Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 81835 keer)

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #240 Gepost op: 11-02-2007, 19:43:44 »

Renate            7e positie *                  Songwat rd           Lop Buri                   3-6-11              Inge

De antwoorden die nog zwart zijn weet ik niet zeker, dus als iemand die zeker weet, gráág! En natuurlijk als er verder iets niet klopt.

Lop Buri is wél goed, de andere twee mogelijkheden (Loun Bum en Bhumibol) waren geen stations.
En misschien heeft Karel/de redactie de 7e positie óók goed gerekend. Er waren toen immers 7 kandidaten die elk hun ton mee moesten nemen. Dat er een ton met een vraagteken tussenstond, was niet verteld (en ook niet of die mee mocht of moest blijven staan). Renate's ton was de laatste op de route, dus vandaar dat ze 7 zei. Het zou me niets verbazen als men dit goed gerekend heeft.
Goede jacht!

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #241 Gepost op: 11-02-2007, 19:52:32 »
Ik heb de soundtrack dus ik zal eens aan t vergelijken slaan (wil ze ook wel ff uploaden, maar weet niet of ik dat qua rechten kan maken  :-[ )
Eva's onthulling (unveiling) zou wel héél erg treffend zijn natuurlijk...
Eigenlijk hoop ik dat t niets is, want Inge is mijn mol, maar áls ik dan moet switchen doe ik dat graag doordat ik dé aanwijzing heb gevonden  ;D

Ik heb ze even gedownload  :o en beide nummers worden volgens mij niet gebruikt in de Mol. We kunnen dus gewoon op Inge blijven zitten...... (hoewel, wat niet is, kan nog komen natuurlijk).

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 6
« Reactie #242 Gepost op: 11-02-2007, 19:59:17 »
...
En misschien heeft Karel/de redactie de 7e positie óók goed gerekend. Er waren toen immers 7 kandidaten die elk hun ton mee moesten nemen. Dat er een ton met een vraagteken tussenstond, was niet verteld (en ook niet of die mee mocht of moest blijven staan). Renate's ton was de laatste op de route, dus vandaar dat ze 7 zei. Het zou me niets verbazen als men dit goed gerekend heeft.
Dat zou ik echt raar vinden hoor. Het was gewoon de achtste ton, dus de achtste positie. Als je alles wat er een beetje op lijkt ook maar goed gaat rekenen is het nauwelijks een prestatie meer om de mol te zien te krijgen.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 6
« Reactie #243 Gepost op: 11-02-2007, 20:36:49 »
Dat zou ik echt raar vinden hoor. Het was gewoon de achtste ton, dus de achtste positie. Als je alles wat er een beetje op lijkt ook maar goed gaat rekenen is het nauwelijks een prestatie meer om de mol te zien te krijgen.

Eens, dus conclusie: Inge is niet de mol?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #244 Gepost op: 11-02-2007, 20:58:26 »


Vraag:                  1                              2                      3                       Verdiepingen:       Gezien:

Eva               The Beatles                      26 x             9 kruispunten                 7-3-9               Paul

Inge           Lomed Transport           Geef K. de hand        130 cm                    11-9-4              Nadja

Die 26x van Eva, zijn we daar wel zeker van? Paul dácht dat hij dat had ingevuld, maar is dat ook zo?
En 'Geef Karel de hand', was eigenlijk 'Geef Karel EEN hand', misschien is het wel goed gerekend, maar vandaag wilde men er blijkbaar niks over zeggen tijdens de 'persconferentie'.

Verder mooi overzicht  ::ok::

Offline LaDieJJJ

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Aflevering 6
« Reactie #245 Gepost op: 11-02-2007, 21:37:09 »
Er wordt gezegd dat er gemonteerd kan zijn in de beelden wat betreft de opdracht met de lift. Dat je niet zeker weet of degene die in de lift staat, ook echt de persoon ziet die wij te zien krijgen. Ik heb daarom gekeken of de personen samen in beeld zijn, of dat je aparte shots ziet (eerst de persoon in de lift, dan de 'mol', dan weer de persoon in de lift). Dit is wat er uit kwam:

1. Dick ziet Renate, ze zijn apart te zien. Maar Dick is niet de mol.
2. Nadja ziet Eva, ze zijn apart te zien. Maarr in de weerspiegeling in de lift (zie links in de hoek) is Eva te zien! Dit moment is dus niet gemonteerd.
3. Eva ziet Paul, ze zijn apart te zien. Maar ook hier weer de weerspiegeling, ook dit moment is niet gemonteerd.
4. Inge ziet Nadja, ze zijn apart te zien. Ook hier is Nadja te zien in de weerspiegeling. Ook niet gemonteerd dus.
5. Paul ziet Inge. Ze zijn samen te zien, je ziet de schouder van Inge terwijl je Paul ziet. Er is geen weerspiegeling in de lift.
6. Renate ziet Inge. Ze zijn samen te zien, maarrr Renate staat niet in dezelde lift als de rest! Er is dan ook geen weerspiegeling te zien.


Voor zover ik hier iets over kan zeggen/opvallende zaken:
- Renate staat in een andere lift dan de rest. Hoeft niks te betekenen natuurlijk, maar het viel me op..
- Steeds is er die weerspiegeling óf zijn de personen samen te zien. Naar mijn idee is er dus niet gemonteerd. Dit wil zeggen dat de Mol een verkeerd antwoord moet hebben gegeven, aangezien hij niet de spiegel gezien heeft en zichzelf dus niet zag.
Mensen die alle vragen goed zouden hebben, kunnen dus de Mol niet zijn.


Misschien dat iemand anders er nog een theorie, aanwijzing o.i.d. uit op kan maken..?

Offline LaDieJJJ

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Aflevering 6
« Reactie #246 Gepost op: 11-02-2007, 21:38:31 »
Die 26x van Eva, zijn we daar wel zeker van? Paul dácht dat hij dat had ingevuld, maar is dat ook zo?
En 'Geef Karel de hand', was eigenlijk 'Geef Karel EEN hand', misschien is het wel goed gerekend, maar vandaag wilde men er blijkbaar niks over zeggen tijdens de 'persconferentie'.

Verder mooi overzicht  ::ok::

Op de officiele widm-site staat er gewoon Geef Karel DE Hand zei, blijkbaar is haar fout dus gewoon goedgerekend, aangezien ze niet iets verkeerds op de site gaan zetten (lijkt mij..)

Offline LaDieJJJ

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Aflevering 6
« Reactie #247 Gepost op: 11-02-2007, 21:54:19 »
Ik lees trouwens dat sommige mensen denken dat wanneer je één of meerdere vragen fout zou hebben tijdens de liftopdracht, de mol niet te zien krijgt. Dit is niet waar.
Karel zei dat wanneer je alle vragen goed hebt, de mol te zien krijgt. Wie zegt dat je die niet te zien kan krijgen wanneer je vragen fout hebt..? Dat kan natuurlijk ook gewoon.
Dus: wanneer iemand een vraag fout heeft, wil dat niet betekenen dat diegene gelijk de mol niet ziet..

Offline pietervderwoerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #248 Gepost op: 11-02-2007, 22:20:59 »
ik vond trouwens die fotomaak opdracht de leuskte tot nu toe.
nadja deed het wel heel goed. mar of zij nou de mol is. beetje heel overduidelijk.
maar wie weet...

Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #249 Gepost op: 11-02-2007, 22:23:11 »
Dat is toch vanuit het spel gezien een logische uitleg, een goed antwoord betekend niet dat je perse omhoog gaat en een fout omlaag, dit is wat Karel bedoeld, nix meer nix minder. Soms denken jullie/we echt veel te moeilijk en vooral om theorieen kloppend te maken nemen we soms wel erg een loopje met de waarheid.

exact!

Offline calvinetje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #250 Gepost op: 12-02-2007, 11:42:22 »
Even over het zien van de mol als je dus antwoorden fout hebt: In het dagboek zegt Inge (=mijn mol) zelf dat ze gezien is maar misschien niet bewust:  "Maar eigenlijk wilde ik ook wel gezien worden. Het werd tijd. Nu maar afwachten of ik ook écht gezien ben".
 
Volgens mij een bevestiging dat je dus de mol voor je neus hebt staan terwijl je haar "niet ziet".  En het lijkt me ook vrij lastig om deze opdracht op een andere manier te interpreteren. Dan hadden we de mol zo kunnen wegstrepen.

Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #251 Gepost op: 12-02-2007, 15:35:01 »
"echt zien" draait om de vraag of degene die de mol heeft gezien zich ook heeft gerealiseerd dat het de mol is. Of die persoon het echt weet, of dat die persoon de mol heeft gezien zonder het werkelijk te weten.

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #252 Gepost op: 12-02-2007, 17:15:58 »
Mooi gedaan. Ik heb zelf op p2 van dit topic ook al zo'n overzicht gemaakt (maar de jouwe is wel mooier en duidelijker.) Er zitten een paar verschillen in: Renate's ton stond op de 8e positie, dus dat antwoord is fout. Lop Buri schijnt daarentegen goed te zijn. Die reisgids en "Geef Karel een hand" (juiste antwoord is "Geef Karel de hand") zijn twijfelgevallen.

Dan is dit dus na enig overleg het overzicht:

Vraag:                  1                              2                      3                       Verdiepingen:       Gezien:
Dick                   Siam                         reisgids                 3 km                       4-7-14             Renate

Nadja             6700 euro                    Chao Praya*          48 jaar                      2-5-9               Eva

Eva               The Beatles                      26 x             9 kruispunten                 7-3-9               Paul

Inge           Lomed Transport           Geef K. de hand        130 cm                    11-9-4              Nadja

Paul                  800 m                          476             3 schietschijven              12-2-9              Inge

Renate            7e positie                  Songwat rd            Lop Buri                   3-6-11              Inge


* Deze antwooden schijnen goed te zijn, maar dat is nog niet zeker.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2007, 17:18:08 door Eline91 »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #253 Gepost op: 12-02-2007, 17:35:56 »
Geef Karel de hand of Geef Karel een hand, is ook nog niet zeker of dit goed is gerekend, daar kregen we ook geen antwoord op gisteren.
The British are not impressed.

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #254 Gepost op: 12-02-2007, 17:43:02 »
Als we van de officiele site uitgaan, en dat ga ik, dan is het antwoord gewoon goedgerekend.

Offline mummysoft

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #255 Gepost op: 12-02-2007, 18:16:22 »
 ::ok::
De mol is : INGE
duidelijkste aanwijzing hierbij zijn zeker twee muzikale nummers
1 ) The times they are a chancing  ( goede tijden slechte tijden )
2 ) De olifant is grijs ( in aflevering 6 ) Inge is geheel in het grijs
en 2 x Inge gezien met de lift, Paul DENKT dat hij de vraag van de schietschijven op de buggy fout heeft en daarmee ook de "foute"mol er uit gooit.MAAAAAR
Paul heeft de antwoorden goed en daarom zien we INGE 2 x !!!

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 6
« Reactie #256 Gepost op: 12-02-2007, 18:17:41 »
Als we van de officiele site uitgaan, en dat ga ik, dan is het antwoord gewoon goedgerekend.

Maar gisteren bij het speuren hebben we gevraagd of het ook goed werd gerekend en toen werd volgens mij gezegd dat we dan tot aflevering 10 moesten wachten. Er werd in ieder geval geen antwoord op gegeven.  ;D
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #257 Gepost op: 12-02-2007, 18:27:50 »
2 ) De olifant is grijs ( in aflevering 6 ) Inge is geheel in het grijs

 ::rofl::

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Aflevering 6
« Reactie #258 Gepost op: 12-02-2007, 19:19:59 »
jullie zeggen dat paul expres foute antwoorden heeft gegeven, zodat hij kan zien wie niet de mol is, maar hij heeft zowiezo 2 juiste antwoorden gegeven?!

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #259 Gepost op: 12-02-2007, 19:24:41 »
"echt zien" draait om de vraag of degene die de mol heeft gezien zich ook heeft gerealiseerd dat het de mol is. Of die persoon het echt weet, of dat die persoon de mol heeft gezien zonder het werkelijk te weten.

Hetgeen mij brengt tot Karel, die mogelijk de kandidaat die 3 goede antwoorden had vergezelde naar de verdieping waar de kandidaat de mol zou zien.