Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 233333 keer)

Offline Savannatjuh

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #620 Gepost op: 1-03-2007, 22:08:57 »
waarneer maakte ze die L dan  ::oink::

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #621 Gepost op: 1-03-2007, 22:09:18 »
De V van victory. Van "ik heb het einde gehaald, genoeg kunnen mollen en ben niet echt ontmaskerd (behalve door Paul)"
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #622 Gepost op: 1-03-2007, 22:09:39 »
heeft iemand de L nog gecapt?
Op wieisdemol.nl zie je de desbetreffende foto zelfs  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #623 Gepost op: 1-03-2007, 22:12:04 »
maar de site doet het niet... telkens  overbevolktt..:S

Offline KevinDG

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #624 Gepost op: 1-03-2007, 22:14:23 »
maar de site doet het niet... telkens  overbevolktt..:S

Ja hier ook:( kan iemand hem niet even hier posten:P

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #625 Gepost op: 1-03-2007, 22:15:31 »
Beetje late reactie maaaar

ZE DEEEED HET!! WHAAA

Geweldig gevonden gebaren hint  ::bravo::
Do you want to go to the Seaside?

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #626 Gepost op: 1-03-2007, 22:16:22 »
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline KevinDG

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #627 Gepost op: 1-03-2007, 22:22:08 »
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=28607.msg765440#msg765440

 ;)


ah Thanks! Ik had het idd al gezien, maar nu heb ik even een dubbeldubbel-check haha.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #628 Gepost op: 1-03-2007, 22:36:38 »
Tsja, ik kan eigenlijk ook niet meer om Inge als mol heen. Door de gebarentaal-hint, maar was er ook niet nog een hint met dubbellen er in, verwijzend naar haar initialen I.I. ?

Als ze het is vind ik haar echt fantastisch! Heel subtiel, maar niet té subtiel. Overigens, dat kan ik van alle 4 zeggen. Wie het ook is. Eigenlijk vind ik iedereen verdacht, maar de hints geven dan toch de doorslag.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #629 Gepost op: 1-03-2007, 22:39:32 »
en met de bijna-zekerheid dat inge het is kunnen we ook gericht op zoek naar andere hints.

zo ben ik er van overtuigd dat de vraag over 'lomed' ook een aanwijzing was.
yvon zag widm op tv en had een mollogo op haar foto, inge kreeg een vraag over de mol.
mooi verborgen door omgedraaid, maar wel een aanwijzing. denk ik.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #630 Gepost op: 1-03-2007, 22:50:56 »
de bijdragen van inge aan de pot, die werden opgenoemd, waren van voor de veiling, dus eik heeft ze maar weinig bijgedragen aan de pot
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #631 Gepost op: 1-03-2007, 22:53:57 »
screenshot
The British are not impressed.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #632 Gepost op: 1-03-2007, 23:00:50 »
Wow ik schrok van de hand, kon ff niks zeggen en dat is niemand hier gewend haha.
Dus 2 pils

Een prachtige mol. ::bravo::
Ik hoop van harte dat na de onthulling over 2 weken de kandidaten dit forum ook gaan bezoeken en meeposten.Eindelijk het zwijgen mogen doorbreken.
Twee weken wachten? Dat hou ik nooit vol.

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #633 Gepost op: 2-03-2007, 00:15:23 »
Haha, hier zaten we allemaal te schreeuwen 'ZE DOET DE L!!" WAaa haha, erg grappig en een fijne bevestiging :D En onze lieve barmhartige Paul gaat winnen  ::bravo:: Eva en Renate.. hoe kun je nou denken dat Paul de Mol is. En deze aflevering deed me zien hoezeer ik Menno heb gemist! Hij was inderdaad een beetje de leiderfiguur, en ik ben blij dat we hem toch weer een aflevering extra te zien kregen :) Hij zag er trouwens wel heel erg verrast uit toen er werd gezegd wie de Mol was, dus zeker niet Paul, ook niet Renate. Ik snap niet waarom Dick nog steeds op Renate zit zeg, je bent er uitgevlogen op Renate, Dick! Dat heeft Eva in je testantwoorden gezien...

Ook heeft Inge haarzelf een beetje verraden deze aflevering door te zeggen dat Paul het niet nodig had om voor 4 mensen in de finale te gaan, omdat hij toch wel wist wie de Mol was. Hij zat met haar in het bootje, en hij liet toch wel duidelijk blijken dat hij haar verdacht. Jaja, Inge, ik wil jouw mollenstreken wel eens zien  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 2-03-2007, 00:29:32 door VeeloDeMol »
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #634 Gepost op: 2-03-2007, 00:33:37 »
Wat haar gewoon ook onverdacht heeft gemaakt vrij vroeg in het spel, en daar wil je nog wel eens aan vasthouden, is dat ze geld won bij de HBB-opdracht. Daarom dacht iedereen meteen, zij kan het niet zijn, zij heeft geld gewonnen.
The British are not impressed.

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #635 Gepost op: 2-03-2007, 00:37:43 »
Wat haar gewoon ook onverdacht heeft gemaakt vrij vroeg in het spel, en daar wil je nog wel eens aan vasthouden, is dat ze geld won bij de HBB-opdracht. Daarom dacht iedereen meteen, zij kan het niet zijn, zij heeft geld gewonnen.

Ja, idd en ze had alles zo goed beargumenteerd, dus ik snapte niet waarom ze dat zou doen als Mol. Waarom gelijk zoveel geld verdienen en wat heb je aan jokers? Misschien wilde ze inderdaad eerst vertrouwen winnen.. Maar dan nog.. geld is geld. Ook al gaat het er bij de veiling allemaal uit.. :P
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #636 Gepost op: 2-03-2007, 00:48:59 »
Ja, idd en ze had alles zo goed beargumenteerd, dus ik snapte niet waarom ze dat zou doen als Mol. Waarom gelijk zoveel geld verdienen en wat heb je aan jokers? Misschien wilde ze inderdaad eerst vertrouwen winnen.. Maar dan nog.. geld is geld. Ook al gaat het er bij de veiling allemaal uit.. :P

Wat je bij deze opdracht niet moet vergeten is dat Inge niet zelf geld heeft verdiend.
Als er minstens 1 kandidaat 6 filmpjes goed zou raden was het geld verdiend.
Zolang er dus nog minstens 1 andere kandidaat in het spel zat (in dit geval Renate) viel er dus helemaal niets te mollen maar wel vertrouwen te winnen.
Alleen bij het laatste filmpje (dat van Sander) heeft ze dan moeten gokken of Renate het wel of niet goed zou hebben maar hierover kan ze ook zijn ingeseind door iemand van de productie.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #637 Gepost op: 2-03-2007, 01:33:44 »
Ik weet niet of dit al ergens staat, maar 32 pagina's doorbladeren heb ik geen zin in, zeker niet op deze tijd van de dag/nacht hoe je het maar wilt noemen.

Muzikale hint 1: Turn, turn, turn van The Byrds
De koerier heeft een shirt aan. Op de voorkant staat LOMED. ‘Turn’ dit en je krijgt DE MOL.
‘Turn’ je de achterkant: route 66, krijg je 99. De 9e letter van het alfabet is de I: Inge Ipenburg.
“A time for love, a time for hate”. Love is goed en hate is slecht. Goede tijden, slechte tijden, Inge speelt hier een rol in.

Muzikale hint 2: One van U2
“Is it getting better, do you feel the same? Will it make it easier on you now you got someone to blame”
Inge is de basis voor het mislukken van de abseilopdracht. Omdat Alex en Renate niet gaan, kan ze hen de schuld geven van het mislukken van de opdracht.

Muzikale hint 3: The times they are van Bob Dylan
“Come writers and critics who prophesize with your pen, and keep your eyes wide”
Dit slaat op de mollenboekjes die gestolen werden door Paul
“Oh the loser will be later to win” Paul is nu de verliezer, gaat hij uiteindelijk winnen?

Muzikale hint 4: Goud&Zilver van Blof
“Mijn horloge zegt dat het tijd is voor veranderingen”
“Goud en zilver hebben mij nooit iets gebracht”
Inge heeft veel geboden bij de veiling, toch heeft het haar niks opgebracht.

Muzikale hint 5: Black River van Amos Lee
“Gonna take my cares away”
Inge’s vat wordt door toedoen van Renate en Dick meegevoerd met de rivier.

Muzikale hint 6: De olifant is grijs van Gorki
“Als ik wil helpen is er niemand die luistert naar mijn wijze raad”
“Ik spreek de waarheid, de olifant is grijs”
Inge is de oudste (=grijs), maar er wordt niet echt naar haar geluisterd tijdens de mastermindopdracht. Nadja heeft in de liftopdracht de vraag gekregen over de leeftijd van de olifant. Uit de keuzes die ze krijgt gokt ze op de oudste leeftijd. Deze hint kan aangeven dat dit klopt, waardoor Nadja al haar vragen goed had, en zij zag Inge.

Muzikale hint 7: Why van Annie Lennox
“Why can’t you see this boat is sinking. Let’s go down to the wateredge and we can cast away those doubts. Some things are better left unsaid but they still turn me inside out”
Inge zien we op een gegeven moment hozen, waarna het water direct weer de boot inslaat. Ook kan de titel slaan op Inges geheime opdracht tijdens de rondleiding: het stellen van zoveel mogelijk vragen.

Muzikale hint 8: Recipe for disaster van Admiral Freebee
“Baby you and me sounds like a recipe for disaster”
“She talks about me, but not to me, if you got a question girl, just shoot it”
Renate en Inge konden het niet zo met elkaar vinden op een gegeven moment. Dit laat Renate in de biechten weten aan de camera, zonder het met Inge zelf te overleggen. Maar zij tweeën samen, dat is een recept voor een mislukking…


Verder natuurlijk de handgebaren hint en de hint van het gele shirtje...
Triomf!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #638 Gepost op: 2-03-2007, 01:43:50 »

Muzikale hint 6: De olifant is grijs van Gorki
“Als ik wil helpen is er niemand die luistert naar mijn wijze raad”
“Ik spreek de waarheid, de olifant is grijs”
Inge is de oudste (=grijs), maar er wordt niet echt naar haar geluisterd tijdens de mastermindopdracht. Nadja heeft in de liftopdracht de vraag gekregen over de leeftijd van de olifant. Uit de keuzes die ze krijgt gokt ze op de oudste leeftijd. Deze hint kan aangeven dat dit klopt, waardoor Nadja al haar vragen goed had, en zij zag Inge.


Heel mooi overzicht, maar bij hint 6 moet ik toch ff ingrijpen.
Tijdens die afleverig zat Dick er nog in en Dick is een jaar ouder dan Inge.
Daarnaast zag Nadja niet Inge, maar Eva.

Een overtuigende verklaring voor hint 6 heb ik zelf nog niet gevonden, hoewel de wijze raad kan slaan op de foto-opdracht: Inge die Nadja waarschuwt niet te opzichtig te fotograveren...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #639 Gepost op: 2-03-2007, 02:43:22 »
Inge: een hele fanatieke kandidate, die veel geld in de pot wil, maar die niet bij de laatste 4 zal zitten omdat ze zo door de pot in beslag wordt genomen, en uit naďviteit de vele truckjes van haar medespelers niet meer doorziet.

Zo zou ik ook zijn als kandidate denk ik...

 ::schaam:: ::schaam:: ::schaam:: ::schaam:: ::oink:: ::oink:: :-X

Ik heb dit een paar posts geleden gezegd (na aflevering 2 ofzo). En als toevoeging het volgende:

Citaat van: Ninka
ik denk toch dat ze de essentie gaat missen. Die kleine details die er toe doen; waarmee de mol zichzelf verraadt. Die zal ze niet zien en zich later voor haar kop slaan dat ze net dát heeft gemist.

We heel stom om dit zo terug te lezen, kennelijk heb ik er erg naast gezeten. Maar toch kan ik me niet van deze gedachte losmaken; ik denk nl dat ze als echt kandidaat wel zo was geweest.......
Mollen in Japan...