Auteur Topic: Paul is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 154191 keer)

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #320 Gepost op: 15-02-2007, 22:18:55 »
Paul is een tijdje uit het spel geweest en heeft de buggieopdracht gemist. Hij het maar doen met de info van die hij van anderen kreeg.

Ik zou graag een opdracht missen, als ik daardoor 1 of meerdere kandi's af kon schrijven
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline jojoba

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: 15-02-2007, 23:08:36 »
Maar op zich hebben wij allemaal niet gezien of Paul wel inderdaad een rood scherm had. Voor hetzelfde geld worden we allemaal wel voor de gek gehouden, heeft hij helemaal geen rood scherm gehad, en dus ook geen extra informatie! Dus hij zou wel de mol kunnen zijn.. Nou ja, theorieën, theorieën, weten zullen we het niet tot de laatste aflevering...

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #322 Gepost op: 15-02-2007, 23:22:57 »
Maar als Paul de mol zou zijn, dan zou hij toch nooit de waarheid spreken bij de blokkenopdracht, wanneer ze een hint kopen? Als mol kun je daar makkelijk liegen, dus ervan uitgaande dat hij de mol zou zijn, neem ik aan dat de mol daarover (over zijn aantal café-bezoeken) liegt. Dan zou Eva deze vraag dus verkeerd beantwoorden, wat haar niet tot Paul zou leiden bij de liftopdracht.

Kortom: Paul is niet de mol.

Volgens mij was op dat punt de opdracht al verkeerd want de onderste rij stond al en die was fout. Dus hij kon best de waarheid zeggen, de rekensom was echter wel fout, weer een Nadja hulpmollen actie? Het blijft een kleine gok van die kruispunten die Eva blijkbaar ook niet vertrouwt want ze bleef op Nadja zitten. Of was het terrein vierkant en eenvoudig rechtlijnig?
De Blondine is de Mol :)

Offline nevermind

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
« Reactie #323 Gepost op: 15-02-2007, 23:24:26 »
vond paul een beetje raar, eerst zeggen dat hij heel lang achteraan heeft gelopen en vervolgens toch het bordje met "constant achteraan lopen " bij eva neerleggen.
beetje maf !
dennis for mole !

Offline Meriek

• Forumlid
  • Fulltime Molloot
« Reactie #324 Gepost op: 15-02-2007, 23:50:55 »
Paul verdenk ik het minst, eigenlijk al een hele tijd. Dat hij vanavond dat geld verdiend heeft, bevestigt alleen maar mijn vermoeden. Hij zat hier echt op de beste plaats om de opdracht te laten mislukken, en hij heeft dat niet gedaan. Hij heeft er zelfs zijn joker voor opgeofferd, terwijl ik denk dat de anderen het best wel hadden begrepen als hij dat niet gedaan had. Goed, misschien heeft hij er wel weer wat vertrouwen mee gewonnen, maar ik geloof niet dat de anderen hem nu zo erg verdenken, dus dat leek me echt nergens voor nodig.
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

« Reactie #325 Gepost op: 16-02-2007, 00:15:39 »
Nee, de derde opdracht lijkt voor mij een streep   door Paul als mol..Hij had alle mogelijkheden om die opdracht te verklooien op een subtiele manier. De twee mogelijkheden 'opdracht 1,5 uur laten duren' en 'steeds achteraan lopen' lagen zo dicht bij elkaar dat hij daar makkelijk een fout in had kunnen maken zonder dat iemand het hem kwalijk had kunnen nemen!
En dan ook nog zijn joker inzetten en daardoor het geld in de wacht slepen?? Heel onmols! ::zwaai::

Daarentegen is Eva natuurlijk heel verdacht doordat ze de boel ophield door achteraan te gaan lopen...ze had als actrice net zo goed een leuke hyperventilatieaanval kunnen faken, een paniekaanval kunnen spelen, kunnen doen alsof ze flauwviel, zich verstoppen..ehm ja, made my point, de mogelijkheden zijn dus legio  ;)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #326 Gepost op: 16-02-2007, 00:56:50 »
vond paul een beetje raar, eerst zeggen dat hij heel lang achteraan heeft gelopen en vervolgens toch het bordje met "constant achteraan lopen " bij eva neerleggen.
beetje maf !
Ja, dat hoeft ook niet te betekenen dat doordat hij achteraan liep dat niet haar opdracht geweest kan zijn.
The British are not impressed.

Offline Naftalie

• Forumlid
« Reactie #327 Gepost op: 16-02-2007, 08:49:51 »
Na het zien van de aflevering van vanavond denk ik definitief dat Paul niet de mol is. (Ivm wat al eerder gezegd is: inzetten joker in aflevering 7 zodat er geld in de pot komt). Wat opvallend is, is dat de kartbaan van de molspeurtocht van 11 februari zo overduidelijk op hem wijst, ik denk dat het een hint is dat hij de winnaar van het spel wordt.

Offline ravelijn

• Forumlid
  • niets is zoals het lijkt
« Reactie #328 Gepost op: 16-02-2007, 13:17:52 »
Wat opvallend is, is dat de kartbaan van de molspeurtocht van 11 februari zo overduidelijk op hem wijst, ik denk dat het een hint is dat hij de winnaar van het spel wordt.

Opvallend is ook het korte shot van een gele ralleyauto vlak voordat aflevering 6 begon. (of was het aflevering 5)

Offline VeeloDeMol

• Forumlid
  • Wat is het fijn in denialland!
« Reactie #329 Gepost op: 16-02-2007, 13:57:13 »
Ik denk al heel lang niet meer dat Paul de Mol is, en nu zeker niet meer na die opdracht van gisteren. Maar Paul is zo'n schatje  ::love:: Hij zet gewoon zijn joker in, om geld in de pot te krijgen. En arme Paul dat hij ziek werd! Dan kan je natuurlijk ook niet zo goed meer varen, maar het was wel weer erg lief dat hij het koraal niet kapot wilde maken. Ik hoop echt dat hij erin blijft tot de finale  ::jaja:: En winnaar wordt natuurlijk :D
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 16-02-2007, 15:20:13 »
En arme Paul dat hij ziek werd! Dan kan je natuurlijk ook niet zo goed meer varen, maar het was wel weer erg lief dat hij het koraal niet kapot wilde maken.

Dat was een mollenstreek ik geloofde er niks van. Hij heeft nog maar weinig uitgehaald dus dit was zijn kans. Maar Inge is de mol

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 16-02-2007, 16:33:51 »
Hij is het nog steeds hoor ::jaja::
En die 3000 euro was gewoon om echt te laten zien dat hij het niet is, maar het stiekem toch is ;)

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #332 Gepost op: 16-02-2007, 16:37:41 »
De eerste drie afleveringen was hij mijn mol puur op gevoel. Echter denk ik al een aantal weken dat hij gaat winnen. Denk aan de muzikale hint "for the loser now will be the winner later".

En in dit stadium zal Paul echt de pot niet gaan zitten spekken als hij de mol zou zijn. Zou ik persoonlijk een slechte actie vinden eigenlijk. Dus nee, Paulusje heb ik allang niet meer als mol (denk ik  :-\\).
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #333 Gepost op: 16-02-2007, 18:02:03 »
Denk aan de muzikale hint "for the loser now will be the winner later".
Dat was niet de hint.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: 17-02-2007, 13:39:24 »
Dat was niet de hint.

Nope maar zat wel in de tekst van het nummer (kwam direct na het stukje van de hint).
Volgens mij was het vorig jaar ook een keer zo dat niet de tekst wat je hoorde in een fragment maar juist de tekst die erop volgde de hint naar de mol was. Ik denk (hoop  ;D) dat ze dat nu gedaan hebben voor de winnaar.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #335 Gepost op: 17-02-2007, 15:38:07 »
Ja, maar vorig jaar was het nogal Jip en Janneke.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 17-02-2007, 15:43:05 »
Ja, maar vorig jaar was het nogal Jip en Janneke.

Klopt, maar als Inge de mol blijkt te zijn vind ik het eigenlijk ook wel een beetje Jip en Janneke.

Offline narcissus

• Forumlid
  • Enjoy all the little things in life!
« Reactie #337 Gepost op: 17-02-2007, 15:55:12 »
3000 euro verdienen en zijn eigen joker inzetten??? NOPE Paul is van mijn lijstje weggestreept! 8) Nu nog 2 te gaan....
Carpe Diem!!!

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #338 Gepost op: 17-02-2007, 23:41:43 »
Nog even over de liftopdracht.

Ik stel even dat Paul de mol is.
Dan zou hij gezien zijn door Eva en dat betekent dat zij al haar vragen goed had en dat is minder onwaarschijnlijk dan het lijkt want Eva had bij de Buggy opdracht het beste overzicht van iedereen daar boven.

Hij zou zelf Inge als mol hebben gezien maar dit hoeft niet perse waar te zijn. Je ziet namelijk in geen enkel shot Paul en Inge samen. Het shot van Inge in deze kan dus best van de keer zijn geweest dat ze Renate stond aan te kijken.
De mol kan tenslotte nooit zichzelf zien (behoudens in een spiegel).
En mocht Inge ook voor Paul mol hebben gespeeld dan heeft hij de eerste vraag dus fout beantwoord.
De vragen die Paul kreeg waren niet de moeilijkste en kunnen hem bovendien zijn ingefluisterd. De vraag over de volgorde van de blokken zou helemaal makkelijk zijn geweest voor de mol want die volgorde moest hij al voor die opdracht uit z'n hoofd leren zoals hij zelf ook schrijft in het dagboek.
Mocht hij nog twijfels hebbben over de laatste vraag (want daar was hij idd helemaal niet bij), het antwoord hangt gewoon aan de muur op de verdieping waar hij die vraag krijgt (3 schilderijtjes).

Achteraf in de bus zegt hij:
Ik heb de mol niet gezien.
    klopt dus.
Ik heb het spel anders gespeeld.
    klopt dus.
Door de volgorde van de vragen was het mij al snel duidelijk dat het onmogelijk zou zijn,...
    Hoe in vredesnaam kan je dat bij maar drie vragen totaal?
Wist iedereen z'n twee vragen die hij kon weten?
    Hoe wist hij dat iedereen 2 vragen kreeg die die kon weten?
Ik hoor jou helemaal niet Eva??? 
    En die had hem gezien als mol!!!
    Nieuwschierig Paul hoe zij daarover denkt??
    Zou ik ook zijn als ik mol was.

Bij de eilandopdracht hoefde hij helemaal geen geld te zoeken want door zo veel tijd met het bootje in de weer te zijn bleef er toch maar heeel weinig geld over. Dit laatste onderstreept hij nog eens in het dagboek.

Die 3 duizend euro die hij daarna wel verdient, nota bene met inzet van z'n joker is een goedmakertje.
Een tactiek die nog werkt ook want er is niemand meer die hem serieus verdenkt. Ook al niet omdat hij al eens uit het spel is geweest en de enige overgebleven mannelijke kandi is.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #339 Gepost op: 18-02-2007, 00:39:16 »
Maar de mol wil in die liftopdracht helemaal niet goed antwoorden.