Auteur Topic: Mol heeft lol?  (gelezen 3300 keer)

Offline clever

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Mol heeft lol?
« Gepost op: 27-02-2005, 15:45:03 »
Bij aflevering 7 viel me dit voor het eerst op, maar terugluisterend blijkt dat er vanaf aflevering 5 al tijdens het invullen van de test door de kandidaten regelmatig een flashback wordt getoond, waarbij er bij bepaalde acties van kandidaten een mysterieuze lach te horen is. Deze lach is er duidelijk ingemonteerd en was eerder nog niet te horen. Is het onze mol die hier lacht?

Het gelach is m.i. met name te horen wanneer er een molse actie wordt uitgevoerd.
Het hoeft natuurlijk niet altijd de mol zelf te zijn die direct zichtbaar aan het werk is, maar kan ook een hulpmollenactie zijn of een 'domme' actie van een van de kandi's die de mol maar al te goed uitkomt.

Hierbij een overzicht van wanneer en bij wie er duidelijk gelach te horen is:

Aflevering 5:
Gijs vult de test in en je hoort een duidelijke lach wanneer je in een flashback Jim de opdracht van het zingen met opzet ziet doen mislukken

Aflevering 6
Yvon vult de test in en je hoort een duidelijke lach wanneer je in een flashback ziet dat Lottie een door Yvon gelokte, hoog uit het water springende krokodil niet goed/ te laat vastlegt.
Sander vult de test in en je hoort een lach in de flashback waarin Jim zegt: "Moet je mij niet aankijken..." (over het stelen van het dagboekje van Isa, waarvan we weten dat hij dat deed).

Aflevering 7
In deze aflevering lijkt er volgens deze theorie tot nu toe het meest te zijn gemold, namelijk:
Wanneer Isa de test invult, hoor je gelach wanneer MM in een flashback roept dat hij zijn eigen koers volgt.
Wanneer MM de test invult hoor je het lachje als je in een flashback Yvon hoort zeggen: "I'm not going anymore"
Als Yvon de test invult zien we in een flashback MM terug, wanneer hij zo overduidelijk staat te mollen aan het strand.
Bij het invullen van de test door Sander, hoor je het gelach als hij zegt dat hij het een beetje flauw van Yvon zou vinden als zij zich als mol zou voordoen zich ziek te voelen en daarmee Lottie de dingen zou laten bepalen.

Er zijn ook twijfelmomenten, namelijk bij aflevering 5 lijkt in de flashback van Gijs heel ver weg een lachje te horen te zijn bij Lottie of Yvon in hun rol als controlfreaks.
En in aflevering 6 zit een twijfelmoment in de flashback van Isa, als Yvon heel moeilijk doet bij het maken van een foto van Lottie.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2005, 15:49:56 door clever »

Offline monkeytail

  • Forumlid
Re: Mol heeft lol?
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2005, 15:54:13 »
volgens mij heeft demol idd lol: ze is aan het UITlachen! Dat doe je natuurlijk alleen bij anderen! Wie worden er uitgelachen (van wie er nog in het spel zijn): MM, Yvon, Lottie. Conclusie: Isaballe (=de mol) lacht de anderen uit omdat ze haar zo goed helpen om de pot laag te houden!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Mol heeft lol?
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2005, 16:34:51 »
Dat geluidje is ook al in eerdere Molseries gebruikt. Als ik tenminste het zelfde geluidje bedoel.. (Dat tikkende geluidje toch? Of echt dat lachje zoals je het hoort bij de flashback van de zingende Jim? Dat lachje hoor ik alleen niet bij je andere voorbeelden.) Ik heb het net nog even gecontroleerd met een aflevering van de 3e serie.

edit: ik heb net nog even dat mp3tje beluisterd dat in het topic alfevering 7 staat, en het is inderdaad het geluidje dat al in eerdere reeksen gebruikt is. Geen hint dus, helaas. :-\\
« Laatst bewerkt op: 27-02-2005, 16:40:53 door Heinz »

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol heeft lol?
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2005, 16:37:16 »


Aflevering 5:
Gijs vult de test in en je hoort een duidelijke lach wanneer je in een flashback Jim de opdracht van het zingen met opzet ziet doen mislukken


misschien dat er wel een lach te horen is, mij is het niet op gevallen, maar dan klopt aflevering 5 al níet, want gijs en jim zijn er allebei al uit... en als het ook acties van hulpmollen kunnen zijn (zoals je zelf zegt) heb je hier natuurlijk weinig aan.  ::)
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline clever

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol heeft lol?
« Reactie #4 Gepost op: 5-03-2005, 11:28:01 »
Dat geluidje is ook al in eerdere Molseries gebruikt. Als ik tenminste het zelfde geluidje bedoel.. (Dat tikkende geluidje toch? Of echt dat lachje zoals je het hoort bij de flashback van de zingende Jim? Dat lachje hoor ik alleen niet bij je andere voorbeelden.) Ik heb het net nog even gecontroleerd met een aflevering van de 3e serie.

edit: ik heb net nog even dat mp3tje beluisterd dat in het topic alfevering 7 staat, en het is inderdaad het geluidje dat al in eerdere reeksen gebruikt is. Geen hint dus, helaas. :-\\

Ik bedoel echt het lachje, geen tikkend geluidje.
Als het een geluid is wat in eerdere reeksen gebruikt is, maar nooit als hint is opgepakt, zou het natuurlijk opnieuw kunnen zijn gebruikt door de makers.
Niet dat ik er echt een directe verwijzing naar de mol in zie, maar ik vind het wel opvallend dat je het gelach met name hoort bij flashbacks van zogenaamde molse en verdachte acties.
Wie weet zullen we er na de serie meer van begrijpen. Misschien ook niet.

In aflevering 8 zijn er in ieder geval ook weer meerdere momenten waarop het lachje duidelijk te horen is, namelijk bij de flasbacks in de interviews en bij de flashbacks tijdens het maken van de tests.

Een dwaalspoor, er lukraak ingemonteerd, of heeft het misschien toch iets te betekenen?
Ik weet het niet... :-\\

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Mol heeft lol?
« Reactie #5 Gepost op: 5-03-2005, 12:06:58 »
Conclusie: Isaballe (=de mol) lacht de anderen uit omdat ze haar zo goed helpen om de pot laag te houden!

 ::)

Offline MRJAMES

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • gelukkig is er nog Nederland!!!
Re: 8e muzikale hint
« Reactie #6 Gepost op: 7-03-2005, 21:48:27 »
nu je het over die lach in de achtergrond hebt, moet je eens in de aflevering goed luisteren naar het geluid ind achtergrond, namelijk een lach (of iets dergelijks):
"HA....HAHA"
Dit is duidelijk te horen op:
eerste lach: 21min 34sec -wanneer Isabelle Yvon ondervraagt.
tweede maal: 23min 35sec -herhaling van een fragment met Jim en Lotti.
derde maal:45min 45sec -wanneer MM praat over Yvon,in de ondervraging .
Wat er mee te doen weet ik niet maar dat is toch wel zeer verdacht of vergis ik me?
Ik weet ook niet of ik dit op deze topic mocht plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2005, 22:00:35 door MRJAMES »
De treurende Vlaming

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol heeft lol?
« Reactie #7 Gepost op: 8-03-2005, 12:06:19 »
Idd. Het lijkt wel een mannestem...

Offline Reninho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol heeft lol?
« Reactie #8 Gepost op: 8-03-2005, 23:47:17 »
maar die stem is toch vervormd dus het kan wel mannelijk klinken maar das waarschijnlijk bedrog

bovendien heeft mm niet de mannelijkste stem :D