Auteur Topic: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten  (gelezen 10231 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #20 Gepost op: 30-01-2005, 08:34:11 »
't lijkt er wel op ja, maar 't gaat hier alleen maar om één soort onmols gedrag: namelijk 't corrigeren van stommiteiten van andere kandidaten. Aangezien dit heel onmols is, zal de mol dat niet snel doen.

Ik kan me hier wel redelijk in vinden trouwens, maar ik ben ook van mening dat de mol soms dit wel zal kunnen doen, omdat hij/zij haast niet anders kan. Dus bijvoorbeeld in 'n situatie waarin 'n stommiteit zo overduidelijk is, dat 't ontzettend mols zou overkomen als hij/zij niet zou corrigeren. Of als er bijvoorbeeld veel andere kandi's bijzijn, die de stommiteit ook hebben opgemerkt. De mol zou dan wel een stommiteit kunnen corrigeren.

Mee eens.. de Mol zal echt wel meegaan in bepaalde dingen die goed uitkomen, maar als de Mol weet dat bijv vroeger of later dit toch duidelijk wordt, zal de Mol er als eerste mee willen komen om zo credit te bouwen.

Soms corrigeert de mol juist ook idd om verwarring te zaaien, want als je even credit bouwt (liefst op opvallende momenten idd) kan je daarna weer wat vermollen, en weet de kandidaat helemaal niet meer wie hij moet vertrouwen.. de mol zal nooit alleen maar mols zijn uiteraard dat zou veel te veel opvallen.

Zie Vijs van Belgische Mark, 28 van leo die Caprio van Elise (plus nog een paar creditdingen die ze deed), zie Middelpuntopdracht van george. Vooral waar de Mol zich gesteund weet door veel dekking en medemollen zal de Mol best een duwtje in de goede richting willen geven vermits
1. het opvalt
2. het toch waarschijnlijk is dat men in die richting komt (en mogelijk door hulpmollen de boel toch verstierd wordt).
« Laatst bewerkt op: 30-01-2005, 11:53:10 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Parli

  • Forumlid
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #21 Gepost op: 30-01-2005, 10:00:08 »
In principe ben ik het wel met je theorie eens

MAAR..

Bij die treinopdracht waren er dus wel ff 3 hulpmollen ingeschakeld! De mol kan dus gewoon zijn stinkende best doen (Lottie: 'Nee, ik heb eigenlijk alles goed gedaan,haha!!'), want met 3 hulpmollen mislukt de opdracht sowieso wel.

Conclusie: als er 'hulpmollen' gebruitk worden kan de mol wel corrigeren en daarmee de verdenking van zichzelf halen.

TOt later!!

Parli


______________________________________

Iedereen doet mollig, Lottie is de MOL

Offline brainsquig

  • Forumlid
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #22 Gepost op: 30-01-2005, 11:48:15 »
De theorie klinkt in princiepe heel goed, als je rekening houdt met het feit dat de mol ook wel eens zal verbeteren.

Op deze manier kun je wel mensen afstrepen die herhaaldelijk en consequent fouten verbeteren (dus niet alleen tijdens de treinopdracht waar de mol heel goed zijn best zou kunnen doen aangezien die opdracht toch wel mislukt)

Als we met zijn allen een lijstje bijhouden van verbeter acties, en met een cijfer erachter aangeven (bv 1 tot 5) of de verbetering op zou vallen (veel mensen in de buurt, legt nadruk op het feit dat hij / zij verbeterd)

Zouden we denk ik al wel wat mensen af kunnen strepen / beter in de gaten gaan houden ;)

Ik wil wel beginnen, maar heb een geheugen als een zeef, dus kom waarschijnlijk niet eens tot de helft ;)

(start exel op, post het zodra het af is)
       

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #23 Gepost op: 30-01-2005, 13:05:25 »

Dus ook voor deze theorie, hoe ingenieus hij ook is, geldt dat niets is wat het lijkt...


En dan zullen de makers het eventuele corrigeren van de mol ook nog eens heel duidelijk in beeld brengen, zodat wij denken dat diegene de mol niet is, want hij/zij corrigeert... Pfff!

Offline Nonje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vanaf 4 jan weer lekker mollen
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #24 Gepost op: 30-01-2005, 14:29:16 »
Ik heb misschien een domme theorie, maar zou het niet zo kunnen zijn dat de Mol juist soms onmols gedrag moet vertonen om mensen op een dwaalspoor te zetten??? Dus af en toe wel grof geld mee binnen halen, en er vervolgens iets mee uithalen...

Offline brainsquig

  • Forumlid
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #25 Gepost op: 30-01-2005, 18:02:50 »
Heeft er iemand nog meer verbetermomenten?

want tot zover kom ik niet verder dan:

Lottie verbeterd het twee keer toeteren, daar zijn niet veel mensen bij, dus is geen poging om goed over te komen)

Lottie verbeterd MM qua volgorde van tassen, daar zijn weer niet veel mensen bij.

Sander houdt het openen van meer tonnen tegen, maar daar zijn heel veel mensen bij, dus kan ook een beter-overkom actie zijn, en het grootste leed is al geleden.

Yvonne corigeert issabelle bij de tassen, hier is maar een iemand bij (victoria)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #26 Gepost op: 30-01-2005, 18:05:45 »
Jim hing de postzakken rechter, zodat ze makkelijker te ringsteken zijn. Maarja, als DeMol zijnde wist hij wel dat Isabelle achterin deze "correctie" toch wel weer ongedaan zou maken..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #27 Gepost op: 31-01-2005, 11:23:00 »
Jim hing de postzakken rechter, zodat ze makkelijker te ringsteken zijn.

Tot twee keer toe zelfs...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #28 Gepost op: 31-01-2005, 11:34:57 »
Lottie en Marc-Marie trokken samen 2 keer aan de LocoToeter. Lottie corrigeerde Marc-Marie wel met te zeggen dat hij maar 1 keer moest toeteren, maar wie zegt niet dat zij Marc-Marie wel heeft meegetrokken en de schuld op hem probeerde af te wimpelen.
Marc-Marie wimpelde vervolgens wel heel fanatiek naar de collegae achterin dat ze eigenlijk de zak niet moesten graaien.

Dus ook voor deze theorie, hoe ingenieus hij ook is, geldt dat niets is wat het lijkt...


Ik ben het niet met je eens, Wilm. Je ziet duidelijk dat Marc-Marie de 2e keer aan het koordje trekt en Lottie juist wilde loslaten. En hij moest het wel corrigeren om niet de verdenking van Lottie op zich te krijgen op dat moment.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #29 Gepost op: 31-01-2005, 15:23:23 »
Jim hing de postzakken rechter, zodat ze makkelijker te ringsteken zijn. Maarja, als DeMol zijnde wist hij wel dat Isabelle achterin deze "correctie" toch wel weer ongedaan zou maken..


Ja, of het waren juist de "bom"zakken die hij goed recht hing ::vergroot::

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #30 Gepost op: 31-01-2005, 16:10:38 »
Ja, of het waren juist de "bom"zakken die hij goed recht hing ::vergroot::
Hè dat kan natuurlijk ook nog....
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #31 Gepost op: 31-01-2005, 16:22:55 »
Voor de mensen die Lottie al hadden geschrapt en nu twijfelen 9zie ook mijn postin gin het Lottie-topic); Lottie geeft de telefoon aan MM. dat lijkt mij nou typisch ONmols; als mol heb je zodoende invloed op de info. Voor de mol zou het hebben van de telefoon een geschenk zijn! Lottie is dus niet de mol.

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #32 Gepost op: 31-01-2005, 18:11:13 »
Victoria ging mee met Isabelle bij wie van de 3!
Nee dit was van te voren tussen de drie dames afgesproken. Als 1 antwoord fout zou zijn zouden de andere 2 daarin meegaan en zeggen dat het wel klopt!
Keep Watching

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #33 Gepost op: 5-02-2005, 16:12:16 »
Even de onmolse correcties van aflevering vier (moet mijn theorie dan ook wel een beetje aanhangen natuurlijk):
Yvon komt op het heldere idee dat áls Jim dan misschien de laatste is geweest, hij degene moet zijn die niet herkend moet worden. Overigens veel mensen aanwezig, dus als je dit wil zien om credit op te bouwen, zou het ook kunnen.
Gijs probeert voortdurend de hele groep te corrigeren, wat alleen maar averechts werkt, want als je tijdens het spel gaat ruzien over de manier van communiceren, ben je niet meer met het spel bezig. Dus ik vond dit gedrag van Gijs ook weer verdacht.
Meer kan ik er niet bedenken. Iemand anders?
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #34 Gepost op: 5-02-2005, 16:28:21 »
Lottie en Marc-Marie trokken samen 2 keer aan de LocoToeter. Lottie corrigeerde Marc-Marie wel met te zeggen dat hij maar 1 keer moest toeteren, maar wie zegt niet dat zij Marc-Marie wel heeft meegetrokken en de schuld op hem probeerde af te wimpelen.
Marc-Marie wimpelde vervolgens wel heel fanatiek naar de collegae achterin dat ze eigenlijk de zak niet moesten graaien.

Dus ook voor deze theorie, hoe ingenieus hij ook is, geldt dat niets is wat het lijkt...
Eidelijk iemand die dit ook denk (of ik heb een hele lading posts gemist...)
Ik geloof er in dat het mogelijk is bepaalde mensen te verwarren over wat ze zelf gedaan hebben. Lotte heeft het touw van de flut ding ook vast, sneaky boven aan. En schreeuwd meteen "NEE!" om MM te laten denken dat hij het deed (MM hang nog een beetje aan het tijdje.) In de verwarring schrikt MM van wat hij denkt te hebben gedaan en gaat omslagtig uitleggen aan Isabelle dat het niet klopt. Lottie zit vervolgens alleen maar te lachen...

Ik zeg niet dat het zo is, maar ik vind dat er op dit forum vaak vanuit wordt gegaan dat het voor-de-hand-liggenste ook het ware is. ::)

Offline Wie is de nol

  • Forumlid
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #35 Gepost op: 5-02-2005, 17:42:55 »
ja je hebt helemaal gelijk! (je moet sowieso niemand uitvlakken omdat ie iemand anders corrigeerde....

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #36 Gepost op: 5-02-2005, 20:07:54 »
Ik geloof dat deze theorie klopt, in principe. Onder ideale omstandigheden zal de mol geen stommiteiten corrigeren. Maar er zijn altijd redenen om het wel te doen:
-de fout van de ander kan opzichtig zijn en correctie wordt verwacht
-het ziet ernaar uit dat de opdracht sowieso gaat (mis)lukken, dan kan de mol gelijk even de held uithangen
-de stommiteiten van de ander helpen (ondanks hun eerste verschijningsvorm) op een of andere manier de opdracht alleen maar
-de mol denkt goed over te komen

Verder is de mol ook maar gewoon een mens, dus het komt waarschijnlijk vaak voor dat de mol tegen de bedoeling in, de opdracht helpt te winnen.