Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 81794 keer)

Offline eentweedrie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #80 Gepost op: 9-02-2007, 00:00:39 »
Bij elk van de kandidaten is eerst degene in de lift te zien, maar bij Nadja zie je eerst degene buiten de lift en dán pas degene in de lift. ---> Nadja is de mol??? ::vergroot::

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 6
« Reactie #81 Gepost op: 9-02-2007, 00:01:53 »
zo lust ik er nog wel een!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 6
« Reactie #82 Gepost op: 9-02-2007, 00:07:48 »
Om gek van te worden...

Daar gaat mijn nachtrust weer...

Ik droom er zelfs van...

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 6
« Reactie #83 Gepost op: 9-02-2007, 00:13:38 »
Hahaha dat had ik laatst ook dacht al dat ik de enige gek was!!!!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #84 Gepost op: 9-02-2007, 00:15:11 »
Ik heb het idee dat alle antwoorden van Inge goed waren.
Alleen die kisten, dat weet ik niet hoor.
The British are not impressed.

Offline teleromeo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #85 Gepost op: 9-02-2007, 00:15:44 »
Ik heb ff een transcript gemaakt van de lift-opdracht

Dick
2. Wat leverde Inge in bij de bagage-opdracht op het vliegveld?
A Reisgids (lijkt me fout, maar is niet duidelijk te zien.)


Na afloop van de bagage-opdracht waren er nog enkele zaken die moesten ingeleverd worden. Reisgidsen waren daarbij en iemand maakte ook duidelijk de opmerking dat ze die dan beter bij de bagage gelegd hadden.
wie heb ik aan de lijn hallo hallo

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 6
« Reactie #86 Gepost op: 9-02-2007, 00:18:26 »
Dat was Eva en daar ben ik zeker van.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #87 Gepost op: 9-02-2007, 00:19:09 »
Na afloop van de bagage-opdracht waren er nog enkele zaken die moesten ingeleverd worden. Reisgidsen waren daarbij en iemand maakte ook duidelijk de opmerking dat ze die dan beter bij de bagage gelegd hadden.

Dat was Eva volgens mij.

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Aflevering 6
« Reactie #88 Gepost op: 9-02-2007, 00:19:51 »
Ik heb het idee dat alle antwoorden van Inge goed waren.

Ze zei wel 'Geef Karel een hand', maar de vragen waren meerkeuze, dus dan zei ze het vast wel goed.

Weet je zeker dat alle vragen meerkeuze waren?
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 6
« Reactie #89 Gepost op: 9-02-2007, 00:21:26 »
Deze volgens mij toch echt nie.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Aflevering 6
« Reactie #90 Gepost op: 9-02-2007, 00:24:34 »
Nee, en bij Paul, de vraag van de schietschijven, was volgens mij ook niet meerkeuze, dus volgens mij heeft Inge die fout wel gemaakt. Volgens mij waren ze niet allemaal meerkeuze, nee.
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline reinaldo1

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #91 Gepost op: 9-02-2007, 00:26:16 »
Goedenavond,

Wat mij opviel aan de opdracht bij de lift, was dat bij Paul de letter M te zien was in het vakje waar de verdiepingen worden aangegeven. Het viel me vooral op, omdat bij de andere kandidaten dit vakje helemaal niet is aangegeven.

Bij uitzending gemist is dit te zien op minuut 27.01 of nog duidelijker op 27.21.


Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 6
« Reactie #92 Gepost op: 9-02-2007, 00:32:44 »
Alle vragen staan heel overzichtelijk op de .nl site  bij opdracht 2.er zijn veel meer vragen die niet meerkeuze zijn.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline NajRad

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
Re: Aflevering 6
« Reactie #93 Gepost op: 9-02-2007, 00:50:51 »
Inderdaad een top aflevering hoor, maar moeilijk te volgen was het wel. En natuurlijk weer stapels multi-interpretabele aanwijzingen.

Bij renate zag je op die wasgoedkar toevallig ook de 2 afwijkende kleuren (rood en blauw) die we al eerder in de serie hebben gezien. Als ik me niet vergis zie je overal het getal van de etage staan, behalve bij renate op de 14e.

Wellicht ook opvallend: Jol komt niet bij de lift voor, maar inge 2x.

Inge heeft de vragen volgens mij goed en ziet nadja.

Eva doet moeilijk met die shawl. Hoe kan ze dat weten in die hitte? Maar ja, zorgt wel voor 5Keuro in de pot en zit te beven als een rietje bij de executie. Die valt voor mij toch wel af als mol.

Paul verklooit duidelijk eea bij de jungle opdracht door dat getreuzel in het boekje.

Ahhhh... Morgen nog maar een keer kijken. Misschien worden we dan weer wijzer.

Is er misschien iets met de volgorde van de etages dat al eerder als cijferreeks is langsgeweest?


Alles van waarde is gevoel

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #94 Gepost op: 9-02-2007, 01:36:48 »
Ik heb ff een transcript gemaakt van de lift-opdracht

Renate
1. Op welke positie stond het vat van Renate
A 7 (fout. Juiste antwoord is 9)
2. Hoe heete de 2e straat rechts op de juiste route in China Town
A Song wat road
3. Wat was juiste naam van het 2e station dat jullie tegenkwamen tussen Ayuthaya en Chiang Mai
A. Lop Buri (fout. Dit was het eerste station.)
Mol: Inge


Lop Buri is wél goed! Op de .nl-site staan de 3 keuze-mogelijkheden: Loun Bum, Bhumibol, Lop Buri.

De andere 2 namen zijn helemaal geen stations op het traject, dus Lop Buri is de enige mogelijkheid.

Met het eerste station wordt blijkbaar het vertrekstation Ayutthaya bedoeld.

Daarna volgen Lop Buri, Nakhon Sawan, Phitsanulok, Uttaradit, Sila At, Den Chai, Nakhon Lampang, Khun Tan, Lham Pun, Chiang May.
Goede jacht!

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 6
« Reactie #95 Gepost op: 9-02-2007, 01:57:50 »
Een paar kleine dingetjes die me opvielen aan de liftopdracht.

Het gebouw heeft geen 14 maar slechts 13 verdiepingen.
De dertiende etage bestaat niet zoals duidelijk te zien is als Dick zijn laatste etappe indrukt.
(vreemd dat ze daar dus zo bijgelovig zijn dat ze wel die verdieping laten vallen maar niet zooo bijgelovig dat ze geen gebouw van 13 verdiepingen willen bouwen).

Feitelijk ging Dick dus niet naar de veertiende maar naar de dertiende om Renate te zien (wat was ook alweer de dertiende letter van het alfabet?)

Er zijn 2 verdiepingen die helemaal niet aangedaan worden (behalve dan die niet bestaande dertiende), namelijk de 8e en de 10e terwijl er andere verdiepingen zijn die meerdere keren worden bezocht. De 9e 3x, de 7e 2x en de 3e 2x.
Waarom dan 2 etages niet gebruiken?

Paul vertelt na afloop in de bus dat hij zeker weet de mol niet gezien te hebben omdat hij 'het spel anders gespeelt heeft'.

Hiermee suggereert hij dus expres 1 of meerdere fouten te hebben gemaakt om er zo achter te komen wie de mol dus zeker NIET zou zijn.
Slim, heel slim zelfs maar wel een vreemde tactiek want een hemelsbrede afstand in het oerwoud schatten is niet makkelijk en zou hij zomaar per ongeluk goed hebben kunnen gokken. Als je met opzet een fout antwoord wilt geven doe je dat op een vraag waarvan je ook zeker weet dat het fout is. Zijn verhaal achteraf zou veel overtuigender zijn geweest als hij had gezegd dat er wellicht wel 20 schietschijven op de buggy zaten, hij was er tenslotte niet bij. En bij de tweede vraag had hij zich ook heel simpel expres kunnen vergissen als hij dat had gewild.

Of,....
kan hij juist uitstekend zo'n afstand in de jungle schatten en heeft hij Inge als mol gezien en probeert hij alleen maar de anderen op een dwaalspoor te zetten?
Dit zou trouwens onwaarschijnlijk zijn omdat ook Renate Inge te zien kreeg en die had iig volgens Opa en anderen hier en elders niet alle vragen goed.

Hoe dan ook, de gevolgde tactiek van Paul klopt niet met zijn uitleg volgens mij.

game on.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #96 Gepost op: 9-02-2007, 02:36:15 »
Ik heb ff een transcript gemaakt van de lift-opdracht

Renate
1. Op welke positie stond het vat van Renate
A 7 (fout. Juiste antwoord is 9)
2. Hoe heete de 2e straat rechts op de juiste route in China Town
A Song wat road
3. Wat was juiste naam van het 2e station dat jullie tegenkwamen tussen Ayuthaya en Chiang Mai
A. Lop Buri (fout. Dit was het eerste station.)
Mol: Inge

Kleine correctie: het vat van Renate stond op de 8e plaats!

De volgorde was: Alex, Dick, Eva, vat met vraagteken, Inge, Nadja, Paul, Renate.

Ik heb de eerste aflevering nog eens bekeken vanwege de tweede straat rechts in China Town.

Die wordt echter niet genoemd of in beeld gebracht. Heeft iemand de route al op een plattegrond bekeken?
Goede jacht!

Offline mirjam66

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • shit happens
Re: Aflevering 6
« Reactie #97 Gepost op: 9-02-2007, 08:11:55 »
Paul kan ook de mol nog zijn. Het zou de eerste keer zijn, dat wanneer ze een speler -na Gijs Staverman en Richard Cabaretierdinges- terug laten komen, hij ook de mol blijkt te zijn. Dat kan natuurlijk best.

Als Paul de mol blijkt te zijn, dan haak ik voorgoed af. Paul heeft overduidelijk een rood scherm gehad, en kan dus nooit de mol zijn.....

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #98 Gepost op: 9-02-2007, 08:21:12 »
Hm, ik dacht eigenlijk ook al heel lang dat Renate de mol is, maar deze aflevering doet me toch twijfelen. Vorig jaar viel Toine af terwijl hij vol op mijn mol zat en dit bleek ook de mol niet te zijn... Zelfde situatie nu weer, zou ik zeggen. Volgens mij zaten ze ook echt niet allemaal op Renate, zoals hier ergens als argument werd gegeven. Paul zat op Inge, Inge zat op Nadja, volgens mij dacht Eva zelfs naar Dick, Renate dacht Nadja, Nadja dacht Renate. En het is goed mogelijk dat ik nu iets verkeerd zeg, want ik was er eigenlijk van overtuigd dat iemand ook Eva zei, maar die kan ik dan niet zo terug denken.  ::hypocriet::

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #99 Gepost op: 9-02-2007, 08:49:23 »
Als Paul de mol blijkt te zijn, dan haak ik voorgoed af. Paul heeft overduidelijk een rood scherm gehad, en kan dus nooit de mol zijn.....
Hebben we dat rood scherm ook gezien? Neen dacht ik.