Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 81853 keer)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 6
« Reactie #220 Gepost op: 11-02-2007, 18:08:24 »
paul heeft gewoon bewust zijn vragen verkeerd beantwoord. en als het zo is als dat men zegt, nl dat je de mol niet krijt te zien als je de vragen verkeerd beantwoord, dan heeft hij dat heel slim gedaan.
dan weet hij nl dat degene die hij te zien krijgt niet de mol is, en kan hij dus 1 kandidaat wegstrepen.
ik kan me trouwens niet voorstellen dat het zo makkelijk ligt allemaal
( ik ga er overigens nog wel vanuit dat paul ( of eva :S ) de mol is )
dennis for mole !

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 6
« Reactie #221 Gepost op: 11-02-2007, 18:13:27 »
En natuurlijk heeft de mol wél minstens 1 vraag fout. Het idee van "de mol ziet zichzelf in een spiegel" lijkt me niet deugen - het betekent immers 1000 euro extra in de pot. Dus de mol maakt opzettelijk een fout lijkt mij.

Dat denk ik. De mol gaat de pot natuurlijk niet spekken met 1.000 euro dus die heeft sowieso een fout gemaakt.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 6
« Reactie #222 Gepost op: 11-02-2007, 18:15:23 »
paul heeft gewoon bewust zijn vragen verkeerd beantwoord. en als het zo is als dat men zegt, nl dat je de mol niet krijt te zien als je de vragen verkeerd beantwoord, dan heeft hij dat heel slim gedaan.
dan weet hij nl dat degene die hij te zien krijgt niet de mol is, en kan hij dus 1 kandidaat wegstrepen.
ik kan me trouwens niet voorstellen dat het zo makkelijk ligt allemaal
( ik ga er overigens nog wel vanuit dat paul ( of eva :S ) de mol is )

Ja, ,aar weet je wat frappant is? Dat ie sowieso 2 vragen wel goed beantwoord. Namelijk 3s chietschijven op de buggy en de volgorde van de kisten (4-7-6). Alleen het aantal meters in de jungle is niet duidelijk maar dat kan hij zelf ook niet weten. Is puur een gok. Dus! Paul kan helemaal niet zeggen dat ie het spel anders heeft gespeeld. Hij weet namelijk niet of zijn laatste vraag nou goed of fout was.
Had ie het echt anders willen spelen dan had ie de volgorde van de kisten wel veranderd, want die vraag kon het antwoord namelijk van weten.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 6
« Reactie #223 Gepost op: 11-02-2007, 18:18:50 »
precies, en dat is nou iets wat ik niet snap. als de kandidaten weten dat ze bij 3 goede vragen de mol krijgen te zien, en bij minder dan 3 goede vragen, niet de mol. dan is het toch logisch dat iedereen , al zn vragen fout  beantwoord ? dan kan je 1 persoon wegstrepen. wat dat aan gaat ben ik een beetje in de war door die opdracht
dennis for mole !

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #224 Gepost op: 11-02-2007, 18:20:24 »
Ik weet niet meer wie er meldde dat er muziek uit Metal Gear Solid in deze reeks werd gebruikt, maar op die soundtrack staan ook 2 nummers met de titels Eva's Reminiscence en Eva's Unveiling.. wellicht dat één van die nummers te horen was als aanwijzing?

En zou 'Karel heeft het voor elkaar' misschien slaan op het 'geef karel de hand'?
Met andere woorden, voorafgaand aan die hint heeft de mol Karel een hand gegeven?
(heeft één van de kandidaten handen geschud met Karel in beeld?)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #225 Gepost op: 11-02-2007, 18:32:41 »
Zou goed kunnen (normaal gesproken zou ik dit weggehoond hebben, maar na vandaag niet meer). Ik ga het nog eens terugkijken.
The British are not impressed.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #226 Gepost op: 11-02-2007, 18:36:32 »
Volgens mij was de bedoeling van die lift-opdracht ook om meer verwarring te zaaien dan duidelijkheid te scheppen juist
omdat er bij elke kandidaat wel één of meerdere gokvragen tussen zaten.
Verder zie je als Renate in de lift staat Renate en de achterkant van Inge? in één shot, bij Paul ook maar in mindere mate.
Bij de rest van de kandidaten wordt er steeds gewisseld van kandiaat naar eventuele mol of vice versa.
Ik denk derhalve niet dat we van deze opdracht iets wijzer worden (zal voor de laatste aflevering zijn)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 6
« Reactie #227 Gepost op: 11-02-2007, 18:45:44 »
voor ons betekend dit allemaal misschien niets, maar voor de kandidaten misschien des te meer. als ze bewust verkeerde antwoorden gegeven hadden, dan wisten ze zeker dat ze iemand te zien zouden krijgen die niet de mol is.
dat is dan toch het meest logische om te doen ?? dan kan je 1 persoon wegstrepen.
al kan ik me niet voorstellen dat het zo simpel is
dennis for mole !

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #228 Gepost op: 11-02-2007, 18:47:44 »
voor ons betekend dit allemaal misschien niets, maar voor de kandidaten misschien des te meer. als ze bewust verkeerde antwoorden gegeven hadden, dan wisten ze zeker dat ze iemand te zien zouden krijgen die niet de mol is.
dat is dan toch het meest logische om te doen ?? dan kan je 1 persoon wegstrepen.
al kan ik me niet voorstellen dat het zo simpel is

Maar er is niet gezegd dat degene die je te zien krijgt als je iets fout hebt, NIET de Mol is ;)

Offline dingeling

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #229 Gepost op: 11-02-2007, 18:53:34 »
Ja, ,aar weet je wat frappant is? Dat ie sowieso 2 vragen wel goed beantwoord. Namelijk 3s chietschijven op de buggy en de volgorde van de kisten (4-7-6). Alleen het aantal meters in de jungle is niet duidelijk maar dat kan hij zelf ook niet weten. Is puur een gok. Dus! Paul kan helemaal niet zeggen dat ie het spel anders heeft gespeeld. Hij weet namelijk niet of zijn laatste vraag nou goed of fout was.
Had ie het echt anders willen spelen dan had ie de volgorde van de kisten wel veranderd, want die vraag kon het antwoord namelijk van weten.

Maar als paul de mol is dan weet hij op voorhand het aantal meters dat er door de jungle gelopen is wel en is het natuurlijk het leukst om deze vraag fout te beantwoorden, want dan zullen wij als argeloze en inmiddels radeloze kijkers het nooit weten.
Mollius esse quam videri

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 6
« Reactie #230 Gepost op: 11-02-2007, 18:55:24 »
sowiezo zal paul de vraag fout beantwoorden als hij de mol is, zou een beetje lullig zijn als hij zichzelf moet gaan zien he
dennis for mole !

Offline dingeling

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #231 Gepost op: 11-02-2007, 18:58:22 »
Maar dan klopt in ieder geval zijn uitspraak dat hij het spel anders speelt  :P
Mollius esse quam videri

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #232 Gepost op: 11-02-2007, 18:58:37 »
Hallo,

Ik heb de lift opdracht nog een paar keer teruggekeken, en ik kom tot het volgende overzicht:

Vraag:                  1                              2                      3                       Verdiepingen:       Gezien:
Dick                   Siam                         reisgids                 3 km                       4-7-14             Renate

Nadja             6700 euro                    Chao Praya *         48 jaar                      2-5-9               Eva

Eva               The Beatles                      26 x             9 kruispunten                 7-3-9               Paul

Inge           Lomed Transport           Geef K. de hand        130 cm                    11-9-4              Nadja

Paul                  800 m                          476            3 schietschijven              12-2-9              Inge

Renate            7e positie *                  Songwat rd           Lop Buri                   3-6-11              Inge


* Deze antwooden schijnen goed te zijn, maar dat is nog niet zeker.

De antwoorden die nog zwart zijn weet ik niet zeker, dus als iemand die zeker weet, gráág! En natuurlijk als er verder iets niet klopt.

Groetjes!

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #233 Gepost op: 11-02-2007, 19:01:37 »
Ik weet niet meer wie er meldde dat er muziek uit Metal Gear Solid in deze reeks werd gebruikt, maar op die soundtrack staan ook 2 nummers met de titels Eva's Reminiscence en Eva's Unveiling.. wellicht dat één van die nummers te horen was als aanwijzing?

Ja geweldig! Dat was ik, naar aanleiding van iemand die postte dat het uit Splinter Cell kwam: ik wist het dan ook niet zeker. Ik ben even op internet aan het zoeken geweest en er blijken inderdaad stukken van het derde deel van Metal Gear te zijn gebruikt (dat is dus het deel, waar ook de 'Eva-nummers' op staan).

- Filmpje: dit nummer wordt gebruikt in de eerste aflevering.

Ik ga eens even kijken of ik de originele soundtrack ergens kan vinden om te kijken of 'Eva's Reminiscence' &  'Eva's Unveiling' ook ergens zijn gebruikt.....

Offline RENNE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #234 Gepost op: 11-02-2007, 19:05:42 »
Maar dan klopt in ieder geval zijn uitspraak dat hij het spel anders speelt  :P

Inderdaad. Ik vond het gewoon raar verwoord!

Offline whiej

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #235 Gepost op: 11-02-2007, 19:20:29 »
wie kan er trouwes iets met die muzikale hint???

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #236 Gepost op: 11-02-2007, 19:26:30 »
Hallo,

Ik heb de lift opdracht nog een paar keer teruggekeken, en ik kom tot het volgende overzicht:

Vraag:                  1                              2                      3                       Verdiepingen:       Gezien:
Dick                   Siam                         reisgids                 3 km                       4-7-14             Renate

Nadja             6700 euro                    Chao Praya *         48 jaar                      2-5-9               Eva

Eva               The Beatles                      26 x             9 kruispunten                 7-3-9               Paul

Inge           Lomed Transport           Geef K. de hand        130 cm                    11-9-4              Nadja

Paul                  800 m                          476            3 schietschijven              12-2-9              Inge

Renate            7e positie *                  Songwat rd           Lop Buri                   3-6-11              Inge


* Deze antwooden schijnen goed te zijn, maar dat is nog niet zeker.

De antwoorden die nog zwart zijn weet ik niet zeker, dus als iemand die zeker weet, gráág! En natuurlijk als er verder iets niet klopt.

Groetjes!

Hier zocht ik naar!

Ze zijn niet voorbij verdieping 1 en 8 gekomen. Wie weet stond Dick wel bij verdieping 1 en/of 8 opgesteld. Maar geen van de kandidaten kwam uiteindelijk op verdieping 1 en/of 8 uit.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 6
« Reactie #237 Gepost op: 11-02-2007, 19:27:39 »
Hallo,
Ik heb de lift opdracht nog een paar keer teruggekeken, en ik kom tot het volgende overzicht:
...
Mooi gedaan. Ik heb zelf op p2 van dit topic ook al zo'n overzicht gemaakt (maar de jouwe is wel mooier en duidelijker.) Er zitten een paar verschillen in: Renate's ton stond op de 8e positie, dus dat antwoord is fout. Lop Buri schijnt daarentegen goed te zijn. Die reisgids en "Geef Karel een hand" (juiste antwoord is "Geef Karel de hand") zijn twijfelgevallen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #238 Gepost op: 11-02-2007, 19:38:11 »
Ja geweldig! Dat was ik, naar aanleiding van iemand die postte dat het uit Splinter Cell kwam: ik wist het dan ook niet zeker. Ik ben even op internet aan het zoeken geweest en er blijken inderdaad stukken van het derde deel van Metal Gear te zijn gebruikt (dat is dus het deel, waar ook de 'Eva-nummers' op staan).

- Filmpje: dit nummer wordt gebruikt in de eerste aflevering.

Ik ga eens even kijken of ik de originele soundtrack ergens kan vinden om te kijken of 'Eva's Reminiscence' &  'Eva's Unveiling' ook ergens zijn gebruikt.....

Ik heb de soundtrack dus ik zal eens aan t vergelijken slaan (wil ze ook wel ff uploaden, maar weet niet of ik dat qua rechten kan maken  :-[ )
Eva's onthulling (unveiling) zou wel héél erg treffend zijn natuurlijk...
Eigenlijk hoop ik dat t niets is, want Inge is mijn mol, maar áls ik dan moet switchen doe ik dat graag doordat ik dé aanwijzing heb gevonden  ;D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #239 Gepost op: 11-02-2007, 19:41:51 »
Ik heb de soundtrack dus ik zal eens aan t vergelijken slaan (wil ze ook wel ff uploaden, maar weet niet of ik dat qua rechten kan maken  :-[ )
Eva's onthulling (unveiling) zou wel héél erg treffend zijn natuurlijk...
Eigenlijk hoop ik dat t niets is, want Inge is mijn mol, maar áls ik dan moet switchen doe ik dat graag doordat ik dé aanwijzing heb gevonden  ;D

Misschien is Eva haar onthulling wel dat Inge de mol is :P

En dan is het opeens wel weer iets he?  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan