Auteur Topic: De Mol aanwijzing  (gelezen 10855 keer)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
De Mol aanwijzing
« Gepost op: 6-05-2006, 06:23:51 »
Laten we in dit topic allemaal een uitspraak doen over de Mol aanwijzing die Roderick heeft gekregen.
Kan iemand van ons de correcte inhoud raden?

Ik zal het feest zelf openen:

Beste kandidaat.
Ik heb je nogmaals eens goed beetgenomen.
Dit is niet de eerste keer dat ik jou om de tuin heb geleid.
De aanwijzing lag wel degelijk bij honk 6. Dom van jou om na honk 5 al terug te keren.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Joff

  • Forumlid
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #1 Gepost op: 6-05-2006, 08:37:48 »
Roderick zei: Die heeft goed gespeeld
hij wist dus wie het was
ik denk dat er zoiets stond als: "De mol was als tweede aan de beurt bij de kapel", ofzo

Offline Sjoerdiosie

  • Forumlid
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #2 Gepost op: 6-05-2006, 09:32:31 »
ik dacht aan zoiets van wat de afvallers hebben geraden bij vraag 20 van de test steeds? Dat zou ook een Onomstotelijke molaanwijzing zijn...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #3 Gepost op: 6-05-2006, 10:49:14 »
Roderick zei: Die heeft goed gespeeld
hij wist dus wie het was
ik denk dat er zoiets stond als: "De mol was als tweede aan de beurt bij de kapel", ofzo

dat ben ik niet met je eens.
er wordt zo ** veel om de tuin geleid in widm, het zou me niets verbazen als ze roderick hebben gevraagd deze kreet uit te slaan. als mol, als kandidaat, dat doet er niet toe..

ik geloof niet dat roderick een watervaste hint heeft gekregen, ik denk zoiets als,
de mol verspilde geld in die en die opdracht.
op zowat iedereen toepasbaar, maar je projecteert het toch op jouw mol.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #4 Gepost op: 6-05-2006, 11:37:08 »
Als je het dagboek leest staat er het volgende:

Jij weet natuurlijk niet wat er op dat kaartje stond, dat op de zoutvlakte gewonnen is. Ik weet wel wat daar op staat. Als je die aanwijzing gelezen zou hebben, was je al een heel eind verder. Mits je slim nadenkt, natuurlijk.

Er zal dus niet gestaan hebben Die is de Mol! Maar een zeer duidelijke aanwijzing die als je goed nadenkt dat je weet wie de mol is.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #5 Gepost op: 6-05-2006, 11:42:37 »
Ik hoop dat we de hint ooit eens te zien krijgen en dat blijkt dat het een hele goedbedachte hint is, zoiets van een cryptische aanwijzing of zo... Vind het dan wel apart dat Roderick het zo snel door had, maar hij is natuurlijk niet de domste.
WIDM addicted....

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #6 Gepost op: 6-05-2006, 11:43:52 »
in dat op zicht is er iets dat voor Roderick als mol pleit: je moet goed nadenken en naar mijn weten zij hij wel heel snel: "Wat heeft die goed gespeeld"

Maar ff terug naar serie 1. Wat laura zei, er wordt zo veel om de tuin geleid hier. Als je dat vergelijkt met serie 1, daar loog niemand in biechts en was volgens de avro de mol te vinden door: John viel af, hij stemde op Warner, Warner is dus niet de mol. Dat hoeven ze nu niet meer te proberen, zo primitief. Bijna niks meer is aan te nemen voor echt, bijna alles kan worden verdraaid, maar dat maakt het ook weer heel mooi en spannend ::ok::
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #7 Gepost op: 6-05-2006, 11:47:52 »
Maar ff terug naar serie 1. Wat laura zei, er wordt zo veel om de tuin geleid hier. Als je dat vergelijkt met serie 1, daar loog niemand in biechts en was volgens de avro de mol te vinden door: John viel af, hij stemde op Warner, Warner is dus niet de mol. Dat hoeven ze nu niet meer te proberen, zo primitief. Bijna niks meer is aan te nemen voor echt, bijna alles kan worden verdraaid, maar dat maakt het ook weer heel mooi en spannend ::ok::

Dat viel me idd op bij de executies en ontknoping. Bij de executies zat ik steeds op te letten wie er geen verdenking had, maar ik kwam er al snel achter dat hier daar nog geen sprake van was. En bij de ontknoping had ik wel zo'n ::oink:: gevoel. :P
WIDM addicted....

Offline fredflinstoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #8 Gepost op: 6-05-2006, 20:09:56 »
Milouska is de mol omdat je in 1 van de voor stukjes kon hooren wat de hint was die Roderick kreeg, het kwam op zoiets neer; de mol doet zich dom voor. En dan maakt de reactie van roderick ook logica. Van: wat heeft zij goed gespeeld.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #9 Gepost op: 6-05-2006, 20:15:38 »
Milouska was erg boos dat ze het briefje met de molhint niet had, erg gespeeld was dat.

Maar Roderick is het!  ::jaja::

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #10 Gepost op: 6-05-2006, 21:56:55 »
Milouska is de mol omdat je in 1 van de voor stukjes kon hooren wat de hint was die Roderick kreeg, het kwam op zoiets neer; de mol doet zich dom voor. En dan maakt de reactie van roderick ook logica. Van: wat heeft zij goed gespeeld.

Waar kan je dat stukje vinden dan? ???
WIDM addicted....

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #11 Gepost op: 6-05-2006, 22:03:28 »
Milouska was erg boos dat ze het briefje met de molhint niet had, erg gespeeld was dat.

Maar Roderick is het!  ::jaja::
En waarom dan? ::)
🜃

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #12 Gepost op: 6-05-2006, 22:12:44 »
En waarom dan? ::)

zeg het juist omdat ik niet wil geloven dat Milouska het is.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #13 Gepost op: 7-05-2006, 12:47:20 »
Die hint van Roderick deed me erg denken aan George die belt met de mol (wat overigens heel erg grappig was). Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze iemand net voor de finale zo'n duidelijke hint geven :-\\
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #14 Gepost op: 7-05-2006, 13:08:03 »
nee ik ook niet   want als hij niet de mol is, dan wist ie het wel meteen en is dus gewoon heel nep :P

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #15 Gepost op: 7-05-2006, 14:08:43 »
Misschien is Roderick wel de mol en heeft hij Fre en Mil een kans gegeven om de hint te krijgen, en dat hij daarna 't goede antwoord zei, maar dat lijkt me sterk.


Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #16 Gepost op: 7-05-2006, 14:14:12 »
Misschien is Roderick wel de mol en heeft hij Fre en Mil een kans gegeven om de hint te krijgen, en dat hij daarna 't goede antwoord zei, maar dat lijkt me sterk.



Maar iedereen heeft de anderen een kans gegeven om de hint te krijgen.
Je mag er denk ik wel van uitgaan dat de Mol het goede antwoord weet. Fré gaf een fout antwoord en gaf daarmee de andere twee een kans. Milouska gaf een fout antwoord en gaf daarmee Roderick een kans... Wie de Mol ook is, de 2 kandidaten hebben altijd een kans gehad.

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #17 Gepost op: 7-05-2006, 14:22:37 »
Maar iedereen heeft de anderen een kans gegeven om de hint te krijgen.
Je mag er denk ik wel van uitgaan dat de Mol het goede antwoord weet. Fré gaf een fout antwoord en gaf daarmee de andere twee een kans. Milouska gaf een fout antwoord en gaf daarmee Roderick een kans... Wie de Mol ook is, de 2 kandidaten hebben altijd een kans gehad.
Maar als Roderick 't wist als mol, had ie toch de 2 anderen een kans gegeven. Ik bedoel Milouska geeft Roderick niet expres een kans, dat kwam alleen maar omdat ze fout antwoorde, toch?

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #18 Gepost op: 7-05-2006, 14:41:10 »
Maar als Milouska de Mol is, mag je ervan uitgaan dat ze het antwoord op deze vraag wist. In die zin geeft ze Roderick dus wel expres een kans.

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol aanwijzing
« Reactie #19 Gepost op: 7-05-2006, 14:44:46 »
Maar als Milouska de Mol is, mag je ervan uitgaan dat ze het antwoord op deze vraag wist. In die zin geeft ze Roderick dus wel expres een kans.
Ohjah je hebt gelijk ;D