Auteur Topic: informatie over WIDM2005 gehacked...  (gelezen 7180 keer)

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
informatie over WIDM2005 gehacked...
« Gepost op: 28-05-2004, 20:11:20 »
Zojuist bij het SBS shownieuws:
Een hacker heeft vertrouwelijke informatie over de aankomende serie van Wie Is De Mol weten te bemachtigen. Door een 'inbraak' in de mailwisseling van IDtv heeft hij verschillende gegevens kunnen bekijken en daaruit zeeeer geheime informatie kunnen halen. Onder de informatie zouden de invulling van de opdrachten, de deelnemers, de locatie en de vraaglijsten van de tests zijn, uit de informatie zou ook op te maken zijn wie de mol is.
Volgens de reportage van SBS 6 heeft de hacker niet de intentie om het programma kapot te maken. Hij beweert slechts lekken in computersystemen bloot te leggen.
Er wordt nog onderzocht op welke manier de hacker beschuldigd kan worden. Justitie is al geïnformeerd en er wordt mogelijk een schadevergoeding van de hacker geëist.
De AVRO heeft overigens ontkent dat de mol al bekend zou kunnen zijn, omdat die beslissing niet bij IDtv wordt genomen maar bij de AVRO. De deelnemerslijst zouden ook nog niet helemaal rond zijn.
Ik dacht nog wel informatie op de site van SBS 6 te vinden, maar dat is me nog niet gelukt (0.0 informatie op die site).


Persoonlijk vindt ik het heeeeeel vervelend als er ook maar iets zou uitlekken. Het hele spel is gebasseerd op volledige geheimhouding, als aan dit aspect niet wordt voldaan, valt het gehele spel in het niet. ???
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: informatie over WIDM2005 gehacked...
« Reactie #1 Gepost op: 29-05-2004, 11:36:44 »
Gelukkig kun je altijd blijven roepen dat het tot de ontknoping helemaal niet zeker is of iets dat uitlekt ook waar is! (zal ik zeker doen ;)) Nepspoilers zijn er altijd..

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: informatie over WIDM2005 gehacked...
« Reactie #2 Gepost op: 29-05-2004, 18:02:44 »
nog bedankt voor de info, heb het nieuws in Limburg amper meegekregen..
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: informatie over WIDM2005 gehacked...
« Reactie #3 Gepost op: 30-05-2004, 15:15:38 »
Elk nadeel hep zijn voordeel:

IDTv/Avro wil een miljoenenclaim indienen. Als dat lukt is er in ieder geval voorlopig weer genoeg geld om weer heel veel nieuwe mollenseries te maken!   >:D  :D  :P

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: informatie over WIDM2005 gehacked...
« Reactie #4 Gepost op: 30-05-2004, 18:59:07 »
Hoorde wel dat er een of ander soapie meedoet!
 ::ohno::

Tot zover de geruchten over zogenaamde "A-klassen BN'ers"
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: informatie over WIDM2005 gehacked...
« Reactie #5 Gepost op: 1-06-2004, 13:23:33 »
Tot zover de geruchten over zogenaamde "A-klassen BN'ers"
Ik denk dat in Nederland (helaas) veel soapies bekender zijn dan bekende nederlandse acteurs of radio deejays of iets dergelijks. Ze is misschien een B-klasse acteur, maar acteren zien we bij De Mol sowieso liever niet (behalve door de mol natuurlijk).Dus het ligt er maar net aan wat je onder A-klasse verstaat.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline n-a

  • Forumlid
Re: informatie over WIDM2005 gehacked...
« Reactie #6 Gepost op: 6-06-2004, 16:01:50 »
Gelukkig kun je altijd blijven roepen dat het tot de ontknoping helemaal niet zeker is of iets dat uitlekt ook waar is! (zal ik zeker doen ;)) Nepspoilers zijn er altijd..

Gelukkig kan dat ja...
Minder gelukkig is het als je er achterkomt dat IdtV (die wie is de mol maakt) zijn of haar mail-systeem gewoon niet goed voor elkaar heeft. Zowel de producent als de regieseur van de WIDM2005 hadden op hun mail-account nog steeds het password staan meegekregen vanuit systeembeheer (1234). IdtV werkt met Firstclass.. Een veelgebruikt systeem. Dit systeem werkt meestal met een inlog naam in de trant van "eerste drie lekkers voornaam + eerste drie letter achternaam" Als je naam dan Pieter Pukkie is... is je login: PiePuk. Standaard wachtwoords is meestal of 1234 of ABCD of een geboortedatum of pascode. Bij IdtV was het dus 1234. Combineer je dit met elkaar (keertje aftiteling kijken van een programma van IdtV. je pikt er een naam uit... kijkt of het netjes is gewijzigd... en dan blijkt dat niet het geval te zijn... Heb je ineens alle info van Wie Is De Mol 2005 voor je neus...

Ik ben het helemaal met de eerste poster eens. Dit programma staat en valt met geheimhouding.. Ik zal dan ook echt geen info naar buitenbrengen over dit programma (ok misschien zijn een paar vluchtnummers wel leuk voor de echte fans :P) maar er hoeft echt niet aan getwijfeld te worden dat ik ze niet heb (cq had).

Mochten er intelligente mensen onder u zijn die denken dat ga ik ook proberen. Ik heb deze lek uiteraard meteen gemeld bij IdtV en binnen een paar uur waren de wachtwoorden gewijzigd.

Verder zitten er leuke bekende nederlanders tussen... Er werd, want ik heb natuurlijk geen recente info van de laatste 3 weken, echt heel hard aan gewerkt om leuke bnners te strikken... Ecth hele namenlijsten waar mensen positieve en negatieve aspecten van de debetreffende Bnner konden opschrijven tav dit programma... De bnners die vast stonden zijn echt gaaf!

Ook zaten er hele gave opdrachten tussen, en belooft het ook weer een mooi programm te worden, heb een paar lokatie fotos gezien.. Echt gaaf... Het wordt een pracht program!

mvg Ik 'De NepSpoiler???'
« Laatst bewerkt op: 6-06-2004, 16:03:56 door n-a »

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: informatie over WIDM2005 gehacked...
« Reactie #7 Gepost op: 7-06-2004, 09:41:34 »
Het programma is nog niet eens zo ver dat de opnames kunnen beginnen en wij hebben al te maken met de eerste sabotagetheorie  >:D  COOOOL ::ok::

Zo'n hacking maakt het wel een stuk ingewikkelder. Voorheen moesten de makers en deelnemers van WIDM hun informatie afschermen tegen buitenstaanders, NU dienen ze ook al enkele (ik hoop één enkele) buitenstaander(s) een zwijgplicht op te leggen...

Ik vind het erg jammer dat de makers zo onzorgvuldig zijn geweest, dat schijnbaar/blijkbaar de info voor 'informatiezoekers' voor het oprapen lag.
Maar veel sympathiek kan ik ook niet hebben voor mensen die MOL-info proberen te ontfutselen die niet door de programmamakers geboden wordt.  ::niet-ok::
Laat het programma in z'n waarde en ontmasker de mol, met behulp van de info uit het programma, de website, de chats, de krant e.d.
[hoewel ik ook wel enigszins benieuwd ben naar de deelnemers en de loactie... maar ik zal moet wachten tot 2005  :-X]
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: informatie over WIDM2005 gehacked...
« Reactie #8 Gepost op: 7-06-2004, 13:37:58 »
Gelukkig kan dat ja...
Minder gelukkig is het als je er achterkomt dat IdtV (die wie is de mol maakt) zijn of haar mail-systeem gewoon niet goed voor elkaar heeft. Zowel de producent als de regieseur van de WIDM2005 hadden op hun mail-account nog steeds het password staan meegekregen vanuit systeembeheer (1234). IdtV werkt met Firstclass.. Een veelgebruikt systeem. Dit systeem werkt meestal met een inlog naam in de trant van "eerste drie lekkers voornaam + eerste drie letter achternaam" Als je naam dan Pieter Pukkie is... is je login: PiePuk. Standaard wachtwoords is meestal of 1234 of ABCD of een geboortedatum of pascode. Bij IdtV was het dus 1234. Combineer je dit met elkaar (keertje aftiteling kijken van een programma van IdtV. je pikt er een naam uit... kijkt of het netjes is gewijzigd... en dan blijkt dat niet het geval te zijn... Heb je ineens alle info van Wie Is De Mol 2005 voor je neus...
Slim! Zoiets dergelijks heb ik bij mij op school ook eens geflikt (en heel netjes gemeld natuurlijk).

Citaat
Verder zitten er leuke bekende nederlanders tussen... Er werd, want ik heb natuurlijk geen recente info van de laatste 3 weken, echt heel hard aan gewerkt om leuke bnners te strikken... Ecth hele namenlijsten waar mensen positieve en negatieve aspecten van de debetreffende Bnner konden opschrijven tav dit programma... De bnners die vast stonden zijn echt gaaf!
Blij om te horen dat IDTV leuke mensen uitkiest!

Citaat
Ook zaten er hele gave opdrachten tussen, en belooft het ook weer een mooi programm te worden, heb een paar lokatie fotos gezien.. Echt gaaf... Het wordt een pracht program!
Joepie!!!
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: informatie over WIDM2005 gehacked...
« Reactie #9 Gepost op: 16-07-2004, 22:14:45 »
Angela vertelde (eer?)gister nog heel kort iets over de mol op tv. De persoon die de mail van iDtv heeft kunnen inkijken, had nooit belangrijke gegevens van het program kunnen ontdekken :P, simpelweg omdat die niet schriftelijk worden geregeld en vastgelegd. Alles gebeurd mondeling!
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: informatie over WIDM2005 gehacked...
« Reactie #10 Gepost op: 11-12-2004, 13:06:30 »
ow gelukkig maar anders weten we strax de mol al voordat het begint en dat is niet de bedoeling!!!!