Auteur Topic: Introductietekstjes Angela  (gelezen 5513 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Introductietekstjes Angela
« Gepost op: 20-02-2005, 11:39:27 »
Al zeker vier afleveringen loop ik me af te vragen waarom niemand deze nog geanalyseerd heeft (vergeef me als ik eroverheen heb gekeken). Ik heb net met de online beelden meegeschreven. Soms was iets net niet helemaal de verstaan (bijvoorbeeld of iets 'maar' of 'en' is) en heb ik er neergezet wat ik vermoedde dat het was. Ook viel mij op dat de naam van Angela niet altijd in beeld komt vóórdat ze begint te spreken.

Hieronder de teksten:
Aflevering 1:

tien bekende nederlanders op avontuur in Australië
[shots van kandidaten]
Ze weten niet wat ze te wachten staat. Ze weten niet eens of ze de eindbestemming wel zullen bereiken.
[ANGELA GROOTHUIZEN]
Maar wat ze wel weten is dat ze moeten samenwerken om opdrachten tot een goed einde te brengen. En daarmee verdienen ze geld voor de pot. Het geld in de pot is voor degene die het antwoord weet op de vraag... Wie Is De Mol?


Aflevering 2:
[ANGELA GROOTHUIZEN]
De schrik zat er goed in bij de kandidaten. Na een reis van 36 uur dachten ze even dat één van hen weer naar huis moest. En toen kwam Kangaroo Island. Winter, koud, nat. Vooral 's nachts.




Aflevering 3:

Terug naar het vasteland
[ANGELA GROOTHUIZEN]
en een van hen werd ziek. Erg ziek. De kandidaten maakten zich ongerust en het leidde hen af van opdrachten. En ze veroverde een stukje nederland.

Aflevering 4:
[Angela Groothuizen]
De confrontatie met een uniek, australisch fenomeen zette aan aantal zaken op scherp. Ze kregen te maken met een politiefilm, waar ze zelf de hoofdrol in speelden.En één kandidaat kreeg het heel erg moeilijk.

Aflevering 5:
De stemming in de groep is opperbest. [ANGELA GROOTHUIZEN]En daardoor kwam een confronterende opdracht met veel publiek des te harder aan. En voor anderen was er een onverwacht succes op een verrassend gebied. Uiteindelijk, draaide ze allemaal rondjes om elkaar heen.


Aflevering 6:
Binnen een dag van de winter naar de zomer. [ANGELA GROOTHUIZEN] En na de kennismaking met een wel heel bijzonder huisdier stegen sommigen tot grote hoogten. De sfeer was meer dan uitbundig. Het werd tijd, voor de grote klap.


De eerste woorden achter elkaar: tien de terug de de binnen
De laatste woorden achter elkaar: mol 's nachts nederland moeilijk klap.
1e woord van de 1e, 2e van de 2e etc: tien schrik het een groep winter.
De eerste woorden ná het in beeld komen van de naam van Angela: maar de en de en en
1e woord van de 1e na naam Angela etc: Maar schrik van een confronterende een

Die laatste lijkt iets te kunnen zijn...

Én in de online versie van aflevering 5 hoor ik heel duidelijk iets wat er niet hoort tijdens het AVRO-logo. Ik denk dat het een stem is...
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Introductietekstjes Angela
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2005, 11:49:22 »
goed man d**n

echt raar idd dat we er niet naar gekeken hebben..
ik denk idd ook dat er met die laatste wel iets aan de hand kan zijn

en dat avro gedoe dat hoor ik ook maar kan er nog nix van maken
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Introductietekstjes Angela
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2005, 12:08:08 »

Én in de online versie van aflevering 5 hoor ik heel duidelijk iets wat er niet hoort tijdens het AVRO-logo. Ik denk dat het een stem is...

Ja inderdaad was me ook opgevallen. Heb toen ook even naar de start van andere online versie's geluisterd, maar daar is verder geen stem te horen. In aflevering 4 lijkt wel wat "geratel" te zitten. Omdat er verder in aflevering 6 niets meer te horen is weet ik niet of het iets betekent.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Introductietekstjes Angela
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2005, 12:14:39 »
Ja inderdaad was me ook opgevallen. Heb toen ook even naar de start van andere online versie's geluisterd, maar daar is verder geen stem te horen. In aflevering 4 lijkt wel wat "geratel" te zitten. Omdat er verder in aflevering 6 niets meer te horen is weet ik niet of het iets betekent.
spoel dat geratel is op verschillende snelheden terug! misschien is het wel een stem!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Introductietekstjes Angela
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2005, 14:25:52 »
Én in de online versie van aflevering 5 hoor ik heel duidelijk iets wat er niet hoort tijdens het AVRO-logo. Ik denk dat het een stem is...
   Volgens mij zegt hij: "Mensen" ofsowiets

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Introductietekstjes Angela
« Reactie #5 Gepost op: 21-02-2005, 17:08:06 »
Had dit ook al bedacht (vooral omdat het in de Belgische serie gedaan is), maar iets minder ver uitgewerkt. Toen ik de eerste en tweede woorden achter elkaar had geplakt, kwam ik erachter dat dat geen zin kon zijn. Toen ben ik maar weer van de theorie afgestapt.

Toch ben ik het met iedereen eens dat die inleidende teksten cryptisch zijn. Bovendien is het niet altijd helemaal duidelijk. Wat bedoelt ze met een politiefilm, en hoezo kreeg 1 kandidaat het zwaar?
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline mare

  • Forumlid
Re: Introductietekstjes Angela
« Reactie #6 Gepost op: 21-02-2005, 17:24:36 »
Misschien bedoeld ze dat de kandidaat die Roeland als mol moet gaan vervangen het zwaar krijgt..... zou kunnen.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Introductietekstjes Angela
« Reactie #7 Gepost op: 21-02-2005, 19:18:08 »
en hoezo kreeg 1 kandidaat het zwaar?

Volgens mij bedoelde ze daarmee Gijs. Dat was namelijk de aflevering met de koffertjesopdracht, waarbij Gijs met iedereen om de tafel wilde, omdat hij 't niet meer zou uithouden zo.

En ik geloof er ook wel in dat er misschien dit jaar wel 'ns 'n hint in de teksten van Angela zit. Maar misschien hoeft de volgorde van de woorden wel niet goed te zijn. Wellicht dachten ze dat dat te gemakkelijk zou zijn en hebben ze de woorden nog wat door elkaar gehusseld, zodat wij er nog 'n zin van moeten maken. Ik zou trouwens ook niet verbaasd zijn als we niet maar 1 maar 2 woorden van iedere tekst moeten nemen...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Introductietekstjes Angela
« Reactie #8 Gepost op: 22-02-2005, 10:36:42 »
Had dit ook al bedacht (vooral omdat het in de Belgische serie gedaan is), maar iets minder ver uitgewerkt. Toen ik de eerste en tweede woorden achter elkaar had geplakt, kwam ik erachter dat dat geen zin kon zijn. Toen ben ik maar weer van de theorie afgestapt.

Toch ben ik het met iedereen eens dat die inleidende teksten cryptisch zijn. Bovendien is het niet altijd helemaal duidelijk. Wat bedoelt ze met een politiefilm, en hoezo kreeg 1 kandidaat het zwaar?
die line-up wass nageaapt van Keyser Sole toch ofzo? misschien doelen ze daar op een politiefilm ???

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Introductietekstjes Angela
« Reactie #9 Gepost op: 28-02-2005, 10:50:55 »
AFLEVERING 7:
En toen waren er nog vijf.[Angela Groothuizen] En vier mollen.Tenminste, zo leek het. Maar het werd ook zwaar. En sommigen zaten er helemaal doorheen.


Hiermee kom ik toch op een dood spoor:
De eerste woorden achter elkaar: tien de terug de de binnen en
De laatste woorden achter elkaar: mol 's nachts nederland moeilijk klap doorheen
1e woord van de 1e, 2e van de 2e etc: tien schrik het een groep winter en
De eerste woorden ná het in beeld komen van de naam van Angela: maar de en de en en en
1e woord van de 1e na naam Angela etc: Maar schrik van een confronterende een het


:-\\


Take a glorious bite out of the whole world

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Introductietekstjes Angela
« Reactie #10 Gepost op: 28-02-2005, 11:38:47 »
Maar misschien moet je ook alle introductietekstjes achter elkaar zetten en uit elk een of meer woorden halen? Ik heb het met de beginletters van alle zinnen geprobeerd; levert ook niets op. Wel vind ik het opvallend dat heel veel zinnen beginnen met het woord 'En'.

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Introductietekstjes Angela
« Reactie #11 Gepost op: 6-03-2005, 22:43:49 »
is er voor deze week iemand die hier op gelet heeft?? ik ken zelf de theorie niet echt anders wil ikhet ook wel ff uitzoeken hoor
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Introductietekstjes Angela
« Reactie #12 Gepost op: 6-03-2005, 23:45:52 »
Ik heb de intro van aflevering 8 opgeschreven omdat ik Angela nog nooit zo iets raars had horen zeggen:

Met z'n vieren. Eindelijk echt iets samen. En zowaar. En toen weer tegen elkaar. En hoe.

???

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Introductietekstjes Angela
« Reactie #13 Gepost op: 7-03-2005, 09:59:27 »
Lijkt ook heel vreemd, maar ze geeft eik gewoon heel kort weer wat er gebeurd. Zie maar:

Met z'n vieren. Eindelijk echt iets samen. En zowaar.

Eindelijk weer 'n opdracht die ze volledig met z'n vieren deden (graaf- en vliegeropdracht). 'En zowaar' slaat erop dat ze succesvol zijn en geld voor de pot winnen.

Citaat
En toen weer tegen elkaar. En hoe!

En bij de volgende opdracht weer niet samenwerken, maar tegen elkaar strijden. 'En hoe!' slaat natuurlijk op de heftige strijd die er losbarst om de vrijstelling.

Eik dus heel logisch wat ze zegt. Al is de woordkeuze misschien 'n beetje vreemd.  :-\\

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Introductietekstjes Angela
« Reactie #14 Gepost op: 7-03-2005, 10:18:09 »
Toen ik de tekst van Angela de eerste keer hoorde, flitste er ineens een gedachte door mijn hoofd:

"Zou van te voren al afgesproken zijn dat dit de vier laatste kandidaten zouden worden voor de finale...maar neh dat kon niet dacht ik er meteen achteraan!" :-[

Het is een vreemde opening maar eigenlijk na het zien van de beelden ook wel weer een duidelijke opening...dnek niet dat Angela hier iets anders mee heeft bedoeld :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!