k zal t nog n keer uit proberen te leggen.. miss dat je t dan snapt
t stukje dat de muzikale hint liet horen was
A time of love, a time of hate.
A time of war, a time of peace.
Nadja had in de eerste aflevering een t-shirt met I love NY erop aan, het love op het t-shirt kan dan dus terugslaan op het love uit het stukje tekst.
Het liedje heet turn turn turn en is van the Byrds, dat nummer staat op het tweede album van the byrds en is het eerste nummer dat erop staat. Als je afslaat dan heet dat in het engels turn. In het tweede spel moet er een aantal keer afgeslagen worden. Het tweede spel kan dan dus terugslaan op het feit dat het liedje op het tweede album staat. De eerste afslag die genomen wordt in dat spel, is links, en die afslag is gevonden door de naam Nadja in te vullen in de sudoku puzzel. De eerste afslag in het spel slaat dan dus terug op het feit dat turn turn turn het eerste nummer op de cd is. Het is dus het tweede album van the Byrds en het tweede spel van de aflevering. Het is het eerste nummer op het album en de eerste afslag die bij het 2e spel genomen moet worden. Dus ik denk dat de hint op Nadja kan slaan.
Ik heb zojuist nog eens de podcast van vorig jaar waarin ze de hints bespraken beluisterd. En als ik het zo hoorde, klinkt dit precies als de redactieleden zelf zouden opstellen. Vorig jaar moest je namelijk ook een aantal keren, zowel de album naam, naam van de song als wel de plaats van de song op het album gebruiken om de hint uit te leggen. Turn, turn, turn is duidelijk opdracht 2. A time of love, a time of hate. Nadja droeg idd een I <3 NY shirt.
En door zo echt elk stukje informatie te gebruiken die je hebt kom je dus op een paar aanwijzingen uit. Bedoel, vorig jaar eerste muzikale aanwijzing, niemand kon Milouska volgen. Warning Sign, intrumentaal >> radioactief teken van Milouska. It ain't me >> Johny Cash, het is geen man maar vrouw. Dus tja, vorig jaar zat er een behoorlijk verschil tussen het uitleggen van de diverse aanwijzingen. Ene keer moest je de titel letterlijk nemen, andere keer hetgeen wat je hoort. En een andere keer moet je letten op de dingen die een kandidaat draagt.
Maar aan de andere kant... zouden ze dan weer gekozen hebben voor een vrouwelijke mol? Na Elise, Yvon en Milouska? Er moet toch ooit wel eens weer een mannelijke mol komen na Nico & George. Ik zie de hint namelijk ook nog wel uitgelegd richting Alex. Weliswaar had hij niets te maken met turn, turn, turn.
Maar menig kandidaat kon het niet hebben toen hij de vrijstelling binnenhad. A time of love (tot op dat moment), a time of hate (vanaf dat moment). A time of war (vanaf dat moment voor de groep), a time of peace (rust/ Alex heeft vrijstelling dus kan hij met een gerust hart richten op aflevering 2) Klinkt bij lange na niet zo overtuigend als Anouk1988 heeft opgeschreven. Toch zie ik er wel iets in, mocht de mol toch wel een man zijn dit jaar.