Auteur Topic: Loze/rare opdrachten  (gelezen 18323 keer)

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Loze/rare opdrachten
« Gepost op: 22-03-2005, 13:31:20 »
Hoewel onze Mol ons al veel heeft uitgelegd, toch loop ik nog met vragen rond. Er waren nl. een paar rare dingen.

Ik kan er nu zo even maar één bedenken, maar volgens mij is er nog één:

Waartoe diende de "rugzakopdracht" na de grottentocht?
Waarom moesten ze op het getal 6 uitkomen "en dus niet te hoog" zoals Yvon in haar dagboek schreef? Waarom moesten ze hun rugzak inpakken over twee tassen? Waarom was er zo'n gedoe over dat bv. Lottie twee tassen meenam van Marc-Marie? Hoe kon Yvon hier nou mollen? Wat was er nou eigenlijk te mollen?

Ik vond het echt een vage opdracht. Volgens mij heeft het alleen maar meer stress teweeggebracht, en ergernissen onderling. Kon Victoria nog bozer worden op Yvonne omdat ze haar tas niet had meegenomen...

Volgens mij is er nog zo'n rare opdracht, maar daar kna ik nu even niet opkomen. Wie helpt? 
Mollen in Japan...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #1 Gepost op: 22-03-2005, 17:00:20 »
Dat was die opdracht in die grot toch? Dat was moeilijk mollen omdat het wel heel erg zou opvallen als je niet zou durven...

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #2 Gepost op: 22-03-2005, 19:30:47 »
Nou, ik bedoel meer de opdracht ná de grot.

Vlak voor de grot moesten ze van angela een getal onder de tien zeggen, wat het aantal minuten bleek te zijn dat ze kregen om hun bagae in twee tassen over te pakken. Yvon schrijft hierover in haar dagboek: "het lukte om op 6 uit te komen, een niet te hoog getal dus".
Dan moeten ze de grotopdracht doen, en als ze uit de grot komen, moeten ze allemaal twee tassen meenemen, niet van henzelf. Omdat Victoria als een van de eersten de grot uitkomt, ziet ze iedereen met tassen komen, maar moppert ze tegen iedereen dat ze hgaar tas niet meenamen.

Er werd in de uitzending veel tijd besteed aan de tassen, eerst het geven van het getal (6) en dan het overpakken, en vervolgens elkaars tassen meenemen, terwijl dit eigenlijk helemaal geen functie heeft gehad voor hert spel (ze hebben er geen geld mee verdiend)
Het enige is dat Victoria en Yvonne een tijdje zonder tas zaten omdat Gijs pijn aan zijn knie had...  ???
Mollen in Japan...

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #3 Gepost op: 22-03-2005, 21:37:39 »
dat van die rugzakken was inderdaad vaag. Ik denk dat het alleen nodig was voor de treinopdracht. Een extra leukigheidje om te kunnen vangen.

Ik vraag me zelf eigenlijk eerlijk gezegd nog af wat de mol nou precies gemold heeft bij de truckopdracht. Yvon heeft daar helemaal niks kunnen doen! Of ze heeft moeten weten dat Marc-Marie snel en onzorgvuldig zou rijden omdat ze hem heeft leren kennen en er dus voor gezorgd dat hij als 2e moest rijden... maar anders?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #4 Gepost op: 23-03-2005, 10:40:19 »
De mol is een hard spel waar dit soort nasty dingen soms bijhoren, de sfeer verslechteren is zelfs misschien een doel  ???

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #5 Gepost op: 23-03-2005, 13:23:35 »
dat van die rugzakken was inderdaad vaag. Ik denk dat het alleen nodig was voor de treinopdracht. Een extra leukigheidje om te kunnen vangen.

Ik vraag me zelf eigenlijk eerlijk gezegd nog af wat de mol nou precies gemold heeft bij de truckopdracht. Yvon heeft daar helemaal niks kunnen doen! Of ze heeft moeten weten dat Marc-Marie snel en onzorgvuldig zou rijden omdat ze hem heeft leren kennen en er dus voor gezorgd dat hij als 2e moest rijden... maar anders?
Ja vind ik ook raar. Die truck opdracht was een geweldige molkans. Ik snap dan ook niet dat er maar 2 koppels gereden hebben. Ze hadden ook 3 koppels kunnen laten rijden en de inzet verdubbelen/extra geld eruit ofzo...

Evenals het zingen, want eigenlijk kon je uit het feit dat Yvon graag knutselt al kunnen opmaken dat ze die opdracht speciaal voor haar gedaan hadden (net als de karaoke bij Elise) maar eigenlijk is het een hele vage opdracht dat geknutsel.
Ook al omdat ze één kunstwerk mochten uitkiezen die ze zouden gebruiken. Het was al spannender geweest als dat vage roze krukje ook mee had moeten doen.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #6 Gepost op: 23-03-2005, 14:07:08 »
ALLE kandidaten moesten namen opschrijven. Hoe kon Yvon er dan voor zorgen dat ze in de truck kwam??? Ze kon niet veel doen om in de truck te komen.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #7 Gepost op: 23-03-2005, 15:16:15 »
dat met die tassen was alleen om wat spanning in de groep te krijgen...

Offline Prutger

  • Forumlid
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #8 Gepost op: 23-03-2005, 18:00:54 »
Ja vind ik ook raar. Die truck opdracht was een geweldige molkans. Ik snap dan ook niet dat er maar 2 koppels gereden hebben. Ze hadden ook 3 koppels kunnen laten rijden en de inzet verdubbelen/extra geld eruit ofzo...

Waarschijnlijk zouden er ook meerdere koppels in de truck gaan rijden als het Sander en Marc-Marie gelukt was om het te verbeteren. Ze deden het al meteen slechter dan Lottie en Jim, waardoor het geld eruit ging. Ik denk dat ze een dubbel-of-niets-keuze zouden krijgen als het wél gelukt was.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #9 Gepost op: 23-03-2005, 20:42:24 »
Niet "loos" (god weet wat dat woord überhaupt betekent) maar wat ik wel raar vond:

Citaat
Lottie, je wordt wakker en je moet kiezen tussen je acteertalent en je zangtalent, wat kies je?

Hoezo wakker worden? Waarom moet ze wakker worden? Waarom niet gewoon 'Je moet kiezen... wat kies je?'  :)

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #10 Gepost op: 23-03-2005, 23:41:11 »
ALLE kandidaten moesten namen opschrijven. Hoe kon Yvon er dan voor zorgen dat ze in de truck kwam??? Ze kon niet veel doen om in de truck te komen.

Nou ze kunnen wel heel erg veel achter de schermen manipuleren he, de productie had gewoon kunnen doen (in opdracht van Yvon) dat niet marc-marie of Sander, maar Yvon zelf als derde of vierde stond, al stond ze dan eigenlijk als zesde.
Zichzelf als Hulpmol aanwijzen is eigenlijk ook al een vorm van achter de schermen opereren.
Mollen in Japan...

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #11 Gepost op: 23-03-2005, 23:42:37 »
Niet "loos" (god weet wat dat woord überhaupt betekent) maar wat ik wel raar vond:

Hoezo wakker worden? Waarom moet ze wakker worden? Waarom niet gewoon 'Je moet kiezen... wat kies je?'  :)

Ja sorry voor het woord loos, gebruik het nogal vaak, en wist wel dat het wat raar stond, maar ik kon ff niets anders bedenken. En jij zegt nog wel überhaupt, mét umlaut  ::ohno:: :P :P :P
Mollen in Japan...

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #12 Gepost op: 24-03-2005, 10:28:33 »
En jij zegt nog wel überhaupt, mét umlaut  ::ohno:: :P :P :P
  :P dat klopt toch ook  8) ik èn mijn talenknobbel vinden in elk geval van wel
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #13 Gepost op: 24-03-2005, 11:18:00 »
Jaja, maar waarom moet Lottie nou wakker worden?!  >:( :P

Offline Teun

  • Forumlid
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #14 Gepost op: 24-03-2005, 13:42:01 »
Waartoe diende de "rugzakopdracht" na de grottentocht?

Vanaf het eerste seizoen is er een soort van 'bagage-herpak'-aflevering. Dat is vaste prik, dus ook dit seizoen. We willen niet dat de kandidaten met hun rugzakken blijven rondsjouwen. Al was het maar vanwege de bagageruimte in de auto's. Praktische reden dus.


Waarom moesten ze op het getal 6 uitkomen "en dus niet te hoog" zoals Yvon in haar dagboek schreef?

Ze moesten helemaal niet op 6 uitkomen. Een laag getal is natuurlijk leuker dan een hoog getal, vanwege de beperkte inpaktijd van de rugzakken.


Waarom moesten ze hun rugzak inpakken over twee tassen?

Waarom niet?

Waarom was er zo'n gedoe over dat bv. Lottie twee tassen meenam van Marc-Marie?

Dat gedoe kwam door de kanididaten. Zij maakten daar een punt van.

Hoe kon Yvon hier nou mollen? Wat was er nou eigenlijk te mollen?

De mol hoeft niet altijd te mollen. (Als de mol buiten een opdracht staat bijvoorbeeld.)

Ik vond het echt een vage opdracht. Volgens mij heeft het alleen maar meer stress teweeggebracht, en ergernissen onderling. Kon Victoria nog bozer worden op Yvonne omdat ze haar tas niet had meegenomen...

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet.
--------------------------------------------------------------------------------


Ik vraag me zelf eigenlijk eerlijk gezegd nog af wat de mol nou precies gemold heeft bij de truckopdracht.

Ja vind ik ook raar. Die truck opdracht was een geweldige molkans. Ik snap dan ook niet dat er maar 2 koppels gereden hebben. Ze hadden ook 3 koppels kunnen laten rijden en de inzet verdubbelen/extra geld eruit ofzo...

De reden waarom er maar vier mensen in twee rijbeurten reden is omdat het ondoenlijk (en ook saai) is om iedereen te laten rijden. Het is een keus die ongetwijfeld voor vele andere opties ingewisseld kan worden. De ranglijst waaruit de chauffeurs en de bijrijders naar voren kwamen is helemaal echt en we wisten vantevoren dus niet of de mol in de vrachtwagen zou komen of niet. We hoopten uiteraard wel op meer omgereden pionnen en als gevolg daarvan meer platgereden foto's.

--------------------------------------------------------------------------------


Ook al omdat ze één kunstwerk mochten uitkiezen die ze zouden gebruiken. Het was al spannender geweest als dat vage roze krukje ook mee had moeten doen.
 


Persoonlijk vind ik 1 kunstwerk veel spannender. Een keus he.

 
-------------------------------------------------------------------------------

Quote
Lottie, je wordt wakker en je moet kiezen tussen je acteertalent en je zangtalent, wat kies je?

Hoezo wakker worden? Waarom moet ze wakker worden? Waarom niet gewoon 'Je moet kiezen... wat kies je?'


Moet ik hierop reageren?
 
--------------------------------------------------------------------------------

Nou ze kunnen wel heel erg veel achter de schermen manipuleren he, de productie had gewoon kunnen doen (in opdracht van Yvon) dat niet marc-marie of Sander, maar Yvon zelf als derde of vierde stond, al stond ze dan eigenlijk als zesde.
 
 
Dat kan dus niet. Zo'n ranglijst is achteraf gemakkelijk te reconstrueren. Bovendien is het helemaal niet leuk om zo'n lijst te manipuleren.

Groet, Teun
 

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #15 Gepost op: 24-03-2005, 15:59:18 »
Dank je wel voor de uitleg, Teun, maar wie ben jij eigenlijk?  :-[  :-X

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #16 Gepost op: 24-03-2005, 16:16:29 »
Quote
Lottie, je wordt wakker en je moet kiezen tussen je acteertalent en je zangtalent, wat kies je?
Hoezo wakker worden? Waarom moet ze wakker worden? Waarom niet gewoon 'Je moet kiezen... wat kies je?'


Moet ik hierop reageren?

Haha nee hoor, ik stoor me er niet aan of zo, ik vond het gewoon grappig. :)

Teun is toch productiemedewerker? Heb hem in de chat ook wel eens gesproken.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #17 Gepost op: 24-03-2005, 17:04:26 »
Volgens mij is Teun Anton Jongstra. Dacht ik ergens gelezen te hebben. :)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #18 Gepost op: 24-03-2005, 18:52:47 »
Citaat
Waartoe diende de "rugzakopdracht" na de grottentocht?

Vanaf het eerste seizoen is er een soort van 'bagage-herpak'-aflevering. Dat is vaste prik, dus ook dit seizoen. We willen niet dat de kandidaten met hun rugzakken blijven rondsjouwen. Al was het maar vanwege de bagageruimte in de auto's. Praktische reden dus.

Is het kijken naar het inpakken van rugzakken dan interessante tv als er verder geen bijbedoelingen zijn? De kandidaten doen ongetwijfeld meer dingen die ik niet hoef te zien ;)

Citaat
Waarom moesten ze hun rugzak inpakken over twee tassen?

Waarom niet?
Het is normaal om met 1 rugzak op reis te gaan. Twee rugzakken is vreemd en onhandig, we hebben tenslotte maar 1 rug. Daarom dus niet. De vraag was waarom wel?
« Laatst bewerkt op: 24-03-2005, 18:55:25 door Castor_en_Pollux »

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Loze/rare opdrachten
« Reactie #19 Gepost op: 24-03-2005, 19:02:20 »
Ik vond de tassen-opdracht in widm3 heel vaag.
Het is nog steeds niet duidelijk of dat nu andere tassen waren, of hun eigen tassen ???