Auteur Topic: Is de mol wel echt te ontmaskeren?  (gelezen 3773 keer)

Offline mare

  • Forumlid
Is de mol wel echt te ontmaskeren?
« Gepost op: 26-02-2005, 18:07:31 »
Ik kijk al jaren naar wie is de mol, maar ben nooit echt serieus op zoek gegaan naar de mol.
Ik doe dit jaar voor het eerst een beetje mee, alhoewel niet zo serieus als de meeste op dit forum.

Nu lees ik steeds het forum en begin me toch af te vragen of het wel mogelijk is om de mol te ontmaskeren. Het blijft speculeren, heb ik het idee, of is het met goed speurwerk echt mogelijk om de mol te vinden, dus waterdicht?
Dan lees ik bijv. weer ergens dat je bepaalde hints juist om moet draaien, zodat het tegenovergestelde waar is. Alles bij elkaar lijkt het me bijna onmogelijk om hem/haar te vinden.
Zelf kijk ik vooral naar de uitdrukkingen van de kandidaten en de muzikale hints. Mollenstreken zullen ze allemaal wel uithalen.

Ik kom zelf niet verder dan de theorie dat het Roeland was en vanaf afl. 4 iemand anders.
Nu heb ik het gevoel dat het Yvon of Lottie is, maar het kan net zo goed anders zijn.
Ik heb geen waterdichte theorie.



« Laatst bewerkt op: 26-02-2005, 18:10:52 door mare »

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Is de mol wel echt te ontmaskeren?
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2005, 18:11:25 »
Antwoord op jou vraag: Ja

Yvon is gewoon 100% zeker de mol. Srry, maar ben een beetje te lui om uit te leggen waarom.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Jona

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Is de mol wel echt te ontmaskeren?
« Reactie #2 Gepost op: 26-02-2005, 18:15:07 »
Ik had het hier laatst ook al over met mijn vriend. Eigenlijk is het niet te achterhalen. In dat opzicht is het niet echt een te spelen spelletje. Ze zouden bijvoorbeeld als regel moeten stellen dat de mol geen geld mag verdienen. Dat hij/zij alleen niets kan doen of kan mollen. Op die manier kan je door de dingen goed bij te houden enzo een beter vermoeden hebben dan nu.
Iedereen kan nu de mol zijn. Ze hebben allemaal geld verloren en ook gewonnen. Ze hebben allemaal mollenstreken uitgehaald. Wie de productie aan het einde ook bekend maakt als de mol; ze kunnen het allemaal zijn.
Ik vind het absoluut wel leuk om te volgen en mee te speculeren, maar soms voelt het wel een beetje zinloos, omdat er voor iedereen wel wat te zeggen valt...
Nou, genoeg gezeurd! Ik ga weer verder speuren!
 ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Is de mol wel echt te ontmaskeren?
« Reactie #3 Gepost op: 26-02-2005, 18:17:08 »
^^ komt met name ook omdat er al vier NL series geweest zijn hè.
No Milk today???

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Is de mol wel echt te ontmaskeren?
« Reactie #4 Gepost op: 26-02-2005, 18:29:51 »
100% zeker kun je nooit zijn, maar dat is ook niet de bedoeling. Het gaat om het grootste vermoeden denk ik. Logisch nadenken helpt je daarbij een heel eind opweg.(het maakt het niet minder leuk)

Offline Jona

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Is de mol wel echt te ontmaskeren?
« Reactie #5 Gepost op: 26-02-2005, 18:34:38 »
Het maakt het ook zeker niet minder leuk!
Wat ik alleen lastig vind is dat er ook toch nog wel een hoop mensen zijn die Isabelle verdenken. Terwijl Isabelle echt geen mollenstreek op haar naam heeft staan. Zij heeft al zoveel geld voor de groep verdient, dat als zij de mol zou zijn.... mijn broek echt afzakt. Blijkbaar is Isabelle nog steeds een optie en daardoor ben ik echt het spoor bijster geraakt. Stel zij is het, dan vraag ik mij echt af hoe dat dan ooit te ontmaskeren is! Degene die het minst molt is de mol??  ???

Offline mare

  • Forumlid
Re: Is de mol wel echt te ontmaskeren?
« Reactie #6 Gepost op: 26-02-2005, 19:02:27 »
Het is ook zeker een hartstikke leuk spel, al vond ik het met de onbekende Nederlanders spannender.
Ik wist alleen niet toen ik nog alleen naar het programma keek en niet echt serieus naar mollen zocht dat het zo erg gemanipuleerd werd en dacht eigenlijk dat het met goed zoekwerk makkelijker was om de mol te vinden.
Het is veel moeilijker dan ik dacht.

Offline Aplato

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • blokfluit is cool!!! (echt waar, hoor)
Re: Is de mol wel echt te ontmaskeren?
« Reactie #7 Gepost op: 26-02-2005, 19:18:37 »
Het lijkt natuurlijk heel onwaarschijnlijk dat degene die het minst molt de mol is, maar aan de andere kant is het ook wel logisch. Alle kandidaten worden zwart gemaakt, maar vaak is degene bij wie je het absoluut niet verwacht uiteindelijk de mol. En in de laatste aflevering blijkt wel waarom, want dan zie je pas wat er echt is gebeurd en waar de mollenstreken zijn uitgehaald. Het blijft natuurlijk speculeren, maar eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken dat zometeen iemand HET sluitende bewijs om de juiste mol aan te wijzen heeft gevonden.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Is de mol wel echt te ontmaskeren?
« Reactie #8 Gepost op: 26-02-2005, 19:23:35 »
maar eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken dat zometeen iemand HET sluitende bewijs om de juiste mol aan te wijzen heeft gevonden.

dat bewijs is wsl allang gevonden! maar er zijn zóveel andere theorieen dat die helemaal ondersneeuwt.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Is de mol wel echt te ontmaskeren?
« Reactie #9 Gepost op: 26-02-2005, 19:34:13 »
Het lijkt natuurlijk heel onwaarschijnlijk dat degene die het minst molt de mol is, maar aan de andere kant is het ook wel logisch. Alle kandidaten worden zwart gemaakt, maar vaak is degene bij wie je het absoluut niet verwacht uiteindelijk de mol. En in de laatste aflevering blijkt wel waarom, want dan zie je pas wat er echt is gebeurd en waar de mollenstreken zijn uitgehaald. Het blijft natuurlijk speculeren, maar eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken dat zometeen iemand HET sluitende bewijs om de juiste mol aan te wijzen heeft gevonden.
ik kan me nog wel een Nico herinneren die totaal niet onverwacht de mol was, ook al zat ik op de verkeerde ::trots:: (sigrid)

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Is de mol wel echt te ontmaskeren?
« Reactie #10 Gepost op: 26-02-2005, 19:37:54 »

door de manier van monteren kun je naar mijn idee nooit de mol eruit halen, het is meer een gevoel dat je bij een bepaalde persoon hebt.

Alle kandidaten kennen het spel na al die jaren inmiddels zo goed dat de mol in principe helemaal niks verdachts meer hoeft te doen, er wordt toch wel geld verloren. Allean maakt dat het natuurlijk wel minder leuk.

na de laatste aflevering zullen we het weten.. (wanneer is die eigenlijk?? Er zijn nu nog 4 kandidaten over, dus nog 2 afleveringen en een reunie in ned??)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Is de mol wel echt te ontmaskeren?
« Reactie #11 Gepost op: 26-02-2005, 21:31:41 »
De mol ís te ontmaskeren, is mijn mening. Volgens mij vooral door gedrag te analyseren. Wat zou de mol doen? Dit vind ik ook de leukste manier. Maar... je weet het natuurlijk pas bij de ontknoping zeker.
Ik moet zeggen dat het wel steeds moeilijker wordt. De kandidaten kennen het spel nu zo goed, dat ze het mollen om verdacht over te komen belangrijker vinden dan geld verdienen. Dat vind ik wel jammer. Maar misschien kunnen ze het de volgende keer weer doen met onbekende nederlanders die het spel nog niet zo goed kennen (al worden dat er natuurlijk wel steeds minder :))
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Phink

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Is de mol wel echt te ontmaskeren?
« Reactie #12 Gepost op: 26-02-2005, 21:53:16 »
Ik denk ook dat de mol wel te ontmaskeren is, je moet alleen goed opletten  ;), niet dat ik hem al heb hoor  ;)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Is de mol wel echt te ontmaskeren?
« Reactie #13 Gepost op: 27-02-2005, 16:19:57 »
Ik vind het eigenlijk leuker als ik niet weet wie de mol is.
Maar dan moet het wel een OINK- (dus geen Elise-) effect hebben, als de mol bekend gemaakt wordt.

Dit effect dus:  ::oink::

Nu is het volgens mij MM of Lottie, maar dat is zo overduidelijk!
Als het Isabelle zou zijn, heb je weer het Elise-effect en Yvon zou een typisch geval van  ::oink:: zijn.

Ik zit liever met 600% overtuiging op de verkeerde dan dat ik het gewoon niet zie.
(zoals nu dus)
"Only thing to do is jump over the moon"