Auteur Topic: Degene met de sterkste maag/sterkst in zijn schoenen/die goed kan zwijgen etc.  (gelezen 3249 keer)

Offline Cosma

  • Forumlid


Ik heb een vraag mbt de vraagstelling voorafgaande aan de opdrachten (ik noem er een paar, maar het vreemde aspect ervan is van toepassing op meerdere).

Voorafgaande aan de vliegopdracht: groep moet degene met de sterkste maag aanwijzen, dit wordt Isabelle.

Dan komt de opdracht, er worden 3 paren gevormd waarvan er telkens 1 gaat vliegen (en dus ook een sterke maag moet hebben). De communicatie loopt niet goed bij de laatste 2 (Lottie en Sander) en de opdracht is mislukt, pas dan komt degene met de sterkste maag in actie.
Mijn vraag is, stel dat de 6 anderen wel goed hadden gecommuniceerd, wat was dan precies het nut van die persoon met de sterkste maag? Zou die hoe dan ook ingezet worden, moest Isabelle per sé naar die plek?
(bij de vraag: wie heeft de sterkste maag denk je al gauw aan iets smerigs moeten eten oid, ik denk dat weinigen hebben gestreden om deze eer).

Dan bij de zwemopdracht: 2 die zonder woorden kunnen communiceren, 1 die goed kan zwijgen en 1 die goedgebekt was.
Aangezien Sander helemaal niet hoefde te zwijgen (hij moest immers vertellen hoe hij de eigenschappen plus symbool interpreteerde) en MM nergens goegebekt hoefde te zijn op dat strand vraag ik me ook hier af, was het de bedoeling dat Yvon en Lottie onder water gingen, Isabelle met de harde stem op die boot kwam, en MM op de mooie saboteer plaats (achteraf gezien).

Bij vele opdrachten lijkt het alsof de kandidaten naar een bepaalde plaats worden gemanouvreerd zonder specifieke reden.

Wanneer je kijkt naar: "degene die het sterkst in zijn schoenen staat" kwamen uiteindelijk de eerste 4 aan bod, maar ook de laatste 4 hadden kunnen gaan rijden, en dan bv de eerste 5 langs de weg zetten en kijken of ze (sterk in hun pilonnen) bleven staan.

Zit er in al dit soort vreemde manieren om kandidaten naar bepaalde plekken te krijgen misschien een hint? Iig geen logica imo.


Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De sterkste maag kan ik nog wel begrijpen; ging het helemaal mis dan had Isa een heleboel rondjes moeten draaien. ;D Bij de zwemopdracht lijkt het idd alsof ze geprobeerd hebben bepaalde personen op bepaalde plekken te krijgen. Bij de roadtrain denk ik dat ze halverwege van plan zijn gewijzigd, toen de lijst anders bleek te zijn dan verwacht. Maar ik denk dat deze omschrijvingen eik ook wel voor ons kijkers bedoeld zijn, om de boel wat op te fraaien.

Offline dekoningin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw


Dan komt de opdracht, er worden 3 paren gevormd waarvan er telkens 1 gaat vliegen (en dus ook een sterke maag moet hebben). De communicatie loopt niet goed bij de laatste 2 (Lottie en Sander) en de opdracht is mislukt, pas dan komt degene met de sterkste maag in actie.
Mijn vraag is, stel dat de 6 anderen wel goed hadden gecommuniceerd, wat was dan precies het nut van die persoon met de sterkste maag? Zou die hoe dan ook ingezet worden, moest Isabelle per sé naar die plek?
(bij de vraag: wie heeft de sterkste maag denk je al gauw aan iets smerigs moeten eten oid, ik denk dat weinigen hebben gestreden om deze eer).

M.i. moest het iemand met een sterke maag zijn (Isabelle in dit geval) omdat deze persoon wellicht (inet slechtste geval) drie keer (!) een stunt moest uithalen. Daar heb je wel een beetje maag voor nodig hoor. :D

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
ik begrijp wat je bedoeld cosma, als ze alle 3 hun stunt niet hadden geraden had isa 3 keer moeten vliegen en dus meer sabotage kansen gehad.. tis inderdaad vreemd dat de kandiaten zo naar hun plaats "gewezen" worden..... misschien tegen het loten  ???

Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Cosma

  • Forumlid
De sterkste maag kan ik nog wel begrijpen; ging het helemaal mis dan had Isa een heleboel rondjes moeten draaien. ;D

De opdracht was toch mislukt door Sander en Lottie, en Isabelle hoefde maar 1 stunt mee te vliegen (en deed dat alsof ze dagelijks niet anders deed, geen oeehhhhhhhhhh ahhhhhhhhhh enzo, maar het vertrouwde:"Ik ga nu links jongens, ok helemaal verticaal nu etc.)

Citaat
Bij de zwemopdracht lijkt het idd alsof ze geprobeerd hebben bepaalde personen op bepaalde plekken te krijgen.

Ok maar met welk doel (we moeten hier toch iets uit kunnen halen?)

Citaat
Bij de roadtrain denk ik dat ze halverwege van plan zijn gewijzigd, toen de lijst anders bleek te zijn dan verwacht. Maar ik denk dat deze omschrijvingen eik ook wel voor ons kijkers bedoeld zijn, om de boel wat op te fraaien.

Ik weet het niet, de kandidaten zijn er ook nogal happig op, iedereen wil de 'heldere blik' cq de 'controlefreak' zijn.

Maar door al die zgn eigenschappen kun je wel inschatten wie ze nu eigenlijk waar precies wilden hebben (MM, Sander en Isabelle stond vast bij de zwemopdracht), van de andere is het wat vaag maar ik neem aan met een reden die de mol kan aanvoeren om in een bepaalde groep te zitten, dus alles bij elkaar genomen kun je wel een bepaalde kant uit (vnl die van MM maar ook wel naar de anderen).



Offline Cosma

  • Forumlid
ik begrijp wat je bedoeld cosma, als ze alle 3 hun stunt niet hadden geraden had isa 3 keer moeten vliegen en dus meer sabotage kansen gehad.. tis inderdaad vreemd dat de kandiaten zo naar hun plaats "gewezen" worden..... misschien tegen het loten  ???

Ok thanks, ik dacht dat ze er maar 1 hoefde, maar blijkbaar dus 1 per fout geraadde stunt.
Blijft het raar dat indien de rest het goed had degene met de sterkste maag op de bank kon blijven zitten, en dat is toch zonde eigenlijk ;)

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik dacht eerst dat ze Sander en Isa misschien meer verdacht wilden maken, maar hoe zouden ze kunen weten hoe de verhoudingen een jaar later op dit forum liggen? Dat het kan het dus niet geweest zijn. :-\\

Offline Cosma

  • Forumlid
M.i. moest het iemand met een sterke maag zijn (Isabelle in dit geval) omdat deze persoon wellicht (inet slechtste geval) drie keer (!) een stunt moest uithalen. Daar heb je wel een beetje maag voor nodig hoor. :D

Ok, is duidelijk, maar opdracht was niet van tevoren bekend, en evenmin dat ze alledrie de stunt niet zouden raden.

Maar het ging me niet alleen om deze opdracht, neem ex-kandidaat Sander, gekozen als: "iemand die goed kon zwijgen"  ???
Net als de goedgebekte MM in dezelfde opdracht, je krijgt hiermee wel de mensen waar je ze hebben wil, maar het slaat eigenlijk nergens op, maar misschien zit er een patroon in wanneer je dit legt naast alle mogelijk goede mol-posities icm de eigenschappen van de personen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Wat mij vooral is opgevallen is de sturende rol die Lottie lijkt te hebben bij het krijgen van bepaalde personen op bepaalde plaatsen. Ik zeg met opzet "lijkt" want het kan een montagekwestie zijn waarbij ze eigenlijk alleen maar iets overneemt van een ander, en wij dus niet te zien krijgen wie die ander is en wat deze doet. Maar afgaande op de beelden is het vaak Lottie die heel subtiel stuurt. Opvallend daarbij is dat ze niet meteen iets voor zichzelf opeist, maar naar de anderen benadrukt welke plek typisch bij hen past. Het is alsof zij een zeker enthousiasme weet te kweken bij een kandi om voor een bepaalde plek te kiezen. Het kan een manier zijn om heel subtiel het door de mol gewenste plekje op onopvallende wijze toebedeeld te krijgen. Als je meteen gaat roepen dat je ergens persé wilt valt dat erg op natuurlijk.
Hoe dan ook, het is voor mij een belangrijke reden om bij Lottie als mol te blijven.

Maar denk ook aan de roadtrain opdracht. Volgens de beelden is het Sander die oppert dat het "sterk in je schoenen staan" wel moet betekenen dat je goed je evenwicht kunt bewaren. En is het Lottie die dit enthousiast overneemt en demonstreert hoe goed ze dit kan. Maar dat kan best andersom geweest zijn natuurlijk. (montage) Als Lottie de mol is en zij beslist op een goede plek moest komen, moest ze wel kunnen laten zien dat zij daar ook hoort. Dus maken de makers gebruik van bepaalde talenten van de mol, die niet echt iets met de opdracht te maken hebben, maar die ervoor kunnen zorgen dat de andere kandi's er over eens worden dat de mol ook echt op de juiste positie komt.
In dit voorbeeld noem ik Lottie, uiteraard zou dit ook voor de anderen gelden, indien mol. Alleen vind ik het zelf er juist wat betreft Lottie zo ontzettend overduidelijk uitkomen.

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
M.i. moest het iemand met een sterke maag zijn (Isabelle in dit geval) omdat deze persoon wellicht (inet slechtste geval) drie keer (!) een stunt moest uithalen. Daar heb je wel een beetje maag voor nodig hoor. :D

Dank u voor deze uitleg, zo had ik het niet bekeken (van 3 foute antwoorden = 3 x stunten voor Isabelle) ::bravo::

(ik weet ook eigenlijk niet of dit zo door jou is uitgelegd of door iemand anders, iig voor degene die het zo wel heeft begrepen en uitgelegd bedankt  ::zwaai::)