Auteur Topic: Stemgedrag afvaller  (gelezen 2402 keer)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Stemgedrag afvaller
« Gepost op: 9-01-2007, 11:01:25 »
Bedoeling van dit topic is het stemgedrag van de afvaller te analyseren.

Ik vond in de eerste aflevering enkele tegenstrijdige elementen bij de uitspraken van Sander nadat hij was "geëxecuteerd".

Toen Sander afscheid nam van Renate zie deze laatste duidelijk dat ze op Sander had gestemd waarop hij direct reageerde in de zin van "Ik heb ook op..."
Deze zin wordt plotseling afgebroken, ik vermoed dat er hier een mooi montage-truukje aan te pas is gekomen.
Ik veronderstel dat hij iwou zeggen dat hij ook op Renate had gestemd.

Aan het einde, wanneer Sander afscheid neemt van Karel, zegt dat hij bij zijn stemgedrag zoveel mogelijk de grootste gemene deler had gebruikt bij het antwoorden.
Dit conflicteert zowat met zijn afgebroken uitspraak tegen Renate. Ik vermoed dat de crew hem aan het einde bij Karel het te geven antwoord van "de grootste gemene deler" heeft ingefluisterd.

Maar stel dat deze grootste gemene deler toch waar is.
Dan betekent dit dat de Mol bij meerdere vragen niet tot "de grootste gemene deler" behoorde.
Ik heb de aflevering nog onvoldoende teruggezien om alle vragen op een rijtje te zetten maar heb alvast de volgende:
- Is de Mol een man / vrouw 
  GGD = vrouw, want er zijn 5 vrouwen en 4 mannen mol-kandidaat (Sander rekent zichzelf uiteraard niet mee)
  De molkansen van de mannen verhogen hierdoor.
- Nam de Mol als eerste de telefoon op aan de garage
  GGD = Neen. Er nam slechts 1 persoon als eerste de telefoon op. Maar de vraag blijft wie als eerste de telefoon opnam.
  Ik dacht Sander zelfte hebben gezien. Tenzij ik verkeerd heb gezien of er via montage creatief is omgesprongen met de "telefoon-opnemen" volgorde.
- Heeft de Mol de afstand gemeten tss motorblok en bordje.
  GGD = Neen. Menno was duidelijk aan het meten. Hierdoor verhogen de Menno-molkansen
- Droeg de Mol een hoofddeksel bij het Sudoku spel.
  GGD = Ja (verbeter mij als ik mij vergis, dit is een intuitief antwoord).
  Sander, Paul en Menno droegen hier geen hoofddeksel. Hun Molkansen nemen hiermee toe.

Hebben jullie nog andere vragen genoteerd?

... en uiteraard geldt bovenstaande enkel indien Sander echt volgens GGD heeft gestemd.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Marloezzel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stemgedrag afvaller
« Reactie #1 Gepost op: 9-01-2007, 11:06:43 »
Er was toch ook een vraag hoeveel jokers heeft de mol?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Stemgedrag afvaller
« Reactie #2 Gepost op: 9-01-2007, 11:10:59 »

Toen Sander afscheid nam van Renate zie deze laatste duidelijk dat ze op Sander had gestemd waarop hij direct reageerde in de zin van "Ik heb ook op..."
Deze zin wordt plotseling afgebroken, ik vermoed dat er hier een mooi montage-truukje aan te pas is gekomen.
Ik veronderstel dat hij iwou zeggen dat hij ook op Renate had gestemd.


In het interview van Schiffers.fm vertelt Sander dat hij dacht dat Renate de Mol was:

http://www.realitynet.org/images/widm7/schiffers/schiffers-afl1-sander.mp3

Maar of hij ook echt op haar gestemd heeft of de GGD heeft gebruikt is niet duidelijk.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Stemgedrag afvaller
« Reactie #3 Gepost op: 9-01-2007, 11:44:03 »
Er was toch ook een vraag hoeveel jokers heeft de mol?
GGD op deze vraag = nul.
Kansen van Renate, Inge en Menno verhogen hierdoor, omdat zij wel jokers hadden.
... weer die dekselse Menno.

Waren er nog vragen die niet zijn vermeld?
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen