Auteur Topic: Paul is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 144764 keer)

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #20 Gepost op: 5-01-2007, 00:21:15 »
Hij is niet echt aandachtig als in die cafetaria een videoboodschap van Alex op tv getoond word. Hij kijkt een keer gewoon naar de camera.  ;)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #21 Gepost op: 5-01-2007, 10:16:38 »
Je zag dat ie bij het invullen van de test heel zenuwachtig was...

Hij trilde en hij wist niet hoe hij moest kijken.

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #22 Gepost op: 5-01-2007, 10:37:42 »
Tijdens de 2e opdracht is het de taak van de mol om zoveel mogelijk mensen weg te spelen. Nou is het wel heel toevallig dat in het eerste filmpje erg de nadruk wordt gelegd op de GEHAKTBALLEN. Toevallig een thema dat door Renate is besproken op weg van Nederland naar de 2e opdracht.
Nou lijkt me dit niet een gewoon onderwerp om met iemand te bespreken als je naar Thailand gaat voor een Wie is de Mol trip.
Echter de Mol weet dat dit filmpje een belangrijke rol speelt in de 2e opdracht (het getal 6 is maar afleiding want wie zegt me dat wanneer door de groep nummer 2 zou zijn gekozen we gewoon niet ook dit zelfde filmpje als eerste te zien zouden krijgen). Dus ga je als mol proberen in het gesprek iemand dit thema te ontfutselen door bv. over de Thaise keuken te beginnen. In het gesprek kun je dan sturen naar de Nederlandse Pot zodat uiteindelijk een andere het over GEHAKTBALLEN gaat hebben. En wie had het er met Renate over gehad : ja juist Paul !!!
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #23 Gepost op: 5-01-2007, 12:56:36 »
Paul is de Mol.  :D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #24 Gepost op: 5-01-2007, 13:00:32 »
Tijdens de 2e opdracht is het de taak van de mol om zoveel mogelijk mensen weg te spelen. Nou is het wel heel toevallig dat in het eerste filmpje erg de nadruk wordt gelegd op de GEHAKTBALLEN. Toevallig een thema dat door Renate is besproken op weg van Nederland naar de 2e opdracht.
Nou lijkt me dit niet een gewoon onderwerp om met iemand te bespreken als je naar Thailand gaat voor een Wie is de Mol trip.
Echter de Mol weet dat dit filmpje een belangrijke rol speelt in de 2e opdracht (het getal 6 is maar afleiding want wie zegt me dat wanneer door de groep nummer 2 zou zijn gekozen we gewoon niet ook dit zelfde filmpje als eerste te zien zouden krijgen). Dus ga je als mol proberen in het gesprek iemand dit thema te ontfutselen door bv. over de Thaise keuken te beginnen. In het gesprek kun je dan sturen naar de Nederlandse Pot zodat uiteindelijk een andere het over GEHAKTBALLEN gaat hebben. En wie had het er met Renate over gehad : ja juist Paul !!!

Vind dit wel een goeie. Speelt natuurlijk ook mee dat ik een mol-gevoel heb bij Paul. En als je iemand verdenkt lijkt elke aanwijzing waar. Maar bij deze dacht ik dat er weinig te manipuleren valt, maar idd. Ze kunnen natuurlijk gewoon beginnen met elk filmpje dat ze willen, ongeacht welk cijfer wordt genoemd.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #25 Gepost op: 6-01-2007, 11:44:17 »
Overzichtje molse en onmolse acties na aflevering 1:
ONMOLS:
- Paul doet onmols door 2x op de bel te willen slaan(geld in de pot)
Mols : niet gezien.
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #26 Gepost op: 6-01-2007, 11:55:10 »
Overzichtje molse en onmolse acties na aflevering 1:
ONMOLS:
- Paul doet onmols door 2x op de bel te willen slaan(geld in de pot)
Mols : niet gezien.

Maar dit deed hij wel als (bijna) laatste. aangezien de rest allemaal 1 had gezegd heeft zijn stem geen invloed meer en zou hij in theorie dus makkelijk voor het geld kunnen gaan (als hij wist wat Alex vantevoren had gezegd).
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #27 Gepost op: 6-01-2007, 12:01:16 »
Ik vond hem soms een beetje, nep, over the top, te doen.

Als karel bijvoorbeeld een opdracht uitlegde, keek hij echt zo van:

''ooooh want ontzettens leuk, bijzonder zeg! Dat had ik nou nooooooit verwacht''

En dan zo ontzettend gespeeld...

Dus Paul kan toch wel eens de mol zijn.... ::zwaai::

Offline toxicity

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Paul is de mol!
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #28 Gepost op: 6-01-2007, 14:39:32 »
ik denk dat hij de mol is vanwege deze reden: mij is opgevallen dat de mol steeds bij de biecht een praatje houdt over hoe t spel werkt..terwijl de andere 9 kandidaten gelijk beginnen met "...." is voor mij de mol. Was met yvon en milouska ook al zo..dus ik krijg hierdoor het idee dat paul best de mol zou kunnen zijn :)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #29 Gepost op: 6-01-2007, 16:24:45 »
Paul stelt zich als laatste voor, precies als Karel zegt dat ze moeten stoppen. Hij had bijna geen tijd meer en kon dus bijna niks vertellen.

Offline art93

  • Forumlid
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #30 Gepost op: 6-01-2007, 20:16:45 »
Paul deed inderdaad niet echt mollig in afl. 1. Maar zoals hij zelf al zei is dat de mol niet veel gaat toeslaan in de eerste aflevering.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #31 Gepost op: 6-01-2007, 20:20:25 »
Paul deed inderdaad niet echt mollig in afl. 1. Maar zoals hij zelf al zei is dat de mol niet veel gaat toeslaan in de eerste aflevering.

Of juist wél. Het is maar net welke tactiek je hebt.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2007, 00:33:37 »
Je zag dat ie bij het invullen van de test heel zenuwachtig was...

Als mol kun je bij het invullen van de eerste test ook heel zenuwachtig zijn, omdat je dan ook de boel enorm zit te flessen en `t toch moet lijken alsof je heel geconcentreerd de test zit te maken (en dat voor een radioman ook nog).

Ik vond hem stiekem van alle kandidaten hem één van de minst verdachte in aflevering 1...mja, ik heb al besloten dat ik me op hem ga blindstaren  ::rofl::.

En ik weet wat je nu gaat zeggen als je me ziet Wendy, en nee, zo bedoel ik het niet ;)

« Laatst bewerkt op: 7-01-2007, 00:43:09 door Seraphina »
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline *Wendy*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2007, 15:08:12 »
Als mol kun je bij het invullen van de eerste test ook heel zenuwachtig zijn, omdat je dan ook de boel enorm zit te flessen en `t toch moet lijken alsof je heel geconcentreerd de test zit te maken (en dat voor een radioman ook nog).

Ik vond hem stiekem van alle kandidaten hem één van de minst verdachte in aflevering 1...mja, ik heb al besloten dat ik me op hem ga blindstaren  ::rofl::.

En ik weet wat je nu gaat zeggen als je me ziet Wendy, en nee, zo bedoel ik het niet ;)


Paul lijkt idd nog niet zo heel verdacht in aflevering 1, maar ik denk dan maar zo: "Niets is wat het lijkt.."

Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om iets te zeggen over je opmerking. Ik weet gewoon dat niemand Roderick ooit zal kunnen overtreffen ;)

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2007, 15:15:11 »
Paul lijkt idd nog niet zo heel verdacht in aflevering 1, maar ik denk dan maar zo: "Niets is wat het lijkt.."

Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om iets te zeggen over je opmerking. Ik weet gewoon dat niemand Roderick ooit zal kunnen overtreffen ;)


`t Is een wonder, een mirakel werkelijk! Een post van jou :P. Niets is wat het lijkt, lijkt me de juiste instelling.

Want Roderick is ook zo`n hunk  ;), nee als ik dan mocht kiezen, maar ik mag niet kiezen dus ach
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2007, 17:58:12 »
hij heeft trouwens ook een eigen weblog: http://paulrabbering.nl/ met commentaar op WIDM.... ;)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2007, 16:43:27 »
Paul wou als enige 2x bellen. Wou hij op die manier de pot geld onthouden.
Waarschijnlijk niet en was de Mol al op de hoogte gebracht dat er 1x diende gebeld te worden om geen geld in de pot te krijgen.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2007, 17:01:11 »
Paul wou als enige 2x bellen. Wou hij op die manier de pot geld onthouden.
Waarschijnlijk niet en was de Mol al op de hoogte gebracht dat er 1x diende gebeld te worden om geen geld in de pot te krijgen.

wow, juist andersom toch. 1 keer bellen vrijstelling, 2 keer bellen: geld in de pot. Paul ging voor het geld en zag als enige dat Alex loog; geen molactie

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2007, 18:21:00 »
Of hij zegt dat juist. Als hij weet dat 1x bellen geen geld in de pot betekent, maar merkt dat iedereen daar toch voor stemt, dan kan je gerust zeggen dat jij voor 2x bellen bent, want dan ben je toch de minderheid.
The British are not impressed.

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2007, 18:34:20 »
Als Karel het kwartiertje voorstellen afsluit, kiest Paul ervoor dat te negeren en stelt hij zichzelf toch vrolijk voor. Niemand had het 'm kwalijk genomen als hij dat niet zou hebben gedaan en dus vind ik niet erg mols.