Poll

Wat lijkt jou de ultieme locatie voor widm 2006?

Afrika
6 (5.7%)
Alpen
3 (2.8%)
Amerika
7 (6.6%)
Australië / Nieuw Zeeland
2 (1.9%)
Azië
4 (3.8%)
Canada
4 (3.8%)
Engeland / Ierland
9 (8.5%)
Frankrijk
2 (1.9%)
Italië
7 (6.6%)
Latijns Amerika
12 (11.3%)
Midden Oosten
2 (1.9%)
Oost Europa
4 (3.8%)
Scandinavië
20 (18.9%)
Spanje
6 (5.7%)
ZuidOost Azië
5 (4.7%)
Andalusië
6 (5.7%)
Brazilië
7 (6.6%)

Totaal aantal stemmen: 42

Poll gesloten: 1-04-2005, 10:47:48

Auteur Topic: Suggesties voor de locatie van WIDM2006  (gelezen 10279 keer)

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Gepost op: 20-03-2005, 22:08:21 »
:D Er wordt al druk gespeculeerd wie er aan de volgende Mol-reeks mee zouden moeten doen.
Misschien hebben jullie ook al suggesties voor de situering van de nieuwe reeks.

Persoonlijk vond ik de laatste dagen op Bali erg mooi. Mooie omgeving, zeer aangenaam weer, vriendelijke mensen; allemaal ingrediënten voor een gemoedelijke sfeer onder de kandidaten en erg mooi beeldmateriaal.

Ik zou het dan ook niet verkeerd vinden als ze nog een keer naar ZuidOost Azië afreizen. Niet Bali, maar wellicht India, of Japan  ::tandpastasmiley::
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2005, 23:07:58 »
Brazilië

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2005, 09:09:06 »
Ik heb begrepen dat het budget een groot probleem was voor WIDM5. Vond het wel vreemd dat ze dan toch down under en naar Bali gingen. Maar goed, daar zal een gedachte achter zitten.

Hoewel deze serie succesvol was zal men bij een evt. 6e serie ook budgettair moeten denken. Daarom is mijn sugegstie;

Andalusië (Zuid Spanje)

Ik ben hier vorige zomer geweest en da's volgens mij een prima locatie. Ik weet niet wat het kost om daar iets te produceren, maar qua reiskosten en verblijfskosten kan dat volgens mij vrij goedkoop blijven.

Qua scenery is het top. Als je de mega toeristische plekken vermijd - en dat kan met gemak - dan heb je leuke locaties die tot de verbeelding spreken. Ik denk dan bijvoorbeeld aan:

Sevilla.
Prima plek om te beginnen. Groot internationaal vliegveld en zeker plaats voor 2 dagen opdracht. Ofwel; de eerste kandidaat valt al af in Sevilla. Misschien dat het qua kosten in deze stad lastiger is.

Cadiz.
De oudste stad in Spanje!? Veel cultureel erfgoed en dus een mooie locatie.

Jerez.
De bekende stoeterij, opdracht met paarden?

Gibraltar.
Naast de bekende rots is de hele locatie bruikbaar voor een spel. je hebt er de grotten/ ondergrondse gangen, kabelbaan naar bergtop en meer. Dramatische locatie. Evt. in een spel te gebruiken met het leukere Algeciras aan de overkant van de baai.

Ronda.
Wederom een mooie plaats voor een opdracht met de oude boogbrug. Tevens een prima plek op de route om de toeristische plaatsen (o.a. Marbella) heen richting het binnenland.

Binnenland met pueblos blanco of wel witte dorpjes.
Het binnenland is ruig en bezaaid met witte dorpjes. Hier zou een soort zoekspel/ coördinatiespel prima passen.

Cordoba en Malaga.
Wederom 2 grote steden met veel historie. In Malaga zou het Alhambra een sublieme plek zijn, misshien wel een mooie finaleplek maar de vraag is hoe het zit met kosten en toestemming om hier een TV-programma op te nemen.

Jaen, Baeza en Ubeda.
Steden in het binnenland, waarschijnlijk goedkoper dan Cordoba en Malaga dus misschien een geod alternatief.

Almeria.
Ik weet niet meer exact de plaatsnamen maar in de buurt van Almeria liggen 2 wild west dorpjes waarin heel wat spaghetti-westerns zijn opgenomen. Daar moet je toch een leuke opdracht aan kunnen linken.

Nerja.
Kustplaats die toeristisch oogt maar (imo) net niet de ranzigheid van veel Spaanse kustplaatsen heeft.

Kortom; de productie kan mij bellen voor vragen  ;D (Zouden ze überhaupt de postings hier lezen?)

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2005, 09:19:58 »
Mijn favoriete verre landen zijn:
Amerika
Canada
Australië
En wat dichter bij huis:
Scandinavië
JJF

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2005, 09:22:49 »
Scandinavië lijkt mij ook top! Denk wel dat dit wat prijziger is maar je zou een geweldige combi kunnen maken, bijvoorbeeld de zuidkusten van Noorwegen, zweden en Finland. Of een reis van noord <-> zuid door 1 van deze landen, dan heb je wel afwisseling in mooie landschappen.

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2005, 09:26:07 »
Ja inderdaad. Wel jammer dat deze 3 landen duur zijn, maar de locaties zijn schitterend en je kunt er vast heel veel mee! Ik zie dat wel zitten.
JJF

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Locatie 2006
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2005, 09:40:22 »
Hier kun je stemmen op de locatie voor de nieuwe mol serie. Wie weet wordt er wat mee gedaan. Houd rekening met het budget en de vorige molseries. Heb je nog overige suggesties? Laat het mij weten...
JJF

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2005, 09:46:09 »
Ik heb de poll effe bij dit topic gevoegd, omdat hier ook al suggesties worden gegeven natuurlijk. Dus nieuwe ideeen: zet ze hier neer en ik zal ze bij de poll toevoegen.  :)

Edit: suggesties uit dit topic zijn toegevoegd.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 21-03-2005, 09:51:09 door Han13 »

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2005, 09:51:54 »
Is prima hoor, ik heb er niet zoveel verstand van, haha. Bedankt Han!
JJF

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2005, 10:08:17 »
Ik zie dat Canada ook in de lijst staat. Zouden we die niet moeten schrappen? Hoewel ze nu al 2 x in Australië zijn geweest, denk ik niet dat ze zo vlak achter elkaar naar CAN zullen gaan...

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2005, 12:39:56 »
Zelf lijkt me het leukst wanneer WIDM6 wederom in een warm land wordt opgenomen, vind de sfeerbeelden (lekker broeierig) veel mooier dan bij opnames in koude landen. Als Zuid-Amerika fanaat ga ik dan ook voor bijvoorbeeld Ecuador, Peru of Bolivia. Het fijne aan die landen is dat het landschap enorm gevarieerd is; van ijzige bergtoppen (dus toch koud..okay) tot klam, heet regenwoud en alles ertussen in. Dus een onuitputtelijke bron voor 1001 verschillende soorten opdrachten. Daarnaast zijn de verblijfkosten in die landen ook niet hoog.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2005, 14:29:09 »
Ik heb gestemd op Afrika, Scandinavië en Brazilië!! ::ok::

Het lijken me alle 3 toffe locaties op een superserie WIDM te maken!! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #12 Gepost op: 21-03-2005, 14:37:49 »
Soms vond ik de opdrachten en met name in het begin,te goedkoop en niet sportief genoeg uitzien in s5. Ze moeten iets meer zwetenm vooral als het weer met bekende Nederlanders is.

Mij lijkt het ook wel leuk om een clisee land tenemen,landen die iets nodig hebben of waar we tegen opzien. Meschien moeten ze dus Marocco,Amerika,Ierland,Polen,Frankrijk of Duitsland nemen. Bij Frankrijk kan je eventueel ook nog een stukje Zweden er bij pakken. Het in Zweden houden kan ook altijd.

Naast de landen die we al gehad hebben,liever ook geen China en Africa.
Dit omdat we dat al hebben met The Farm & De Peking Express.

Ondanks dat ik America noem,liever ook niet,buiten het feit dat het tever is,is het te duur en altijd weer NewYork of La. Mocht het America worden,dan wil ik dat ze op ze minst een opdracht uitvoeren voor Max Westerman.

Poll Keuze´s:

Frankrijk
Ierland
Scandinavië

Ik vind het idee van lynnlynn en van Poekie ook wel wat hebben.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2005, 14:50:22 door Pierce_Brosnan »

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2005, 15:33:53 »
Misschien zijn er dichter bij huis ook nog een aantal goede opties.
Dat scheelt mogelijk in budget (hoewel die landen niet altijd goedkoop zijn).
Griekenland is misschien ook wel geschikt.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2005, 16:21:17 »
Bij Frankrijk kan je eventueel ook nog een stukje Zweden er bij pakken.

Het kan zijn dat het aan mijn kleurspoelinkje ligt, maar welke atlas gebruik jij?  ;D

Ik opteer - heb net een nieuw woordenboek  ;D - voor een niet-tropisch land. Zweten okay maar met allemaal zwetende BN'ers neigen we toch wel erg naar Bobo's in the Bush... is toch een veelgehoord argument tégen WIDM met BN'ers. Ik kan mij voorstellen dat de productie een onderscheidend programma wil maken en niet teveel wil lijken op een andere programma.

Overigens vind ik het ook belangrijker dat aandacht aan de opdrachten wordt besteed. Ik heb liever goede opdrachten in een wat minder aansprekend land dan een prachtig land met flutopdrachten.

Offline keesdejongen

  • Forumlid
Een oplossing voor het kleine budget
« Reactie #15 Gepost op: 21-03-2005, 17:51:12 »
Ik denk dat zer het beste een land in Europa uit kunnen kiezen want dan hebben ze wat meer geld over voor de opdrachten zodat die ook wat specialer zijn. De opdrachten van de 5e serie waren behoorlijk saai. Door niet zo ver te reizen hebben ze meer geld over voor opdrachten. misschien kunnen ze dan ook wel weer wat meer opdrachten per aflevering doen. Ze konden dit jaar namelijk ook helemaal naar Australie en Indonesie gaan.

Scandinavie lijkt me leuk. Ook engeland en Spanje zijn niet zo ver weg. Scandinavie is volgens mij ook een best duur land!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Een oplossing voor het kleine budget
« Reactie #16 Gepost op: 21-03-2005, 17:54:42 »
Ze konden dit jaar namelijk ook helemaal naar Australie en Indonesie gaan.

hadden ze kunnen doen ja  ::)

Offline garibaldi

  • Forumlid
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #17 Gepost op: 21-03-2005, 18:18:50 »
scandinavie wat een goed idee zeg. Als ik de crew was zou ik serieus daar heen gaan. Prachtige locaties, Noorse fjorden ik noem maar wat. Bovendien kan de crew daar met de bus heen, lekker goedkoop. Scandinavie is deels EU dus lekker makkelijk. Dichtbij en toch verweg. Vaak mooi weer met sneeuw. Levert zowiso mooie plaatjes op. Heel erg aardige mensen daar, je kan er makkelijk overnachten enzo, heel erg gastvrij. Echt wat een idee om daar heen te gaan  :P

Ik stem voor en Angela of wie dan ook als je dit leest ga naar SCANDINAVIE!!!!
 ::ok::

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #18 Gepost op: 21-03-2005, 18:50:51 »
Haha, ik voel me best trots dat Scandinavië zo in trek is. Ben blij dat er meerdere zijn die mijn idee goed vinden. En om even op mijn voorganger te reageren: Ja, die mensen zijn inderdaad erg sociaal en gastvrij.
Volgens mij beginnen de opnames altijd in augustus ofzo, of heb ik dat mis? Maar dan is het klimaat daar wel gunstig.
De taal is ook geen probleem. Bijna iedere inwoner spreekt goed Engels. En tja, wat is nou echt duur in Scandinavië? De drank, en eten is een beetje duurder als hier. Maar dat bespraren ze wel weer op de reiskosten. Scandinavië is in elk geval heel veelzijdig en een stuk anders dan Nederland!
JJF

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Suggesties voor de locatie van WIDM2006
« Reactie #19 Gepost op: 21-03-2005, 18:53:52 »
Locatie is al besloten,zometeen in Rtl Boulevard de onthulling... ;D