Auteur Topic: Oude tips en hints  (gelezen 6527 keer)

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Oude tips en hints
« Gepost op: 10-01-2005, 16:28:10 »
Er wordt nu al veel gespeculeerd over hints en tips die nu al voorhanden zijn. Ik denk dat er nu nog niet zoveel te vinden is maar dat het wachten is op de afleveringen.

Omdat de laatste serie nogal ff geleden is, vraag ik mij af wat voor tips je ook al weer uit de afleveringen kon halen. Uiteraard kon je kijken wie welke acties wel of niet deed. Daarnaast zaten er soms ook tips in de muziek. Als laatste herinner ik mij een letter of cijferreeks in de Canada-serie. Hoe zat dit ook al weer? Oh ja, en er was volgens mij een terukerend getal.

Waar het mij nu om gaat is niet zozeer de hints zelf maar het soort hints. Waar moet je op letten? Kan iemand die onlangs de oude eps nog heeft gezien daar iets over zeggen?

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oude tips en hints
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2005, 16:43:15 »
Je bedoelt neem ik aan de hints die er daadwerkelijk in bleken te zitten en niet alle dingen die wij zelf verzonnen hadden? (want in dat laatste geval ben ik wel effe dagen bezig.  ;) )

In de 4de serie zaten er de volgende hints in:

  • Het getal 28: dit kwam herhaaldelijk terug (b.v. leeftijd Ferdi, die jarig was in de serie en 't stond ook op 'n reddingsvest tijdens een van de opdrachten) en was 'n hint richting de geboortedatum van Elise (die wij dus helemaal niet wisten en ook niet konden weten. Was dus 'n beetje 'n rare hint  :-\\ )
  • In 't begin van de aflevering was telkens te zien hoe de mol instructies kreeg en de mol droeg daarin zwarte handschoenen. Elise had die handschoenen blijkbaar tijdens de serie constant aan.
  • De stem van de mol op de videoband, die de kandidaten te zien kregen, was vervormd op de melodie van 'Fur Elise', maar dan omgedraaid en versneld.
  • De seconden in de blinddoekopdracht waren te vertalen in de vijf letters van de naam 'Elise'.
  • Op de foto's in de koker stonden dingen van Elise, onder andere haar ketting.

    Met dank aan 't WieIsDeMol.Com Forum AVRO serie 2003 , want ik wist ook niet meer alles uit m'n hoofd.  :)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oude tips en hints
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2005, 16:49:42 »
In de derde serie zaten deze hints:

  • Uit de leader was gaandeweg op te maken welke drie kandidaten de finale zouden halen. John, George en Jantien waren in de leader te zien terwijl ze met een duo-opdracht bezig waren. En wel telkens met een van de andere finalisten. John was te zien tijdens de schapenopdracht. Hij deed die opdracht samen met Jantien, een van de andere finalisten. George is te zien tijdens het boom kappen. Hij deed dat samen met John, ook finalist. Jantien was te zien tijdens het zingen. Zij deed dat met George.
  • Op drie verschillende momenten in de serie kwam de letter 'G' opvallend in beeld, of juist niet in beeld. Eerst in aflevering 2 tijdens de denkers/doener/dromers-opdracht, als de kandidaten de naam van een bekende Portugese schilder op internet moeten intypen. Deze schilder heet Jorge Colaco (met een 'C'), maar ondertekent zijn schilderijen met Jorge Golaco (met een 'G'), dat is ook de naam die de denkers zoeken. Tijdens de de vliegtuigopdracht is de G juist niet te zien. Als enige letters van het woord WAAGHALS is de G niet in beeld te zien. De derde G werd ruim van tevoren aangekondigd. Tijdens de geldwagenopdracht in aflevering 3, is het identiteitspasje van
    John te zien met het serienummer: 221198112205. Als je deze cijfers vertaalt naar de letters in het alfabet, kom je op het woord 'bushalte' (2=b, 21=u, 19=s etc. etc.) Pas in aflevering 8 komt dit terug. De boom die John en George moeten omhakken is in feite
    een bushalte voor de andere kandidaten. In de schors van die boom is heel groot en duidelijk een G gekapt. (Dat John het ook nodig vond om ook zijn initiaal in de boom te kerven is een bijkomstigheid die niet in de hand te houden is).
  • Een aanwijzing die alleen maar boven water was te halen als de kandidaten zelf meewerkten waren de aanmoedigingsteksten in rode letters tijdens de fietsopdracht. Op het wegdek naar de bergtop stonden alleen de namen van alle vrouwelijke deelnemers te lezen....en de kreet: 'Hup Mol'. Met andere woorden: de mol is een man. In de uitzending waren niet alle kreten te zien, maar door middel van de interviews met de afgevallen kandidaten op internet, was deze aanwijzing te ontdekken. Mits de kandidaten goed hadden opgelet natuurlijk.

    Dit keer met dank aan 't WieIsDeMol.Com Forum AVRO serie 2002::ok::

    Iedere keer waren de hints trouwens nogal teleurstellend, omdat we zelf veel meer bedacht hadden.  ;D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oude tips en hints
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2005, 17:14:34 »
In de tweede reeks kon je bij het achteruitspoelen van twee scenes een stem horen:"Nico is De Mol"
(een keer tijdens de museumkraak in Kelvin Grove Museum en een keer bij de intro van de opdracht waar ze het fort moesten verdedigen. toen er ingezoomd werd over een meer naar Kilchurn Castle)

Een leukere hint daar was de openingssequentie. Telkens zagen we dezelfde beelden van alle kandidaten, maar van Nico was het elke week een beetje anders. Het was telkens een stukje uit de opdracht waar hij van een klif naar beneden rappelt. Al die stukjes (van de openingssequentie) achter elkaar geplaatst zag je Nico helemaal naar beneden rappelen.


Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oude tips en hints
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2005, 17:19:40 »
Was 't in de 2de serie niet ook 'n tip dat Nico bij de opdracht waarin iedereen zich moest zien te bevrijden in de donkere kamer zat? En daarin stond geloof ik ook 'Mol' op de muur geschreven.  :-\\

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oude tips en hints
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2005, 17:21:54 »
Hij zat wel in een donkere kamer, maar dat werd in die reeks niet als hint angebracht.
Bij België 2 werd dat wel vermeld, dat het tperend was dat een blinde mol in een donkere kamer zat.

En van Mol op de muur geschreven was dan ook bij België 2. 'Zoek Juan Palomo' en van PALOMO kon je 'OPA MOL' maken. De oude gepensioneerde meneer was dus de mol.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oude tips en hints
« Reactie #6 Gepost op: 10-01-2005, 17:26:21 »
Hij zat wel in een donkere kamer, maar dat werd in die reeks niet als hint angebracht.
Bij België 2 werd dat wel vermeld, dat het tperend was dat een blinde mol in een donkere kamer zat.

En van Mol op de muur geschreven was dan ook bij België 2.

Ik weet idd nog dat die hint gewoon gejat was van Belgie 2 en dat iedereen dat zo stom vond (en zelfs daarom ging geloven dat 't ook geen hint was, want 'ze zullen toch niet precies 't zelfde doen?') En dit is denk ik ook de reden dat 't door de makers niet als hint werd gegeven achteraf.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 17:49:24 door Han13 »

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oude tips en hints
« Reactie #7 Gepost op: 10-01-2005, 18:02:38 »
De hints uit de laatste Belgische serie, met dank aan Erik TKS. De mol was Marc Simons.

Er waren vier relatief eenvoudige hints:
  • Normaal werd bij elke proef de plaatsnaam en de provincie getoond maar alleen bij de eerste proef werd de locatie vermeld: het San Marcoplein.
  • Op Marcs petten stonden altijd teksten die begonnen met een M, een O of een L.
  • Bij elke afvalronde zat Marc in de buurt van de afvaller. Hij probeerde deze altijd na het rode scherm nog even aan te raken met een schouderklopje of zo.
  • Bij de duelproef liep onder Marc de tekst De Mol toen hij naar zijn plek liep

De laatste hint is volgens mij gevonden op dit forum, de andere drie dacht ik niet.

De andere vier waren voor de puzzelaars:
  • In de aflevering 4, 5 en 6 zat er in de stemronde een beeld dat van een hand naar een computerscherm ging. Op de computer was een code die altijd startte met WVIS PC. Daarna volgde respectievelijk C 1, 36 en M 36. Samen wordt dat MC 1:36-37 en dat verwijst naar een bijbeltekst van het boek Marcus: Simon en zijn metgezellen gingen hem na, en ze vonden hem en zeiden hem: Iedereen zoekt u.
  • Soms verdwenen er letters of cijfers te laat bij de plaatsaanduidingen: 10 (aflevering 4:proef 2), L (5:3), 5 (6:3) en C (7:intro). Opnieuw kun je hiermee een bijbelvers maken: Lucas 5:10 (eerste zin weggelaten): Maar Jezus zei tegen Simon: `Wees niet bang. Voortaan zul je mensen vangen.'
  • Dit bijbelvers zat ook verstopt in de berekeningen voor de kandidaten die de kokers hadden geopend. De antwoorden waren 122, 135 en 10, ofwel 12 21  3 5 10 en als de eerste drie getallen omzet naar letters: L (12de letter van het alfabet) U  C 5 10.
  • Ook in het foutieve antwoord van de getallenpuzzel in mijnproef  (926) zat een tip verstopt: met de cijfers kan je de naam van de Mol maken: 9+6-2=13 (dertiende letter van het alfabet is M), 9-6-2=1 (A), 9x2=18 (R) en 9-6=3 (C).

De verdwijnende letters en cijfers vielen op, maar ik weet niet zeker of de bijbeltekst ook gevonden is. De andere drie hints zijn dacht ik niet gevonden.

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re: Oude tips en hints
« Reactie #8 Gepost op: 10-01-2005, 20:27:10 »
De verdwijnende letters en cijfers vielen op, maar ik weet niet zeker of de bijbeltekst ook gevonden is.
::jaja:: Wolfje!!!
A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oude tips en hints
« Reactie #9 Gepost op: 10-01-2005, 21:31:04 »

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re: Oude tips en hints
« Reactie #10 Gepost op: 10-01-2005, 21:40:55 »
Inderdaad, in dit topic.

 ;D Leuk om terug te zien, vooral ook die reactie van Knudde: Prachtig gevonden!
Maar ik lach me toch een breuk moest het waar zijn 
A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oude tips en hints
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2005, 08:22:26 »
Han13, dit waren inderdaad de tips die ik zocht. Niet dat ik verwacht dat dezelfde hints weer gebruikt zullen wordne, maar dan ben ik weer even up-to-date hoe je ook al weer moet 'denken' bij de mol! ::ok::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oude tips en hints
« Reactie #12 Gepost op: 11-01-2005, 11:25:16 »
Had al eens een hele uiteenzetting gedaan van de hints uit België 2, en toen postte ik het en toen ging er iets mis en was alles verloren  >:(

Poging 2:
- eerste beeld dat we zagen van heel de reeks, was de naam van De Mol, gevolgd door de Mol zelf
- de volgode van de kandidaten in de openingstune van aflevering 5:
Citaat
Carine - David - Hugo - Eef - Marianne - Niki
Alfabetisch dus, behalve voor Hugo. Tenzij je 'Hugo' vervangt door 'De Mol'
Citaat
Carine - David - De Mol - Eef - Marianne - Niki
- Hugo droeg sloffen tijdens de eliminatierondes. Hij wist toch dat hij niet gepakt en klaar moest zitten om het spel te verlaten.
- nummerplaat van de auto die de afvaller wegbracht. Bij Luc was het AUX-688, maar de daaropvolgend aflevering was het exact dezelfde wagen, maar met één letter verschil in de nummerplaat: HUX-688 De H van Hugo
- in de bibiliotheekopdracht moesten ze boeken vinden van oa: Vitor Hugo en Hugo Claus
- Hugo in de donkere kamer en OPA MOL (zoals eerder hier gezegd)
-En de beste hint in molgeschiedenis (vind ik): Elk eerste woord van elke aflevering achter elkaar zetten:
afl 1. De Mol is het verhaal van een reis...
afl 2. Mol zijn is vrij gemakkelijk...
afl 3. Is inzet voor de proeven een garantie om in het spel te blijven?
afl 4. Hugo heeft gekozen voor de vrijstelling...
afl 5. En wat niemand verwacht had, gebeurde...
afl 6. Alleen in Spanje. In een gezelschap waar ze niet vorr gekozen hebben
afl 7. Hugo, Niki, Carine en Marianne...
afl 8. Natuurlijk was het nobel van Carine om Niki de vrijstelling te gunnen

-> De Mol is Hugo en alleen Hugo natuurlijk