Auteur Topic: Wanneer een goede mol?  (gelezen 14781 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #20 Gepost op: 30-01-2007, 17:47:55 »
echt iedereen vond George een geweldige mol (ik ook hoor) terijl ik de indruk krijgt dan de meeste Milouska minder goed vonden. Waar ligt dat aan? George was een sympatieke jongen met humor en niemand had door dat hij de boel zat te beduvelen.

Over Milouska kan ik geen oordeel geven omdat ik vorige serie helaas heb moeten missen omdat ik in het buitenland zat. ik zou die serie nog wel graag op dvd willen bekijken, alleen jammer dat ik nu al weet wie de mol is natuurlijk..

Volgens mij komt het doordat George gewoon heel naturel was. Hij had geen act, hij was gewoon zichzelf. De ene keer fanatiek, de andere keer de boel in de soep laten lopen, z.g. boven zichzelf uitstijgend (de held). Oprecht zenuwachtig bij de test (althans zo leek het) en zo op het oog zich gemakkelijk voegend in een groep. Al die dingen bij elkaar zorgden ervoor dat hij op een gewone kandidaat leek, hij speelde niet echt een mollenrol. Eigenlijk speelde hij meer dat hij een kandidaat was die graag winnen wilde.
Milouska  was (is) niet dom, maar speelde dat wel. Daardoor verdacht ik haar ook niet, want meestal spelen kandi's die verdacht willen worden zo'n rol. Je zag gewoon heel duidelijk dat ze niet zichzelf was. En dat komt niet door het BN-er schap, want ik had hele Milouska nog nooit op TV gezien. Voor mij was ze een onbekende. Toch zag ik duidelijk dat ze een rolletje speelde. Het geeft ook irritaties in de groep, en dat zorgt ervoor dat zo iemand meteen onsympathiek overkomt, hoe goed deze persoon de zich aangemeten rol ook speelt. Maar iemand die iets gaat spelen dat hij of zij totaal niet is, dat merk je gewoon, en dat wordt irritant. Als zo iemand een kandidaat blijkt te zijn heb je er wel begrip voor als kijker (ik wel tenminste), een kandi die wil winnen meet zich ook een tactiek aan. Maar als zo iemand de mol blijkt te zijn....dan denk je, ja goed gespeeld, en daarvoor complimenten, maar het was helemaal niet leuk om naar te kijken. Helaas.

De vraag en het antwoord is achter elkaar gegeven :)

tureluurs verwoord exact /legt precies uit waarom (ik praat voor mezelf nu) ik George als mol zijnde leuker vond dan Milouska. Ze mogen beide in eerste instantie wel op elkaar lijken hoe ze deden in de serie. Maar er zijn wel degelijk verschillen, waarvan tureluurs het grootste verschil heeft uitgelegd.

@tureluurs: echt top hoe je het hebt uitgelegd!  ::bravo:: ::oink:: ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #21 Gepost op: 30-01-2007, 18:46:09 »
Tureluurs for president inderdaad ::ok::

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #22 Gepost op: 30-01-2007, 19:27:25 »
Ook ik sluit me volledig aan bij de woorden van Tureluurs. De naturel en het uitstekende spelinzicht van George maken van hem de beste (Nederlandse) mol ooit. Milouska daarentegen was - vanuit het oogpunt van de kijkers welteverstaan - de slechtste. Een journaliste die zich voordoet als een stom kieken. Il faut le faire! ::rofl::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #23 Gepost op: 30-01-2007, 20:07:49 »
Ook ik sluit me volledig aan bij de woorden van Tureluurs. De naturel en het uitstekende spelinzicht van George maken van hem de beste (Nederlandse) mol ooit. Milouska daarentegen was - vanuit het oogpunt van de kijkers welteverstaan - de slechtste. Een journaliste die zich voordoet als een stom kieken. Il faut le faire! ::rofl::

Omdat ze het wel heel goed speelde vind ik haar niet de slechtste, dat vind ik Yvon, omdat heel veel kandidaten op haar stemden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #24 Gepost op: 30-01-2007, 20:56:05 »
In mijn ogen kwam Yvon gedurende de serie (maar ook als persoon buiten de serie) sympathieker over dan Milouska; die vond ik vaak gewoon irritant.

Toch moet ik zeggen dat ik de mollenstreken van Yvon, zoals ze aan het einde  van de serie bekend gemaakt werden, eigenlijk nog meer tegen vond vallen. Het waren nog vaker kneuterige dingetjes, of helemaals niets.

@ Yvonisdemol: Ik begrijp niet zo goed waarom jij mijn 'focus op het mollen' stom vindt. Het is immers 'Wie is de mol', dus mag je hopen en verwachten dat er flink (gemold) wordt. Je kan het mollen ook wel weglaten, maar noem het programma dan gewoon meteen Sterrenslag.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #25 Gepost op: 30-01-2007, 21:07:08 »
Tureluurs for president inderdaad ::ok::

Ahum, nou, bedankt voor de complimenten hoor  ::regenboog::

Maar ik vind eigenlijk : George for president  ::jaja::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #26 Gepost op: 30-01-2007, 21:12:29 »
Ahum, nou, bedankt voor de complimenten hoor  ::regenboog::

Maar ik vind eigenlijk : George for president  ::jaja::

OK dat vind ik ook, maar dan mag jij minister worden ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #27 Gepost op: 30-01-2007, 21:16:03 »
OK dat vind ik ook, maar dan mag jij minister worden ;D

Nou vooruit dan maar, minister van het departement van waardig molschap lijkt me wel wat  8)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #28 Gepost op: 30-01-2007, 21:31:43 »
@ Yvonisdemol: Ik begrijp niet zo goed waarom jij mijn 'focus op het mollen' stom vindt.

Ik vind een "focus op het mollen" niet verstanding, waar haal je stom vandaan? Ik heb met geen woord gerept over dat ik een focus op het mollen stom vind. Ik noem het via mijn bericht/post enkel niet verstandig. Maar daarin verschillen de meningen weer van elkaar. ;)

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #29 Gepost op: 30-01-2007, 22:11:25 »
Voor mij hoeft de mol niet zoveel mogelijk te mollen. Het gaat toch zeker niet om een record te vestigen wie de meeste mollenacties heeft kunnen uithalen in 1 serie? Noch gaat het om een race om elkaar de loef af te steken van: zie mij eens DE mollenstreek van altijd uithalen. Ik vind dat je met jouw denkwijze KD (Molmark & Nevermind springen op jouw quote in, ofwel, zij vinden zich in jouw verwoording) te gefocust is op 1 ding. Namelijk, de mol moet mollen, de mol moet mollen, de mol moet mollen! Kom op dan, ga dan mollen, mol! Beetje die gedachte.

Alsof je gekluisterd achter de buis zit, gedreven (net als een voetbalsupporter met zijn favoriete voetbal club) loopt te schreeuwen tegen "de mol". De mol moet zus en zo. Welnee, de mol heeft niks te moeten, de mol heeft alles in eigen hand en kan naar eigen goeddunken handelen. Punt uit. Hij/zij bepaald wanneer, bij wat hij/zij gaat saboteren. Hij/zij bepaalt wie hij/zij om de tuin gaat leiden doormiddel van watvoor actie dan ook. De regie ligt in de handen van de mol.

Wat betreft mollenstreken. Je verliest wel mooi al het andere uit het oog doordat je zo gefocust bent op dat je wil zien dat de mol bezig is met saboteren. Dingen als een leuke aflevering, de kandidaten die niet de mol zijn en die door eigen gedrag zich verdacht willen maken of opstellen. De kandidaten die zelf via slinkse wijze verder proberen te komen (beste voorbeeld is nog wel: Peggy die een joker van Milouska steelt, die in haar sok stopt en naast haar aan tafel zit Milouska; de mol. Recht in het gezicht van Milouska gewoon glashard nee zeggen en liegen.)

Het enige wat je als kandidaat hebt te moeten is: zie maar de volgende aflevering te bereiken, zie maar de executie te overleven. Als mol zijnde heb je als enige een soort van "rolmodel" meegekregen hoe de mol zich behoort te gedragen. Hoe een mol het spel betaamt te spelen. Maar jij als mol kan er toch mooi je eigen versie op na houden? Of niet dan? Waarom moet je zo nodig vasthouden aan draaiboeken van de WIDM programmamakers/productie als je met een briljante ingeving het spel een totaal andere wending geeft?

Waar is de ruimte gebleven voor improvisatie en het respect daarvoor? Waar is in het algemeen gesproken het respect voor hoe elke mol op haar/zijn manier probeert het spel te spelen? Ik heb respect voor Milouska voor de manier waarop zij de mollenrol vertolkte. Maar mijn voorkeur als "leukste" mol ligt niet bij haar. Geef mij maar Nico, Yvon of George. Maar dat zijn gewoon twee van elkaar losstaande dingen.

Daarbij is "goed" zo relatief als het maar kan. Wat de een goed vind, vind de ander niet. En wat persoontje B dan goed vind, vind A weer niet goed. Je kan een goede kandidaat noch mol niet vinden via maatstaven.

Maargoed. Ieder houdt er zo zijn eigen mening op na. In het algemeen gesproken is het vaak beter je niet vast te bijten op 1 punt, want je loopt dan altijd het risico andere dingen uit het oog te verliezen. In dit geval dus, de mol moet mollen. Anders is het geen goede mol.

ghehe .. ik snap je echt niet. wat is nou het idee van widm dan ??
juist ja, 9 kandidaten, 1 mol ! kandidaten proberen geld in de pot te krijgen, de mol moet saboteren om geld uit de pot te halen. juist ja MOET Dat is wat widm widm maakt.
ik houd er persoonlijk erg van als er spannende onverwachtte dingen gebeuren. vishengels die nodig zijn voor de opdracht, die zo ineens verdwijnene ( yvon ) bericht van de mol ( met elise ) ... je weet dat het 1 van de groep is, maar wie.
overigens snap ik niets, maar dan ook niets van jouw rijtje favo mollen .
george ... daar kan ik inkomen. dat was de beste mol ever
maar nico en yvon waren om te huilen, zo slecht !
werkelijk iedereen had nico door, en meneer heeft niets, maar dan ook niets gedaan om de opdrachten te laten mislukken, sterker nog zelfs ( de opdracht in de bibliotheek, museumopdracht )
en yvon ? daar zwijg ik maar over.

dennis for mole !

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #30 Gepost op: 30-01-2007, 22:46:42 »
Nico heeft wel wat gedaan om de opdrachten te laten mislukken hoor, maar meestal lukte die dingen voor hem niet.

Ik kan me nog herinneren dat hij in de fort-opdracht (één van de beste opdrachten ooit, in mijn ogen) de touwladder omlaag gooide zodat de tegenstanders konden binnendringen. Een andere kandidaat zag dit echter heel snel en trok de ladder weer omhoog, voordat er een tegenstander naar boven kon klimmen.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #31 Gepost op: 30-01-2007, 22:49:11 »
Nico heeft wel wat gedaan om de opdrachten te laten mislukken hoor, maar meestal lukte die dingen voor hem niet.

Ik kan me nog herinneren dat hij in de fort-opdracht (één van de beste opdrachten ooit, in mijn ogen) de touwladder omlaag gooide zodat de tegenstanders konden binnendringen. Een andere kandidaat zag dit echter heel snel en trok de ladder weer omhoog, voordat er een tegenstander naar boven kon klimmen.

Dat afleiden met dat kruisje zetten bij die zandloper opdracht vond ik toch wel erg goed gelukt moet ik zeggen.
No Milk today???

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #32 Gepost op: 30-01-2007, 22:54:43 »
Dat afleiden met dat kruisje zetten bij die zandloper opdracht vond ik toch wel erg goed gelukt moet ik zeggen.


Oh dat kan wel, maar dat weet ik niet want ik heb de eerste 2 afleveringen niet gezien (*Shame shame* ;D)

Offline moljanne

  • Forumlid
  • U mag doorrijden naar het volgende raam!
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #33 Gepost op: 31-01-2007, 07:56:37 »
eigenlijk zou de mol het verspeelde geld in zijn pot, voor zijn goede doel moeten krijgen, dat maakt de mol wel fanatieker, en dan wel het geld wat er aantoonbaar verspeeld wordt door mollen acties...
huh?

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #34 Gepost op: 31-01-2007, 16:24:46 »
Ik vind niet zo snel iemand een slechte Mol. Iedereen vind ik het vaak goed hebben gedaan.

Maar wat voor mij belangrijk is, is dat een Mol niet op dezelfde manier handelt als een vorige Mol. Een Mol die dan weer zijn/haar eigen draai aangeeft, dat is leuk.  ::jaja:: En ik vindt dat elke Mol dat tot nu toe gedaan heeft  ::ok::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #35 Gepost op: 31-01-2007, 22:13:22 »
ergens ben ik daar hetwel mee eens. op zich rust er ook gewoon een zware taak op de schouders van de mol. het programma staat of valt met jouw. en mensen hebben al snel kritiek op je.
denk dat we niet moeten vergeten dat het elk jaar moeilijker word om een andere tactiek te vinden. respect duzz :)
dennis for mole !

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #36 Gepost op: 1-02-2007, 12:53:22 »
Ik vond George niet een geweldige mol (ik weet het, ben 1 van de weinigen), maar Milouska vond ik nog minder. Toen Milouska bij de eerste opdracht twee rode dingen omdraaide bij het memory-spel, was het voor mij al verpest.


Offline Joff

  • Forumlid
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #37 Gepost op: 1-02-2007, 17:00:21 »
Ik zou zeggen dat het te maken heeft met mollen op het juiste moment.

Kijk als je zoals Yvon of Milouska met domme excuses hele opdrachten gaat zitten verstieren dan is dat niet leuk; zegmaar gewoon saai. George greep op het juiste moment in. De man was daadwerkelijk intelligent en had spelinzicht.

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #38 Gepost op: 1-02-2007, 18:59:32 »
Ik vond George niet een geweldige mol (ik weet het, ben 1 van de weinigen), maar Milouska vond ik nog minder.

Misschien beetje offtopic maar waarom vond je George geen goede mol dan?

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #39 Gepost op: 2-02-2007, 16:33:07 »
Misschien beetje offtopic maar waarom vond je George geen goede mol dan?

Lastig te zeggen. Ik vond'm net iets te flauw. Misschien was het meer toeval, maar hij was 1 van de weinige mollen die ik al redelijk snel op het spoor was, volgens mij. En ik ergerde me aan het waterskien, en vooral de uitleg hiervan achteraf. Ook het geld uit de pot stelen vond ik geen leuk aspect van WIDM, dus ik ben blij dat dat nu in ieder geval niet meer kan.