« Reactie #12 Gepost op: 10-01-2005, 15:33:58 »
Dus dan komt het er in de praktijk op neer dat de Mol niet saboteert, maar iemand die verdacht wil worden van het Mol-zijn?

De mol hoeft soms niet zelf te saboteren nee, omdat anderen dat al doen (bewust of onbewust). Maar vaak ook wel hoor, want anders is 't geen echte mol natuurlijk! Rest voor ons de taak om uit te zoeken wat nu echt molse acties zijn en wat niet.  :)

Tjee en hoe gaan we dan ooit raden wie het is? Klinkt mij nogal ingewikkeld  ???

Is 't ook!  ;D  En je zult zien dat 99% van wat we hier verzinnen aan theorieen en wat we zien als molse acties, achteraf fout blijkt te zijn. Maar dat maakt 't niet minder leuk. 't is gewoon 'n spel waar je helemaal in op gaat en waaraan je wekenlang plezier gaat beleven. Dat beloof ik je.  ::ok::

Offline Nikki23

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zit het spel in elkaar?
« Reactie #13 Gepost op: 10-01-2005, 15:53:40 »
Haha klinkt allemaal erg leuk ja!  ::ok::

Ik ga het zeker volgen. Samen met een vriendin van me. We keken altijd ER en we hoorden daar op het forum dat de Mol ook zo leuk is. Dus dat komt dan als goede vervanging. Alleen balen dat het op vrijdagavond wordt uitgezonden  >:(

Bedankt voor jullie hulp! Nou snap ik er hopelijk meer van  ::bravo::
Don't cry because it's over - smile because it happened!