Auteur Topic: Renate is niet de mol!  (gelezen 118311 keer)

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #380 Gepost op: 19-02-2007, 18:41:24 »
Vanmiddag ook weer gekeken. Wat mij toch wel opviel is dat Renate steeds vrij rustig blijft als er een opdracht mislukt,en ook bij de executie.
Is ze nou zo'n koele kikker of houdt ze zich in als mol?

En ja die testen moet je met een korreltje zout nemen.

Ik begin toch te twijfelen. Is zij de mol?



Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #381 Gepost op: 19-02-2007, 19:19:29 »
Vanmiddag ook weer gekeken. Wat mij toch wel opviel is dat Renate steeds vrij rustig blijft als er een opdracht mislukt,en ook bij de executie.
Is ze nou zo'n koele kikker of houdt ze zich in als mol?

Ja, dat viel me inderdaad ook op. En Renate had Nadja als Mol, Nadja gaat naar huis en ze lijkt helemaal niet verbaasd. (Niet zo verbaasd als Eva in ieder geval, maar zo verbaasd heb ik nog nooit iemand zien kijken ;) ) Ze heeft zelfs weer dat stiekeme lachje op haar gezicht als ze haar uitzwaait. Ik zou toch wel even in shock zijn als mijn Mol daar zomaar wegloopt. Of is ze inderdaad zo'n koele kikker?
Misschien switch ik wel weer terug naar Renate als Mol, want mijn gevoel blijft bij Renate.. En misschien zeggen die executies inderdaad helemaal niets..
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #382 Gepost op: 19-02-2007, 19:31:36 »
Nog even over de hoogtevrees,

Ik ben zelf niet iemand die last heeft van hoogtevrees, sterker nog, hou wel van hoogtes. Zo heb ik jarenlang op de 9de (hoogste) etage van een flat gewoond. Ik zat vaak op het balkon, op de balkonrand eigenlijk met de benen 'buitenboord.' Ook als kind klom ik graag in de hoogste bomen en mijn eerste vlucht was in een open zweefvliegtuigje, vlak achter de piloot. Ik vond het heerlijk die hoogtes.

Aantal jaren geleden tijdens een vakantie in Italie gingen we de Vesuvius op. Eenmaal boven moest je via de kraterrand naar de andere kant, om vandaaruit een goed uitzicht te hebben op Pompeii. (helaas was het mistig, dus niks kunnen zien). Ik vond het wel al spannend om over de smalle rand naar de andere kant te gaan, maar op de terugweg besefte ik ineens hoe diep de afgrond was naar beneden. De andere kant op was een diepe afgrond de krater in. Er waren amper hekken, wat lose paaltjes met een ketting ertussen.
Edoch, met veel pijn en moeite (handje vast van medereizigers) ben ik toch weer teruggekomen. Toen besefte ik pas wat hoogtevrees inhield.

Zo ook op de flat. Daar was keer een mogelijkheid om ervan te abseilen. Het was niet hoog, ca 25 a 30 meter, en vele goede reacties, ben ik toen niet gegaan. Vond het te eng.

En verder, wat durf je wel en wat durf je niet, parachutespringen is nog steeds een droom voor mij. Lijkt me heerlijk om die vrije val mee te maken. Maar als iemand mij veel geld bied om een keer te bungeejumpen, zal mijn antwoord steevast Neen! zijn. Parachutespringen ok, maar bungeejumpen never.

Wat Renate betreft (en ook Eva met haar hoogtevrees, maar toch in dat vliegtuigje later), voor het 1 heb je duidelijk angst, voor iets anders blijkbaar minder of helemaal niet. Het blijft vooralsnog onduidelijk of Renate haar hoogtevrees geveinsd heeft, of dat ze het daadwerkelijk eng vond om te gaan abseilen.

En dat tokkelen lijkt mij ook interessant om es een keer te doen.. :)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #383 Gepost op: 19-02-2007, 20:32:59 »
Fijn dat er nog meer mensen zijn die wel snappen dat er in meerdere gradaties hoogtevrees bestaat. ::zwaai::
The British are not impressed.

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #384 Gepost op: 20-02-2007, 14:27:46 »
Waarschijnlijk telde het ook gewoon mee dat Alex toch niet zou gaan. Ze kon wel gaan, maar het enige wat dat opleverde was waarschijlijik stress(ja en wel een kick achteraf natuurlijk)
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #385 Gepost op: 20-02-2007, 14:39:22 »
En misschien zeggen die executies inderdaad helemaal niets..

Als dat zo is dan is het hele doel van het spel weg en kan de serie wat mij betreft ophouden te bestaan.

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #386 Gepost op: 20-02-2007, 21:16:47 »
De kans is echt aanwezig, dat zowel Dick als Nadja nou eenmaal heel slecht details onthouden hebben. Ik herinner me met Yvon Jaspers ook zulk gedoe met excecuties. Zat Sander de Heer ook niet vol op Yvon en vloog er toch uit?

Wie weet nog hoe dat zat?
C'est le Fruit!

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #387 Gepost op: 20-02-2007, 21:18:22 »
Het zou toch wat zijn als ik het bijna vanaf het begin goed had  ::zwaai::

Ik zou het helemaal vanaf het begin goed hebben :) Zou ik eindelijk mezelf bewijzen, dat ik mijn intuïtie van mijn rationaliteit kan scheiden. Let's hope so!  ::bravo::
C'est le Fruit!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #388 Gepost op: 20-02-2007, 21:45:21 »
Als dat zo is dan is het hele doel van het spel weg en kan de serie wat mij betreft ophouden te bestaan.

Ja ik ben dat vrijwel met je eens. WIDM moet wel blijven maar ze mogen dan de gehele redactie wel ontslaan en ons aannemen ;).

Fruitje: prima als je slecht onthoudt en de helft verkeerd invult. Maar let wel, de andere 3 a 4 kandidaten hadden een totaal andere mol. Dus die uitgangspositie is helemaal verkeerd. Dus die vullen het uit zichzelf verkeerd in hoewel ze zelf denken een goede test te maken. Het kan dan niet dat zowel Dick als Nadja allebei als laatste in de test eindigen hoewel ze de goede mol hebben herkend. Want 10% of 20% van de vragen goed zou al genoeg zijn (en bij zo'n score zouden ze totale moorons zijn geweest) omdat de rest faliekant verkeerd zit, hooguit per ongeluk of somvragen goed hebben en dan nog mogen ze nog eennalaatste worden in de test.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #389 Gepost op: 20-02-2007, 22:22:29 »
De kans is echt aanwezig, dat zowel Dick als Nadja nou eenmaal heel slecht details onthouden hebben. Ik herinner me met Yvon Jaspers ook zulk gedoe met excecuties. Zat Sander de Heer ook niet vol op Yvon en vloog er toch uit?

Wie weet nog hoe dat zat?

Nee, Sander zat op Lottie (wie niet eigenlijk?). Er is nog nooit iemand uitgegaan die op de goede persoon als mol zat volgens mij.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #390 Gepost op: 20-02-2007, 23:13:55 »
Er is nog nooit iemand uitgegaan die op de goede persoon als mol zat volgens mij.

Klopt, er is 1 keer giga gemanipuleerd met Chandrika's exit, en dat was noodzakelijk omdat die nog redelijk snel vertrok en de regie het spannend wilde houden. 1 keer. Dat zou nu wel 6 keer moeten zijn want niet alleen Dick en Nadja dubbel, biecht en dan ook nog eens in de radio-interviews, maar ook de hele liftopdracht zou later ingemonteerd moeten zijn (Renate werd van verscheidene hoeken gefilmd) plus alle andere shots die erop wezen datze op de goede mol zaten en de anderen niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #391 Gepost op: 20-02-2007, 23:17:22 »
Klopt, er is 1 keer giga gemanipuleerd met Chandrika's exit, en dat was noodzakelijk omdat die nog redelijk snel vertrok en de regie het spannend wilde houden. 1 keer. Dat zou nu wel 6 keer moeten zijn want niet alleen Dick en Nadja dubbel, biecht en dan ook nog eens in de radio-interviews, maar ook de hele liftopdracht zou later ingemonteerd moeten zijn (Renate werd van verscheidene hoeken gefilmd) plus alle andere shots die erop wezen datze op de goede mol zaten en de anderen niet.
Vooral Nadja vertelde in het radiointervieuw dat ze zo gefocussed was op Renate dat ze alle details aangaande Renate ging onthouden. Die heeft die test echt niet als slechtste gemaakt.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #392 Gepost op: 20-02-2007, 23:59:41 »
Er is nog nooit iemand uitgegaan die op de goede persoon als mol zat volgens mij.

Klopt niet. Er is (voor zover ik weet) nog nooit iemand uitgegaan die op de juiste Mol zat terwijl er andere kandidaten op iemand anders zaten. Maar als er meer dan twee kandidaten de juiste persoon verdenken dan moeten er een paar van hen afvallen want in de finale is maar plaats voor twee kandidaten en de Mol.

In 2003 stemden de laatste drie op de goede persoon. Gevolg: René vliegt er vlak voor de finale uit hoewel hij de juiste persoon verdacht. Hij had gewoon minder vragen goed dan de andere twee.

In 2001 zaten zelfs de laatste vier op de juiste Mol. Dan en Doortje gingen er toen uit hoewel ze goed zaten

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #393 Gepost op: 21-02-2007, 01:27:21 »
Het zou natuurlijk lachen zijn als beiden de test slecht gemaakt hebben en Renate toch de mol is. Valt me op dat iedereen elkaar vanuit zijn of haar eigen tunnelvisie hier probeert te overtuigen. Doe ik zelf ook hoor :)

Maar eerder zei ik: waar is de grote hint in het spel?

En nu schoot me de hint binnen van de Vlaamse Mol in aflevering 1 in het filmpje van Eva.

Dat moesten we toch maar niet ontkennen. Dat zou wel echt een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele goede mol zijn, die Eva :)

Maar vooralsnog: Renate, Renate, Renate!
C'est le Fruit!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #394 Gepost op: 21-02-2007, 12:09:08 »
Het zou natuurlijk lachen zijn als beiden de test slecht gemaakt hebben en Renate toch de mol is. Valt me op dat iedereen elkaar vanuit zijn of haar eigen tunnelvisie hier probeert te overtuigen.

Ik heb geen tunnelvisie meer hoor, dat was Dick  ::rofl::. Andersom, ik denk wel dat als je nog op Renate zit wel zo'n visie moet hebben. Of heb ik dan nu een tunnelvisie wie de mol precies NIET kan zijn  ::hypocriet::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #395 Gepost op: 21-02-2007, 12:16:29 »
Waarschijnlijk telde het ook gewoon mee dat Alex toch niet zou gaan. Ze kon wel gaan, maar het enige wat dat opleverde was waarschijlijik stress(ja en wel een kick achteraf natuurlijk

Sorry hoor, maar als Renate de mol is en ze wil niet abseilen, dan wist de redactie dat van te voren en dan hadden ze wel eens een beter beloningsysteem kunnen bedenken voor deze opdracht.
Van 2.500 euro voor 4 personen, naar 10.000 voor allemaal (en 0 als er één niet gaat) De stappen zijn te groot, als je al weet dat de mol misscjien niet durft.
Ik vind het een flauwe zaak als dè mollenstreek van het jaar het niet abseilen van Renate zou zijn...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #396 Gepost op: 21-02-2007, 12:42:32 »
Ik vind het een flauwe zaak als dè mollenstreek van het jaar het niet abseilen van Renate zou zijn...


Helemaal mee eens, een mol hoort dit soort dingen te durven en te doen.
Helemaal omdat Alex waarschijnlijk zelfs als hij de enige was toch niet zou zijn gegaan.
Hij heeft als excuus dat hij dit al voorafgaand aan de serie had gezegd, dat soort dingen niet te doen.

Het is zoals Karel ook zij vlak voor de executie. In de hele geschiedenis van de mol is het nog nooit gebeurt dat een kandidaat een opdracht niet wilde uitvoeren.
Hoewel volgens mij bij de Canada serie niet iedereen van die brug sprong maar bij die soortgelijke opdracht hoefde ook niet iedereen om de opdracht te laten slagen, het was toen meer bepalen wie mocht (als ik het mij goed herinner).

Hoe dan ook het zou mischien wel heel mols zijn om niet ab te sailen maar aan de andere kant heel erg ON widmols.


Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #397 Gepost op: 21-02-2007, 13:08:44 »
Helemaal mee eens, een mol hoort dit soort dingen te durven en te doen.

En als de mol aangegeven heeft misschien toch niet te durven hadden ze de uitdaging anders gemaakt.
Bijvoorbeeld 1000 euro per kandidaat meer dan de 4 en dan verdubbelen als iedereen gaat.
Maar als er twee niet gaan wordt het bedrag gehalveerd en gaan er 3 niet dan gaat er nog meer af... ofzoiets.

Als Renate de mol zou zijn, dan is dit een mollenstreek van de redaktie en die doen niet mee!
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #398 Gepost op: 21-02-2007, 13:14:25 »
Nee, Sander zat op Lottie (wie niet eigenlijk?). Er is nog nooit iemand uitgegaan die op de goede persoon als mol zat volgens mij.
Dit is een beetje raar. Want het kan uiteraard wel. Je kan je vergissen in de kleur van de broek, de schoenen, en ik weet niet wat voor detail. Maar als jij en nog een andere kandidaat de test even goed of slecht maakt, en jij hebt net dat ene detail niet correct, dan kun je 1000 keer op de goede mol zitten, maar dan vlieg je wel linea recta met CI 066 richting Amsterdam.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #399 Gepost op: 21-02-2007, 13:32:26 »
Dit is een beetje raar. Want het kan uiteraard wel. Je kan je vergissen in de kleur van de broek, de schoenen, en ik weet niet wat voor detail. Maar als jij en nog een andere kandidaat de test even goed of slecht maakt, en jij hebt net dat ene detail niet correct, dan kun je 1000 keer op de goede mol zitten, maar dan vlieg je wel linea recta met CI 066 richting Amsterdam.
Bodejos, hoi!

CI066  is van AMS naar Bangkok, vertrek dagelijks on 14.25, aankomst 7.10 +1 (10.45 uur vliegen)
CI065 is Bangkok AMS, vertrek dagelijks om 02.25 aankomst 9.10 (11.45 uur vliegen)
Toestel komt uit en gaat naar Taipei

Daar is dus duidelijk gerommeld (ik geloof dat dit ook al staat in het Inge topic)

"Only thing to do is jump over the moon"