Poll

van wie denken jullie dat dit gezicht is?

toine
7 (29.2%)
roderick
11 (45.8%)
peggy
6 (25%)

Totaal aantal stemmen: 24

Auteur Topic: Aanwijzingen op wieisdemol.nl  (gelezen 145664 keer)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #340 Gepost op: 11-03-2006, 18:50:55 »
Oh ja, dat was met die graden enzo...  ::schaam:: Maar ik weet inderdaad ook niet meer zeker of dat nou boven 'Statistieken' stond. Naja, dan hebben we een nieuw plaatje waar we ons op kunnen storten  ::vergroot::

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #341 Gepost op: 11-03-2006, 19:03:53 »
heeft er iemand op de letters van mary-lou der jasje gelet
zal dat niets met morse of codes te maken hebben

op de achterkant stond in elk geval MK17 Blue systems als ik me goed herinner

Offline DonBinho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #342 Gepost op: 11-03-2006, 22:52:12 »
Het zijn volgens mij jeugdkampioenschappen voor meisjes van 14-15 jaar met kogelstoten of discuswerpen zoiets.
De Mol is: ?

Offline Jay29

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #343 Gepost op: 11-03-2006, 23:15:06 »
Ik kan me van vorig jaar herinneren dat (met alle respect) elk detail breeduit werd onderzocht en dat er megaveel topics over werden geopend. Nu bleken de hints te zitten in het omdraaien van een bord (in het onderwaterspel) die zo opzichtig waren dat niemand hierin geloofde.

Nu gaan we weer op dezelfde toer als vorig jaar. Tuurlijk blijft het leuk om tot in detail hints proberen te vinden, maar we gaan wel weer erg ver dit jaar.

In foto's zullen we echt niet veel vinden hoor. Verspilde moeite denk ik.


Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
...
Over de foto's met vingerafdruk het volgende: Van de letters die in de foto's zelf te zien zijn van de namen van de kandidaten, zou je misschien iets kunnen afleiden.

Op foto Chris Tates: staat het woord IS
Op foto van Peggy:   staat het woord GY
Op foto van Roderick staat het woord RICK

Dus is gij rick? Is Rick de Mol? Of is Chris de Mol, verwijzing van mol is en dan zijn foto?
 ???

Leuk vondst. Alleen ... waar staan die foto's ???
En ... who the hell is Rick ???
« Laatst bewerkt op: 12-03-2006, 10:59:25 door opaweethetbeter »

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #345 Gepost op: 12-03-2006, 10:37:45 »
http://www.wieisdemol.nl/gfx/01home/aankeilers/img_mid.jpg  kan iemand ontdekken wat er onder intiem dansend of intiem aan een tafeltje staat??
als ik van veraf kijk lijkt het op .....  mol
maar ik kan me natuurlijk ook vergissen   
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #346 Gepost op: 12-03-2006, 11:54:34 »
Volgens mij klopt die link niet Sneakie.

Enniewees, omdat mij dat tijdens de vorige serie zo goed bevallen is zal ik mij ook dit jaar weer vol overgave op het Photoshoppen storten. (Waarschijnlijk zal ik hierdoor met zekerheid de mol ontmaskeren maar toch na afloop moeten erkennen dat ik misschien toch wat al te optimistisch was.) Bij deze wil aftrappen met het nieuwe plaatje boven de hints-pagina. Ik heb een aantal gebiedjes die wel interessant lijken omlijnd. Ik ben maar alvast wat aan het interpreteren geslagen, maar daar zal (hopelijk) nog wel discussie over komen.

1. (Al eerder genoemd) Een 6 of een 9 op zijn kant en in spiegelbeeld. Aangezien Argentinie ook op zijn/haar kant is afgebeeld zou je kunnen denken dat het een 6 moet zijn, ware het niet dat Argentinie niet in spiegelbeeld staat en de 6 wel.
2. Bolletjes. Lijkt op een tros druiven.
3. Over de hele breedte staat een muziekbalk, zonder noten.
4. Een soort harpjes. Deze lijken op een soort boek of een sokkel te staan. In elk geval zie ik twee (identiek?) bedrukte vlakken die onder een lichte hoek ten opzichte van elkaar staan.
5. Hier lijkt een handtekening geschreven of geschilderd. Ik lees iets als F.S. Monestuk.

Wat ik opvallend vind is dat er twee verwijzingen naar muziek in dit plaatje zitten. In aflevering 1 zaten ook tenminste twee verwijzingen naar muziek: de tango die Liz en Roderick moeten leren, en de kale accorddeonist die redelijk nadrukkelijk in beeld werd gebracht.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2006, 12:01:51 door opaweethetbeter »

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #347 Gepost op: 12-03-2006, 12:27:24 »
 ::ok:: Mooi gedaan weer , Opa  ::ok::

Heb je de handtekening ook uitvergroot toevallig ? Kan er bijna niets in lezen  ::ohno::
Misschien is het wel een componist die terugkomt in de muzikale aanwijzingen....?
Carpe Diem

Offline Lurtt

  • Forumlid
  • De mol van 2007
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #348 Gepost op: 12-03-2006, 12:29:16 »
Ik zie idd ook een F of P en een S, maar verder is het erg onleesbaar....

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #349 Gepost op: 12-03-2006, 12:36:23 »
ik zie er nu ook een hand  (poot, klauw?) in. Met schuin rechts daarboven mogelijk een gezicht....
Carpe Diem

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #350 Gepost op: 12-03-2006, 13:10:00 »
Lijkt een sigaret aan te steken...
The British are not impressed.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #351 Gepost op: 12-03-2006, 13:11:09 »
Ik zie die notenbalk er wel voor aan dat die verwijst naar Mary Lou. Het was zij toch die vertelde tijdens de speed date dat ze graag naar Chopain (bekende pianist uit een bepaalde eeuw) luistert in de ochtend?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #352 Gepost op: 12-03-2006, 13:25:51 »
Dat ding met die harpjes erop is een bandoneon. Hij lijkt erg op deze:
Dat verklaart ook die bolletjes. Dat zijn de toetsen.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2006, 13:34:35 door opaweethetbeter »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #353 Gepost op: 12-03-2006, 13:43:28 »
Goed werk opa. Ik wou net een plaatje posten waarop ik aan wou geven dat bepaalde lijnen bij de rare elementjes (4 en 5) hoorden. Maar jij hebt de oorsprong nu al gevonden.

Toch nog maar.

EDIT> Zou er trouwens iets met die outline van argentinië zijn. dat er een afwijking in zit of dat een bepaald punt in het land samenvalt met een ander ding in de banner?
Ik krijg tot nu toe kaarten op internet niet goed uitgelijnt met de outline in de header.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2006, 13:49:58 door Rat »

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #354 Gepost op: 12-03-2006, 14:48:19 »
OK, aangezien ik dat gephotoshop eigenlijk nu al beu ben zal ik me dan ook maar eens wagen aan een interpretatie van de pasfoto's en de biografieen. Mij valt op dat elke biografie begint met 'die en die is geboren op dan en dan', behalve die van Richard en Roderick. Bij de pasfoto's valt op de Roderick de enige is met een schaduw (achter hem).
Dus: Richard is de winnaar en Roderick is de mol.

Offline larayvette

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #355 Gepost op: 12-03-2006, 19:28:48 »
Word wel overal wat in gezocht.
Misschien heeft iemand heel erg z'n best gedaan om een mooie banner te maken voor boven de hintspagina? Wordt nu van alles in gezocht ;)
Wat wel erg opvalt, is het gezicht in het potplaatje.. Lijkt mij Chris

Offline Mollovic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #356 Gepost op: 13-03-2006, 12:53:01 »
Dat ding met die harpjes erop is een bandoneon. Hij lijkt erg op deze:
Dat verklaart ook die bolletjes. Dat zijn de toetsen.

k weet niet of t heier of op de chat was, maar iemand had het over dat Maxima het evrband was tussen A'dam en Argentinie, en op hun bruiloft kwam er ook iemand op zo'n bandoneon(dacht ik, is al 4 jaar geleden:P)spelen

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #357 Gepost op: 13-03-2006, 13:40:51 »
Ik kan me van vorig jaar herinneren dat (met alle respect) elk detail breeduit werd onderzocht en dat er megaveel topics over werden geopend. Nu bleken de hints te zitten in het omdraaien van een bord (in het onderwaterspel) die zo opzichtig waren dat niemand hierin geloofde.

Nu gaan we weer op dezelfde toer als vorig jaar. Tuurlijk blijft het leuk om tot in detail hints proberen te vinden, maar we gaan wel weer erg ver dit jaar.

In foto's zullen we echt niet veel vinden hoor. Verspilde moeite denk ik.


Het haalt wel wat van de lol uit het speuren maar ik ben het met je eens. Zo heb ik de bio's vorige keer uitgebreid onderzocht, letters geteld, naar wiskundige verbanden gezocht, missende letters en weet ik niet wat. Ik heb ook alle photoshop discussies gevoerd. Uiteindelijk zat daar nix in maar bleken de hints zo verschrikkelijk slap (op die line up na) dat ik er dit jaar niet meer op ga letten.

De plaatsjes zijn volgens mij gewoon arty gemaakt om het geheel op te leuken. Misschien zit er nu wel een dtp'er die gewoon iets meer zijn best doet om ons te laten zweten :-)

Veel plezier, ik lees de theorietjes over plaatjes graag!

Offline Sjarrel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Richard is de Mol. 8) (maar eigenlijk Frédérique)
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #358 Gepost op: 13-03-2006, 18:22:10 »
Voor de mensen die er geen gezicht in zagen: zo moet je het ongeveer zien. Ik vind het het meest op Chris lijken, want het plaatje heeft te smalle lippen voor Richard.
Ik maak voor ik m'n wekkertje zet, en geeuwend op m'n slaapbankje rol, eerst een ommetje, een ommetje met m'n Mol.

Offline Mariell

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • agja
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #359 Gepost op: 13-03-2006, 19:21:03 »
Wat ik opvallend vind is dat er twee verwijzingen naar muziek in dit plaatje zitten. In aflevering 1 zaten ook tenminste twee verwijzingen naar muziek: de tango die Liz en Roderick moeten leren, en de kale accorddeonist die redelijk nadrukkelijk in beeld werd gebracht.

Ja die acorddeonist vond ik ook erg opvallend, net zoals die straat muzikant bij Liz en Roderick trouwens. Maar dat instrument uit het plaatje lijkt dus ook bog eens op een acordion. Weet iemand al welk lied er word gespeeld?