Auteur Topic: Paul is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 144781 keer)

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2007, 21:50:07 »
Als Karel het kwartiertje voorstellen afsluit, kiest Paul ervoor dat te negeren en stelt hij zichzelf toch vrolijk voor. Niemand had het 'm kwalijk genomen als hij dat niet zou hebben gedaan en dus vind ik niet erg mols.

maar als mol wist hij wat er in de filmpjes te zien was en wat hij kon vertellen over zichzelf waar ze toch niets aan zouden hebben..

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 10-01-2007, 09:57:08 »
Als Karel het kwartiertje voorstellen afsluit, kiest Paul ervoor dat te negeren en stelt hij zichzelf toch vrolijk voor. Niemand had het 'm kwalijk genomen als hij dat niet zou hebben gedaan en dus vind ik niet erg mols.

Tis geen molse actie idd. Maar daardoor kom je wel in een goed blaadje natuurlijk. Kijk mij eens mijn best doen voor de groep!
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2007, 10:11:45 »
Het feit dat Paul als enigste kiest voor 2x de bel kan ook opgevat worden als tegendraads gedrag. En dat zegt Paul ook van zichzelf in het filmpje dat hij nog wel eens Calcitrant kan zijn. Wat een moeilijk woord!!! Lijkt wel alsof de deelnemers zich de loef afsteken in het noemen van moeilijke woorden. Willen ze soms slim overkomen en zich alvast indekken tegen het feit dat Wie is de Mol maar een spelletje. Ook Karel zegt zoiets tegen Sander : "Schaam je je niet?".
Maar waar moet iemand zich dan voor schamen als hij bij een spelletje fout gokt. Je bent dan toch niet per definitie dom?
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2007, 10:17:27 »
Inderdaad moeilijk want er moet nog RE- voor calcitrant.  ::jaja::
 ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 10-01-2007, 13:28:06 »
Tis geen molse actie idd. Maar daardoor kom je wel in een goed blaadje natuurlijk. Kijk mij eens mijn best doen voor de groep!

Hij komt ook met nietszeggende informatie over de brug: ik ben Paul, heb een vriendin, 2 kinderen en woon in Almere.
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2007, 18:01:38 »
Hij komt ook met nietszeggende informatie over de brug: ik ben Paul, heb een vriendin, 2 kinderen en woon in Almere.

Nou dat is niet zo raar als je iets over jezelf moet vertellen? Waar moet je dan mee beginnen. Ik geil op laarzen? Trouwens Almere was hartstikke zinnig, dankzij dat feit zag Inge dat het niet zo een Almere huis was.

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2007, 20:36:31 »
Hij komt ook met nietszeggende informatie over de brug: ik ben Paul, heb een vriendin, 2 kinderen en woon in Almere.

Juist die informatie bleek in het geval van Menno allesbepalend. Het lijkt me wat voorbarig om te stellen dat het nietszeggende informatie is, want we hebben het filmpje van Paul niet gezien.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 10-01-2007, 22:44:20 »
Sinds wanneer heeft Paul twee kinderen dan? Ik kan de aflevering nog steeds niet downloaden dus kan niet echt nakijken, maar zei hij niet katten?
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 10-01-2007, 22:55:51 »
Sinds wanneer heeft Paul twee kinderen dan? Ik kan de aflevering nog steeds niet downloaden dus kan niet echt nakijken, maar zei hij niet katten?

Ook niet via UitzendingGemist.nl of deze link?
The sun came up and reality set in.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2007, 23:07:41 »
Is nauwelijks te verstaan, maar klinkt als kinderen.

Overigens vind ik wel meer niet goed te verstaan in widm.
The British are not impressed.

Offline Martijn.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Moffel is de enige echte Mol", zei Piertje.
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 11-01-2007, 10:40:51 »
Paul geeft via zijn weblog (http://www.paulrabbering.nl) een muzikale aanwijzing voor de aflevering van deze week. Dus lees, zoals hij ook schrijft: (Het is geen hint naar de mol, het verwijst alleen naar de uitzending.)


http://www.paulrabbering.nl/page/log/42972/Aanwijzing
--> http://www.youtube.com/watch?v=NCPDiEz-GcE

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

P.S. Het lijkt erop dat hij dit elke week gaat doen.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2007, 11:03:54 door Martijn. »
It's Student Demonstration Time!!!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #51 Gepost op: 11-01-2007, 11:03:44 »
Paul is op zijn eiegen website nog veel bezig met "Wie is de Mol".
Dit is zeer on-mols.
Ik krijg sterk de indruk dat Paul momenteel nog niet weet wie de Mol is en dus wel eens vroegtijdig, dus voor de finale, zou kunnen afvallen.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 11-01-2007, 13:22:56 »
Schiffers FM hint 1: Turn turn turn.

     liedje is trouwens ook een text uit de bijbel

       1. Voor alles wat gebeurt is er een uur, een tijd voor alles wat er is onder de hemel.
       2. Er is een tijd om te baren en een tijd om te sterven, een tijd om te planten en een tijd om te rooien.
       3. Er is een tijd om te doden en een tijd om te helen, een tijd om af te breken en een tijd om op te bouwen.
       4. Er is een tijd om te huilen en een tijd om te lachen, een tijd om te rouwen en een tijd om te dansen.
       5. Er is een tijd om te ontvlammen en een tijd om te verkillen, een tijd om te omhelzen en een tijd om af te weren.
       6. Er is een tijd om te zoeken en een tijd om te verliezen, een tijd om te bewaren en een tijd om weg te gooien.
       7. Er is een tijd om te scheuren en een tijd om te herstellen, een tijd om te zwijgen en een tijd om te spreken.
       8. Er is een tijd om lief te hebben en een tijd om te haten. Er is een tijd voor oorlog en er is een tijd voor vrede.

Inderdaad.

Dit is te herleiden naar de Bijbel tekst: PR 3,1-8
PR? Dat moet Paul Rabbering zijn.

Prediker 3,1-8: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Pred+3%2C1-8&id18=1&pos=0&set=11&lang=nl
« Laatst bewerkt op: 11-01-2007, 13:40:41 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 11-01-2007, 13:49:11 »
Die vind ik echt heel goed gevonden!  ::ok::
Laten we jabberen.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #54 Gepost op: 11-01-2007, 13:59:03 »
Mijn complimenten DC! ::ok:: Prachtig speurwerk en mi een potentiële hint. (Of een dwaalspoor natuurlijk, want wie zei er ook alweer:"Niets is wat het lijkt bij WIDM." ;))

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #55 Gepost op: 11-01-2007, 14:50:38 »

Dit is te herleiden naar de Bijbel tekst: PR 3,1-8
PR? Dat moet Paul Rabbering zijn.

Prediker 3,1-8: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Pred+3%2C1-8&id18=1&pos=0&set=11&lang=nl

Mooi gevonden, maar wordt Prediker wel met PR afgekort? Op die site zie ik 'Pred' staan.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 11-01-2007, 15:49:13 »
Is nauwelijks te verstaan, maar klinkt als kinderen.

Overigens vind ik wel meer niet goed te verstaan in widm.
Geluid bij reality is moeilijk natuurlijk, je kunt het niet zomaar nog een keer doen. Maar dat zul je zelf ook wel weten neem ik aan :P
Take a glorious bite out of the whole world

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 11-01-2007, 16:19:03 »
Mooi gevonden, maar wordt Prediker wel met PR afgekort? Op die site zie ik 'Pred' staan.

Volgens wiki in ieder geval wel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prediker_(Hebreeuwse_Bijbel)
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #58 Gepost op: 11-01-2007, 17:04:36 »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 11-01-2007, 19:08:55 »
Geluid bij reality is moeilijk natuurlijk, je kunt het niet zomaar nog een keer doen. Maar dat zul je zelf ook wel weten neem ik aan :P
Jazeker, maar ik heb het hier meer over de verhouding gesproken tekst/achtergrondmuziek.
The British are not impressed.