Auteur Topic: Renate is niet de mol!  (gelezen 118663 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #300 Gepost op: 9-02-2007, 14:17:24 »
Dick stemde vol op Renate, Renate is niet de mol

(en nee niet iedereen zat op renate, zodat dick de minste antwoorden heeft, want andere zaten op Nadja, danwel Inge)

(ik weet dat het aan de montage kan liggen, maar Dick was zo stellig, dat ik het geloof)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #301 Gepost op: 9-02-2007, 14:22:27 »
Dick stemde vol op Renate, Renate is niet de mol

(en nee niet iedereen zat op renate, zodat dick de minste antwoorden heeft, want andere zaten op Nadja, danwel Inge)

(ik weet dat het aan de montage kan liggen, maar Dick was zo stellig, dat ik het geloof)

ik ook  ::vergroot::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #302 Gepost op: 9-02-2007, 16:17:18 »
En wederom zegt een afvaller expliciet in het schiffersinterview dat Renate niet de mol is...
Woosie down?

stepany

  • Gast
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #303 Gepost op: 9-02-2007, 16:35:30 »
En wederom zegt een afvaller expliciet in het schiffersinterview dat Renate niet de mol is...

En wat denk je dat daarmee gezegd wordt?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #304 Gepost op: 9-02-2007, 16:47:28 »
En wat denk je dat daarmee gezegd wordt?

Dat er kennelijk een grote behoefte is in de hogere regionen van het programma om Renate vrij te pleiten. Na aflevering 1 verklaarde Sander dat hij bij de test alles op Renate had ingezet (voor zover dat mogelijk is) en eruitvloog. Ergo; Sander roept naar ons dat Renate niet de mol is.

Na aflevering 2 vertelde Liesbeth bij Schiffers dat het niet abseilen van Renate absoluut niet verdacht was omdat Renate al ruim van te voren had gezegd een dergelijke opdracht niet te zullen uitvoeren (hoewel dit ook weer mollenpraat kan zijn). Ook Liesbeth zegt ons: Renate is niet de Mol.

Na de executie zegt Dick tegen Karel iets in de trant van 'Renate kan nog steeds de Mol zijn' waar hij in het interview vanmiddag heel stellig is in het doorstrepen van Renate als kanshebber om de Mol te zijn.

Er is sowieso in bovenstaande 3 gevallen nogal wat discrepantie tussen de antwoorden aan Karel en bij Schiffers.fm; ik kan mij ook niet herinneren dat afgevallen kandidaten in eerdere series zo uitgesproken waren in het interview bij Schiffers.
Woosie down?

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #305 Gepost op: 9-02-2007, 17:09:53 »
 ::ohno:: Wat heb ik nou weer aan dit interview? Moet ik dan toch switchen? Dick zegt dat hij ook al zag hij Renate niet in de lift, hij toch op Renate had gestemd, dus hij heeft zeker weten op Renate gestemd.
Naar WIE moet ik switchen?? *paniek*
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #306 Gepost op: 9-02-2007, 17:14:04 »

Naar WIE moet ik switchen?? *paniek*

 ::jaja:: Inge   ::jaja::

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #307 Gepost op: 9-02-2007, 17:15:31 »
Eva  ::jaja:: das logisch

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #308 Gepost op: 9-02-2007, 17:25:10 »
::jaja:: Paul ::jaja::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #309 Gepost op: 9-02-2007, 18:44:38 »
Nee, je moet helemaal niet switchen, dat levert in dit stadium toch niets meer op.

Alles of niets!

Ik blijf bij Renate.


Ik vond het in de aflevering wel erg verdacht dat op 1 en 2 van haar top 3 van kandidaten die ze geen vrijstelling gunde, precies Dick en Nadja zette, de twee kandidaten die haar zeiden te verdenken.... Die wilde ze er ook het liefste uit natuurlijk.

Zoals veel eerder al gezegd zou het zo kunnen zijn dat inmiddels iedereen al op Renate zit, maar dat Dick de vragen het slechtste of langzaamste had beantwoord. Dan zouden meerdere andere kandidaten dus (gedwongen/gemonteerd?) liegen over op wie ze gestemd hebben.

Maar het kan ook helemaal omgekeerd zijn: misschien stemde Dick wel helemaal niet op Renate en vond hij het op de één of andere manier tactisch slim om daarover te liegen. Als dat zo is, moet hij dat nu misschien wel vol blijven houden (bijv. in het Schiffers-interview), om kijkers op een dwaalspoor te brengen.


Hoe dan ook, ik vind de 13e verdieping-hint ook wel aardig. ::) ::jaja::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #310 Gepost op: 9-02-2007, 19:02:03 »
Ik heb besloten dat ik dan toch maar bij Renate blijf, want bij de anderen heb ik gewoon niet zo'n gevoel dat ze de Mol zijn. (Behalve dan bij Nadja, maar wie heeft daar geen gevoel bij  :-X )

En Renate heeft gewoon lopen mollen bij die jungle opdracht door niets tegen Paul te zeggen, en dat ze maar moesten wachten tot de rest erwas, zodat de tijd inging! En die lach-foto en dan nog niet zien dat het Nadja was. Renate dan maar. Dick  ::pinokkio::  ::)
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #311 Gepost op: 9-02-2007, 19:10:04 »
Ik vond het in de aflevering wel erg verdacht dat op 1 en 2 van haar top 3 van kandidaten die ze geen vrijstelling gunde, precies Dick en Nadja zette, de twee kandidaten die haar zeiden te verdenken.... Die wilde ze er ook het liefste uit natuurlijk.

Ehm, en wat is daar precies verdacht aan? Als mol moet ze toch zeker geweten hebben dat degene die op één stond juist een vrijstelling kon verdienen? Dan zou je dus eigenlijk moeten zeggen dat ze degene die haar verdenken er het liefste in wilde houden, maar dat lijkt me een beetje... apart.

Renate is en blijft ook mijn mol. Ik ben in mijn hele Molgeschiedenis nog nooit van mol gewisselt en ben dit dus ook niet van plan om nu wel te gaan doen. Natuurlijk kijk ik nog wel verder naar andere potentiële mollen en eigenlijk valt Renate voor mij ook meer af, maar goed... Ik geloof er niet in dat mensen iets anders hebben gestemt dan gezegd wordt en bovendien vind ik die interviews niet echt iets om vanuit te gaan... Ik bedoel, die interview met Dick was dus na die zondag waarin ze erachter zijn gekomen wie de Mol nu precies is, right? Dus als het van de productie komt, dan lijkt me dit raar.


Edit: Iemand zei hier trouwens ook dat het verdacht was dat Renate op de bovenste eigenlijk dertiende verdieping zat. Maar kan iedereen zich nog herinneren wat Karel zei tegen Dick? ''Onthou: hoger betekent niet per se beter en lager betekent niet per se slechter...''
« Laatst bewerkt op: 9-02-2007, 19:40:32 door Celeone »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #312 Gepost op: 9-02-2007, 20:23:45 »
Ehm, en wat is daar precies verdacht aan? Als mol moet ze toch zeker geweten hebben dat degene die op één stond juist een vrijstelling kon verdienen? Dan zou je dus eigenlijk moeten zeggen dat ze degene die haar verdenken er het liefste in wilde houden, maar dat lijkt me een beetje... apart.
Geen vrijstelling, maar een lading jokers. En je bent er als mol wel bij gebaat als iemand die jou verdenkt veel jokers heeft, want als je bij een test jokers inzet, weet je niet of je nou op de goede mol zit of dat je dankzij je jokers een ronde verder bent.
The British are not impressed.

Offline moljanne

  • Forumlid
  • U mag doorrijden naar het volgende raam!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #313 Gepost op: 10-02-2007, 10:28:09 »
wat betekend de M vlak onder het knopje wat ze in mag drukken in de lift?
huh?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #314 Gepost op: 10-02-2007, 10:49:24 »
wat betekend de M vlak onder het knopje wat ze in mag drukken in de lift?

'Main Floor' ;)

Offline moljanne

  • Forumlid
  • U mag doorrijden naar het volgende raam!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #315 Gepost op: 10-02-2007, 10:54:36 »
waarom wordt er bij haar net op ingezoomed?
huh?

stepany

  • Gast
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #316 Gepost op: 10-02-2007, 12:18:45 »
Dat er kennelijk een grote behoefte is in de hogere regionen van het programma om Renate vrij te pleiten. Na aflevering 1 verklaarde Sander dat hij bij de test alles op Renate had ingezet (voor zover dat mogelijk is) en eruitvloog. Ergo; Sander roept naar ons dat Renate niet de mol is.

Na aflevering 2 vertelde Liesbeth bij Schiffers dat het niet abseilen van Renate absoluut niet verdacht was omdat Renate al ruim van te voren had gezegd een dergelijke opdracht niet te zullen uitvoeren (hoewel dit ook weer mollenpraat kan zijn). Ook Liesbeth zegt ons: Renate is niet de Mol.

Na de executie zegt Dick tegen Karel iets in de trant van 'Renate kan nog steeds de Mol zijn' waar hij in het interview vanmiddag heel stellig is in het doorstrepen van Renate als kanshebber om de Mol te zijn.

Er is sowieso in bovenstaande 3 gevallen nogal wat discrepantie tussen de antwoorden aan Karel en bij Schiffers.fm; ik kan mij ook niet herinneren dat afgevallen kandidaten in eerdere series zo uitgesproken waren in het interview bij Schiffers.


Oke, bedankt dit is duidelijk.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #317 Gepost op: 10-02-2007, 13:26:03 »
Als Renate in de lift op de knop drukt voor de 3e verdieping zie je een M.

De M van Mol? Of zien we dit ook bij andere kandidaten? Volgens mij niet maar moet het nog even nakijken.

Verder ga ik nog even uitzoeken wat de naam van het 2e station was en of de naam van de 2e straat rechts in China Town wordt genoemd. Mocht ze hiervan een vraag fout hebben dan kunnen we Inge uitsluiten als Mol.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #318 Gepost op: 10-02-2007, 13:52:21 »
Ik vond het in de aflevering wel erg verdacht dat op 1 en 2 van haar top 3 van kandidaten die ze geen vrijstelling gunde, precies Dick en Nadja zette, de twee kandidaten die haar zeiden te verdenken.... Die wilde ze er ook het liefste uit natuurlijk.
Als je als mol iemand eruit wil werken, zet je ze juist niet bovenaan bij dat lijstje. Je weet immers dat ze dan jokers kunnen winnen bij de fotograafopdracht.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #319 Gepost op: 11-02-2007, 13:55:17 »
Renate lijkt me gewoon een goede kandidaat (hoewel ze nog even van Nadja als mol af moet). Een mol gaat toch niet de betekenis van 'laat je hoofd niet hangen'feilloos uitleggen? (foto's meenemen) En ze was ook erg fanatiek met die foto-opdracht en ook in eerdere afleveringen deed ze goed werk ::zwaai::. Ze komt op mij eerlijk over en ook als ze verontwaardigd is en boos lijkt het me niet gespeeld.
Als ze volgende week van Nadja afstapt kan ze nog ver komen.