Poll

van wie denken jullie dat dit gezicht is?

toine
7 (29.2%)
roderick
11 (45.8%)
peggy
6 (25%)

Totaal aantal stemmen: 24

Auteur Topic: Aanwijzingen op wieisdemol.nl  (gelezen 145668 keer)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #320 Gepost op: 11-03-2006, 12:50:10 »
En waarschijnlijk heeft zij, ondanks haar kleurtje, gewoon de Nederlandse nationaliteit!
« Laatst bewerkt op: 11-03-2006, 12:56:44 door lilith »
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #321 Gepost op: 11-03-2006, 12:55:25 »
die foto bij de statistieken is van een klein wit molletje

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #322 Gepost op: 11-03-2006, 13:14:22 »
Onder het kopje "hints" staat in het plaatje een omgekeerde 9.

Wie werd als negende geïntroduceerd met de filmpjes over eigen programma's ?
Wie had het daar over het aandeel EndeMOL van 9 euro ?

Precies ! Roderick de mol! ::trots::


of een 6...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #323 Gepost op: 11-03-2006, 14:08:31 »
in het dagboek van de mol staat " bekende nederlander"   aangezien miloushka als enige gekleurd is zou hier een hint in kunnen zitten.....
Volgens mij stond dat vorig jaar ook tussen aanhalingstekens.
The British are not impressed.

Offline Minka

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #324 Gepost op: 11-03-2006, 14:57:08 »
Zie ik daar een gezicht achter de afdruk?  ;)

Offline Marloezzel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #325 Gepost op: 11-03-2006, 14:57:52 »
Zie ik daar een gezicht achter de afdruk?  ;)
Dat staat op de vorige blz ook al ::)

Offline Minka

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #326 Gepost op: 11-03-2006, 15:00:17 »
Iets te snel gepost dan :)

Offline Noentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #327 Gepost op: 11-03-2006, 15:10:54 »
gondola is een spaanse supermarktketen ofzo?
http://es.wikipedia.org/wiki/G%C3%B3ndola_(de_supermercado)
Ik heb het idee dat dit een code is van de mol voor het bijhouden van zijn/haar dagboek. De e=1 puntje . of het woord el etc. Dus als de mol het woord heg wil schrijven, schrijft hij/zij: ...././--. of habitante el gondola. Of dit een hint is?

Groetjes,
Noentje
"Leven is het meervoud van lef"

Offline josé2173

  • Forumlid
aanwijzingen uit het dagboek van de mol? + de voorstelfoto's met vingerafdruk.
« Reactie #328 Gepost op: 11-03-2006, 15:17:54 »
De Mol schrijft in zijn/haar dagboek:

Ik ken mijn medekandidaten van gezicht. Als je leest dat hij ze daarvoor niet kende, vallen Marry-Lou en Frederique af. Die zeggen in aflevering 1 te klikken doordat ze elkaar kennen.
De mol heeft het over de medekandidaten, over ik, en over het laatst zegt hij: Liz bood zich meteen spontaan aan, en daar was de Mol tevreden mee, dus Liz is ook niet de Mol?
Dan blijven er nog 6 mogelijke kandidaten over.

Te simpel gedacht?

Over de foto's met vingerafdruk het volgende: Van de letters die in de foto's zelf te zien zijn van de namen van de kandidaten, zou je misschien iets kunnen afleiden.

Op foto Chris Tates: staat het woord IS
Op foto van Peggy:   staat het woord GY
Op foto van Roderick staat het woord RICK

Dus is gij rick? Is Rick de Mol? Of is Chris de Mol, verwijzing van mol is en dan zijn foto?
 ???

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De Mol schrijft in zijn/haar dagboek:

Ik ken mijn medekandidaten van gezicht. Als je leest dat hij ze daarvoor niet kende, vallen Marry-Lou en Frederique af. Die zeggen in aflevering 1 te klikken doordat ze elkaar kennen.
De mol heeft het over de medekandidaten, over ik, en over het laatst zegt hij: Liz bood zich meteen spontaan aan, en daar was de Mol tevreden mee, dus Liz is ook niet de Mol?
Dan blijven er nog 6 mogelijke kandidaten over.

Te simpel gedacht?

Over de foto's met vingerafdruk het volgende: Van de letters die in de foto's zelf te zien zijn van de namen van de kandidaten, zou je misschien iets kunnen afleiden.


Volgens mij is het al meerdere malen gezegd, maar zal ook mijn mening er over geven.
Uit het dagboek van de mol kun je echt helemaal niks halen. Ik weet van voorgaande jaren dat er van alles gezegd werd en dat je er allerlei tips uit ging halen, maar achteraf bleek daar helemaal niets van waar te zijn. Het zo ook niet leuk zijn als je alle namen die in het dagboek gezegd worden kunt wegstrepen als mol. Het zou dan een beetje z'n doel voorbij schieten.
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Nol

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #330 Gepost op: 11-03-2006, 16:03:55 »
Wat is er met de woorden bij de dagboeken?

Links:
Duladato?
El Dutado
Mondor
.....
....
R.

Ik vond dit inderdaa ook opmerkelijk, ik heb geloof ik nog nooit zo iets boven het dagboek van de mol zien staan, of stond er voorgaande jaren ook al zo iets?
Het zou natuurlijk zomaar een bladzijde uit een argentijns/spaans boek kunnen zijn.
Ik heb de woorden op internet vertaald en ik kom net als jullie uit op De fabuleuze gondel inwoner india..
De woorden op de rechtse bladzijde zijn haast onleesbaar en dara is weinig van te vinden.
De streepjes zijn inderdaad morsecodes.
Misschien kan iemand nog iets zinnigs melden over dit dagboek.

Rechts:
e......el
f......fabulosa (fabuleus??)
g......gondola
h......habitante (inwoner??)
i......india

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #331 Gepost op: 11-03-2006, 16:28:37 »
Rechts lijkt me doodgewone morse, met de "officiele" letternamen in het Argentijns ernaast ( net als alfa bravo charlie delta echo ....).
vraag is van wíé dat boekje is!
(edit ; kannietypen)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #332 Gepost op: 11-03-2006, 16:44:59 »
Rechts lijkt me doodgewone morse, met de "officiele" letternamen in het Argentijns ernaast ( net als alfa bravo charlie delta echo ....).

Het is inderdaad morse, maar de namen ernaast zijn een soort ezelsbruggetjes om de strepen en punten te kunnen onthouden. india bv tweemaal een punt van de twee i's
habitante = vier maal een korte klank, vandaar 4 puntjes.

De tekst op de linkerpagina daarentegen lijkt ergens anders mee te maken te hebben... ???
Carpe Diem

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #333 Gepost op: 11-03-2006, 17:01:52 »
Het is inderdaad morse, maar de namen ernaast zijn een soort ezelsbruggetjes om de strepen en punten te kunnen onthouden. india bv tweemaal een punt van de twee i's
habitante = vier maal een korte klank, vandaar 4 puntjes.

De tekst op de linkerpagina daarentegen lijkt ergens anders mee te maken te hebben... ???

Ik denk inderdaad dat het ezelsbruggetjes zijn om de morseletters te onthouden. Want het Spaanse spellingalphabet is heel anders (Antonio Barcelona Carmen Dolores Enrique Francia Gerona Historia Inés José Kilo Lorenzo Madrid Navarra Oviedo París Querido Ramón Sábado Tarragona Ulises Valencia Washington Xiquena Yegua Zaragoza).

Zouden is in de volgende aflevering een opdracht met morse krijgen?

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #334 Gepost op: 11-03-2006, 17:23:44 »
Op Richards trui stond GURU.
Muziek in WIDM komt it MYST. URU= MYST V
 ( en btw - URU Live is back !! whieeej !! )
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #335 Gepost op: 11-03-2006, 18:22:07 »
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar wel met de zoek functie gezocht of dit al ergens stond. Als het toch al ergens stond, spijt het me dat ik het nogmaals plaats.

De woorden en cijfers op de statistieken pagina van de .nl site, komen overeen met die op http://www.rfea.es/competi/result2005/airelibre/cadete/reswt1pxxh1.d01_0_0_0.htm.
Ik weet zo snel niet wat het is (iets sportigs?), en ik weet ook niet zeker of elke getal overeenkomt. Dus of ze het rechtstreeks van deze site over hebben genomen weet ik dus niet, het kan ook ergens anders vandaan komen waar ze dezelfde gegevens laten zien. Maar het lijkt me toch in elk geval iets.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #336 Gepost op: 11-03-2006, 18:25:47 »
Dit plaatje werd vorig jaar ook gebruikt op de statistiekenpagina. Ik heb toen ook al met die cijfertjes zitten puzzelen  ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #337 Gepost op: 11-03-2006, 18:35:57 »
Dit plaatje werd vorig jaar ook gebruikt op de statistiekenpagina. Ik heb toen ook al met die cijfertjes zitten puzzelen  ;)
Was de banner vorig jaar niet anders? met astrologische dingen enzo en euro biljetten op de achtergrond? of was dat op een andere pagina. Ik weet het niet meer zeker.

Ik heb nog ergens een stukje banner gevonden (waar op geklad is), die heb ik bijgevoegd.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #338 Gepost op: 11-03-2006, 18:39:26 »
Ja, dat kwam uit op de datum dat de Australische dollar werd ingevoerd of zo.
Nu zijn het dus atletiek uitslagen oid.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #339 Gepost op: 11-03-2006, 18:50:23 »
Ja, dat kwam uit op de datum dat de Australische dollar werd ingevoerd of zo.
Nu zijn het dus atletiek uitslagen oid.
Jep... idd atletiek uitslagen... spaanse, niet eens argentijnse volgens mij. De site is van de koninklijk spaanse atletiek federatie.
Ik zie nog geen links met kandidaten.