Poll

Wie is de mol?

Eva
6 (8.8%)
Inge
46 (67.6%)
Paul
11 (16.2%)
Renate
5 (7.4%)

Totaal aantal stemmen: 67

Auteur Topic: Wie is de mol?  (gelezen 54786 keer)

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: Wie is de mol?
« Reactie #60 Gepost op: 13-01-2007, 02:55:50 »
Nadja.............of Menno
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Levina

  • Forumlid
Re: Wie is de mol?
« Reactie #61 Gepost op: 13-01-2007, 09:17:28 »
Menno.

Omdat:

- Ik geloof dat bij de opdracht van huisje-boompje-beestje de mol altijd wel een paar jokers zal winnen, maar nooit door zal gaan tot de pot.

- Daarbij rekt hij tijd bij de huisje-boompje-beestje opdracht door te beginnen over zijn huisdieren

- Bij de opdracht dat ze links/rechts moeten kiezen om bij Alex te komen, vraagt Menno een rolmaat aan een verkoper bij een winkeltje. Die haalt snel een enorme rolmaat achter zijn toonbank vandaan. Alleen de mol moet weten dat ze in dat winkeltje zo'n rolmaat hebben. Want zeg nou eerlijk, wie heeft zo'n rolmaat altijd voorhanden liggen, hem zo snel ergens vandaan getoverd en wie heeft zo'n lange rolmaat?! Menno lijkt hierdoor fanatiek maar meet met een verkeerde eenheid waardoor ze bijna de fout in gaan.

- Bij diezelfde opdracht beweert Menno dat Alex best weet wat Siam is

- Menno beweert dat ze bij diezelfde opdracht ergens links moeten, maar moesten eigenlijk rechts. Hij bleef achter, zorgde voor minder geld in de pot.

- Bij het abseilen is het best raar dat Menno niet gelijk enthoisiast zegt, ja ik wil! Hij heeft immers vanalles gedaan bij jules unlimited en dit soort dingen vind hij dus kennelijk leuk.
Ik denk dat Mol sowieso naar beneden zou gaan, wanneer er iemand is die niet wilt gaan (alex) Om dan vervolgens op het voorstel van karel in te gaan (de mol weet daar immers vanaf). De mol kan dan het best als 1 van de laatste gaan abseilen, in de hoop dat mensen voor hem op het voorstel ingaan en dan valt hij niet zo op. (om vervolgens ook nog te zeggen "ik zou ook niet op het voorstel ingaan")

Kortom: Menno is de mol! Ik ben er helemaal van overtuigd door die rolmaat, dat moet gewoon redactiewerk zijn geweest!


Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol?
« Reactie #62 Gepost op: 13-01-2007, 10:13:42 »
Menno.

Omdat:

- Ik geloof dat bij de opdracht van huisje-boompje-beestje de mol altijd wel een paar jokers zal winnen, maar nooit door zal gaan tot de pot.

De Mol kan ook gewoon bij de eerste vraag al afvallen. Er valt nl. niet veel te beïnvloeden, iemand weet van wie het filmpje is of niet. Er valt voor de Mol dus niks te sturen.

Citaat
- Daarbij rekt hij tijd bij de huisje-boompje-beestje opdracht door te beginnen over zijn huisdieren

Is dat tijdrekken? De opdracht was om zoveel mogelijk 'doodgewone dingen' over elkaar te weten te komen. Huisdieren horen daar ook bij. Als bv. Dick niet had verteld dat hij een hond had, was het veel moeilijker geworden om zijn filmpje te raden als ze die hadden gekregen. (Zie voor filmpje Dick op de .nl site, Afl. 1, opdracht 2.)

Citaat
- Bij de opdracht dat ze links/rechts moeten kiezen om bij Alex te komen, vraagt Menno een rolmaat aan een verkoper bij een winkeltje. Die haalt snel een enorme rolmaat achter zijn toonbank vandaan. Alleen de mol moet weten dat ze in dat winkeltje zo'n rolmaat hebben. Want zeg nou eerlijk, wie heeft zo'n rolmaat altijd voorhanden liggen, hem zo snel ergens vandaan getoverd en wie heeft zo'n lange rolmaat?! Menno lijkt hierdoor fanatiek maar meet met een verkeerde eenheid waardoor ze bijna de fout in gaan.

Was het wel zijn idee om een rolmaat te vragen? Er waren meerdere mensen fanatiek aan het meten, dus misschien heeft iemand anders het idee geopperd? (Ik denk hierbij bv. aan Dick. Eerst het idee lanceren, dan mensen er lekker mee laten rommelen en pas aan het eind vragen: 'Zijn het eigenlijk wel meters?' (Menno: 'Oh nee, zijn natuurlijk Japanse meters!' Dick: 'Ja, zijn Japanse meters.'))

Citaat
- Bij diezelfde opdracht beweert Menno dat Alex best weet wat Siam is

- Menno beweert dat ze bij diezelfde opdracht ergens links moeten, maar moesten eigenlijk rechts. Hij bleef achter, zorgde voor minder geld in de pot.

Dit is hetzelfde punt. Waar Menno beweert dat ze links moesten, was toen hij dacht dat Alex wel wist dat Thailand vroeger Siam was. Tja, heb hier geen logische verklaring voor, maar er waren meer mensen die dachten dat Alex het wel wist. Alleen Eva was er zeker van dat Alex het níet wist. Dat zij haar zin dan niet doordrijft, vind ik veel verdachter.

Citaat
- Bij het abseilen is het best raar dat Menno niet gelijk enthoisiast zegt, ja ik wil! Hij heeft immers vanalles gedaan bij jules unlimited en dit soort dingen vind hij dus kennelijk leuk.
Ik denk dat Mol sowieso naar beneden zou gaan, wanneer er iemand is die niet wilt gaan (alex) Om dan vervolgens op het voorstel van karel in te gaan (de mol weet daar immers vanaf). De mol kan dan het best als 1 van de laatste gaan abseilen, in de hoop dat mensen voor hem op het voorstel ingaan en dan valt hij niet zo op. (om vervolgens ook nog te zeggen "ik zou ook niet op het voorstel ingaan")

Ik vind het niet zo raar dat hij dat niet meteen zei. Hij kan best zoiets gehad hebben van 'ik hoef niet per sé, want ik heb het vaker gedaan'. Dus dat hij anderen die wel graag wilden eerst de kans wilde geven.

Offline broodje bal

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol?
« Reactie #63 Gepost op: 13-01-2007, 14:42:44 »
waarom zegt niemand inge ::hypocriet::

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Wie is de mol?
« Reactie #64 Gepost op: 13-01-2007, 16:00:25 »
waarom zegt niemand inge ::hypocriet::

omdat Paul de mol is  ::hypocriet::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Eva88

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Moffel? Piertje?
Re: Wie is de mol?
« Reactie #65 Gepost op: 13-01-2007, 16:35:19 »
Ik denk dat het Nadja niet is, die deed te overdreven bij Chinatown om aandacht op haar te vestigen. Misschien was dat ook wel express (zodat iedereen haar te overdreven vindt, maar ze het eigenlijk toch wel is ;))
Menno verstond toen volgens mij wel dat het Loi was i.p.v. Noi, maar daar kon hij makkelijk Nadja de schuld van geven... :)

Offline Levina

  • Forumlid
Re: Wie is de mol?
« Reactie #66 Gepost op: 13-01-2007, 17:03:32 »
De Mol kan ook gewoon bij de eerste vraag al afvallen. Er valt nl. niet veel te beïnvloeden, iemand weet van wie het filmpje is of niet. Er valt voor de Mol dus niks te sturen.


Er valt inderdaad niks te sturen, maar het is wel handig als ook de mol jokers bezit, ook al heeft hij of zij ze niet nodig. Kunnen altijd worden geruild tegenover bijv. informatie, en met de jokers is het 'waarschijnlijker' dat ie langer in het spel zit.

Citaat
Was het wel zijn idee om een rolmaat te vragen? Er waren meerdere mensen fanatiek aan het meten, dus misschien heeft iemand anders het idee geopperd? (Ik denk hierbij bv. aan Dick. Eerst het idee lanceren, dan mensen er lekker mee laten rommelen en pas aan het eind vragen: 'Zijn het eigenlijk wel meters?' (Menno: 'Oh nee, zijn natuurlijk Japanse meters!' Dick: 'Ja, zijn Japanse meters.'))

Ik geloof wel dat het zijn idee was, althans hij was wel degene die het vroeg "Do you have a meter?". Ook weer toevallig dat de man hem meteen begrijpt, terwijl ze daar nou niet bepaald goed engels spreken is mijn idee, maar dat kan ook een verkeerd beeld van mij zijn.

Citaat
Ik vind het niet zo raar dat hij dat niet meteen zei. Hij kan best zoiets gehad hebben van 'ik hoef niet per sé, want ik heb het vaker gedaan'. Dus dat hij anderen die wel graag wilden eerst de kans wilde geven.
Zou kunnen, maar het kwam op mij een beetje afwachtend over. Even kijken wie wel en (en vooral) niet gaat.

Ach ja, het blijft natuurlijk gissen ???. Wanneer ik naar de beelden kijk, is menno mijn verdachte, maar als je dan die muzikale hints hoort begin ik altijd te twijfelen. Op deze site komen zulke mooie doordachte theorieen langs, dat ik er bijna van overtuigd raak dat een ander de mol is, terwijl ik die nog niet echt mollenacties heb zien uitvoeren...

Zucht, een geweldig programma!  :)

Offline Vyper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Momfer is de mol!
Re: Wie is de mol?
« Reactie #67 Gepost op: 13-01-2007, 19:41:00 »
Laten we hopen dat het Sander is. Dat zou geniaal zijn. De truc dat de eerste afgevallen mol weer 'terugverdiend' kan worden, heeft de vorige twee jaar met Richard en Gijs iedere keer weer twijfel gezaaid of zij dan toch niet de mol zijn. Als ze die truc een derde keer uithalen, is de kans groot, dat niemand meer gelooft, dat dat de mol is.

Onmogelijk. De regels van het spel zeggen dat de mol NOOIT een rood scherm krijgt. Een kandidaat die terugkeert is dus 100% zeker niet de mol, maar gewoon een kandidaat. Daarom vind ik het nooit zo leuk als dat gebeurt.

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol?
« Reactie #68 Gepost op: 13-01-2007, 21:53:44 »
nou met sander zou ik het anders wel heel leuk vinden!
zolang het maar leuke kandidaten zijn die terugkomen..

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie is de mol?
« Reactie #69 Gepost op: 13-01-2007, 22:51:19 »
Ik hoop dat er geen kandidaat terug komt...

WorldExpress

  • Gast
Re: Wie is de mol?
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2007, 00:49:52 »
ik hoop dat er gewoon een keer niemand uit gaat.

Offline Eva88

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Moffel? Piertje?
Re: Wie is de mol?
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2007, 15:23:13 »
Ik hoop ook dat er geen kandidaten terugkomen, want dan lijkt het zo op vorig jaar..
behalve als menno er een keer uitgaat en weer terug kan komen... ;)

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Wie is de mol?
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2007, 15:44:43 »
Ik heb op Inge gestemd...als bijna enige zie ik..Heb veel uitleg staan hierober bij muzikale hint 2 topic...Weet het eigenlijk bijna zeker. ::tandpastasmiley::
Renate zet ik meer in de categorie Frederique...mollen voor de fun en om kandidaten te misleiden. Paul zou op zich ook wel een goede kunnen zijn ivm abseilen=denk aan george heldenactie  ::trots::
Menno is naar mijn mening teveel bezig met winnen. Daar behoort Alex ook wel een btj bij..maar die is ook veel met zichzelf bezig (niet persoonlijk opvatten Alexfans!) ::schaam::.
Dan rest Dick nog, btj een einzelganger, kat uit de boom kijkend, niet zo dominant aanwezig als alle acteurs/caberatiers.
Dan Nadja..ook een btj type Frederique..lekker mollen zonder het te zijn. Maar volgens mij ook wel een btj naief en niet echt bijster (nogmaals sorry voor de fans). Mocht het acteerwerk zijn, dus de mol = Petje Af!!!
Dan Eva..heb ik niet veel mee..btj Dick, ook kat uit de boom kijkend. Maar niet mollerig.
Carpe Diem!!!

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol?
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2007, 18:31:22 »
Ik heb op Menno gestemd. Maar ik ben er nog niet uit. Toen ik voor het eerst de foto van met de kandidaten zag dacht ik Dick, Menno of Inge. Maar dat was ook omdat zij de enige waren die ik kende.
Eva zou ook een mol kunnen zijn.

Offline Eva88

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Moffel? Piertje?
Re: Wie is de mol?
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2007, 11:51:52 »
Ik heb trouwens eerst ook heel lang gedacht dat het Frederique was, dus ik zal het nu ook wel fout hebben ;)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Wie is de mol?
« Reactie #75 Gepost op: 17-01-2007, 12:13:46 »
menno op 1 voor mij, en alex op een goeje 2e plaats :)
dennis for mole !

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is de mol?
« Reactie #76 Gepost op: 17-01-2007, 14:16:14 »
Die boodschap via de radio... érg verdacht! Dit jaar is het wél Roderick!  ;D
Woosie down?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Wie is de mol?
« Reactie #77 Gepost op: 17-01-2007, 19:11:42 »
Inge ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol?
« Reactie #78 Gepost op: 18-01-2007, 21:31:55 »
Dit was de uitslag van afgelopen week:

Wie is de mol?
Alex  8 (9.1%)
Dick  10 (11.4%)
Eva  7 (8%)
Inge  4 (4.5%)
Menno  22 (25%)
Nadja  6 (6.8%)
Paul  14 (15.9%)
Renate  17 (19.3%)
Totaal aantal stemmen: 88

We beginnen weer opnieuw.  :)

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Wie is de mol?
« Reactie #79 Gepost op: 18-01-2007, 21:35:10 »
Renate.

Ik heb er dit jaar maar een woord voor: Renate.
Renate, Renate, Renate.

(al hoop ik onbewust natuurlijk dat ze er heel snel uitvliegt en niet de mol is. Wat een doorzichtige mol zou ze zijn.)

 ::tandpastasmiley::
C'est le Fruit!