Even geen zin om te citeren, er zijn drie systemen van primaire kleuren.
In de computer heb je het standaard RGB-model, dan zijn rood, groen, blauw de primaire kleuren. Het zijn ook de primaire kleuren licht, met rood licht, groen licht en blauw licht kun je alle kleuren licht maken. Bijvoorbeeld: rood + groen = geel of groen + blauw = cyaan. Als je meer kleur toevoegt, wortd het lichter. Alles = wit, niets = zwart.
In je printer zit zwarte gele, cyanen en magenta inkt. Afgekort CMYK (Cyan Magenta Yellow blacK), deze worden over elkaar heen gespoten zodat de kleur donkerder. Bijvoorbeeld geel + cyaan = groen, geel + magenta = rood. Als je meer kleur toevoegt wordt het donkerder.
Verder hebben we het systeem dat we op school hbben geleerd op tekenles. Dat gebruik geel, blauw, rood als primaire kleuren, en we hebben het gevoelsmatig juiste kleurenmengsysteem: geel + rood = oranje, rood + blauw = paars. Alles bij elkaar is heel vies grijs, en niks is niks want geen verf heeft geen kleur.
Maargoed, mijn idee over de kleuren, ik denk dat je niet moet kijken naar wie op welke stoel zit want dat kunnen ze niet bepalen volgens mij, maar gewoon moet kijken wat voor kleuren er zijn. Ik vond het sowieso al vrij bijzonder dat er groen/blauw/rood is in zowel de stoelen in aflevering 2, als de molboekjes in aflevering 1.