Auteur Topic: Peggy is niet de mol!  (gelezen 63478 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #20 Gepost op: 11-03-2006, 02:19:19 »
Als Peggy de Mol niet is, mag ze er van mij heel lang in blijven, wat een gruwelijk lekker ding!! ::love:: ::)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Ron Dabe

  • Forumlid
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #21 Gepost op: 11-03-2006, 10:55:41 »
Alles goed gedaan. Geen moltacticus iig.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #22 Gepost op: 11-03-2006, 11:08:35 »
Ik heb in afl 1 niks verdachts aan Peggy gemerkt.
Vooralsnog geen kandidaat voor molletje in mijn ogen.

Maar goed we zijn net op weg, dus wat niet is....
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #23 Gepost op: 11-03-2006, 11:34:58 »
*zucht* peggy...... ::love::

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #24 Gepost op: 11-03-2006, 13:10:42 »
Als ik nadenk, kan ik totaal geen molgedrag bij haar constateren. Maar het zou zo mooi zijn...

Zij heeft met het memoryspel wel geld laten liggen. Tuurlijk: als zij het geld had gepakt had zij eruit gelegen (dat was nu alleen nog maar een kwestie van tijd...), een mooi subtiele mollenstreek dus....

Wat mij ook opviel: op de brug... terwijl M.L nog in angst zit om de brug over te gaan hoor je almaar Peggy roepen: ben ik er al, ben ik er al. Niet erg bevordelijk als je al bang bent. Paggy zegt later: het is enger dan ik dacht. Ik weet: het is zeer weinig..., maar toch...
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #25 Gepost op: 11-03-2006, 13:18:08 »
peggy valt voor mij al wel af

Offline Nachtjapon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Can a heart still break once it stopped beating?
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #26 Gepost op: 11-03-2006, 13:28:08 »
Ze kán het best zijn, een beetje onopvallend mollen...
With this hand, I will lift your sorrows.

Offline Noentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #27 Gepost op: 11-03-2006, 14:28:16 »
Voor mij is Peggy de mol, gebaseerd op aflevering 1. Er zit een duidelijke hint in deze aflevering: net zo duidelijk als het molbordje omgedraaid door Yvon Jaspers in de vorige serie. Als je haar test bekijkt: ze komt binnen en legt haar jokers op tafel. Hierbij komt duidelijk het Mollogo in beeld wat op die jokers staat. Dit is bij geen enkele andere kandidaat het geval: daar worden de jokers namelijk pas na het maken van de test in beeld gebracht en bij geen enkele kandidaat komt het mollogo zo duidelijk in beeld als bij Peggy. Wij weten ook niet hoeveel jokers Peggy uiteindelijk heeft ingezet.
Vervolgens bij het memoryspel: Peggy draait als eerste een +2000 bordje om: vervolgens heeft ze haar eigen koppie omgedraaid. Er was namelijk al door anderen genoeg gemold. Zij vond haar taak erop zitten en geeft haar eigen hoofd weg, zodat ze eruit gaat en niemand haar verdenkt.
Ten slotte: ze loopt de hele tijd redenen te roepen waarom Toine de mol is én ze weet dat hij pas 1 bladzijde heeft volgeschreven. Hoe kan zij dat weten?

Kortom: gebaseerd op aflevering 1, is Peggy mijn overduidelijke MOL!

Groetjes, Nicole

P.S. Liz is imo niet de mol, gezien de dagboek"fout" van de mol. Er wordt hier luchtig over gedaan, maar ik vind het een overduidelijke clou.

MOL ZE!
"Leven is het meervoud van lef"

Offline 1SinN6

  • Forumlid
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #28 Gepost op: 11-03-2006, 17:37:03 »
Idd.. peggy is de mol

bij de LANDING (dat was de hint)  houd ze het mollen boekje voor haar borst waar duidelijk DE MOL  op te lezen is...

Ik ben de mol...

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #29 Gepost op: 11-03-2006, 17:38:41 »
P.S. Liz is imo niet de mol, gezien de dagboek"fout" van de mol. Er wordt hier luchtig over gedaan, maar ik vind het een overduidelijke clou.

MOL ZE!

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Zou wel enorme blunder zijn natuurlijk als we nu al iemand kunnen schrappen.

Toegegeven: ik denk niet dat Liz de Mol is omdat je je als mol niet 3 dagen gaat afzonderen van de rest van de groep (lees: andere opdrachten waar nog veel te mollen valt).
Maar goed, misschien denkt de mol hier wel anders over. Ik zou het in ieder geval stom en jammer vinden.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline fishy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Milouska is de mol
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #30 Gepost op: 11-03-2006, 18:44:11 »
Idd.. peggy is de mol

bij de LANDING (dat was de hint)  houd ze het mollen boekje voor haar borst waar duidelijk DE MOL  op te lezen is...


Dit viel mij ook op... en dat van de landing is slim gevonden... zou best wel ns kunnen mi

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #31 Gepost op: 12-03-2006, 11:53:23 »
Dit viel mij ook op... en dat van de landing is slim gevonden... zou best wel ns kunnen mi

mmm dat heb ik even gemist
Straks de opname nog maar eens terugspoelen  ;)
Is inderdaad wel een goede hint.

Op de site van de avrobode stat dit:
In de Avrobode vindt u op elke dag een puzzel. Deze zeven puzzeltjes leveren een letter op, de zeven letters vormen tezamen een woord dat betrekking heeft op de uitzending van die week. Het gevonden woord kunt u invullen op deze site. Is het woord (de code) juist, krijgt u een extra aanwijzing die kan leiden naar de identiteit van de Mol.

Ik vraag me af of het woord landing in de hint betrokken moet worden. M.i. is dit gewoon een code van het spel dat betrekking heeft op de uitzending (aldus de AVRO  ;)). De hint is uiteindelijk het plaatje dat je krijgt (plattegrond Argentinië/A'dam).
« Laatst bewerkt op: 12-03-2006, 11:58:31 door molmark »
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #32 Gepost op: 12-03-2006, 19:45:09 »
Ik weet het totaal niet, dus ik ga maar af op mijn vrouwelijke intuitie  ::rofl:: En dan kom ik bij Peggy uit, no idea why.. Maar we'll see..

Offline Jona

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #33 Gepost op: 13-03-2006, 16:20:05 »
Idd.. peggy is de mol

bij de LANDING (dat was de hint)  houd ze het mollen boekje voor haar borst waar duidelijk DE MOL  op te lezen is...



Deze link had ik nog niet gelegd. Dit vind ik een hele goede! Peggy is voor mij nog niet echt een mogelijkheid, maar hierdoor ga ik haar wel meer in de gaten houden.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #34 Gepost op: 13-03-2006, 20:02:57 »
Idd.. peggy is de mol

bij de LANDING (dat was de hint)  houd ze het mollen boekje voor haar borst waar duidelijk DE MOL  op te lezen is...



Heb nog even op mijn gemakkie terug gekeken, maar denk toch dat hier niks in zit. Iedereen heeft dat boekje vast (waarschijnlijk net gekregen). En de landing op zich is al geweest natuurlijk....

Denk dat je meer naar de hint moet kijken na invulling van de code landing.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #35 Gepost op: 14-03-2006, 11:22:34 »
Ik vind Peggy zó onopvallend, dat ze er bijna verdacht van wordt ::tandpastasmiley::
Laten we jabberen.

Offline pitta

  • Forumlid
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #36 Gepost op: 14-03-2006, 11:46:50 »
Voor mij is Peggy al afgevallen, ze heeft nl geld gewonnen voor de pot. (door de vraag over roken van Chris goed te beantwoorden)en ik ga dit jaar eens lekker simpel puur kijken naar wie er geld wint en door wie er geld verloren wordt.Toine heb ik dus ook al van mn lijstje geschrapt 8)

(of heeft Yvon vorig jaar ook geld gewonnen?weet iemand dit nog?)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #37 Gepost op: 14-03-2006, 13:41:32 »
Ja, volgens mij heeft Yvon ook wel geld in de pot gebracht. Bij het kruipen door de grotten volgens mij en door Gijs goed te raden volgens mij ook.
The British are not impressed.

Offline Jokepoke

  • Forumlid
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #38 Gepost op: 14-03-2006, 16:11:50 »
Er is een oerduidelijke hint of 2 dat peggy de mol is dus zoek niet verder!

hint 1: op 2 minuut 40, wanneer liz en roderick uit de groep stappen is peggy tot 2 maal toe duidelijk in beeld met haar mollenboekje opzettelijk onder haar in beeld. Op dat boekje staat: de mol. Hierbij kijkt ze recht in de camera.

hint 2: tijdens het omdraaien van de bordjes mist ze de 2000 euro plus en de editor plakt daar meteen een closeup van de mol achter met het omdraaien van haar eigen foto.


peggy is de mol!

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peggy is (niet) de mol!
« Reactie #39 Gepost op: 14-03-2006, 16:31:45 »
Ooow.. dit wordt moeilijk zo  ;D
Peggy is inderdaad wel goeie mogelijkheid, she blends in the crowd, vind ik, en dat is precies de bedoeling!!
Zij staat nu bij mij bovenaan denk ik :P Tis nog zo moeilijk...


Groeten Tom