Auteur Topic: Milouska weg als columniste bij het AD  (gelezen 4383 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Milouska weg als columniste bij het AD
« Gepost op: 28-05-2006, 13:46:12 »
Gisteren las ik in de trein een Column van Milouska Meulens, waarin ze het opnam voor Karel van de Graaf. Ik heb het artikeltje niet bij de hand, maar zag dat op het Avroforum ook al iemand was die dit had gelezen. Daar staat de volledige tekst.

Wat mij verbijstert, is dat ze door een lezers-panel is weggestemd, en dat ze haar laatste column bleek te hebben geschreven. Het zou een schande zijn, wanneer dit is vanwege haar gespeelde onnozelheid.

Algemeen Dagblad, schaam je, als dit zo is.
« Laatst bewerkt op: 28-05-2006, 13:48:02 door Bodejos »

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska weg als columniste bij het AD
« Reactie #1 Gepost op: 28-05-2006, 13:50:18 »
Waarschijnlijk bedoel je dezE:

"Uw mening doet ertoe
Het was een bijna onmogelijke klus om in de voetsporen van Angela Groothuizen te treden als presentator van Wie is de Mol. Maar Groothuizen zelf heeft het gezegd en ook haar meest trouwe fans moeten toegeven: Karel van de Graaf is de perfecte opvolger.
Toch wil de Avro hem niet meer op die plek.
Die omroep is een beetje de weg kwijt. Wie anders moet de kandidaten van de zevende serie toespreken dan Karel? Tooske? Sipke? Wie is geloofwaardig genoeg? De bonzen schijnen al iemand op het oog te hebben. Maar de rechter bepaalde woensdag gelukkig dat die gesprekken even de koelkast in mogen en dat de Avro weer met Karel om de tafel moet.
De sympathieke kale hoopt er in goed overleg nog uit te komen met zijn werkgever. Lukt dat niet, dan doet de rechter donderdag uitspraak. Och, laat dat toch in het voordeel van Karel zijn, dat heeft hij verdiend.
Triest. Dat een presentator van dat kaliber na 37 trouwe en succesvolle dienstjaren op deze manier wordt behandeld. Zo gaat het vaker in Hilversum. De kijker laat middels kijk- en luisteronderzoeken weten wat hij wil, maar naar hem wordt niet geluisterd.
Bij deze krant pakken ze het anders aan, uw mening doet er toe. Er is een lezersonderzoek geweest, met voor mij afscheid als gevolg.
Niet langer laat ik vanaf deze plaats weten hoe en waar het nieuws me raakt. Dit is de laatste keer.
Dag lezer van de zaterdagkrant. Het was me een waar genoegen.


Het slaat gewoon helemaal nergens op, in een column mag je je eigen mening hebben!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Milouska weg als columniste bij het AD
« Reactie #2 Gepost op: 28-05-2006, 13:53:11 »
Ja, bedankt, die tekst bedoel ik.

Dat een lezerspanel tot die conclusie komt, is nog te begrijpen, maar dat een krantenredactie dit niet doorprikt........  Ik hoop echt dat Milouska haar spel in Wie is de Mol niet de oorzaak is geweest.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Milouska weg als columniste bij het AD
« Reactie #3 Gepost op: 28-05-2006, 13:56:21 »

Het slaat gewoon helemaal nergens op, in een column mag je je eigen mening hebben!
Ik denk dat dat niet is waar het om draait. Deze tekst stond gisteren in de krant, en toen was dus al bekend dat ze afscheid moest nemen. Ik zal nog eens proberen de krant te achterhalen. Misschien heeft iemand het AD van 27 mei nog? Ik liet hem in de trein liggen, helaas.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska weg als columniste bij het AD
« Reactie #4 Gepost op: 28-05-2006, 14:00:39 »
Helaas ben ik geen lid van het AD, maar die kranten staan toch ook op internet?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Milouska weg als columniste bij het AD
« Reactie #5 Gepost op: 28-05-2006, 14:51:44 »
De krant wel, maar niet in zijn geheel. De column kan ik evenmin vinden.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska weg als columniste bij het AD
« Reactie #6 Gepost op: 28-05-2006, 14:53:41 »
Het zal er wel vanaf zijn gehaald.

Maar nou is mij nog niet duidelijk waarom ze geen column meer mag maken?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Milouska weg als columniste bij het AD
« Reactie #7 Gepost op: 28-05-2006, 14:59:48 »
Dat schrijft ze zelf: het lezerspanel heeft daarover beslist.

De reden waarom is niet duidelijk. Zo gaat dat ook in de Metro en de Spits. Het is iets dat andere kranten dus ook doen.

Waar het mij om gaat, is dat ik het schandalig zou vinden als het lezerspanel zich heeft laten misleiden door haar optreden in Wie is de Mol. Weten we dus nog niet.

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska weg als columniste bij het AD
« Reactie #8 Gepost op: 28-05-2006, 17:40:19 »
Milouska verwoordt de meningen van de fans! Goed gedaan! ::ok:: Vindt het wel sneu dat ze geen colums meer mag schrijven... :(
WIDM addicted....

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Milouska weg als columniste bij het AD
« Reactie #9 Gepost op: 29-05-2006, 13:47:18 »
Ik wilde het naadje van de kous weten, en heb de redactie gebeld. Zij verzekeren me dat het niets te maken heeft met Wie is de Mol. De man die ik sprak, bleek zelfs een fan te zijn van het programma, en vond zelfs dat Milouska het prima gedaan had.

Bezuinigingen zijn de oorzaak. Het AD draait niet bepaald geweldig, vandaar.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska weg als columniste bij het AD
« Reactie #10 Gepost op: 30-05-2006, 09:05:18 »
Ik wilde het naadje van de kous weten, en heb de redactie gebeld. Zij verzekeren me dat het niets te maken heeft met Wie is de Mol. De man die ik sprak, bleek zelfs een fan te zijn van het programma, en vond zelfs dat Milouska het prima gedaan had.

Bezuinigingen zijn de oorzaak. Het AD draait niet bepaald geweldig, vandaar.

goed gedaan!
moeten ze vooral Milouska wegdoen!! Heel veel mensen kenden haar ook van het AD

maar wat Milouska over Karel schreef...  ::ok:: !!!
Triomf!

Offline xki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska weg als columniste bij het AD
« Reactie #11 Gepost op: 30-05-2006, 11:02:24 »
goed gedaan!
moeten ze vooral Milouska wegdoen!! Heel veel mensen kenden haar ook van het AD

maar wat Milouska over Karel schreef...  ::ok:: !!!

helemaal met jullie eens! Heel jammer dat Molouska moet stoppen  ::niet-ok::
to mole or not to mole that's the question