Auteur Topic: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten  (gelezen 26411 keer)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #20 Gepost op: 3-02-2007, 23:30:15 »
Dan moet je er ook +10000 bij zetten
::oink:: Je hebt gelijk! Maar dat verandert het plaatje:

  • Nadja: 1000 (+2500) = 3500
  • Dick: 3500 (+2500) = 6000
  • Renate: 7000
  • Eva: 0 (+10.000) = 10.000
  • Paul: 4500 (+10.000) = 14.500
  • Inge: 5000 (+10.000) = 15.000
Dus ik zit er weer naast met Eva als Mol >:( Ik ga het over een andere boeg gooien:

  • Menno stemde op Nadja, Paul en Renate en moest weg. Zij zijn dus niet de Mol.
  • Alex stemde op Eva, Inge en Nadja en kreeg een rood scherm. Zij zijn dus ook niet de Mol.
Nu weet ik wie de Mol is. Maar dit kan niet waar zijn! :o

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #21 Gepost op: 3-02-2007, 23:36:20 »
::oink:: Je hebt gelijk! Maar dat verandert het plaatje:

  • Nadja: 1000 (+2500) = 3500
  • Dick: 3500 (+2500) = 6000
  • Renate: 7000
  • Eva: 0 (+10.000) = 10.000
  • Paul: 4500 (+10.000) = 14.500
  • Inge: 5000 (+10.000) = 15.000
Dus ik zit er weer naast met Eva als Mol >:( Ik ga het over een andere boeg gooien:

  • Menno stemde op Nadja, Paul en Renate en moest weg. Zij zijn dus niet de Mol.
  • Alex stemde op Eva, Inge en Nadja en kreeg een rood scherm. Zij zijn dus ook niet de Mol.
Nu weet ik wie de Mol is. Maar dit kan niet waar zijn! :o
Je kan er altijd uitliggen, zelfs al had je de mol goed. Het gaat om hoeveel vragen je wel goed had over de mol. ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #22 Gepost op: 4-02-2007, 00:25:50 »
  • Menno stemde op Nadja, Paul en Renate en moest weg. Zij zijn dus niet de Mol.
  • Alex stemde op Eva, Inge en Nadja en kreeg een rood scherm. Zij zijn dus ook niet de Mol.
Nu weet ik wie de Mol is. Maar dit kan niet waar zijn! :o

 ::rofl::

Jawel dames en heren, ook bij Erik TKS is het kwartje dan eindelijk gevallen.  :P

Join the club, je bent van harte welkom bij 't Dick-Mjol kamp  ::trots::
En sterker nog, het is dus wel waar.  ;D

...

of niet, maar tot en met de finale aan toe blijf ik nu stug bij Dick. Net als vorig jaar bij Roderick.  ::tandpastasmiley::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #23 Gepost op: 4-02-2007, 10:20:27 »
::oink:: Je hebt gelijk! Maar dat verandert het plaatje:

  • Nadja: 1000 (+2500) = 3500
  • Dick: 3500 (+2500) = 6000
  • Renate: 7000
  • Eva: 0 (+10.000) = 10.000
  • Paul: 4500 (+10.000) = 14.500
  • Inge: 5000 (+10.000) = 15.000
Dus ik zit er weer naast met Eva als Mol >:(

Kijk, en daarom denk ik dat je aan zo'n overzicht dat ik gemaakt heb meer hebt. Daar staat bijvoorbeeld dit in: "Eva besluit ondanks haar angst toch naar beneden te gaan. Als Eva terug boven is zegt ze dat het een geweldige ervaring was. Dit zijn positieve acties, maar misschien was Eva er al zo zeker van dat Alex en/of Renate toch niet zou(den) gaan dat ze verwachtte dat deze acties niets zouden uitmaken." Zo'n overzicht is iets genuanceerder en ik denk dat we dat voor een subtiele Mol als Eva nodig hebben. :P ;)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #24 Gepost op: 4-02-2007, 12:57:29 »
  • Menno stemde op Nadja, Paul en Renate en moest weg. Zij zijn dus niet de Mol.
  • Alex stemde op Eva, Inge en Nadja en kreeg een rood scherm. Zij zijn dus ook niet de Mol.


whahaa, hier moet ik wel even hard om lachen :) ... was het maar zo makkelijk !!
dennis for mole !

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #25 Gepost op: 4-02-2007, 19:54:19 »
"Dit zijn positieve acties, maar misschien was Eva er al zo zeker van dat Alex en/of Renate toch niet zou(den) gaan dat ze verwachtte dat deze acties niets zouden uitmaken."

Hm, als we er zo naar moeten kijken dan heb ik nog wel een aanvulling voor die tabel:

"Eva schat goed in dat Alex het antwoord op de vraag (5) 'Hoe heette Thailand voordat het Thailand heette' niet weet. Dit is een positieve actie maar het kan dat Eva zo krediet probeerde op te bouwen voor het moment dat het aantal gongslagen moest worden gekozen."

Off-topic: die speurtocht in China Town is een van de beste opdrachten die ik ooit in een Mollenreeks heb gezien. Je zondert iemand af die de Mol ontzettend goed kent (werkt alleen in dit soort VIP-reeksen en past alleen in aflevering 1), laat die persoon een keuze maken en laat de groep vervolgens beslissen wat de keuze is. Vooraf bouw je een soort oefenvraag in (Siam) om de rest nog eens duidelijk te maken dat de Mol de andere persoon echt goed kent. Het lijkt alsof de afgezonderde persoon het resultaat van de opdracht bepaalt maar in feite is het de Mol die alle touwtjes in handen heeft. Briljant!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #26 Gepost op: 4-02-2007, 20:13:39 »
Hm, als we er zo naar moeten kijken dan heb ik nog wel een aanvulling voor die tabel:

"Eva schat goed in dat Alex het antwoord op de vraag (5) 'Hoe heette Thailand voordat het Thailand heette' niet weet. Dit is een positieve actie maar het kan dat Eva zo krediet probeerde op te bouwen voor het moment dat het aantal gongslagen moest worden gekozen."

Zou ik er inderdaad bij kunnen zetten. Maar ik heb er voor gekozen om bovenaan een NB'tje te plaatsen, dat de beslissing 1 of 2 keer op de gong slaan cruciaal is. Overigens betekent positieve actie niet dat het geen Molactie kan zijn, het betekent alleen dat het positief is voor de geldpot, en in dit geval alleen in eerste instantie omdat de beslissing erna alles bepalend is.

Citaat
Off-topic: die speurtocht in China Town is een van de beste opdrachten die ik ooit in een Mollenreeks heb gezien. Je zondert iemand af die de Mol ontzettend goed kent (werkt alleen in dit soort VIP-reeksen en past alleen in aflevering 1), laat die persoon een keuze maken en laat de groep vervolgens beslissen wat de keuze is. Vooraf bouw je een soort oefenvraag in (Siam) om de rest nog eens duidelijk te maken dat de Mol de andere persoon echt goed kent. Het lijkt alsof de afgezonderde persoon het resultaat van de opdracht bepaalt maar in feite is het de Mol die alle touwtjes in handen heeft. Briljant!

Inderdaad. Helemaal mee eens! ::jaja::

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #27 Gepost op: 11-02-2007, 13:41:04 »
Als je het zo bekijkt, heeft Inge het minst verdachte dingen gedaan.  :)

Offline romy de mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dick geeft rood!!!
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #28 Gepost op: 12-02-2007, 16:14:00 »
maar als je kijkt naar de liftopdracht kwam inge er het meest op uit
maar misschien was dat telkens toeal dus niet bij mij zijn ze allemaal
verdacht
 ::zwaai:: ::zwaai::
nadja is mijn mol

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #29 Gepost op: 14-02-2007, 09:13:00 »
Als je het zo bekijkt, heeft Inge het minst verdachte dingen gedaan.  :)

Ik heb wel net een verdachte actie van Inge aan het overzicht toegevoegd:

Jungleroute) Bij poging 6 gaat Inge op de zesde positie staan. Karel zegt dat niemand op de juiste plek staat. Toch gaat Inge bij de laatste poging weer op de zesde positie staan.

Als iemand nog aanvullingen heeft dan hoor ik het graag. ::zwaai::

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #30 Gepost op: 14-02-2007, 11:58:43 »
Jungleroute) Bij poging 6 gaat Inge op de zesde positie staan. Karel zegt dat niemand op de juiste plek staat. Toch gaat Inge bij de laatste poging weer op de zesde positie staan.

Dick, Eva en Paul maken ook zo'n fout:
   1.  E R I D P N  (1 goed)
   2.  N I P D R E  (0)
   3.  R E D P I N  (1)
   4.  I P E R D N  (1)
   5.  I N E R D P  (1)
   6.  R D N E P I  (0)
   7.  D P R N I E  (0)
   8.  D R E I N P  (1)
   9.  P N D I E R  (1)
  10.  D P E R N I  (2)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #31 Gepost op: 14-02-2007, 15:46:07 »
Dick, Eva en Paul maken ook zo'n fout:
   1.  E R I D P N  (1 goed)
   2.  N I P D R E  (0)
   3.  R E D P I N  (1)
   4.  I P E R D N  (1)
   5.  I N E R D P  (1)
   6.  R D N E P I  (0)
   7.  D P R N I E  (0)
   8.  D R E I N P  (1)
   9.  P N D I E R  (1)
  10.  D P E R N I  (2)


Kijk aan, dat is nuttig   ::ok::
Het lijkt mij dat diegenen die het op papier bijhielden dan het meest verdacht zijn. Ik kreeg sterk de indruk dat Eva en Paul het meest aan het leiden waren wie waar moest staan. In ieder geval Eva had het overzicht op papier (of Paul ook?), dus hadden zij toch ook moeten zien wie waar niet kon staan.
Persoonlijk neig ik weer opnieuw sterk naar Eva hoor. Die slimmerik lost wel hupla een sudoku puzzel op, maar mastermind zou te moeilijk zijn?

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #32 Gepost op: 14-02-2007, 15:52:35 »
Kijk aan, dat is nuttig   ::ok::
Het lijkt mij dat diegenen die het op papier bijhielden dan het meest verdacht zijn. Ik kreeg sterk de indruk dat Eva en Paul het meest aan het leiden waren wie waar moest staan. In ieder geval Eva had het overzicht op papier (of Paul ook?), dus hadden zij toch ook moeten zien wie waar niet kon staan.
Persoonlijk neig ik weer opnieuw sterk naar Eva hoor. Die slimmerik lost wel hupla een sudoku puzzel op, maar mastermind zou te moeilijk zijn?
Ik denk dat de Mol het hier even heeft bekeken en zag dat het toch in het honderd aan het lopen was.
Dus ingrijpen was niet nodig.
Ik denk dat de Mol zich bij "Mastermind" rustig opd e achtergrond heeft gehouden en heeft gedaan wat de anderen vroegen.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #33 Gepost op: 14-02-2007, 18:53:28 »
Dick, Eva en Paul maken ook zo'n fout:
   1.  E R I D P N  (1 goed)
   2.  N I P D R E  (0)
   3.  R E D P I N  (1)
   4.  I P E R D N  (1)
   5.  I N E R D P  (1)
   6.  R D N E P I  (0)
   7.  D P R N I E  (0)
   8.  D R E I N P  (1)
   9.  P N D I E R  (1)
  10.  D P E R N I  (2)


Ah, geweldig! Ik zal het nog even checken en zo aan het overzicht toevoegen. Bedankt! ::ok::

edit: het is toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2007, 20:18:44 door Heinz »

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #34 Gepost op: 15-02-2007, 00:20:06 »
Ah, geweldig! Ik zal het nog even checken en zo aan het overzicht toevoegen.

Heb je ook gezien waarom ze dit soort fouten maakten? Eva heeft in het schema naast de rijtjes die helemaal fout waren niet het cijfer 0 geschreven maar de letter N van Nul en Nadja! Daardoor werd het tweede rijtje: N I P D R E N (13:35) >:( Geen wonder dat ze in de war raakten. 

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #35 Gepost op: 15-02-2007, 01:53:26 »
Ik vind het vreemd dat de volgorde PEIRND moest zijn terwijl Nadja dus uiteindelijk wel nummer 1 bleek, zou Dick dan toch de mol zijn  ::rofl::?

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #36 Gepost op: 17-02-2007, 16:56:11 »
Overzicht na aflevering 7
http://home.student.uva.nl/jelle.schouten/overzicht9puntcom.htm



Is het Eva? Of toch Inge? Reacties zijn zeer welkom. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2007, 18:33:25 door Heinz »

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #37 Gepost op: 17-02-2007, 17:02:29 »
Mooie lijst wordt het al! ::ok::
Goed overzichtelijk! ::ok:: ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #38 Gepost op: 18-02-2007, 12:07:35 »
Molpunten: welke Mol zou leuker zijn?

Ik ga nu een (subjectieve) conclusie aan het overzicht verbinden. Is het Eva of is het Inge? Omdat er veel zijn die tussen Eva en Inge twijfelen. Dat Paul of Renate de Mol is, is zeer onwaarschijnlijk. Ze hebben veel dingen goed gedaan, of Paul terug in het spel zou komen was onduidelijk en Dick en Nadja vielen af terwijl ze volledig op Renate stemden.

Ik ga per opdracht een Molpunt uitdelen aan Eva OF Inge. Maar wanneer krijgt iemand een punt? Hierbij houd ik de laatste aflevering in gedachte: die met de Molacties van de Mol. Het is leuker om naar een actief saboterende Mol te kijken dan naar een passief saboterende Mol, mits deze wel subtiel te werk gaat, maar dat lijkt bij zowel Eva als Inge het geval. Ik kijk dus per opdracht naar wie van de twee de grootste inbreng heeft in het mislukken ervan. (Terwijl het best zo kan zijn dat de Mol niets doet wanneer de opdracht al mislukt door een ander, maar omdat dit minder leuk is om in de laatste aflevering naar te kijken, en de kijkers, programmamakers, kandidaten en de Mol natuurlijk wel willen dat die aflevering leuk is om naar te kijken, geef ik een punt aan de actiefst saboterende. Ik hou ook geen rekening met eventueel 'kandidaats' gedrag van de Mol om krediet op te bouwen (omdat dit te lastig zou worden), ik let in dit overzicht puur op mogelijke sabotages.)

Maar hoe bepaal je wie de actiefst saboterende is, wie de grootste inbreng heeft in het mislukken van een opdracht? Soms is dat moeilijk, en zullen de meningen hierover verschillen. Daarom zijn reacties en kritiek op mijn puntentelling natuurlijk zeer welkom.

Goed, komt ie dan: (gebaseerd op het laatste overzicht, klik hier om het in een nieuw scherm te openen)

Afl. 1

Opdracht 1: Bagage inleveren - niemand krijgt een Molpunt (uit de beelden valt niet op te maken hoeveel Eva en Inge bijdragen aan de hoeveelheid bagage)

Opdracht 2: Kennismaking en filmpjes - Eva krijgt een Molpunt (Eva heeft meteen het eerste filmpje fout terwijl Inge er zes goed heeft en 2500 euro voor de pot verdient)

Opdracht 3: Speurtocht door China Town - Eva krijgt een Molpunt (Eva zaait verwarring over de dieselmotor, sluit zich meteen bij Liesbeth aan wanneer zij voor 1 keer slaan kiest en zet druk achter deze beslissing door aan iedereen te vragen waarvoor zij kiezen, Eva slaat op de gong. Inge twijfelt over het vrijstelling/geld dilemma en besluit om met de meerderheid mee te gaan.)

Tussenstand Molpunten Eva - Inge : 2 - 0

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #39 Gepost op: 18-02-2007, 12:07:59 »
Afl. 2

Opdracht 1: Letters zoeken - Eva krijgt een Molpunt (Eva zit in de controlroom, ze vertelt niet dat er een tijdslimiet aan de opdracht zit. De controlroom gidst de groepjes lang niet goed genoeg, de opdracht mislukt flink. Inge zit met Alex in een team, Alex hanteert de portofoon. Ze vinden geen van de 2 letters. Vanuit de controlroom kun je beter, of in ieder geval leuker saboteren (met de laatste aflevering in het achterhoofd) dan vanuit een groepje, zeker als je in dit groepje de telefoon niet hebt.

Opdracht 2: Abseilen - Inge krijgt een Molpunt (Inge neemt Karels aanbod aan terwijl niet iedereen durft. Er komt geen geld in de pot. Eva blijft achter en moet maar afwachten of het aanbod wordt aangenomen. Eva gaat naar beneden en houdt zo de mogelijkheid van 10.000 euro in de pot erin.)

Tussenstand Molpunten Eva - Inge : 3 - 1

Afl. 3

Opdracht 1: Doolhof / tempel van Ayutthaya - Inge krijgt een Molpunt (Inge loopt als vierde en zorgt voor geen verbetering ten opzichte van de route van Renate. Ze stuit tegen een grote stapel stenen en ligt uit het spel. Ook Eva levert geen goede bijdrage aan de opdracht, ze loopt als eerste meteen tegen de bewaker aan. Ik geef Inge een Molpunt omdat ik vind dat Inge's mogelijke Molactie leuker is om naar te kijken in de laatste aflevering dan die van Eva. Laten we zeggen omdat het wat origineler is dan om meteen tegen de bewaker aan te lopen.)

Opdracht 2: Treinstations noteren - Eva krijgt een Molpunt (Eva zegt tegen de rest van de kandidaten dat ze kunnen gaan zitten omdat ze de naam hebben, dit zou als mogelijke Molactie kunnen worden gezien: snel op een ander onderwerp overschakelen voordat de kandidaten gaan twijfelen over het station dat 'Tempel ..' heet.)

Tussenstand Molpunten Eva - Inge : 4 - 2

Afl. 4

Opdracht 1: Achtervolging / buggy's en vliegtuigje - Eva krijgt een Molpunt (De groep heeft niets aan Eva terwijl Inge met Nadja 1000 euro vindt.)

Opdracht 2: Veiling - Eva krijgt een Molpunt (De Mol in een luxe hotel terwijl de rest van de groep maar een slaapplaats moet zien te vinden levert leuke beelden op voor de laatste aflevering.)

Tussenstand Molpunten Eva - Inge : 6 - 2