Auteur Topic: Wie is de Mol PC programma  (gelezen 14849 keer)

Offline Badeendjuh

  • Forumlid
Wie is de Mol PC programma
« Gepost op: 27-10-2006, 17:27:59 »
Heej mollers! ::ok::
We willen met een groep een weekend wieisdemol spelen. We hadden op internet gelezen dat er een programmaatje is dat dat spel zelf regelt (zodat wij geen spelleider nodig hebben, die de tests moet maken en de mol moet kiezen..Weet iemand waar ik dit kan downloaden?
Wij hebben een site gevonden waar de handleiding van zo'n soort spel op staat, maar het programma zelf kunnen wij via deze site niet downloaden.. ???

XXX Emmy :D

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wie is de Mol PC programma
« Reactie #1 Gepost op: 27-10-2006, 17:35:07 »
Kijk eens op deze site, daarmee zou het moeten lukken!  ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Badeendjuh

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol PC programma
« Reactie #2 Gepost op: 27-10-2006, 19:47:45 »
Als ik het eerste bestand download en dan op uitvoeren klik krijg ik een foutmelding. Kan programma niet openen want kan VCL50.BPL niet openen..ofzoiets ???
Wat doe ik fout??

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wie is de Mol PC programma
« Reactie #3 Gepost op: 27-10-2006, 20:28:18 »
Oei, dat weet ik ook niet precies, misschien is er iemand die meer verstand heeft van downloaden die daar iets over weet...  ???
Ik weet alleen dat ik het programma ooit van die site gedownload heb en dat het bij mij werkt.  :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol PC programma
« Reactie #4 Gepost op: 27-10-2006, 21:46:50 »
Volgens mij bestaat er geen programma dat de spelleider vervangt die de mol moet kiezen en de tests moet maken.

Ik bedoel... als er niemand is om te kiezen wie de mol gaat zijn...
En alsof een computer weet wat voor kleur schoenen de mol aan had? Die vragen moeten toch echt zelf verzonnen worden en het juiste antwoord er aan gelinkt worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie is de Mol PC programma
« Reactie #5 Gepost op: 27-10-2006, 23:01:33 »
Als je het programma van dit link wil hebben, kan ik hem misschien wel sturen in een Zipje ofzo. Maar dat is niet zelfregelend

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol PC programma
« Reactie #6 Gepost op: 28-10-2006, 10:49:51 »
Robbie heeft gelijk. Er is jaren geleden via funstuff een progrmamma geweest, dast je kon downloaden. Dat was echter het basisprogramma. Onder meer de MCFD in Middelbeers is ermee gespeeld.

De "ingredienten" moest je zelf toevoegen, en konden dus in principe niet tot een willekeurige mol leiden. Of het nog te vinden is? En of dit het programma is dat jij bedoelt?????

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wie is de Mol PC programma
« Reactie #7 Gepost op: 28-10-2006, 11:41:29 »
Volgens mij bestaat er geen programma dat de spelleider vervangt die de mol moet kiezen en de tests moet maken.

Ik bedoel... als er niemand is om te kiezen wie de mol gaat zijn...
En alsof een computer weet wat voor kleur schoenen de mol aan had? Die vragen moeten toch echt zelf verzonnen worden en het juiste antwoord er aan gelinkt worden.

Jawel, dat programma bestaat wel, dat is namelijk precies het programma dat ik gedownload heb!!!

Het werkt ongeveer als volgt:
- Je voert de deelnemers in, met wat gegevens over hen. Dan laat je de computer een mol bepalen, in de modus die ervoor zorgt dat jij dat niet direct kan zien. Dan kan iedere deelnemer 1 voor 1 inloggen en de mol krijgt als enige een rood scherm, zodat hij weet dat hij de mol is.

Daarna bedenk je voor iedere eliminatie een aantal vragen, bijvoorbeeld: "Waar was de mol tijdens de eerste opdracht?"
a. In het bos.
b. In de hut
c. Thuis

Vervolgens kun je voor alle personen invullen waar ze waren, zonder dat je zelf weet wie de mol is. De computer weet dat wel en kent bij de test punten toe aan de antwoorden waarachter de naam van de mol stond.

Je hebt dus wel iemand nodig die de vragen bepaald, maar die hoeft niet te weten wie de mol is: de mol is random bepaald.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol PC programma
« Reactie #8 Gepost op: 28-10-2006, 12:18:12 »
Ja dat programma heb ik ook. Maar er wordt gevraagd naar een programma dat zelf de tests maakt en een mol kiest? ???
Zodat er geen spelleider nodig is.

Bij dat programma dat jij beschrijft moet je alsnog zelf vragen en antwoorden verzinnen en het juiste antwoord aanduiden en zelf een mol kiezen.

Er zal sowieso altijd een spelleider nodig zijn die weet wie de mol is, lijkt me.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wie is de Mol PC programma
« Reactie #9 Gepost op: 28-10-2006, 12:47:15 »
Hier een citaat uit de handleiding van dit programma:

Citaat
Niet-alwetende modus: mol kiezen en surveys
Sla dit gedeelte over als je geen gebruik wilt maken van de niet-alwetende modus.

Het idee van de niet-alwetende modus is dat de beheerder niet weet wie de mol is.
(...)
Nu bestaat de test normaal gesproken tenminste voor een deel uit persoonlijke vragen over de mol, zoals "Wat is het geslacht van de mol", "Drinkt de mol zijn cola met een rietje", etcetera. Om dit ook mogelijk te maken als je niet vantevoren weet wie de mol is, zijn er de survey-vragen. Dit houdt in dat voor de kandidaten met het spel beginnen, eerst iedereen deze vragen moet beantwoorden, net zoals in een test. Na het beantwoorden van de vragen verschijnt ofwel een groen scherm, wat betekent dat de kandidaat geen mol is, of een rood scherm, wat betekent dat de kandidaat mol zal moeten gaan spelen.
Om deze survey-vragen aan te maken, gaan we naar het "Tests"-tabblad van het hoofdvenster, en drukken we op de "Toevoegen"-knop om een nieuwe test aan te maken, die we bijvoorbeeld "Survey-vragen" noemen. Deze test zullen we niet als zodanig gebruiken, maar we kunnen de vragen eruit later simpel overkopieren naar andere tests.

Het invoeren van de testgegevens zou wel ongeveer vanzelf moeten spreken. Het tekstvak "Vraag" is de vraag die gesteld gaat worden. In het voorbeeld hieronder zijn dit vragen in de trant van "Heeft de mol eigenschap X?", zoals ze in de test ook tevoorschijn komen. Bij de survey zullen ze echter ook zo te zien zijn, dus moeten de kandidaten vantevoren weten dat ze bij het maken van de survey de vragen over zichzelf moeten beantwoorden, en niet over een of andere nog niet bestaande mol. Als je een vraag of antwoord intikt, wordt automatisch daaronder ruimte gemaakt voor een nieuwe vraag of een nieuw antwoord, zodat er niet op een "Toevoegen"-knop ofzo hoeft te worden gedrukt.

Bij dit programma hoef je dus nioet zelf de mol te kiezen en de goede antwoorden aan te duiden. Wel moet je vragen en antwoorden bedenken, maar het programma bepaalt welke antwoorden goed zijn.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol PC programma
« Reactie #10 Gepost op: 28-10-2006, 14:35:30 »
Ohw, dat wist ik niet! Handig :)

Offline Badeendjuh

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol PC programma
« Reactie #11 Gepost op: 28-10-2006, 14:39:13 »
Maar we vinden het niet erg om een spelleider te hebben...Waar kan je dat vinden??

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie is de Mol PC programma
« Reactie #12 Gepost op: 28-10-2006, 15:25:54 »
Maar we vinden het niet erg om een spelleider te hebben...Waar kan je dat vinden??
Ik heb alle bestanden die je nodig hebt in een .rar bestand gezet.
Deze kun je downloaden door op de volgende link de klikken (http://rapidshare.com/files/1017185/wie_is_de_mol.rar), vervolgens moet je op Free drukken en dan eventjes wachten. Daarna kun je klikken op downloaden of iets dergelijks.


Als je hem hebt gedownload moet alle files uit de RAR-file in naar dezelfde map extracten. Om het programma te starten oet je klikken op de file 'widm'




Ps: Als je geen winRAR op je PC hebt moet je even op www.download.com kijken, daar kun je WinRAR denk ik wel downloaden.
« Laatst bewerkt op: 28-10-2006, 15:27:34 door Willemson »

Offline Badeendjuh

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol PC programma
« Reactie #13 Gepost op: 28-10-2006, 17:24:39 »
Bedankt!:) Het is gelukt!!! ;D

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wie is de Mol PC programma
« Reactie #14 Gepost op: 28-10-2006, 17:33:24 »
Bedankt!:) Het is gelukt!!! ;D

geen dank  ::tandpastasmiley::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie is de Mol PC programma
« Reactie #15 Gepost op: 28-10-2006, 18:04:57 »
geen dank  ::tandpastasmiley::
Dank je, mijn woordvoerdster Megan...