Auteur Topic: Theorie: Blauw  (gelezen 53929 keer)

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Theorie: Blauw
« Reactie #20 Gepost op: 13-01-2007, 11:50:59 »
Menno en Renate zochten een blauwe postbus (anderen ook?) terwijl Paul en Liesbeth een rode poort zochten.  :-\\ (aflevering 2)
Dat is volgens mij gewoon toevallig hoor, ze kunnen moeilijk de poort een andere kleur verven.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2007, 11:56:08 »
En er was niet van tevoren vastgelegd wie wat moest zoeken. Dat werd volgens mij bepaald door de mensen in de controlekamer (Eva, Nadja en Dick).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Rienie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2007, 12:11:34 »
weer een kleurentheorie zou mij laten twijfelen aan de makers van het spel.. hebben ze geen originele ideeen meer? ???

Offline Mariell

• Forumlid
  • agja
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2007, 12:33:09 »
Ik had ook een soort van theorie met de kleuren rood groen en blauw. Dit zijn de primaire kleuren. Zo is er ook een RGB model dat door deze kleuren te mengen alle kleuren.

"Het RGB-kleursysteem is een kleurcodering, manier om een kleur uit te drukken als een combinatie van de drie primaire kleuren Rood-Groen-Blauw, uitgaande van additieve kleurmenging. De hoeveelheid van elke primaire kleur die benodigd is om de mengkleur te verkrijgen, wordt uitgedrukt in een getal dat kan variëren tussen 0 en 255. Voor HTML-toepassingen (Internet) wordt hiervoor veelal het hexadecimale stelsel gebruikt, waarbij de hoeveelheid van elke primaire kleur kan variëren tussen 00 en FF."

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/RGB  ::schaam::

Nu weet ik niet of dat betekend dat je het aantal rood, groen en blauw bij elkaar kan optellen en dan tot een kleur komt?

De stoelen bevatten nog steeds de rood groen blauw, er staat alleen een gele stoel bij, deze maakt de rode stoel oranje (rood+geel=oranje)

EDIT: De hint van vorig seizoen werd toch geen kleuren hint genoemt? Volgens mij hadden ze het over 'afwijkingen'
« Laatst bewerkt op: 13-01-2007, 12:34:52 door Mariell »

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2007, 12:40:51 »
Die hint van vorig seizoen was de 'Afwijkende Kleuren'-hint.

Offline Flugel

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2007, 12:45:26 »
Of zoals Roderick dacht; De Mol kan niet verbranden in de zon  ;D

Offline Kaafoo

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2007, 13:13:10 »
primaire kleuren zijn toch rood, geel en blauw??

groetzels Karin
"Ik ben echt (een beetje) ROEKOE!!"

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2007, 13:54:26 »
weer een kleurentheorie zou mij laten twijfelen aan de makers van het spel.. hebben ze geen originele ideeen meer? ???
Had idd meer met afwijkingen te maken. Of de makers lezen dit nu, denken shit ze hebben ons door, en fotoshoppen snel de kleuren in de volgende afleveringen  ;D
Molloot sinds seizoen 4

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2007, 14:00:00 »
Niet uitgaande van additieve kleurmenging. Overigens is het niet rood geel blauw, maar magenta, geel, cyaan. ;)

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/RGB  ::schaam::
The British are not impressed.

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2007, 14:10:32 »
Niet uitgaande van additieve kleurmenging. Overigens is het niet rood geel blauw, maar magenta, geel, cyaan. ;)

Mooie timing van posten  ::rofl::

ben benieuwd of m'n theorie volgende week nog klopt
Molloot sinds seizoen 4

Offline lydiaatje

• Forumlid
  • wie is de mol? die is de mol!
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2007, 15:53:28 »
ik was wat info aan het zoeken over de kandidaten en tot mijn grote verbazing komt bij Nadja de kleur blauw terug, hoe toevallig: ik hoop dat ik een Blauwe panter ben!! hieronder de link::

http://www.spunk.nl/article/article.php?id=452312
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2007, 16:11:13 »
Tja, en ze heeft het in datzelfde interview ook nog over BLAUWE kaas die ze heel smerig vindt (en gelijk heeft ze).

In aflevering twee zijn er ook letters te vinden, bij een blauwe brievenbus, zou even moeten terugzoeken, welke kandidaten daar naar op zoek gingen.

Wacht zelf nog even met vorigbarige 'blauw-theorie-conclusies' te trekken, maar tis zeker interessant.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2007, 16:41:15 »
Hier sluit ik mij hartgrondig bij aan.

Offline lydiaatje

• Forumlid
  • wie is de mol? die is de mol!
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2007, 17:20:10 »
ook een leuk detail  ::vergroot::liesbeth speelde in de tv-serie blauw blauw!!! zou ze dan toch stiekem de mol zijn en de waarheid hebben verteld in het intervieuw namelijk dat ze terugkomt  ::ok::?? oef ik word met de week gekker  ::regenboog:: van dit programma maar neeeeeeeeeeeej dit gaat te ver hoor  ;D
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2007, 18:02:16 »
Hier sluit ik mij hartgrondig bij aan.

Ik ook, sinds seizoen 5 zijn de hints softig!

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 13-01-2007, 21:56:22 »
Ik ook, sinds seizoen 5 zijn de hints softig!
ik ook dan maar
ik zou het leuk vinden als ze eens hints bedachten..
die er niet te bovenop liggen en niet te vergezocht zijn  ::tandpastasmiley::
-nouja dan liever vergezocht eigenlijk-

Offline Mariell

• Forumlid
  • agja
« Reactie #36 Gepost op: 13-01-2007, 21:57:35 »

Magenta, geel en cyaan behoren tot het cmy model, 'subtractieve color: cmyk'  (weet t even niet in het nederlands)

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 13-01-2007, 22:48:48 »
He! Misschien zijn het ook wel gewoon 9 willekeurige stoelen  :P
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2007, 10:35:19 »
Ik kom terug op mijn vorige bewering; ook paul noemt het zoeken naar een blauwe postbus.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #39 Gepost op: 14-01-2007, 11:11:35 »
Mijn theorie:

Vorig jaar hadden we de hint met de afwijkende kleuren, Nu lijkt er iets te zijn met de kleur blauw.

Afl 1: Nadja krijgt een blauw molboekje.
Afl 2: Menno zit bij de executie op een blauwe stoel.

Volgens deze theorie, zijn zij dus niet de Mol, en is er elke week iets met de kleur blauw. Wat denken jullie hiervan?

Afleidingen:

Afl 1: Dick krijgt een rood molboekje
Afl 2: 3 oranje stoelen bij de executie
Ik denk dat het een omgekeerde hint is. Ofwel een afleidingsmanoeuvre van werkelijke hints.

Mijn stelling is: fixeer je op een willekeurige kleur of willekeurig attribuut, en je zult die kleur (of het attibuut) overal tegenkomen.

Ik heb het niet zo snel bij de hand, maar ergens is iets over de waterflesjes gesuggereerd. Ik sluit niets uit. Maar fixeer je op die waterflesjes, en je ziet ze overal opduiken. Mijn antwoord daarop is: het is bittere noodzaak om in de opname-periode ter plaatse veel te drinken.

Let voor de aardigheid volgende keer eens op het verplaatsen per tuk tuk. En neem daarbij JOUW molkandidaat in gedachte. Kijk voor de aardigheid dan de vorige afleveringen terug. En zie: jouw kandidaat is tot nu toe iedere aflevering te zien in een Tuk-Tuk.