Auteur Topic: Muzikale hint 7  (gelezen 13118 keer)

Offline popjepee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #20 Gepost op: 24-04-2006, 17:59:08 »
Ik heb 2 dingen over de muzikale hint, heb ik ook al geplaatst op het .nl-forum:

1.
Ik heb ff na zitten denken waarom t nu een cover is van Johnny Cash (heb t nog een paar keer afgeluisterd en volgens mij is het echt Johnny Cash).
Het nummer is namelijk oorspronkelijk van Bob Dylan. Waarom dan niet gewoon het origineel?

Misschien een cover vanwege het woord cover? Cover = dekmantel (vrij vertaald). Dus dit kan wijzen op de kapel-opdracht: de mol droeg immers een mantel.

It ain't me? Zou de mol er dan toch niet echt hebben gestaan maar was t een stand-in of eventueel een pop

En 2.
Heb nog ergens een recensie gelezen over de film "Walk the line" over de scene dat Johnny en June dit nummer samen zingen:

De duetten tussen Phoenix en Witherspoon, die dus ook zelf speelt en zingt, moeten niet onderdoen voor die van Cash en Carter zelf. De chemie spat van het scherm en hun versie van Bob Dylans ‘It ain’t me Babe’ is prijsloos.

“You say you’re lookin’ for someone,
never weak but always strong,
to protect you an’ defend you,
whether you are right or wrong,
someone to open each and every door,
but it ain’t me, babe,”

En hoe harder ze ontkennen, hoe meer je van het tegendeel overtuigd raakt natuurlijk.
  
Kijk vooral dat laatste geeft die hele muzikale hint een andere draai.
Weet niet of iemand de film heeft gezien, maar June & Johnny waren verknocht aan elkaar, dus die tekst ging helemaal niet op voor hun relatie...

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #21 Gepost op: 24-04-2006, 19:01:01 »
mijn vader heeft de film in de kast staan, dus ik zal hem eens gaan kijken..
alles voor het ontmaskeren van de mol
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #22 Gepost op: 24-04-2006, 19:58:54 »
2 dingen zijn me opgevallen: Toine zegt min of meer dat Frederique de mol niet is (niet kort door de bocht, maar daar kwam t volgens mij wel op neer)
de hint: no it ain't me baby, zou dit op milouska wijzen die door velen wordt verdacht?

Hij zegt het niet met zoveel woorden, maar impliciet geeft hij aan dat hij niet op Frédérique gestemd heeft de laatste keer. Dit bevestigt enigszins mijn diepgeworteld vermoeden dat de makers van dit programma vaak een loopje nemen met de molverdenkingen van de kandidaten.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #23 Gepost op: 24-04-2006, 20:04:17 »
Hij zegt het niet met zoveel woorden, maar impliciet geeft hij aan dat hij niet op Frédérique gestemd heeft de laatste keer. Dit bevestigt enigszins mijn diepgeworteld vermoeden dat de makers van dit programma vaak een loopje nemen met de molverdenkingen van de kandidaten.
uit zijn woorden dacht ik juist op te maken dat hij zei dat Frederique niet de mol was
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #24 Gepost op: 24-04-2006, 20:12:31 »
uit zijn woorden dacht ik juist op te maken dat hij zei dat Frederique niet de mol was
Dat is net wat ze ons willen doen geloven. Toine stemt op Fré en ligt eruit. Conclusie: Fré is niet de mol. Dat lijkt mij veel te voor de hand liggend. Er zijn mijns inziens twee scenario's mogelijk: Toine is tijdens de afleveringen gevraagd om te liegen over wie hij verdenkt of er werd hem gevraagd in het radio-interview twijfel te zaaien over de persoon waarop hij in de laatste test effectief gestemd heeft. Tja, niets is wat het lijkt bij WIDM... :-\\

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #25 Gepost op: 24-04-2006, 20:14:31 »
...
It ain't me? Zou de mol er dan toch niet echt hebben gestaan maar was t een stand-in of eventueel een <b>pop</b>

...

het kan iig geval geen pop zijn geweest wat een pop kan zijn arm nie soepel bewegen  en dat zag je tog egt gebeuren     maar ik denk idd dat richard er zat :p  dus ene stand-in   of dat het yvon was :P  ook een mol   en dan zie je de mol   want stel nou dat iemand de mol mogt zien    dan kan die gene niks meer in de biechts zeggen omdat hij dan zkr weet wie de mol is...   dus ik denk dat daar een oude mol zat  maar dus wel een mol

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #26 Gepost op: 24-04-2006, 20:15:27 »
Ik heb 2 dingen over de muzikale hint, heb ik ook al geplaatst op het .nl-forum:

1.
Ik heb ff na zitten denken waarom t nu een cover is van Johnny Cash (heb t nog een paar keer afgeluisterd en volgens mij is het echt Johnny Cash).
Het nummer is namelijk oorspronkelijk van Bob Dylan. Waarom dan niet gewoon het origineel?

Misschien een cover vanwege het woord cover? Cover = dekmantel (vrij vertaald). Dus dit kan wijzen op de kapel-opdracht: de mol droeg immers een mantel.

It ain't me? Zou de mol er dan toch niet echt hebben gestaan maar was t een stand-in of eventueel een pop

En 2.
Heb nog ergens een recensie gelezen over de film "Walk the line" over de scene dat Johnny en June dit nummer samen zingen:

De duetten tussen Phoenix en Witherspoon, die dus ook zelf speelt en zingt, moeten niet onderdoen voor die van Cash en Carter zelf. De chemie spat van het scherm en hun versie van Bob Dylans ‘It ain’t me Babe’ is prijsloos.

“You say you’re lookin’ for someone,
never weak but always strong,
to protect you an’ defend you,
whether you are right or wrong,
someone to open each and every door,
but it ain’t me, babe,”

En hoe harder ze ontkennen, hoe meer je van het tegendeel overtuigd raakt natuurlijk.
  
Kijk vooral dat laatste geeft die hele muzikale hint een andere draai.
Weet niet of iemand de film heeft gezien, maar June & Johnny waren verknocht aan elkaar, dus die tekst ging helemaal niet op voor hun relatie...
Ik kan me niet herinneren dat dat liedje in de film zat, maar goed... als het in de recensie staat zal het zo zijn. En ik weet wel mee niet.

Maar goed, het is wel een leuke film, als je er van houdt.
Ze raken trouwens niet zomaar verknocht aan elkaar, daar zijn flink wat omwegen voor nodig... en de twee zingen, al is het misschien niet in dit nummer, wel ook over hun relatie (op het podium).


Ik denk trouwens dat de hint gewoon op Fred slaat, zoals de meesten hier denken.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #27 Gepost op: 24-04-2006, 20:20:38 »
Dat is net wat ze ons willen doen geloven. Toine stemt op Fré en ligt eruit. Conclusie: Fré is niet de mol. Dat lijkt mij veel te voor de hand liggend. Er zijn mijns inziens twee scenario's mogelijk: Toine is tijdens de afleveringen gevraagd om te liegen over wie hij verdenkt of er werd hem gevraagd in het radio-interview twijfel te zaaien over de persoon waarop hij in de laatste test effectief gestemd heeft. Tja, niets is wat het lijkt bij WIDM... :-\\
Ben het hiermee eens. Toine zegt duidelijk dat hij aan het eind niet meer zo expliciet heeft gezegd dat hij voor Frédérique ging. Ik weet dus niet wat het juiste scenario is, maar de conclusie dat Frédérique dus niet de Mol is, lijkt mij ook te voor de hand liggend.
Btw: vorig jaar ging Sander er ook in aflevering 7 uit (dus ook de nr.5, net als Toine). Hij verdacht toen Yvon... Het kan dus wel dat je op de goede Mol zit en eruit vliegt.

Offline molsnol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Al 15 jaar molloot..
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #28 Gepost op: 24-04-2006, 20:41:31 »
Btw: vorig jaar ging Sander er ook in aflevering 7 uit (dus ook de nr.5, net als Toine). Hij verdacht toen Yvon... Het kan dus wel dat je op de goede Mol zit en eruit vliegt.

Dat is niet waar. Sander zei in de laatste aflevering van WIDM5 dat hij (voornamelijk) op Lottie heeft gestemd toen hij eruit ging. (Ik heb aflevering 10 van vorig jaar toevallig net vandaag nog een keer gekeken... :) )

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #29 Gepost op: 24-04-2006, 20:53:21 »
Dat is niet waar. Sander zei in de laatste aflevering van WIDM5 dat hij (voornamelijk) op Lottie heeft gestemd toen hij eruit ging. (Ik heb aflevering 10 van vorig jaar toevallig net vandaag nog een keer gekeken... :) )
Ja, maar dat hoorden we dus pas achteraf. Zoals we het in de aflevering te zien kregen, leek het of hij op Yvon stemde. Dat kan nu dus weer zo zijn.
Misschien heb ik het in mijn eerdere post wel een beetje onduidelijk neergezet, maar mijn punt is dus gewoon: je kunt niet Frédérique niet uitsluiten van het Molschap, omdat Toine zegt haar te verdenken en er vervolgens uitvliegt. (Dacht het duidelijker te maken met m'n voorbeeld over Sander, maar dat roept blijkbaar alleen maar meer discussie op  :P )

Offline molsnol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Al 15 jaar molloot..
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #30 Gepost op: 24-04-2006, 21:23:06 »
zie hierboven...


Oh, nu snap ik het... ;) Hmmm, maar ik wilde zo graag eindelijk eens iemand 100% uitsluiten.... :P Maar dat gaat natuurlijk niet bij dit spel....

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #31 Gepost op: 25-04-2006, 16:56:57 »
"It ain't me you're looking for". Dat klinkt alsof niemand de mol verdenkt.

Ik heb het niet gecontroleerd, maar volgens Yvonisdemol zijn de verdenkingen alsvolgt:
Peggy zit op Frederique en een beetje op Toine (om te spreiden [/quote Peggy])
Frederique zit op Roderick
Roderick zit op Peggy
Milouska zit op een mol die zag zij staan in de kapel en die was lang. Dat was geen Peggy of Frederique. Kortom... Toine en Roderick

De enige in dit lijstje die niet verdacht wordt is (natuurlijk) Milouska.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #32 Gepost op: 25-04-2006, 17:23:37 »
Leuk interview ::jaja::

Offline xerxes

  • Forumlid
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #33 Gepost op: 25-04-2006, 18:16:41 »
"no, it ain't me"

Kan slaan op de 1e opdracht van deze aflevering. Peggy en Roderick trachten hun naam coorect te laten uitspreken. meermaals wordt er Rodrigo gezegd ipv Roderick, maar Rodrigo is Roderick niet,"no, it ain't me".

Offline Shifting

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #34 Gepost op: 25-04-2006, 20:08:35 »
Het nummer is een cover ik denk dat we juist bij het origineel moeten zoeken omdat de mol deze afl. zijn/haar cover kan verliezen. Het nummer is een cover van Bob Dylan en staat onder andere op de cd Real Live als 5e, nummer 3 op deze cd is I and I, oftewel de mol zowel in als voor de kapel. Ging de mol als 3e naar de kapel, of misschien als 2e.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #35 Gepost op: 25-04-2006, 20:20:15 »
Iets met "knocking on heaven's door" misschien?

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #36 Gepost op: 25-04-2006, 22:11:06 »
"It ain't me you're looking for". Dat klinkt alsof niemand de mol verdenkt.

Ik heb het niet gecontroleerd, maar volgens Yvonisdemol zijn de verdenkingen alsvolgt:
De enige in dit lijstje die niet verdacht wordt is (natuurlijk) Milouska.

Dát dacht ik nou ook! Iedereen zit verkeerd (iedereen die verdacht wordt zegt als het ware: it ain't me babe), dus het is milouska. De eerste keer dat ik iets met een muzikale hint kan  ::trots::
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #37 Gepost op: 25-04-2006, 22:25:16 »
oke ik heb iets gevonden.... maar ik vind het zelf misschien nogal vergezocht!!!
De muzikale hint van deze week komt uit de film walk the line

Artist: Rodney Crowell Tabs/Chords
Song: I Walk The Line Revisited Tab


I'm back on board that 49-40, 1956 ----> na het dansen van de tango
Long before the sun came up [D] way out in the sticks
[G] The headlights showed a two-rut road
Way back up in the [C9] pines
[G] First time I heard [D] Johny Cash
'Sing I Walk the [G] Line'
 
I got my thrill behind the wheel upon my daddies lap
Grandpa rode co-pilot with a [D] flashlight and a map -----> het langzaam rijden tijdens de race

[G] Cane pole out the window
It was in the summer [C9] time
[G] First time I heard [D] Johny Cash
Sing 'I Walk the [G] Line' [G7]
 
Chorus I
I keep a [C] close watch on this heart of mine
I keep my [G] eyes wide open all the time         ---> ik houd alles in de gaten(door iedereen te ondervragen)
I keep the [C] ends out for the tie that binds ---> het gaucho spel laat hij zich steeds vangen
Because you're [D7] mine
I walk the [G] line
 
All these long years later it's still music to my ears
I swear it sounds as good right now as [D] anything I hear
[G] I've seen the Mona Lisa 
I've heard Shakespeare writ' real [C9] fine
[G] Just like hearing [D] Johny Cash
Sing 'I Walk the [G] Line' [G7]
 
Chorus II
As sure as  night is dark and day is light ----> de kapel opdracht
I keep you  on my mind both day and night
And happiness that I've known proves that it's right
Because you're mine
I walk the line
Because you're mine
I walk the line


het lijkt nu natuurlijk allemaal verdacht, maar ik kon het niet laten om dit te posten

Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #38 Gepost op: 25-04-2006, 22:46:37 »
Sommige hints kunnen ook op Milouska slaan:

Grandpa rode co-pilot with a [D] flashlight and a map -----> het langzaam rijden tijdens de race
Milouska reed ook langzaam en bovendien was ze tijdens de rozenopdracht de spin met de kaart (map)

I keep my [G] eyes wide open all the time         ---> ik houd alles in de gaten(door iedereen te ondervragen)
Informatie kopen van Roderick en Liz m.b.v. jokers

I keep the [C] ends out for the tie that binds ---> het gaucho spel laat hij zich steeds
Milouska liet zich ook vaak vangen
WIDM addicted....

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 7
« Reactie #39 Gepost op: 25-04-2006, 23:26:14 »
milouska zag je alleen maar rennen en dan ging ze snel weer terug omdat ze niet durfde
oke ze is misschien wel een aantal keer gevangen maar echt niet zo vaak als roderick

maargoed het is ook maar speculatie en ik zei zelf al dat ik het ook al vergezocht vond, maarja je wilt het toch ff kwijt he  8)
Niets is wat het lijkt!!!!