Auteur Topic: Muzikale Hint 1  (gelezen 44872 keer)

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #60 Gepost op: 5-01-2007, 19:38:31 »
Paul Rabbering is rallycoureur. In een rallyauto zit naast hem een navigator die precies aankondigt waar een bocht (een turn) zit. Ik gok dus dat de hint op Paul slaat

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #61 Gepost op: 5-01-2007, 19:49:57 »
Paul Rabbering is rallycoureur. In een rallyauto zit naast hem een navigator die precies aankondigt waar een bocht (een turn) zit. Ik gok dus dat de hint op Paul slaat

Dank u Hedgehog!!!! Ben zo blij hiermee. Paul is mijn mol nr 1, voornamlijk nog op intuïtie. Maar ik zag totaal geen link naar hem met de muzikale hint. Deze is wel sterk. Ligt ook minder voor de hand dan gtst od=f de fluitende dick jol (byrds).
Vorig jaar bleken de muzikale hints ook op meerdere personen te betrekken. Wil natuurlijk niet zeggen dat Paul hem is, maar t geeft mij weer een stukje rust.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline sipel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #62 Gepost op: 5-01-2007, 19:50:17 »
Heeft dit liedje van de Byrds niet eens onder een bier reclame gezeten?
Welke?
Sinds Canada (2003) aan het speuren.

Offline mutzje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Paramore rocks
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #63 Gepost op: 5-01-2007, 20:28:45 »
Gezien het feit dat het nummer 7 ook steeds voorbijkomt als mogelijk hint, kunnen we ook kijken naar nummer 7 op de cd waarvan het nummer Turn, Turn, Turn komt: Satisfied Mind. Wie was er zo tevreden? Alex was, niet te missen, uiterst content met de uitkomst van zijn "sceme"... En in het dagboek geeft de mol ook aan dat hij(/zij) zeer tevreden is...

Verwijst het nummer misschien naar Alex, dus?
goed gevonden ::ok:: ik denk dat dit zomaar wel eens waar zou kunnen zijn..

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #64 Gepost op: 5-01-2007, 21:05:19 »
Jongens, hoe denken jullie over het volgende:

De mol is bij de kandidaten, afgezien van drie van hen, nog niet bekend.
De vraag is of Sander zelf een muzikale hint weggeeft of dat de Avro dit doet. Afhankelijk daarvan kan de hint in de richting wijzen van de aflevering, de volgende afvaller of zelfs de mol.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #65 Gepost op: 5-01-2007, 21:07:15 »
Jongens, hoe denken jullie over het volgende:

De mol is bij de kandidaten, afgezien van drie van hen, nog niet bekend.
De vraag is of Sander zelf een muzikale hint weggeeft of dat de Avro dit doet. Afhankelijk daarvan kan de hint in de richting wijzen van de aflevering, de volgende afvaller of zelfs de mol.

Het brein achter de muzikale hints is volgens mij Anton Jongstra, dus hij verzint alles.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #66 Gepost op: 5-01-2007, 21:32:02 »
De regels kunnen ook op de ambivalente Alex slaan: de ene tijd zus, de andere tijd zo. (Alex zei over zichzelf: "Ik ben heel ambivalent, ik kan het ene moment zus vinden en het andere moment zo."

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #67 Gepost op: 5-01-2007, 22:09:13 »
Het brein achter de muzikale hints is volgens mij Anton Jongstra, dus hij verzint alles.
Vorig jaar was dat een vrouwelijk redactielid. Vond ze toen overigens niet zo denderend, bij de Elise-reeks waren de muziekhints echt goed en bij de Yvon-reeks waren ze ook nog vrij goed te volgen. Maar vorig jaar zwalkte het een beetje.
The British are not impressed.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #68 Gepost op: 5-01-2007, 22:23:33 »
Vorig jaar was dat een vrouwelijk redactielid. Vond ze toen overigens niet zo denderend, bij de Elise-reeks waren de muziekhints echt goed en bij de Yvon-reeks waren ze ook nog vrij goed te volgen. Maar vorig jaar zwalkte het een beetje.

Ja idd. Vorig jaar was het dan het titel, dan de cd, dan een ander nummer op die cd, dan het specifieke stuk teskt dat je hoorde. Hoop dat het nu weer wat beter is.
We shall see!
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lizard

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #69 Gepost op: 6-01-2007, 02:41:44 »
Ik vond die uitleg wel fijn, eigenlijk. En als het zo uitgelegd wordt denk je ook 'ja, duidelijk!'

Nou ja, het geeft in elk geval aan dat er meerdere hints in het nummer verstopt zitten, en dat je ook weer niet overdreven door moet denken.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #70 Gepost op: 6-01-2007, 14:27:29 »
Paul Rabbering is rallycoureur. In een rallyauto zit naast hem een navigator die precies aankondigt waar een bocht (een turn) zit. Ik gok dus dat de hint op Paul slaat

dit lijkt me niet  ::ohno:: hihi


Verder verzint de redactie de hints, niet de afgevallen kandidaten natuurlijk
« Laatst bewerkt op: 7-01-2007, 15:19:37 door Lola-aapje »

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #71 Gepost op: 6-01-2007, 16:29:35 »
Las dat Renate Verbaan meegedaan heeft aan een programma over War Child (geloof dat ze de presentatie deed).

Heb sterk de indruk dat de makers van programma haar verdacht willen maken  :P ;)

http://www.borsato.nl/readonnosub.php?content_id=799&categoryid=3
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #72 Gepost op: 6-01-2007, 17:43:29 »
waarom is dit verdacht?

Offline Anouk1988

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #73 Gepost op: 6-01-2007, 19:27:47 »
t stukje dat de muzikale hint liet horen was
A time of love, a time of hate.
A time of war, a time of peace.

Nadja had in de eerste aflevering een t-shirt met I love NY erop aan.
Het liedje heet turn turn turn en is van the Byrds, dat nummer staat op het tweede album van the byrds en is het eerste nummer dat erop staat. In het tweede spel moet er een aantal keer afgeslagen worden. De eerste afslag is links, en die afslag is gevonden door de naam Nadja in te vullen in de sudoku puzzel. Het is het tweede album van the Byrds en het tweede spel van de aflevering. Het is het eerste nummer op het album en de eerste afslag die bij het 2e spel genomen moet worden. Dus ik denk dat de hint weleens  op Nadja kan slaan.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #74 Gepost op: 6-01-2007, 20:16:04 »
wow!   wacht   die volg ik niet :P

Offline Anouk1988

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #75 Gepost op: 6-01-2007, 20:27:01 »
k zal t nog n keer uit proberen te leggen.. miss dat je t dan snapt :P

t stukje dat de muzikale hint liet horen was
A time of love, a time of hate.
A time of war, a time of peace.

Nadja had in de eerste aflevering een t-shirt met I love NY erop aan, het love op het t-shirt kan dan dus terugslaan op het love uit het stukje tekst.
Het liedje heet turn turn turn en is van the Byrds, dat nummer staat op het tweede album van the byrds en is het eerste nummer dat erop staat. Als je afslaat dan heet dat in het engels turn. In het tweede spel moet er een aantal keer afgeslagen worden. Het tweede spel kan dan dus terugslaan op het feit dat het liedje op het tweede album staat. De eerste afslag die genomen wordt in dat spel, is links, en die afslag is gevonden door de naam Nadja in te vullen in de sudoku puzzel. De eerste afslag in het spel slaat dan dus terug op het feit dat turn turn turn het eerste nummer op de cd is. Het is dus het tweede album van the Byrds en het tweede spel van de aflevering. Het is het eerste nummer op het album en de eerste afslag die bij het 2e spel genomen moet worden. Dus ik denk dat de hint op Nadja kan slaan.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #76 Gepost op: 6-01-2007, 21:27:51 »
hm...   vind dit wel een egte widm aanwijzing :P ::rofl::

ik denk dat het wel kan kloppen  maar ook wel een beetje vergezocht... :P

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #77 Gepost op: 7-01-2007, 00:35:30 »
k zal t nog n keer uit proberen te leggen.. miss dat je t dan snapt :P

t stukje dat de muzikale hint liet horen was
A time of love, a time of hate.
A time of war, a time of peace.

Nadja had in de eerste aflevering een t-shirt met I love NY erop aan, het love op het t-shirt kan dan dus terugslaan op het love uit het stukje tekst.
Het liedje heet turn turn turn en is van the Byrds, dat nummer staat op het tweede album van the byrds en is het eerste nummer dat erop staat. Als je afslaat dan heet dat in het engels turn. In het tweede spel moet er een aantal keer afgeslagen worden. Het tweede spel kan dan dus terugslaan op het feit dat het liedje op het tweede album staat. De eerste afslag die genomen wordt in dat spel, is links, en die afslag is gevonden door de naam Nadja in te vullen in de sudoku puzzel. De eerste afslag in het spel slaat dan dus terug op het feit dat turn turn turn het eerste nummer op de cd is. Het is dus het tweede album van the Byrds en het tweede spel van de aflevering. Het is het eerste nummer op het album en de eerste afslag die bij het 2e spel genomen moet worden. Dus ik denk dat de hint op Nadja kan slaan.

Hij is goed!! ::ok:: Hij is namelijk erg ver gezocht, maar wel geloofwaardig. Helemaal als je de podcast (met uitleg over muzikale hints van vorig jaar) van Schiffers.fm hebt gehoord. De link naar die podcast staat ergens in het forum hier, kan ik zo gauw ff niet vinden. In dat stukje legt een redactielid uit hoe de muzikale hints tot stand komen. En dat klonk ongeveer net zo ingewikkeld als de uitleg die Anouk nu geeft. Vergezocht maar kloppend.
Ik denk dat ik voorlopig maar even Nadja als mol aanhou...
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #78 Gepost op: 7-01-2007, 13:49:39 »
De regels kunnen ook op de ambivalente Alex slaan: de ene tijd zus, de andere tijd zo. (Alex zei over zichzelf: "Ik ben heel ambivalent, ik kan het ene moment zus vinden en het andere moment zo."


Wat ben ik blij dat jij dit zegt!! Ik dacht hier dus ook aan (heb het ook in de chat gezegd). Want Alex moest de mensen naar zichzelf toeloodsen (dus moesten zij 'turn'en). Op een gegeven moment moest Alex kiezen voor het geld of de vrijstelling. Hij heeft voor de vrijstelling gekozen en heeft daardoor zijn medekandi's op het verkeerde been gezet! Hij is hierdoor NIET geliefd in de groep ("want dat kan toch een mollenstreek zijn???") omdat zij nu heel veel geld mislopen voor de pot. Voor mij slaat deze muzikale aanwijzing dus op Alex.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #79 Gepost op: 7-01-2007, 14:02:11 »
Alex heeft ook in een intervieuw gezegd dat er in de eerste aflevering iets gebeurt waardoor hij bij de kandidaten niet meer zo geliefd is. Hij loog ze voor en kreeg zo de vrijstelling. A time to love a time to hate.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna