Auteur Topic: Variant van WIDM  (gelezen 15581 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Variant van WIDM
« Gepost op: 12-03-2006, 20:44:18 »
Kan iemand een leuke variant bedenken op de serie Wie is de Mol?

in Amerika hebben ze heel veel rare varianten bedacht van TV-shows, zoals My Big Fat Obnoxious Fiance waarin een meisje met een enorme sul van een kerel moet trouwen, terwijl ze niet weet dat hij een acteur is.

Ze zouden met WIDM ook een prachtige variant kunnen bedenken. Stel je bijvoorbeeld voor dat er tien mensen samen worden opgesloten in een groot complex op Antarctica. Elke uitzending wordt één iemand vermoord. Deze moorden zijn allemaal in scene gezet, maar de kandidaten geloven dat het echt is. Uiteindelijk slaat de paranoide toe. Alles is met geheime camera's te volgen.

Offline Robbin.

  • Forumlid
Re: Variant van WIDM
« Reactie #1 Gepost op: 12-03-2006, 20:46:17 »
Een beetje zoals bespied en bedrogen.
een realety serie over 1 man in een soort big brother .
Hij denk dat alles echt is terwijl het allemaal acteurs zijn.
Laat je snor staan !!

Offline Lurtt

  • Forumlid
  • De mol van 2007
Re: Variant van WIDM
« Reactie #2 Gepost op: 12-03-2006, 21:23:12 »
Dat was zo'n kick programma  8)

Beauty and the Nerd was ook leuk, 8 nerds en 8 domme blondjes koppelen en dan de nerd allemaal mode dingen leren en de domme blondjes wiskunde enz leren

WorldExpress

  • Gast
Re: Variant van WIDM
« Reactie #3 Gepost op: 12-03-2006, 22:29:02 »
Kan iemand een leuke variant bedenken op de serie Wie is de Mol?

in Amerika hebben ze heel veel rare varianten bedacht van TV-shows, zoals My Big Fat Obnoxious Fiance waarin een meisje met een enorme sul van een kerel moet trouwen, terwijl ze niet weet dat hij een acteur is.

Ze zouden met WIDM ook een prachtige variant kunnen bedenken. Stel je bijvoorbeeld voor dat er tien mensen samen worden opgesloten in een groot complex op Antarctica. Elke uitzending wordt één iemand vermoord. Deze moorden zijn allemaal in scene gezet, maar de kandidaten geloven dat het echt is. Uiteindelijk slaat de paranoide toe. Alles is met geheime camera's te volgen.
In nederland is ook zoiets geweest: Mijn Vieze Vette Vervelende Verloofde. Geweldig programma!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Variant van WIDM
« Reactie #4 Gepost op: 12-03-2006, 22:40:40 »
Een beetje zoals bespied en bedrogen.
een realety serie over 1 man in een soort big brother .
Hij denk dat alles echt is terwijl het allemaal acteurs zijn.
Doet me errrug denken aan de Truman Show ::jaja::

Offline Ron Dabe

  • Forumlid
Re: Variant van WIDM
« Reactie #5 Gepost op: 12-03-2006, 22:52:04 »
9 mollen 1 kandidaat
2 teams 2 mollen
2 teams 1 mol
20 kandidaten 1 mol
9 kandidaten 1 konijn
geen mol
twee mollen
wisselende mol per aflevering


Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Variant van WIDM
« Reactie #6 Gepost op: 12-03-2006, 22:54:07 »
9 mollen 1 kandidaat
2 teams 2 mollen
2 teams 1 mol
20 kandidaten 1 mol
9 kandidaten 1 konijn
geen mol
twee mollen
wisselende mol per aflevering


wisselende mol is raar. Geen mol kan niet (geen goeie en foute antwoorden bij de test). Twee mollen zou een fantastische stunt zijn ja ::rofl::

Offline Ron Dabe

  • Forumlid
Re: Variant van WIDM
« Reactie #7 Gepost op: 12-03-2006, 22:57:32 »
Als er geen mol is, dan is de test fake. Wel een leuk experiment, want hoe reageert een groep zonder mol, terwijl ze wel denken dat er een mol is. (Een beetje zoals Frederique zei (Het zou een enorme joke zijn..) maar dan moet de terugkomtheorie van Iris77 wel waar zijn  ;) )

2 mollen is een theorie die veel mensen geloofden bij de 3de Belgische serie. Ik geloof zelfs dat Magda (de eerste mol ooit, heet zij zo?) het zelfs opperde bij 'De Laatste Show' 

Uiteindelijk bleek het een beetje waar te zijn. Stijn had ontdekt dat Marc de mol was en ging enorm aan het mollen om de anderen voor de gek te houden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Variant van WIDM
« Reactie #8 Gepost op: 13-03-2006, 00:51:15 »
Iets met 2 teams lijkt me ook wel leuk. En dan ook 1 mol per team, dunkt me.
The British are not impressed.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Variant van WIDM
« Reactie #9 Gepost op: 13-03-2006, 11:58:31 »
En de mol van de twee teams die het minst verdacht werd, wint het geld dat door zijn sabotage verloren gegaan is.  ::ok::

Offline Joff

  • Forumlid
Variaties op de mol
« Reactie #10 Gepost op: 11-04-2006, 19:55:05 »
Weet iemand leuke variaties om WIDM interessanter te maken of om gewoon eens iets nieuws te doen?

Neem bijv. dit idee; je zet mensen uit 10 verschillende landen bij elkaar. Ze spreken niet altijd Engels. Ze communiceren maar moeilijk!

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Variaties op de mol
« Reactie #11 Gepost op: 12-04-2006, 08:49:33 »
In de mollounge op wieisdemol.nl wordt gesproken over Wie is de Judas, gebaseerd op de 12 discipelen, waaronder 1 Judas. Talpa is er mee bezig en Angela schijnt de presentatrice te worden. Persoonlijk denk ik aan een foute grap van of degene die het bericht heeft geplaatst. Het is namelijk nergens anders terug te vinden en blijft dus een gerucht. Als je de reacties zo leest, schiet vooral het religieuze aspect de mensen in het verkeerde keelgat. Dit geld ook voor mijzelf. Mede daarom vind ik het gewoon een hele slechte variatie op deze succesformule van de Avro en ik zou het slecht vinden als Angela hier aan mee zou werken.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Variant van WIDM
« Reactie #12 Gepost op: 12-04-2006, 17:28:18 »
Zou heel slecht zijn.
Ik kan me trouwens herinneren dat we het wel eens over variaties hebben gehad hier. Bijvoorbeeld dat twee teams ook nog eens tegen elkaar moeten strijden, en beide ook nog een mol (of infiltrant van het andere team) moeten ontmaskeren.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Variant van WIDM
« Reactie #13 Gepost op: 12-04-2006, 21:47:23 »
Citaat
9 kandidaten 1 konijn

STIJN!  ::rofl::

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Variant van WIDM
« Reactie #14 Gepost op: 12-04-2006, 22:16:23 »
In de mollounge op wieisdemol.nl wordt gesproken over Wie is de Judas, gebaseerd op de 12 discipelen, waaronder 1 Judas. Talpa is er mee bezig en Angela schijnt de presentatrice te worden. Persoonlijk denk ik aan een foute grap van of degene die het bericht heeft geplaatst. Het is namelijk nergens anders terug te vinden en blijft dus een gerucht. Als je de reacties zo leest, schiet vooral het religieuze aspect de mensen in het verkeerde keelgat. Dit geld ook voor mijzelf. Mede daarom vind ik het gewoon een hele slechte variatie op deze succesformule van de Avro en ik zou het slecht vinden als Angela hier aan mee zou werken.

Het rare is dat ik me wel een promo kan herinneren van 2 jaar terug ofzo, wat wel de judas heette ofzo, het is alleen nooit op TV gekomen. Wat ik ook nog ervan weet is dat er iemand bijna aan het huilen was omdat hij verloor..

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Variant van WIDM
« Reactie #15 Gepost op: 13-04-2006, 01:40:45 »
In nederland is ook zoiets geweest: Mijn Vieze Vette Vervelende Verloofde. Geweldig programma!

heerlijk programma!!! Te geweldig was dat, ik vond dat echt leuk!!
Triomf!

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Variant van WIDM
« Reactie #16 Gepost op: 13-04-2006, 01:43:32 »
Het rare is dat ik me wel een promo kan herinneren van 2 jaar terug ofzo, wat wel de judas heette ofzo, het is alleen nooit op TV gekomen. Wat ik ook nog ervan weet is dat er iemand bijna aan het huilen was omdat hij verloor..

dat was wel leuk, Judas game heette het
er waren 6 kandidaten en iedereen had een zogenaamd doel waarvoor ze geld wilden winnen, en een van die mensen loog over het doel en wilde het gewoon voor zichzelf hebben.
Triomf!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Variant van WIDM
« Reactie #17 Gepost op: 13-04-2006, 08:30:11 »
STIJN!  ::rofl::
"ben jij de mol?"
"Nee, ik ben een konijn."

::rofl:: :D :D
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Variant van WIDM
« Reactie #18 Gepost op: 13-04-2006, 19:56:17 »
"ben jij de mol?"
"Nee, ik ben een konijn."

::rofl:: :D :D

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
oh, ik moet echt die serie binnekort weer s gaan bekijekn (stalkt lutek)

Offline carbuncle

  • Forumlid
Wie is de Mol? Parodie!
« Reactie #19 Gepost op: 16-04-2006, 13:30:30 »
Hoi!

Ik ben bezig met een parodie op Wie is de Mol te maken, genaamd wie is de Mofo...

Wat vinden jullie van mijn idee?

  link naar de site verwijderd door bakkertje
« Laatst bewerkt op: 16-04-2006, 17:23:14 door Bakkertje »