Auteur Topic: vreemde stukjes film/shots  (gelezen 4500 keer)

Offline aless039

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • vergeet mij niet voor MFD uitnodiging!!!
vreemde stukjes film/shots
« Gepost op: 14-02-2005, 21:39:35 »
IK zie af en toe, en het zal wel elke aflevering zijn, vreemde shots die eigenlijk nergens toedoen, geen vervolg hebben maar misschien aanwijzingen zijn:
Hier zijn er twee: 1e aflevering: angela komt met gitaar het eilandje op...
(nooit meer gezien dat dat een vervolg had, wat werd daarmee bedoeld?)
laatste aflevering: shot van achter victoria die naar t geruis op een tv zit te kijken.
Ik bedoel maar te zeggen ook zo'n nutteloos stukje film, waarom?
Wie heeft in de andere afleveringen ook zoiets opgemerkt.
Groetjes Aless.

Offline aless039

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • vergeet mij niet voor MFD uitnodiging!!!
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #1 Gepost op: 14-02-2005, 21:41:30 »
Even zelf kijken of er nou op dit bericht gereageerd kan worden...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2005, 22:01:28 »
Het Victoria-zapt shot is denk ik om een sfeer weer te geven. Net zoiets als het Sander-loopt-balkon-op shot.
The British are not impressed.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2005, 22:07:52 »
De volgorde lijkt soms door elkaar hen te lopen.
De groep komt aan in het hotel. Is dit hetzelfde hotel als in de opdracht? Het Hilton? Want dat zou betekenen dat Sander en de groep pas later naar het hotel gaan. Hoe zien jullie dat?

"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline s-tur

  • Forumlid
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2005, 22:08:11 »
die gitaar komt wel terug, Angela geeft het aan de kandidaten om zich mee te vermaken die nacht op het strand,
En dat shot van Victoria, zo kan ik er nog wel veel meer noemen, dan zijn heel veel shots zinloos toch?

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #5 Gepost op: 15-02-2005, 00:40:59 »
die gitaar komt wel terug, Angela geeft het aan de kandidaten om zich mee te vermaken die nacht op het strand,
En dat shot van Victoria, zo kan ik er nog wel veel meer noemen, dan zijn heel veel shots zinloos toch?

Dat zijn ze ook, zo min mogelijk shots van de opdrachten en veel van de omgeving, lokale bewoners noem het maar op, opdat wij de mol niet kunnen raden.


Offline aless039

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • vergeet mij niet voor MFD uitnodiging!!!
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #6 Gepost op: 15-02-2005, 11:24:03 »
ben het niet met jullie eens dat het zomaar shots zijn, in het molspel is niets zonder beteknis. Die gitaar van Angela dan er is er maar 1 die daar op kan spelen, Jim! en dan de aanwijzing van Bonjovi die week,  die man( BOnjovi) wordt altijd afgebeeld met zijn gitaar.
Sander op balkon vind ik nog kunnen zegt zoiets als Adelaide bij nacht of zo. Maar die Victoria met dat ruisbeeld, ik weet niet.
Wie weet hebben die korte shots wel een betekenis.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #7 Gepost op: 15-02-2005, 11:55:22 »
Maar die Victoria met dat ruisbeeld, ik weet niet.

Dit was (net als het tonen van de stapelbedden) om aan te geven dat de groep weer op elkaar was aangewezen. (Zie ook Angela's dagboek)

Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #8 Gepost op: 15-02-2005, 17:11:03 »
Wat ik een vreemd stukje von is dat in afl. 4 jim aan het einde wegloopt met een mondharmonica... daar moeten we echt wat achter zoeken volgens mij ::jaja::

Offline hettoverheksje

  • Forumlid
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #9 Gepost op: 15-02-2005, 17:44:29 »
IK zie af en toe, en het zal wel elke aflevering zijn, vreemde shots die eigenlijk nergens toedoen, geen vervolg hebben maar misschien aanwijzingen zijn:
Hier zijn er twee: 1e aflevering: angela komt met gitaar het eilandje op...
(nooit meer gezien dat dat een vervolg had, wat werd daarmee bedoeld?)
laatste aflevering: shot van achter victoria die naar t geruis op een tv zit te kijken.
Ik bedoel maar te zeggen ook zo'n nutteloos stukje film, waarom?
Wie heeft in de andere afleveringen ook zoiets opgemerkt.
Groetjes Aless.
ik vond het stukje dat Jim werd gefilmd nadat ze uit de grot komen (met het les Miserables shirt aan ook nutteloos(je ziet hem van achter ), verder nog wel meer rare dingen gezien maar daar moet ik de band even voor terug kijken

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #10 Gepost op: 16-02-2005, 00:00:33 »
Dit was (net als het tonen van de stapelbedden) om aan te geven dat de groep weer op elkaar was aangewezen. (Zie ook Angela's dagboek)

Heel symbolisch voor het gegeven dat Victoria "buiten beeld" geraakte, deze aflevering.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #11 Gepost op: 16-02-2005, 00:06:56 »
Wat ik een vreemd stukje von is dat in afl. 4 jim aan het einde wegloopt met een mondharmonica... daar moeten we echt wat achter zoeken volgens mij ::jaja::

Ik weet het niet eigelijk, maar speelde Swiebertje mondharmonica?
Een Waltzing Malthilda betekend een knapzak, en volgens mij zag ik daar in een stukje van een herhaling van Swiebertje mee lopen.
Of misschien speelden zwervers van vroeger wel vaker mondharmonica om wat geld mee te verdienen op straat, het was denk ik vroeger geen instrument van de rijken iig.

In dat geval zou het een aanwijzing zijn naar de volgende opdracht die de mol ging verprutsen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #12 Gepost op: 16-02-2005, 01:52:03 »
Lottie heeft als favo artiest Stevie Wonder opgegeven, die speelt wel mondharmonika, doet juist met dat instrument ook vaak een bijdrage bij plaatopnamen van andere artiesten, met een zeer herkenbare stijl.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #13 Gepost op: 16-02-2005, 03:55:00 »
Heel symbolisch voor het gegeven dat Victoria "buiten beeld" geraakte, deze aflevering.

Klopt denk ik wel.
Daarvoor was er ook shot tezien met haar dat je er langs de soort praxis zit lopen waarop de ingang een rode hamer staat.

Offline aless039

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • vergeet mij niet voor MFD uitnodiging!!!
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #14 Gepost op: 16-02-2005, 10:24:10 »
Ik weet niet, waarom zouden ze shots uitzenden om te laten zien wie er uit vliegt, kan me voorstellen dat we nu eindelijk eens hints (moeten gaan) krijgen om de mol te ontdekken hoor.

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #15 Gepost op: 16-02-2005, 10:40:14 »
Bij mij komt gelijk dat figuur in het roze konijnenpak op.

Offline Smee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #16 Gepost op: 16-02-2005, 13:07:05 »
Ik vind dat stukje van dat rode verkeerslicht (vlak voor Sander en MM bij de hobbywinkel aankomen) zo vaag. Ze zoemen er echt op in, en dan ook nog zo'n 'spannend' muziekje erachter.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #17 Gepost op: 16-02-2005, 19:48:15 »
Die 2 jongetjes in het stadion met allebei een kleine rode baseball in hun hand , daar wordt tot 2 keer toe op ingezoemt.


Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: vreemde stukjes film/shots
« Reactie #18 Gepost op: 16-02-2005, 21:13:49 »
Als ze de filmpjes slomer maken, zoals Victoria die naar de camera lacht in aflevering 2, net alspf het lijkt dat het verdacht is.
Dat deden ze ook in aflevering 5 toen Marc-Marie zei dat de aanwijzigingen op een briefje van de mol stond.
Toen lieten ze dat fragment waarin Gijs het briefje in de lucht steekt zien, maar wel zo dat je de achterkant niet kan zien.
Want op de achterkant stond het mollogo.
Misschien dat de makers van het programma de kandidaten verdacht gaan maken en de mol juist niet. Dan kan je eigenlijk een wegstreeplijstje maken.