Auteur Topic: iets aparts betekend geen mol  (gelezen 19103 keer)

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
iets aparts betekend geen mol
« Gepost op: 9-04-2006, 23:39:25 »
Die witte roos viel mij zoals veel van jullie meteen op. Wat ik mij vandaag afvroeg was: wat nou als dit een hint is naar de echte kandidaten en dus niet naar de mol.
Er zijn meerdere hints geweest, dat als er iets gevonde of gebruikt werd dat afwijkt van de andere kandidaten, dat dit niet betekend dat het de mol is.

voorbeeld:
- witte roos. Fred of Toine = geen mol
- rode / oranje helm. Peggy = geen mol
- I  ::love:: lisse ipv vlag. Roderick = geen mol

zijn er nog andere zaken geweest die afweken? We hebben nu 5 afleveringen gehad en ik zag er maar 3. Wie weet er meer?

Betekend dat elke aflevering 1 zo een hint is en dus ook 9 "geen mollen" en dat degene die niet afwijkt de mol is?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #1 Gepost op: 10-04-2006, 00:02:36 »
In mijn visie klopt dit al niet want Roderick is echt wel de MOL. ::tandpastasmiley::

Maar mss dat jullie me van het tegendeel weten te overtuigen? Ik heb zelf niet echt gelet op afwijkende zaken.
2024: wie is de Mol?

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #2 Gepost op: 10-04-2006, 02:32:19 »
in mijn visie klopt het ook niet, want Frédérique is de mol  ;D ::bravo::
Triomf!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #3 Gepost op: 10-04-2006, 09:37:38 »
Die witte roos viel mij zoals veel van jullie meteen op. Wat ik mij vandaag afvroeg was: wat nou als dit een hint is naar de echte kandidaten en dus niet naar de mol.
Er zijn meerdere hints geweest, dat als er iets gevonde of gebruikt werd dat afwijkt van de andere kandidaten, dat dit niet betekend dat het de mol is.

voorbeeld:
- witte roos. Fred of Toine = geen mol
- rode / oranje helm. Peggy = geen mol
- I  ::love:: lisse ipv vlag. Roderick = geen mol

De drie voorbeelden die je noemt deugen al bij voorbaat niet.

Witte roos --> ze wisten van te voren niet wie daar zou aankomen.
Rode helm --> kleur is afmeting, is eerder gezegd.
I love lisse --> ze wisten van te voren niet wie die koffer zou pakken.

Theorie ongegrond.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline DirectX

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #4 Gepost op: 10-04-2006, 10:45:07 »
De drie voorbeelden die je noemt deugen al bij voorbaat niet.

Witte roos --> ze wisten van te voren niet wie daar zou aankomen.
Rode helm --> kleur is afmeting, is eerder gezegd.
I love lisse --> ze wisten van te voren niet wie die koffer zou pakken.

Theorie ongegrond.

Mee eens.
Het zou ook wel heel erg gemakkelijk worden als de hints zo zouden zijn.. ;D
Maar da's logisch..

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #5 Gepost op: 16-04-2006, 13:42:42 »
Hints kunnen op twee manieren worden uitgelegd: rechtstreeks naar de mol, en indirect naar iemand die geen mol is, zodat je via eliminatie toch een aanwijzing hebt. Je streept een kandidaat af, en houdt steeds minder molkandidaten over, tot er maar 1 overblijft. In de ontknoping zie je vanzelf of je dat goed hebt gedaan ::rofl:: ::rofl::.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #6 Gepost op: 16-04-2006, 13:47:20 »
Zoals al gezegd lijkt de roos mij geen directe hint, omdat ze niet wisten wie hem zou pakken.
Ik geloof er opzich wel in dat die witte roos een link met Milouska heeft omadat zij het geldbriefje van die betreffende dooie had gevonden onder haar servet. En omdat Milouska wel de mol is (volgens mij) is het dus gewoon een hint naar de mol en kan ik mij niet aansluiten bij jou theorie.

Al blijft de pijl naar Toine's-foto-hint rondspoken in mijn hoofd.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #7 Gepost op: 16-04-2006, 14:22:20 »
Maar omdat een roos wit is, ben  je de Mol  ??? Dan vat je dat net op als de helm van Peggy. De helm is oranje dus is ze de Mol.

Behalve dan dat het afwijkt, is er niet echt een conectie met: Witte roos - Mol. Ook al kun je er Roos de Wit van maken, dan is dat toch geen aanwijzing dat Fred de Mol is?
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #8 Gepost op: 16-04-2006, 15:42:58 »
Maar omdat een roos wit is, ben  je de Mol  ??? Dan vat je dat net op als de helm van Peggy. De helm is oranje dus is ze de Mol.

Behalve dan dat het afwijkt, is er niet echt een conectie met: Witte roos - Mol. Ook al kun je er Roos de Wit van maken, dan is dat toch geen aanwijzing dat Fred de Mol is?

daar zat ik idd ook mee in mijn maag. tot iemand me het licht liet zien ;)
als in; het is een hint naar de identiteit van de mol. en roos de wit is een stukje van fre's idintiteit en dus van de mol.

maar ik ben geen volgeling van die theorie hoor!!! ik link het ook aan milouska haar geldbriefje met 'die dooie' ( ::rofl:: rat).  milouska is het gewoon!  ::jaja::

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #9 Gepost op: 16-04-2006, 15:54:39 »
Zoals steeds zijn er altijd mensen bij die zichzelf proberen verdacht te maken bij anderen.
Zoals Frederique dat deed bij dat dineetje. Altijd lachen enzo en geheimzinnig doen. Of Milouska die domme uitspraken doet. Volgens mij faken zij gewoon de boel. ;D

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #10 Gepost op: 16-04-2006, 15:59:38 »
sorry maar inderdaad ik denk niet dat dit iets is nee....
daarbij komt ooknog dat Toine mijn mol is!
Keep Watching

Offline justme84

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #11 Gepost op: 16-04-2006, 18:14:15 »
en misschien een beetje een stomme opmerking, maar die rozen kunnen ook pas neergelegd zijn toen bekend was wie waar heen ging, dus misschien wel doelbewust bij Frederique en Toine zijn neergelegd. Qua verwijzing lijkt mij Roos de wit dan het logischte..  :)

groetjes
Did I make the right mistake...?

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #12 Gepost op: 16-04-2006, 18:18:41 »
Zoals al gezegd lijkt de roos mij geen directe hint, omdat ze niet wisten wie hem zou pakken.
Ik geloof er opzich wel in dat die witte roos een link met Milouska heeft omadat zij het geldbriefje van die betreffende dooie had gevonden onder haar servet. En omdat Milouska wel de mol is (volgens mij) is het dus gewoon een hint naar de mol en kan ik mij niet aansluiten bij jou theorie.

Al blijft de pijl naar Toine's-foto-hint rondspoken in mijn hoofd.

Stel dat je er vanuit gaat dat Milouska de mol is en ze dus weet op welke plek ze moeten zitten aan de ontbijtafel voor deze hint. Wat als er dan net iemand anders op zit?
WIDM addicted....

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #13 Gepost op: 16-04-2006, 22:00:37 »
Zoals steeds zijn er altijd mensen bij die zichzelf proberen verdacht te maken bij anderen.
Zoals Frederique dat deed bij dat dineetje. Altijd lachen enzo en geheimzinnig doen. Of Milouska die domme uitspraken doet. Volgens mij faken zij gewoon de boel. ;D
* kuch* Mary-Lou * kuch*
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #14 Gepost op: 17-04-2006, 15:12:17 »
Stel dat je er vanuit gaat dat Milouska de mol is en ze dus weet op welke plek ze moeten zitten aan de ontbijtafel voor deze hint. Wat als er dan net iemand anders op zit?
Yvon had bij de line-up ook te horen gekregen dat ze onder nummer 5 moest gaan staan... dat had ook mis kunnen gaan.
Milouska had dan dus misschien wel de instructie gehad om op een bepaalde plek aan de tafel te gaan zitten... maar ja misschien ook niet... maar de Roos de Wit hint lijkt mijn eerlijk gezegd te obvious (en ik kan mij niet voorstellen dat Fred de mol is).

(En nog als extra's een slap bonus argument: Ze kunnen natuurlijk ook eerst gekenen hebben bij wel briefje Milouska is gaan zitten... ::) )

Maar goed, ik heb last van een zeer extreme variant van tunnelvisie de laaste week.  ::vergroot::

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #15 Gepost op: 17-04-2006, 20:02:23 »
(En nog als extra's een slap bonus argument: Ze kunnen natuurlijk ook eerst gekenen hebben bij wel briefje Milouska is gaan zitten... ::) )

Haha, daar had ik nog helemaal niet aan ged8 :P
WIDM addicted....

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #16 Gepost op: 12-05-2006, 22:22:16 »
Na aflevering 10: Ik wist het!!!  ::bravo::

Ik zat goed te denken, maar had het helaas niet helemaal door...
In elke aflevering zat dus een kleurverwijzing naar alle kandidaten behalve naar Molouska.

Offline Connie_1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #17 Gepost op: 12-05-2006, 22:27:54 »
Na aflevering 10: Ik wist het!!!  ::bravo::

Ik zat goed te denken, maar had het helaas niet helemaal door...
In elke aflevering zat dus een kleurverwijzing naar alle kandidaten behalve naar Molouska.

dan is dit meteen officieel de eerste theorie in al die molseries die wél klopt (ongeveer dan)  ;D

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #18 Gepost op: 12-05-2006, 22:35:09 »
dan is dit meteen officieel de eerste theorie in al die molseries die wél klopt (ongeveer dan)  ;D

 ::oink:: eerlijk?




 ::regenboog::

Offline Connie_1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: iets aparts betekend geen mol
« Reactie #19 Gepost op: 12-05-2006, 22:42:56 »
::oink:: eerlijk?
 ::regenboog::

haha nee hoor, maar er zijn hier altijd zóveel theorieeën te vinden...en meestal blijven ze dat ook: (foute) theorieën, en is weleens leuk als iets echt klopt :)