Auteur Topic: Dagboek Mol  (gelezen 41212 keer)

Offline Broek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Dagboek Mol
« Gepost op: 14-03-2006, 14:17:24 »
In het dagboek van de Mol staat het volgende te lezen:

In Buenos Aires wacht Karel ons op met een verrassende mededeling. Ik weet wat me te doen staat en alles loopt zoals gepland. Liz steekt als eerste haar hand op. Een licht gevoel van macht en een grote glimlach diep verborgen van binnen. Het spel is nu echt begonnen!

Dus de Mol is niet Liz....?


 
 

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #1 Gepost op: 14-03-2006, 14:34:08 »
In het dagboek van de Mol staat het volgende te lezen:

In Buenos Aires wacht Karel ons op met een verrassende mededeling. Ik weet wat me te doen staat en alles loopt zoals gepland. Liz steekt als eerste haar hand op. Een licht gevoel van macht en een grote glimlach diep verborgen van binnen. Het spel is nu echt begonnen!

Dus de Mol is niet Liz....?



Of juist wel, dat haar dat een gevoel van macht gaf!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #2 Gepost op: 14-03-2006, 14:38:44 »
Of juist wel, dat haar dat een gevoel van macht gaf!

ben het met je eens

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Dagboek Mol
« Reactie #3 Gepost op: 14-03-2006, 15:01:03 »
Uit het dagboek
"Liz steekt als eerste haar hand op. Een licht gevoel van macht en een grote glimlach diep verborgen van binnen."
Ik maak hieruit op dat:
1) Liz de Mol niet is
2) De Mol een vrouw is, omdat deze bij het opsteken van de hand van Liz nu met zekerheid weet dat ze in de groep kan blijven en naar hartelust kan mollen. Ik verondertsel hierbij dat voor de vrijwilligers (Tango dansen) een man en een vrouw werden gevraagd
3) De Mol is ditmaal niet echt bang om te Mollen. Dit wordt verraden door de grote glimlach en het gevoel van macht. Een bange Mol zou tijdens het begin van de reeks iets zeggen als "Oef, twee minder die mij op dit moment kunnen ontmaskeren".

Volgens mij zoeken we een vrouw die van geen kleintje vervaard is.
Zeg maar de vrouwelijke George, want ook hij was een Mol die echt alles durfde. Opnieuw een George-type Mol zou geweldig zijn.

... maar niets is wat het lijkt uiteraard...
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #4 Gepost op: 14-03-2006, 15:08:55 »
Uit het dagboek
"Liz steekt als eerste haar hand op. Een licht gevoel van macht en een grote glimlach diep verborgen van binnen."
Ik maak hieruit op dat:
1) Liz de Mol niet is
2) De Mol een vrouw is, omdat deze bij het opsteken van de hand van Liz nu met zekerheid weet dat ze in de groep kan blijven en naar hartelust kan mollen. Ik verondertsel hierbij dat voor de vrijwilligers (Tango dansen) een man en een vrouw werden gevraagd
3) De Mol is ditmaal niet echt bang om te Mollen. Dit wordt verraden door de grote glimlach en het gevoel van macht. Een bange Mol zou tijdens het begin van de reeks iets zeggen als "Oef, twee minder die mij op dit moment kunnen ontmaskeren".

Volgens mij zoeken we een vrouw die van geen kleintje vervaard is.
Zeg maar de vrouwelijke George, want ook hij was een Mol die echt alles durfde. Opnieuw een George-type Mol zou geweldig zijn.

... maar niets is wat het lijkt uiteraard...

Ik maak hieruit op dat:
1. Liz de mol is!
2. Ze haar naam noemt in het dagboek omdat ze zich machtig voelt!
3. Ze dat daarna nog bevestigt om zich extra machtig te voelen!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboek Mol
« Reactie #5 Gepost op: 14-03-2006, 15:20:21 »
Ja, volgens mij stond er vorig jaar ook wel eens iets over Yvon in het mol-dagboek.
The British are not impressed.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Dagboek Mol
« Reactie #6 Gepost op: 14-03-2006, 15:34:44 »
jah en de avro checkt dit soort dingen altijd 20 keer, en het feit dat het er door heen is gekomen zegt genoeg dnek ik. Hiermee kunnen we dus nog niet Liz wegstrepen
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Dagboek Mol
« Reactie #7 Gepost op: 14-03-2006, 15:39:56 »
2) De Mol een vrouw is, omdat deze bij het opsteken van de hand van Liz nu met zekerheid weet dat ze in de groep kan blijven en naar hartelust kan mollen. Ik verondertsel hierbij dat voor de vrijwilligers (Tango dansen) een man en een vrouw werden gevraagd.
Ik ben het eens met jou verklaring, en ga er om dezelfde reden ook vanuit dat de mol een vrouw is, echter... Volgens mij hoort de logische verklaring te zijn: De mol is een vrouw of Roderick...
Stel Roderick is de mol, en het was zijn doel/taak om te dansen, dan had hij er een zware kluif aan gehad om zijn mede-kandidaten te overtuigen dat hij moest gaan als zich spontaan een andere mannelijke kandidaat had gemeld. Volgens mij is Roderick niet de mol, maar de uitspraak in het dagboek zou ook hij in principe kunnen doen.

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #8 Gepost op: 14-03-2006, 17:36:32 »
ik vind roderick in dit opzicht ook een verdachte, hij wacht totdat iemand zich aanmeld, in dit geval een vrouw, dus dat komt mooi uit, dan kan hij daar op inspelen.
Maar daarna zegt hij dat hij gaat omdat hij vindt dat 1000,- veel geld is. eigenlijk vergelijkbaar wat mary-lou met de brug doet.... ik ben bang, maar om goodwill te tonen ga ik toch..
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #9 Gepost op: 14-03-2006, 17:50:27 »
Tja... die dagboeken zet ik altijd m'n vraagtekens bij, maar toch kijk ik er wel steeds weer naar.
Maar misschien moeten we meer tussen de regels door lezen?? Dat er iets weggelaten is? Dit is wat er staat:
"Liz steekt als eerste haar hand op. Een licht gevoel van macht en een grote glimlach diep verborgen van binnen."
Dat 'als eerste' is denk ik wel belangrijk; het betekent dus dat er ook iemand als tweede z'n hand op stak (Roderick dus). En daardoor krijgt de Mol 'een licht gevoel van macht en een grote glimlach diep verborgen van binnen'.
Dat zou dus betekenen dat de Mol niet aan het tangoën is...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboek Mol
« Reactie #10 Gepost op: 14-03-2006, 18:03:35 »
Of juist wel. Liz als eerste, de mol als tweede. Dat ga je niet in je dagboek zetten: "Liz steekt als eerste haar hand op. Ik als tweede."
The British are not impressed.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #11 Gepost op: 14-03-2006, 18:24:53 »
Tja, kan ook... Maar wat het is met dit soort dingen: Als je al een Mol in je hoofd hebt, kun je elke hint/aanwijzing wel zo draaien dat het op jouw Mol uit komt. Als iemand Liz heeft als Mol, is het voor diegene compleet duidelijk dat het op Liz slaat. Als iemand Roderick heeft als Mol net zo.
Wat ik eigenlijk probeerde duidelijk te maken, is dat we soms misschien iets verder moeten kijken dan onze neus lang is. Dus iets verder dan het voor de hand liggende...

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboek Mol
« Reactie #12 Gepost op: 14-03-2006, 18:40:57 »
Tja, kan ook... Maar wat het is met dit soort dingen: Als je al een Mol in je hoofd hebt, kun je elke hint/aanwijzing wel zo draaien dat het op jouw Mol uit komt.

Met jou kan ik praten. Dit is dus wat het leuk maakt (neem de buslijn van de kandidaten, vermenigvuldig dat getal met het aantal keer dat Chris gelogen heeft, en je hebt het gewicht van Peggy. Trek daar de leeftijd van Geert vanaf, en je weet hoe oud de mol is)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dagboek Mol
« Reactie #13 Gepost op: 14-03-2006, 18:42:49 »
Waarom kunnen we Liz wegstrepen dan? Misschien spreekt de Mol wel over zichzelf

Offline Shortie-EC

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #14 Gepost op: 14-03-2006, 18:51:04 »
ik denk dat dat dagboek veel te vaag is om er een heuze hint uit te halen... ::pinokkio::
qui cherce trouvera

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #15 Gepost op: 14-03-2006, 19:42:15 »
Als we het zo droog op zouden pakken, vind ik juist Roderick het meest geschikt voor deze opmerking. Hij ziet haar haar hand opsteken en krijgt een licht gevoel van macht... Hij kan haar totaal om de tuin gaan "leiden"...

Leiden :)
Laten we jabberen.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Dagboek Mol
« Reactie #16 Gepost op: 14-03-2006, 20:19:19 »
Waarom kunnen we Liz wegstrepen dan? Misschien spreekt de Mol wel over zichzelf
Ik herinner mij dat Georges mocht bellen met de mol, hij kon het dus zogenaamd niet meer zijn...maar we werden misleidt. Liz kan volgens mij wel degelijk over zichzelf spreken..... alles kan  :o
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboek Mol
« Reactie #17 Gepost op: 14-03-2006, 21:58:34 »
Yvon was ook hulpsint.
The British are not impressed.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #18 Gepost op: 15-03-2006, 10:12:52 »
"I have a message from the mole" ::pinokkio::

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Dagboek Mol
« Reactie #19 Gepost op: 15-03-2006, 10:14:02 »
Jim  ::zwaai::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"