Auteur Topic: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten  (gelezen 10240 keer)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Gepost op: 29-01-2005, 12:41:08 »
De mol zal stommiteiten van andere kandidaten altijd aanmoedigen. Ze zal ze nooit verbeteren.
Voorbeeld: Zo is Lottie deze aflevering een stuk minder verdacht geworden doordat ze Marc-Marie tot twee keer toe verbeterde. Ze zei dat de zakken niet per se op de volgorde als op het briefje hoefden te hangen en ze zei dat hij beter op moest letten. Nu is dat in deze opdracht natuurlijk nog wel erg dubbel, omdat de mol twee hulpmollen had en in deze opdracht ook weer goodwill kon kweken, maar over het algemeen lijkt mij het een goede theorie.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #1 Gepost op: 29-01-2005, 12:44:34 »
Deze actie heeft lottie voor mij ook tot niet-mol gebombadeerd, plus het feit dat marc-marie 2x ging toeteren en Lottie gelijk zei: nee, niet 2x... Daardoor moest M-M zichzelf wel corrigeren...

Lottie is voor mij dus vanaf nu geen mol meer!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #2 Gepost op: 29-01-2005, 12:46:15 »
Is inderdaad vooral een goede wegstreeptheorie  :)
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #3 Gepost op: 29-01-2005, 12:49:31 »
Helemaal eens met de theorie, hoe meer anderen fouten maken hoe makkelijker voor de mol. Maar in het geval van de stokers kan het ook zo zijn dat lottie denkt dat marc-marie de mol is, en zij hem in dat geval best kan corrigeren... Kan ze vervolgens kijken hoe hij daarop reageert. (hebben we ooit gezien in de vlaamse mol, marianne en hugo waren samen op pad en marianne liet hugo fouten maken en zag haar vermoeden bevestigd... zij won).

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #4 Gepost op: 29-01-2005, 12:58:01 »
ja precies heike en daarom weet je dus dat ze daarom de mol dus niet kan zijn omdat ze ging corrigeren  ;D

goede theorie  ::ok::




Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #5 Gepost op: 29-01-2005, 16:48:21 »
Ik streep mee :)
Victoria verbeterd Sander in aflevering 2 als hij zegt dat ze 2 sleutels hebben gevonden ( het zijn er 3 ). Als Victoria de mol zou zijn had ze er 1 weg kunnen nemen en het op Ssander kunnen schuiven ( als Sander de mol is en zo handig 1 sleutel dacht weg te nemen had Victoria hem mooi door ).
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #6 Gepost op: 29-01-2005, 16:54:47 »
Punt waar nog niet naar gekeken is: wat als ze het doen om juist niet de Mol te lijken terwijl ze het wél zijn? :P

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #7 Gepost op: 29-01-2005, 16:59:46 »
Victoria ging mee met Isabelle bij wie van de 3!

Offline Whacko

  • Forumlid
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #8 Gepost op: 29-01-2005, 17:17:45 »
Goede theorie, slim bedacht, ik ga er eens op letten :)

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #9 Gepost op: 29-01-2005, 17:24:00 »
Punt waar nog niet naar gekeken is: wat als ze het doen om juist niet de Mol te lijken terwijl ze het wél zijn? :P

Volgens mij saboteren mollen niet zo vaak als we denken, als blijkt dat een opdracht gigantisch de mist in loopt hoeven ze niet zoveel meer te doen. Het enige wat ze dan doen is laten lijken alsof ze heel erg hun best doen om de opdracht te halen en de verdenking op anderen een beetje te voeden...

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #10 Gepost op: 29-01-2005, 17:48:41 »
Punt waar nog niet naar gekeken is: wat als ze het doen om juist niet de Mol te lijken terwijl ze het wél zijn? :P
Er zijn veel manieren om niet verdacht te lijken (je best lijken te doen, intensief naar de mol speuren etc.) Ook iemand corrigeren zou een strategie kunnen zijn om minder verdacht over te komen. Als iemand een fout maakt en de mol gaat erin mee, zal de mol echter niet de eerste verdachte zijn, maar degene die de fout maakte. Het is voor de mol in een dergelijke situatie dus erg makkelijk om te mollen zonder al te verdacht over te komen.
Maar zeker in deze opdracht, waar lottie MM corrigeerde, kan ze natuurlijk ook extra onmols willen overkomen, omdat er genoeg gemold werd door de andere kandidaten.
Ik geef toe, de theorie is niet waterdicht, maar volgens mij wel sterk.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #11 Gepost op: 29-01-2005, 18:39:49 »
Ik denk dat de mol wel stommiteiten corrigeert, maar alleen op momenten dat er veel aandacht voor is, dus als anderen dat zien, of als hij/zij ziet dat ie toch wel in de minderheid is (denk Elise met 28 over de leeftijd van dinges, eh, van Titanic, ohja, Leonardo).

Dus zeer vruchtbare theorie!


Voorbeelden uit ons verleden:
George die wel die bal wil vangen de nacht van de vrijstelling
Marc die de goeie 'vijs' aanwijst
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #12 Gepost op: 29-01-2005, 20:10:00 »
Is dit niet gewoon de 'onmols gedrag'-theorie?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Citizen Erased

  • Forumlid
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #13 Gepost op: 29-01-2005, 20:17:59 »
Ik vind het een goede theorie. Ik heb Lottie geschrapt van mijn mollenlijstje.

Offline katja

  • Molkandidaat 2002
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #14 Gepost op: 29-01-2005, 20:22:51 »
Katja zegt ::oink:: "Ik denk dat de Mol wel stommiteiten corrigeert en gewoon meespeelt."

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #15 Gepost op: 29-01-2005, 20:24:39 »
Is dit niet gewoon de 'onmols gedrag'-theorie?

't lijkt er wel op ja, maar 't gaat hier alleen maar om één soort onmols gedrag: namelijk 't corrigeren van stommiteiten van andere kandidaten. Aangezien dit heel onmols is, zal de mol dat niet snel doen.

Ik kan me hier wel redelijk in vinden trouwens, maar ik ben ook van mening dat de mol soms dit wel zal kunnen doen, omdat hij/zij haast niet anders kan. Dus bijvoorbeeld in 'n situatie waarin 'n stommiteit zo overduidelijk is, dat 't ontzettend mols zou overkomen als hij/zij niet zou corrigeren. Of als er bijvoorbeeld veel andere kandi's bijzijn, die de stommiteit ook hebben opgemerkt. De mol zou dan wel een stommiteit kunnen corrigeren.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #16 Gepost op: 29-01-2005, 21:11:54 »
Ik ben het denk ik wel eens met de theorie, als je goed bepaalt wat ècht corigeren is. De mol zal namelijk vaak zó saboteren dat het lijkt alsof hij het goed doet (de held is de mol-theorie). Dus corigeren wat later alleen maar tegenwerkt zou je dan weg moeten strepen :)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #17 Gepost op: 29-01-2005, 23:00:43 »
Katja zegt ::oink:: "Ik denk dat de Mol wel stommiteiten corrigeert en gewoon meespeelt."

Tja als 'n echte insider 't al zegt, dan begin ik toch te vermoeden dat we met deze theorie niet zo ver komen bij 't ontmakseren van de mol.  ;D  De mol bleek in 2002 (George in Portugal) dus wel gewoon stommiteiten te hebben gecorrigeerd. Dus wellicht dat we hier niet echt mee verder komen. 

Maar voor als deze mol anders te werk gaat dan George en dus wel heeft besloten geen stommiteiten te corrigeren, heb ik er hier nog een die we voorzichtig kunnen wegstrepen volgens deze theorie: Yvonne corrigeert Isabelle als zij verkeerd zegt dat de eerste vier zakken rechts hangen.

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #18 Gepost op: 29-01-2005, 23:08:40 »
Dit vind ik wel een goeie theorie! De mol kan als het ware alle hulp op mislukkingen goed gebruiken! Dus als je dan zegt dat Lottie een stuk minder verdacht wordt, kan! Alleen de mol kan zich natuurlijk niet altijd van de domme houden! Zoals chandrika! Dat gaat ook opvallen!
Some light in your eyes...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Theorie: de mol corrigeert geen stommiteiten
« Reactie #19 Gepost op: 29-01-2005, 23:16:10 »
Lottie en Marc-Marie trokken samen 2 keer aan de LocoToeter. Lottie corrigeerde Marc-Marie wel met te zeggen dat hij maar 1 keer moest toeteren, maar wie zegt niet dat zij Marc-Marie wel heeft meegetrokken en de schuld op hem probeerde af te wimpelen.
Marc-Marie wimpelde vervolgens wel heel fanatiek naar de collegae achterin dat ze eigenlijk de zak niet moesten graaien.

Dus ook voor deze theorie, hoe ingenieus hij ook is, geldt dat niets is wat het lijkt...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!