Auteur Topic: [Theorie] de Mol zal nooit geld verdienen  (gelezen 3041 keer)

Offline Quuipo

  • Forumlid
[Theorie] de Mol zal nooit geld verdienen
« Gepost op: 28-01-2005, 16:14:14 »
Dit is natuurlijk al duidelijk - ook wegens de geldzakken en mollenschema op de site, maar ik vind dat schema soms niet helemaal kloppen.

Vorig jaar werd het met elise nog eens duidelijk gezegd aan het einde (ik geloof dat elise het zelf zei: ik heb NOOIT geld voor de pot verdiend).

Mijn theorie is dus dat zodra iemand op wat voor manier dan ook geld binnengehaald heeft voor de pot, deze figuur al automatisch als mol afvalt.
Dus niet kijken naar wie fouten maakt, geld laat verdwijnen maar opletten wie dingen doet die WEL geld opleveren en die dan wegstrepen.

Zo zijn er al een stuk of 4 mensen die je bij aflevering 1 al kunt wegstrepen (zij die 'gepot' hebben of succesvol gelogen hebben).

Dus eigenlijk zou je een schemaatje kunnen maken,  deze deelnemer heeft geld voor de pot binnengehaald / en deze deelnemer heeft geld voor de pot uitgegeven.








Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: [Theorie] de Mol zal nooit geld verdienen
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2005, 16:30:15 »
Slechte theorie! Want ook de mol verdiend geld voor de pot!! Zoals in de grot, krijg je toch €1000 voor! De mol zal heus niet de enige zijn die geen geld binnenhaald, okee je hebt gelijk als het gaat om dat liegspel! Maar zo zou je niet kunnen ontdekken wie de mol is, maar dat is weer mijn theorie! :P
Some light in your eyes...

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: [Theorie] de Mol zal nooit geld verdienen
« Reactie #2 Gepost op: 28-01-2005, 16:36:02 »
is waar, dat van die grot was ik dan weer ff vergeten ;) (jammer dat gijs eruit is  :P) -- Je zal wellicht de mol er zo niet in een keer uitkunnen halen, maar je kunt wel de NIET mollen eruithalen, en daar gaat het in deze om - mol zal dus niet gaan potten in liegspel bv. Zo zullen er nog wel meer opdrachten zijn.

Offline Dokter Wouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] de Mol zal nooit geld verdienen
« Reactie #3 Gepost op: 28-01-2005, 16:41:42 »
mol zal dus niet gaan potten in liegspel bv. Zo zullen er nog wel meer opdrachten zijn.

Of juist wel om te voorkomen dat er een lange keten wordt gemaakt van mensen die succesvol liegen en daarmee een heel groot bedrag voor de pot wordt verdiend. 
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] de Mol zal nooit geld verdienen
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2005, 17:09:45 »
Tja, als de naam van deze theorie ('de mol zal nooit geld verdienen') klopt dan kun je dus idd iedereen al afschrijven als mol ivm de grot-opdracht, want daar heeft iedereen geld voor de pot binnengehaald.  :-\\

Dus ik ben echt benieuwd hoe je dan ooit bij 'n mol wilt gaan komen met deze theorie. Op zich zou je wel kunnen kijken wie er 't minste geld voor de pot binnenhaald. Maar hoe bepaal je dat bij opdrachten waarbij de groep gezamenlijk 'n bedrag kan verdienen en dus niet individueel?  ???

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: [Theorie] de Mol zal nooit geld verdienen
« Reactie #5 Gepost op: 28-01-2005, 18:37:50 »
is waar, dat van die grot was ik dan weer ff vergeten ;) (jammer dat gijs eruit is  :P) -- Je zal wellicht de mol er zo niet in een keer uitkunnen halen, maar je kunt wel de NIET mollen eruithalen, en daar gaat het in deze om - mol zal dus niet gaan potten in liegspel bv. Zo zullen er nog wel meer opdrachten zijn.
Jaa dat is zo, als mensen ALLES doen voor geld in de pot, dan kun je ze er makkelijk uitpikken ja :P
Some light in your eyes...

Offline Yellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] de Mol zal nooit geld verdienen
« Reactie #6 Gepost op: 29-01-2005, 00:14:48 »
Als ik de mol was, zou ik zelf gewoon geld verdienen voor de pot en de andere deelnemers onopvallend tegenwerken om ervoor te zorgen dat zij geen of weinig geld kunnen verdienen.
Watseggie?! Milouska is te dol?!?!

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re: [Theorie] de Mol zal nooit geld verdienen
« Reactie #7 Gepost op: 29-01-2005, 00:19:22 »
De Mol kan niet altijd mollen. De Mol moet toeslaan op het juiste moment. Als er veel geld op het spel staat of als niemand hem of haar kan zien. En af en toe een kandi op het verkeerde been zetten of dommer voor doen dan je bent.

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] de Mol zal nooit geld verdienen
« Reactie #8 Gepost op: 29-01-2005, 09:51:53 »
Tja, als de naam van deze theorie ('de mol zal nooit geld verdienen') klopt dan kun je dus idd iedereen al afschrijven als mol ivm de grot-opdracht, want daar heeft iedereen geld voor de pot binnengehaald.  :-\\

Hoe sterk dit argument ook was, het is nu niet meer waar> Gijs is back.
Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"