Auteur Topic: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten  (gelezen 26407 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Gepost op: 21-01-2007, 12:24:32 »
Hoi allemaal ::zwaai::

Net als vorig jaar en het jaar daarvoor maak ik weer een overzicht van de positieve, negatieve en overige opvallende en interessante acties van de kandidaten.

(Negatief of positief ten opzichte van de geldpot. Veel negatieve acties kunnen er op duiden dat deze persoon de Mol is maar dit hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.)

Klik op het plaatje hieronder om naar het overzicht na aflevering 8 te gaan:

[-]

Na elke aflevering wordt het overzicht aangepast, en hopelijk ook overzichtelijker naarmate de kandidaten afvallen.

Op- en aanmerkingen op het overzicht zijn zeer welkom, die kun je in dit topic plaatsen. Het kan goed zijn dat ik dingen over het hoofd heb gezien of acties verkeerd beoordeeld heb. Laat het me weten.

Het laatste overzicht van vorig jaar (misschien handig ter vergelijking) kun je hier nog vinden.

Gr.
Heinz ;)
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 14:44:04 door Heinz »

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2007, 12:27:54 »
Zo ::oink:: , heel erg overzichtelijk en erg handig!! ::ok:: ::ok::

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2007, 12:38:38 »
Leuk gedaan  :D

Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #3 Gepost op: 21-01-2007, 12:41:02 »
Heel duidelijk!
Nog even over de treinopdracht, er was 1 kandidaat (weet nu even niet meer wie, Menno?, Alex?), die bij het eerste station ging vragen aan een Thai of de naam die ze hadden de juiste was. Dat lijkt mij een positieve actie?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #4 Gepost op: 21-01-2007, 12:47:22 »
Nog even over de treinopdracht, er was 1 kandidaat (weet nu even niet meer wie, Menno?, Alex?), die bij het eerste station ging vragen aan een Thai of de naam die ze hadden de juiste was. Dat lijkt mij een positieve actie?

Volgens mij was dat Renate. Ik heb het bij haar opgeschreven maar niet groen gemarkeerd. Het is namelijk niet erg duidelijk aan wie ze het vraagt. Maar het zou inderdaad gezien kunnen worden als positieve actie. ::jaja::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #5 Gepost op: 21-01-2007, 12:52:24 »
Volgens mij was dat Renate. Ik heb het bij haar opgeschreven maar niet groen gemarkeerd. Het is namelijk niet erg duidelijk aan wie ze het vraagt. Maar het zou inderdaad gezien kunnen worden als positieve actie. ::jaja::

Degene die het vroeg deed dat door het open raampje naar buiten en degene aan wie die het vroeg (iemand op het station dus) begreep niet waar die het over had. Ik ben er vrij zeker van dat het een van de heren was. We komen er nog wel achter. Kwestie van even terugkijken  :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #6 Gepost op: 21-01-2007, 14:21:58 »
Ik ben er vrij zeker van dat het een van de heren was. We komen er nog wel achter. Kwestie van even terugkijken  :)

Ik heb het stukje nog even teruggekeken, het was Renate. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #7 Gepost op: 21-01-2007, 14:34:57 »
Ik heb het stukje nog even teruggekeken, het was Renate. :)

 ::ok:: Bedankt  ::ok::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #8 Gepost op: 21-01-2007, 14:51:06 »
Mooi overzichtelijk schema.

Was er vorig jaar niet zo'n theorie over "On-mol punten"? Die werkte volgens mij héél goed.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2007, 20:44:31 »
Ik heb het overzicht zojuist aangevuld met de acties van de kandidaten m.b.t het pikken van de molboekjes door Paul.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2007, 20:55:47 »
Wauw mooi schema zeg  ::ok::
First you go backwards, but then forwards again

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #11 Gepost op: 22-01-2007, 22:57:27 »
Hoi, je plaatst wat van Dicks molacties  8) als groen valt me op... Dick is de eerste die zich aanmeldt om te abseilen, in rode letters lijkt me want de typische molplek. Eveneens bij Dick aanvaardt het aanbod van Karel niet en kiest dus voor de 2500 euro: rood. Ik lees ook wel dat sommigen er anders over denken maar je zet het zelfs als groen neer, dat lijkt me niet stroken.

Punt is zoals Karel zei: nog NOOIT heeft ook maar 1 kandidaat een durfopdracht geweigerd dus Dick kon ervan uit gaan dat de kans op 10.000 enorm was. Verplaats je eens in deze wetenschap vooraf en bepaal dan je strategie; de mol bepaalt zijn strategie al ruim vantevoren. Hij wist allang dat de kans miniem was dat deze durfopdracht geweigerd zou worden, en dat terwijl de kans juist zeer groot moest zijn, immers als mol waag je toch against all odds geen 10.000 de pot in?  :o

Beste is meteen als 1e te gaan en de grote held uit te hangen, in de laatste aflevering pochte hij er NOG over, tevens someone else to blame...  ::hypocriet::
Greetz, Lo

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #12 Gepost op: 22-01-2007, 23:06:23 »
Hm, hij heeft ook wat verdachte dingetjes, maar dit is wel een beetje tunnelvisie imho, hoor.
Laten we jabberen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #13 Gepost op: 23-01-2007, 10:37:36 »
Hoi, je plaatst wat van Dicks molacties  8) als groen valt me op... Dick is de eerste die zich aanmeldt om te abseilen, in rode letters lijkt me want de typische molplek.

Hoi Lo, bedankt voor je reactie! Maar let op, wat ik in het rood plaats is negatief ten opzichte van de geldpot en wat ik in het groen plaats is positief ten op zichte van de geldpot. Iets wat in eerste instantie positief voor de geldpot is en groen gemarkeerd is kan dus nog best wel een molactie zijn.

Waarom plaats ik dat Dick als eerste gaat in het groen? Omdat dit in eerste instantie positief is t.o.v de geldpot: als er 5 kandidaten durven komt er 2500 euro in de pot.

Citaat
Eveneens bij Dick aanvaardt het aanbod van Karel niet en kiest dus voor de 2500 euro: rood. Ik lees ook wel dat sommigen er anders over denken maar je zet het zelfs als groen neer, dat lijkt me niet stroken.

Dit is een lastig punt. Het is positief t.o.v de geldpot omdat hij zo kiest voor 2500 euro houden (let op: in eerste instantie, dit kan hij later nog proberen te verzieken als iemand anders dit aanbod wel aanneemt en hier gokt hij misschien wel op) of negatief omdat hij zo kiest voor geen 10.000. Ik koos voor positief omdat het achteraf beter was geweest als niemand het aanbod aanvaard had, want nu werd er niets verdiend.

Dat er niets werd verdiend ligt uiteindelijk wel ook aan Dick doordat hij bijvoorbeeld nog tegen Renate zegt dat ze niet moet gaan als ze niet durft. Deze actie van hem staat dan ook rood gemarkeerd.

Citaat
Punt is zoals Karel zei: nog NOOIT heeft ook maar 1 kandidaat een durfopdracht geweigerd dus Dick kon ervan uit gaan dat de kans op 10.000 enorm was. Verplaats je eens in deze wetenschap vooraf en bepaal dan je strategie; de mol bepaalt zijn strategie al ruim vantevoren. Hij wist allang dat de kans miniem was dat deze durfopdracht geweigerd zou worden

Uiteindelijk heeft Dick gelijk dat Alex niet durft. Vandaar dat ik het niet aannemen van Karels aanbod positief ten opzichte van de geldpot markeer, maar de ene groen of rood gemarkeerde actie is belangrijker in de overweging of een kandidaat de Mol is dan de andere. Veel groen betekent niet automatisch dat iemand de Mol niet is. Dick kan het inderdaad prima zijn en in deze opdracht gegokt hebben dat er wel iemand zou zijn die het aanbod aan zou nemen. :)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2007, 10:48:12 door Heinz »

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #14 Gepost op: 23-01-2007, 10:49:57 »
Akkoord, ik vind het een goed schema en ben het met het overgrote deel van je
interpretaties wel eens. Alleen soms denk ik er anders over, Alex bijv. weet het antwoord op de vraag (5) 'Hoe heette Thailand voordat het Thailand heette' (Siam) niet terwijl zijn medekandidaten denken dat hij dit wel weet. Ik vind dit geen rood maar gewoon neutraal. Als er iemand rood moet is het wel Menno die over Eva, die Alex kent en zegt dat hij het vast niet weet, heendendert. Tja soms blijft het blijkbaar lastig de schuldige ofwel de molactie aan te wijzen.
Greetz, Lo

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #15 Gepost op: 23-01-2007, 10:58:55 »
Citaat
Tja soms blijft het blijkbaar lastig de schuldige ofwel de molactie aan te wijzen.

Zeker. Wat ik rood markeer zal een ander misschien eerder groen markeren, maar ik probeer wel zo consequent mogelijk te zijn bij bijvoorbeeld twijfelgevallen of iets rood of zwart moet: de reden dat ik het niet weten van het antwoord Siam bij Alex rood heb gemarkeerd is omdat dit uiteindelijk niet strookt met de beslissing van de groep en daardoor negatief ten opzichte van de geldpot is. Overigens staat Menno die zeker lijkt te weten dat Alex het antwoord wel weet ook rood gemarkeerd. :)


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #16 Gepost op: 28-01-2007, 15:57:00 »
Het overzicht na aflevering 4 staat online. Klik op de afbeelding hieronder om het te bekijken.



Extra informatie veiling: de hoogste (getoonde) biedingen van Menno bij elkaar opgeteld: 10400 euro. Alleen Eva's opgetelde totaal is hoger. Zie ook de 'NB' bij de veiling: "Er zijn een heleboel biedingen niet getoond. Het zou dus best kunnen dat iemand die we weinig hebben zien bieden, in werkelijkheid veel vaker geboden heeft."

Opmerkingen en aanvullingen zijn zeer welkom. :)
« Laatst bewerkt op: 3-03-2007, 18:32:51 door Heinz »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #17 Gepost op: 3-02-2007, 18:51:37 »
Pff, je zaait alleen maar meer verwarring. Alex was de enige mogelijke mol, de rest heeft te veel goed gedaan. Hoewel we natuurlijk best afl 1-3,5 buiten beschouwing kunnen laten.
The British are not impressed.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #18 Gepost op: 3-02-2007, 21:54:15 »
Pff, je zaait alleen maar meer verwarring. Alex was de enige mogelijke mol, de rest heeft te veel goed gedaan.

Ik vind dat je een actie alleen als positief moet rekenen als er geld mee verdiend wordt. Als je een schema maakt van hoeveel geld iedere kandidaat heeft binnengebracht dan is Alex helemaal niet de meest waarschijnlijke Mol:

  • Alex: 5500
  • Dick: 3500 (+2500)
  • Eva: 0
  • Inge: 5000
  • Liesbeth: (2500)
  • Menno: 3000 (+2500)
  • Nadja: 1000 (+2500)
  • Paul: 4500
  • Renate: 7000
  • Sander: 0

Die (2500) staat voor het geld dat ze zouden hebben verdiend op de toren in Bangkok als Inge niet was gaan gokken. Alleen Renate heeft meer geld verdiend dan Alex. We moeten Alex=Mol zo snel mogelijk vergeten.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #19 Gepost op: 3-02-2007, 22:07:24 »
  • Alex: 5500
  • Dick: 3500 (+2500)
  • Eva: 0 (+10000)
  • Inge: 5000
  • Liesbeth: (2500)
  • Menno: 3000 (+2500)
  • Nadja: 1000 (+2500)
  • Paul: 4500 (+10000)
  • Renate: 7000
  • Sander: 0

Die (2500) staat voor het geld dat ze zouden hebben verdiend op de toren in Bangkok als Inge niet was gaan gokken.
Dan moet je er ook +10000 bij zetten :P
The British are not impressed.