Poll

wat willen we voor opdruk?

het is 1 grote...
niets is wat het lijkt
het is geen spel, het is oorlog!

Auteur Topic: Animo voor widm shirts?  (gelezen 185091 keer)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #20 Gepost op: 20-02-2007, 22:54:51 »
Ik zou een t-shirt willen met op de achterkant wat je nu hebt en dan veel kleiner en dan bovenin in het midden. Absoluut wil ik GEEN shirt met een voorkant zoals je die nu hebt gemaakt. Ik vind zo'n I LOVE..... vreselijk, sorry.
 Met een tekening van vriendlief heb ik er wel 25 eurries voor over. Zo nix.
Of je zet het logo van de achterkant op de voorkant in deze grote dan heb ik er 15 eurrie voor over. Blauw lijkt me een goede kleur helemaal omdat blauw toch de speurkleur was dit jaar  ::rofl:: Misschien een andere kleur blauw?
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #21 Gepost op: 20-02-2007, 22:57:47 »
Wat kost die dan 1 kant bedrukt?

1 kant bedrukt

Witte of grijze kleur & 1 kant bedrukt: 17,90
Andere kleur & 1 kant bedrukt: 20.90

2 kanten bedrukt

Witte of grijze kleur & 2 kanten bedrukt: 20,90
Andere kleur & 2 kanten bedrukt: 26,90


Dus tja... als je dan voor wit of grijs kiest als kleur zou ik zelf 2 kanten bedrukt nemen, heb je 2 afbeeldingen tegenover 1 afbeelding en dat is 3 euro meer in totaal.

Ik heb dit allemaal van spreadshirt.net vandaan. Mocht je het zelf willen bekijken.

Ik zou een t-shirt willen met op de achterkant wat je nu hebt en dan veel kleiner en dan bovenin in het midden. Absoluut wil ik GEEN shirt met een voorkant zoals je die nu hebt gemaakt. Ik vind zo'n I LOVE..... vreselijk, sorry.
 Met een tekening van vriendlief heb ik er wel 25 eurries voor over. Zo nix.
Of je zet het logo van de achterkant op de voorkant in deze grote dan heb ik er 15 eurrie voor over. Blauw lijkt me een goede kleur helemaal omdat blauw toch de speurkleur was dit jaar  ::rofl:: Misschien een andere kleur blauw?

Oke...

Dus..

blauw shirt met op de achterkant WIDM.com logo in het klein en op de voorkant dus 1 tekening van Vriendlief waar je dus 25 euro voor over hebt?






 
of blauw shirt met op de voorkant WIDM.com logo in het groot waar je 15 euro voor over hebt?


« Laatst bewerkt op: 20-02-2007, 23:19:28 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #22 Gepost op: 20-02-2007, 23:06:51 »
Als je nou een shirt laat maken met die €35 opstartkosten per kleur en de rest is 1.95, bij hoeveel kom je dan op een mooi prijsje uit? Heb je daar ook overnagedacht?
26.90 per shirt vind ik nogal wat namelijk. Dat kan echt wel goedkoper als je massa-afname hebt. Dit is meer een prijs voor een shirt waar er maar een van gemaakt wordt.
Even een vraag voor Test die de vorige x die shirts heeft verzorgd: Hoeveel heb jij er toen verkocht? Om even een idee te krijgen?
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #23 Gepost op: 20-02-2007, 23:15:35 »
En wit of grijs, 1 kant bedrukt, kan sowieso goedkoper volgens mij.
The British are not impressed.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #24 Gepost op: 20-02-2007, 23:25:23 »
Als je bij die shirtenboer die ze voor 1.95 p.s. verkoopt 20 besteld met 1 kleur, betaal je dan: 20 A 1.95 is €39 + €35 is €74 gedeeld door 20 is €3.70
Of moet je dan 100 ofzo afnemen? Worden ze nog goedkoper gnagna nl €2.30.
Verkoop je ze voor een tientje. Ben je zo kwijt!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #25 Gepost op: 20-02-2007, 23:26:51 »
En wit of grijs, 1 kant bedrukt, kan sowieso goedkoper volgens mij.

Ja, want bij de Dixons heb je een witte, 1 kant bedrukt al voor 13,50 euro. Dus dat is waar.

Als je nou een shirt laat maken met die €35 opstartkosten per kleur en de rest is 1.95, bij hoeveel kom je dan op een mooi prijsje uit? Heb je daar ook overnagedacht?
26.90 per shirt vind ik nogal wat namelijk. Dat kan echt wel goedkoper als je massa-afname hebt. Dit is meer een prijs voor een shirt waar er maar een van gemaakt wordt.
Even een vraag voor Test die de vorige x die shirts heeft verzorgd: Hoeveel heb jij er toen verkocht? Om even een idee te krijgen?

Dat is als je dus zeefdruk gebruikt als methode en ik bij die ene website ga bestellen. Maar dat doe ik dus ook alleen zodra ik weet dat best wat mensen dit zien zitten. Anders kunnen de kosten niet uit. Want 35 euro voor 1 kleur zeefdruk is niet niks als je maar een aantal mensen zover krijgt die wel zo'n shirt willen. Moet je dan op zijn minst 10 mensen zover krijgen... anders ga ik daar niet aan beginnen.

Dan is het namelijk... 35 euro zeefdruk + 1,95 euro per shirt inclusief 1 opdruk x aantal bestellingen... stel er zijn 10 mensen die zoiets willen dan word het dus.... 35 + 19,95 = 55 euro / 10 = 5,50 per shirt. En dan verkoop ik ze voor 6 per stuk. 50 cent winst. Totaal word het dan x 10 = 5 euro. Loont niet bepaalt, maar is wel leuk om te doen.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #26 Gepost op: 20-02-2007, 23:43:18 »
Tuurlijk niet dan verkoop je ze voor minsten een tientje. Heb ik er prima voor over.
Trouwens 10 shirts????? Dat is toch veeeeeeel te weinig. Volgens mij gaan ze als warme broodjes joh, mits betaalbaar. Er zijn veel jongeren en die hebben niet zo'n dikke beurs.( Ik wel, ik ben oud   ::tandpastasmiley::  ::rofl::) ) Als je trouwens kijkt naar wat er voor de veiling-items word betaald.....hebben ze geld zat  >:D
Ik vind je shirt ontwerp die je later hebt ingevoerd wel erg mooi! Zo bedoelde ik het.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #27 Gepost op: 20-02-2007, 23:44:46 »
Als je bij die shirtenboer die ze voor 1.95 p.s. verkoopt 20 besteld met 1 kleur, betaal je dan: 20 A 1.95 is €39 + €35 is €74 gedeeld door 20 is €3.70
Of moet je dan 100 ofzo afnemen? Worden ze nog goedkoper gnagna nl €2.30.
Verkoop je ze voor een tientje. Ben je zo kwijt!

Voor een prijs van 1,95 1,75 per stuk moet je idd 100 in 1 keer afnemen ja. Je bent helderziend of je raadpleegt dezelfde site :P

Hmm...

3100001
US Basic Super Club T-shirt 140 g/m2, 100% katoen, S-XXL

Prijs inclusief één kleur (wit) opdruk voorkant: € 1,75 x 100  =  € 175,00
Extra kosten tweede kleur (zwart) opdruk voorkant: € 0,40 x 100  = € 40,00
Extra kosten derde kleur (bruin) opdruk voorkant: € 0,40 x 100  = € 40,00
Instelkosten € 38,50 x 3 =  € 115,50
Verzendkosten € 0,00  = € 0,00

--------------------------------------------------------------------------------
 
Subtotaal exclusief BTW € 370,50
BTW 19% € 70,395
Totaal inclusief BTW € 440,895 >> 440,90

Zou het dan worden. Dus voor 440,90 euro heb je dan 100 shirts waarbij je dan dit krijgt... 440,90 / 100 = 4,409 >> 4,41 euro per stuk. Verkoop voor 5 euro = 59 eurocent winst.



In welke kleur je maar wil.


De kleuren zijn dus zwart voor de lijntjes om het molletje en letters heen, wit voor de invulling van het molletje/letters en ook bruin voor de invulling van het molletje. Vandaar dat je dan dus 3 kleuren krijgt, x 3 instelkosten van 38,50 euro. En dat is dan weer omdat ze per kleur een nieuwe zeefdruk gebruiken en die kosten per stuk 38,50 euro aan instelkosten.



Kleurtjes waaruit je kan kiezen in dit geval. :)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2007, 23:54:56 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #28 Gepost op: 20-02-2007, 23:54:03 »
Joh dat is toch voor nix?  ::tandpastasmiley::
Nee echt vind ik geen geld. Het voordeel van deze shirts is ook dat ze tijdloos zijn, wat je overhoud kan je volgend jaar weer verkopen en anders via het forum of de .com-site.
Die 100-stuks afname is vaak zo, als je veel afneemt kost zo'n shirt niet een drol.
Ik zou zeggen DOEN!
Kan je ook nog allemaal verschillende kleurtjes bestellen kan je aan alle smaken tegenmoet komen!
« Laatst bewerkt op: 20-02-2007, 23:55:51 door saem »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #29 Gepost op: 20-02-2007, 23:57:18 »
Joh dat is toch voor nix?  ::tandpastasmiley::
Nee echt vind ik geen geld. Het voordeel van deze shirts is ook dat ze tijdloos zijn, wat je overhoud kan je volgend jaar weer verkopen en anders via het forum of de .com-site.
Die 100-stuks afname is vaak zo, als je veel afneemt kost zo'n shirt niet een drol.
Ik zou zeggen DOEN!

Ik zou ook zeggen DOEN  :D

Ware het niet dat ik niet 440,90 in 1 keer op kan hoesten :P
Maar misschien valt er iets te regelen wat betreft betaling.
Dat ik dus zeg maar een aanbetaling doe voor xx percentage.
MFD gaat voorbij, shirts worden verkocht, rest percentage word na afloop betaald.

Bedoel, als er ook inderdaad tig mensen zijn die een shirt kopen heeft die drukker ook de zekerheid dat het geld als nog bij hem terecht komt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #30 Gepost op: 21-02-2007, 00:06:28 »
Kan je het beter met 4 man in 1 keer doen, ieder betaalt 110 euro (en 22,5 cent :P), dat moet toch wel lukken? Dan verdeel je de opbrengst ook weer door 4.
The British are not impressed.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #31 Gepost op: 21-02-2007, 00:08:54 »
Als test nou even antwoord geeft op de vraag hoeveel er vorige x verkocht zijn heb je een beetje een idee.
Ik ga zelf dit jaar voor de eerste x naar de MFD dus ik heb geen idee hoeveel mensen er eigenlijk komen jij wel?
Ik bied me wel aan om mee te betalen event.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #32 Gepost op: 21-02-2007, 00:12:20 »
Ik vraag me af of je werkelijk 100 T-shirts verkoopt. Het is inderdaad niet duur, amar 100 t-shirta ga je niet halen. Misschien zit ik er naast hoor. Ik zou als ik jullie was even aan iemand van de Crew vragen hoeveel shirts er verkocht waren op de fandag van seizoen 5. Ik had toen inderdaad zo'n shirt, maar er zijn er echt minder dan 100 verkocht hoor. Want als je ze alle 100 wil verkopen, zou 1 op de 2 een shirt nemen.

Maar ik kan er naast zitten. Leuk in initiatief in ieder geval. Ook nog even mijn mening over het shirt:
Ik zou het, maar dat is geheel persoonlijk, leuk vinden om gwn zo'n shirt te hebben met een niet te groot plaatje van WIDM.com (http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/tshirt4.jpg) op de linkerborst ofzo.

Nou succes YIDM  ::ok::
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #33 Gepost op: 21-02-2007, 00:17:34 »
Maar ze zijn volgend jaar ook nog te verkopen natuurlijk. En niet voor 5 eurrie natuurlijk je moet wel even rekenen voor welk bedrag je er met hoeveel uitspringt. (snap je het nog?)
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #34 Gepost op: 21-02-2007, 00:27:48 »
Kan je het beter met 4 man in 1 keer doen, ieder betaalt 110 euro (en 22,5 cent :P), dat moet toch wel lukken? Dan verdeel je de opbrengst ook weer door 4.

Dat is waar. Met meerdere mensen die bereid zijn er aan mee te werken, des te voordeliger het word om aan te schaffen omdat de kosten gespreid worden. :)

Als test nou even antwoord geeft op de vraag hoeveel er vorige x verkocht zijn heb je een beetje een idee.
Ik ga zelf dit jaar voor de eerste x naar de MFD dus ik heb geen idee hoeveel mensen er eigenlijk komen jij wel?
Ik bied me wel aan om mee te betalen event.

Ik ga dit jaar ook voor de eerste keer naar de MFD :P
Dus ook ik heb geen idee hoe groot ongeveer het aantal bezoekers zijn op de dag zelf.
Misschien is 100 ietjes te hoog gegrepen qua bezoekersaantal.

En das inderdaad zo, het is tijdloos, het is niet verbonden met een bepaalde serie. Dus in dat geval kan je ze bewaren. Maargoed, ik las dat ze 50 als minimum stellen om af te halen. Dus.... dan word het in totaal 434,95 euro. Scheelt dus qua productie 50 stuks en in geld is het 5 euro goedkoper. Maarja, wat is 5 euro extra nu als je daarvoor 50 stuks krijgt :P Zo denk ik dan weer.... als je dan toch bezig bent, neem dan die van 100.  :)

Editje: ook zo fijn dat ik vekeerd keek bij de tabelletjes. Het kost 1,75 per shirt als je enkel witte shirts bestelt. Alle andere shirts kosten per 100 shirts afname 2,50... resulterend in 75 euro extra excl. BTW. Inclusief btw, word het dan totaal 530,15 euro. Is dus wel meteen 96 euro duurder alleen maar omdat het kleuren shirts zijn.  :(

Maargoed, al met al... 530 / 100 = 5,30 per stuk. Neem Saem haar idee over en je verkoopt ze voor 10 euro per stuk... hou je 4,70 over / 4 mensen die mee hebben geholpen qua geld inbrengen = 1,175 euro per shirt x 100 = 117,50 euro per persoon wat je dan met de verkoop verdiend. Maar daarvoor moet je dan dus wel eerst bereid zijn: 530,15 / 4 = 132,5375 euro er aan mee te betalen. En je krijgt 117,50 euro terug :P Nee, dat word hem niet. Wat nu als je 11 euro als verkoopprijs per stuk hanteert? Scheelt je 25 euro per persoon. Dan krijg je dus 142,50 euro terug waar je 132,5375 financieert. Mja, krappe 10 euro winst dus.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2007, 00:40:16 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #35 Gepost op: 21-02-2007, 00:33:09 »
Echt waar  ::oink:: voor 5 euro 50 shirts??????? Dan ben je echt gek als je die laatste 50 laat liggen! Dat doen we dus niet! Je bent gekke gerritje toch niet.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #36 Gepost op: 21-02-2007, 00:37:01 »
Werk trouwens naast een shirt-bedrukboer zal vrijdag eens vragen wat hij ervan kan maken, idee?
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #37 Gepost op: 21-02-2007, 01:27:48 »
Altijd een handig idee!  :)



Dit schemaatje is correct uitgerekend met alle prijzen.
Komt er dus op neer dat je altijd 7,2375 euro winst verkrijgt per persoon ongeacht je nu voor 100 witte of voor 100 kleuren shirts gaat.  ::)

Naast het feit dat een print screen van iets dat je in Excel gemaakt hebt ronduit belabberd eruit komt te zien...

Onderaan staat er tussen haakjes (wit) en (kleur). Die moeten omgedraaid staan. Dus bij wit hoort... 117,4625 (wat je per persoon verdiend met 100 witte shirts te verkopen) & 110.225 euro ( wat je per persoon dus moet inleggen om 100 witte shirts te kopen). En die andere bedragen horen bij kleur. Ook wel zo logisch, aangezien kleur natuurlijk duurder is dan wit. Blijkt maar weer dat het inderdaad klopt dat ruimtelijk inzicht en wiskunde niet mijn sterkste maar zwakste punten zijn :P
« Laatst bewerkt op: 21-02-2007, 01:32:23 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #38 Gepost op: 21-02-2007, 02:07:47 »
Hè? Hoe...? Maar als je ze voor 10 euro per stuk verkoopt, dan is de opbrengst per persoon toch gewoon 250 euro? Kleur of wit, maakt niet uit, en maakt ook niet uit waar het besteld is.

Overigens vind ik 10 euro dan te duur. Verkoop witte shirts voor 4,50 en gekleurde voor 5,40, dan maak je nog net aan winst en komt het hele shirt gedoe niet zo naaierig over. De RN crew verdient ook niks, dus is niet zo netjes als je daar met je handeltje 118 euro de man in je zak steekt.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2007, 02:15:02 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #39 Gepost op: 21-02-2007, 09:17:44 »
Ik hoef geen shirt te kopem. want ik win er toch wel één met de molbeurs!  ::jaja:: ;D ;) ::ohno::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.