Auteur Topic: Hulde aan de WIDM crew  (gelezen 4414 keer)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Hulde aan de WIDM crew
« Gepost op: 23-02-2007, 13:08:50 »
Toen ik vorig jaar Michiel De Vlieger (Vlaming en uitvinder van de Mol) vroeg wanneer er een nieuwe Vlaamse reeks kwam, heeft hij geantwoord: "waarschijnlijk nooit meer, want we willen niet dat een nieuwe reeks slechter is dan zijn dan de vorige".
Wel, laat Michiel dus maar wakker worden uit zijn nachtmerrie. Onze noorderburen hebben bewezen dat het steeds beter kan.

Zelfs vooraleer de laatste aflvering, sowieso een surpsise-aflevering, is vertoond kan ik nu al vaststellen dat de opdrachten super-origineel waren.
Niet steeds super-spectaculair, maar dat hoeft ook niet.
Ik denk daarbij aan
- De veiling opdracht, waarbij niet het laatste, maar het voorlaatste bod wint.
- De "Karel heeft het voor elkaar", "Geef Karel de hand" en "Geef elkaar de hand" concept, verspreid over enkele afleveringen.
- De "Tor eten opdracht".
- De ultieme kans voor de weigeraars bij het abseilen.
- Het tussentijdse rode scherm van Paul, gekoppeld aan de "steel de molboekjes" opdracht
- De lift opdracht warabij je al dan niet de Mol te zien kreeg
- ... en zoveel meer originele andere opdrachten
Allemaal ongelooflijk originele vondsten en zoveel mogelijkheden om onopvallend te Mollen.

En dan de verborgen hint van Inge bij de groepsfoto's, waarbij ze met "handtaal" duidelijk maakt dat ze de Mol is.

En de diversiteit aan kandidaten: het bitchy type (Renate), het snoezige type (Nadja), het gedreven type (Dick), het toffe type (Eva), het gemoedelijke type (Menno), het ervaren/stille type (Inge)...
Een betere mix kan je niet vinden.

En dan nog Karel. Persoonlijk ben ik een grote Angela-fan, maar Karel is gegroeid tot een uitstekende Mol-presentator.

Dus aan de WIDM crew wat mij betreft: een welgemeende dikke prodficiat. Deze reeks is simpelweg subliem.

Toch tot besluit één kleine opmerking: ik zou graag hebben dat de kandi's zelf de pot opnieuw moeten beheren. George was daar geweldig in.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Hulde aan de WIDM crew
« Reactie #1 Gepost op: 23-02-2007, 14:07:31 »
Widm heeft wel als grote voordeel dat de fanbase (wij dus ;D) enorm intensief met het programma bezig is. Wordt er over een serie gepost dat er te weinig hints in zaten en dat die ook nog eens van het niveau Jip & Janneke waren, dan neemt de redactie dit makkelijk op en dat leidt, zoals we hier meemaken, tot een vooralsnog bijna geniale reeks.
The British are not impressed.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hulde aan de WIDM crew
« Reactie #2 Gepost op: 23-02-2007, 14:12:44 »
Daar sluit ik me volledig bij aan!! ::ok::

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hulde aan de WIDM crew
« Reactie #3 Gepost op: 23-02-2007, 14:13:51 »
Op wikipedea is te lezen dat Woestijvis een zeer strikt beleid heeft in Belgie dat nieuwe programma's slechts twee jaar op de buis verschijnen. Vanwege het enorme succes van 'De Mol' heeft men hier een uitzondering op gemaakt door een derde Vlaamse serie te maken.

Tel daarbij op dat het een (in verhouding) zeer duur programma is om te maken dan lijkt mij de kans niet zo groot dat er een nieuwe Vlaamse serie zal komen.

Wat wel heel erg jammer is natuurlijk want als ze het wel zouden doen kunnen we twee keer per jaar 'mollen' met z'n allen.

Het enige lichtpuntje dat ik hierin aan de horizon zie is de inzet van Eva in de huidige serie.
De kijkcijfers naar programma's in het buitenland worden nooit ergens gepubliceerd maar ze kunnen heus wel ergens nagaan hoe populair deze widm is in Vlaanderen.

Als nu blijkt dat deze serie ook in Vlaanderen toch wel heel goed bekeken word (in verhouding) dan zijn er wellicht wel mogelijkheden om ook daar weer een lobby te starten voor een nieuwe reeks.

Ook een samenwerking tussen de avro en vrt is mogelijk natuurlijk want ook de avro heeft het hier weer elk jaar moeilijk om widm erdoor te krijgen vanwege de kosten.

Voorstel:

Volgend jaar hebben we samen precies 10 mollen gehad, 7 Nederlandse en 3 Vlaamse.
Lijkt me leuk als precies die 10 deelnemers de volgende widm deelnemers gaan zijn.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hulde aan de WIDM crew
« Reactie #4 Gepost op: 23-02-2007, 14:16:28 »
Goed gedaan inderdaad  ::bravo:: Het was in het begin even wennen, want biechts waren minder, montage op een of andere manier anders, maar uiteindelijk viel het reuze mee  :D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Hulde aan de WIDM crew
« Reactie #5 Gepost op: 23-02-2007, 14:35:10 »
Een molreeks met 10 mollen lijkt me niks. Een mol moet zich toch een bepaalde houding aanmeten, Milouska deed dit overduidelijk. Zet alle 10 de mollen bij elkaar en wij vinden dat 9 van de 10 ineens heel anders zijn dan hoe we ze kennen. Ja, dan is die ene overgebleven kandi de mol.
The British are not impressed.

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hulde aan de WIDM crew
« Reactie #6 Gepost op: 23-02-2007, 14:57:49 »
Als de "gebarentaal hint" klopt is dat een geweldige vondst geweest van de crew  ::ok::
Voor de rest vind ik deze serie sowieso beter als die van vorig jaar.

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Hulde aan de WIDM crew
« Reactie #7 Gepost op: 23-02-2007, 16:42:31 »
Ik vond zelf de foto-opdracht het origineelst (zet een ander op de foto voor je zelf op de foto gezet wordt), en direct daarna de lift-opdracht.

De abseil-opdracht vond ik niet zo spectacualair qua opdracht; wel dat ze gingen abseilen, maar niet de mol-kansen achter die opdracht. Hetzelfde met de Tor-opdracht, al zijn hier door de positie van in dit geval Eva, wel meer mol-kansen.
Mollen in Japan...

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Hulde aan de WIDM crew
« Reactie #8 Gepost op: 23-02-2007, 16:53:23 »
Inderdaad veel hulde aan de crew. Persoonlijk vind ik dit de beste serie met BN'rs tot nu toe.
Wat mij betreft volgend jaar ook weer de pot door de deelnemers laten beheren. Kan erg leuk zijn!
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Hulde aan de WIDM crew
« Reactie #9 Gepost op: 24-02-2007, 00:16:13 »
Ik zei enkele dagen geleden ook al: Het maakt niet uit welke van deze 4 kandidaten de mol is, serie 7 is gewoon één van de beste Nederlandse series ooit! ::ok::

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Hulde aan de WIDM crew
« Reactie #10 Gepost op: 24-02-2007, 11:36:45 »
Qua opdrachten ben ik het daar niet mee eens, maar wel qua montage, locatiekeuze, deelnemerkeuze en originaele elementen. Tenzij ze te origineel zijn geweest en straks blijkt dat de eersten de laatsten zullen zijn en de laatsten de eersten (dus Sander winnaar).

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Hulde aan de WIDM crew
« Reactie #11 Gepost op: 24-02-2007, 21:39:42 »
Ik vind deze reeks indrukwekkend. Het budget zal wel flink wat groter zijn want het ziet er prachtig uit.

De mix van deelnemers komt behoorlijk uit de verf, maar de faktor geluk speelt hierbij ook een rol. Hoe de deelnemers zich gaan gedragen kan de productie niet van te voren inschatten, laat staan wie er af gaan vallen.

Op voorhand was ik niet zo'n fan van het spel in op een meer exotische lokatie maar dit was bij ingegeven door de 5e reeks.

Het programma is mooi geevolueerd, de rol van de presenator lijkt groter geworden en dat bevalt mij. Toch zie ik er een valkuil voor een toekomstige reeks in maar de drang om origineel te blijven is zo groot dat ze het wel weer zullen weten te vertalen in iets nieuws.

Knap hoor, een zevende reeks, met veel knipogen naar het verleden en toch weer origineel.


Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Hulde aan de WIDM crew
« Reactie #12 Gepost op: 15-03-2007, 22:34:47 »
Nog even weer een compliment & bedankje voor de crew. Ik vond de opdrachten gaaf, de mol fantastisch en de 'verstopte' hints geweldig   ::bravo::

Enig minpuntje: het geluid vond ik slecht. Er zaten meerdere delen in waarin Karel en de kandi's gewoon niet te verstaan waren.  :-\\
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Hulde aan de WIDM crew
« Reactie #13 Gepost op: 15-03-2007, 22:39:14 »
 ::ok:: Voor de geweldig spannende eerste helft van de reeks.  ::ok:: Vooral hierin ook aan Karel, die dat als geen ander wist te ondersteunen.
 ::niet-ok:: Voor de waardeloze finale-aflevering en aflevering 9. Er wordt weinig tijd besteed aan Inge haar molgedrag en veel te veel tijd aan terugblik van dingen die we al teruggeblikt hadden gezien in aflevering 9. Daarnaast was het bekendmaken van de mol absoluut geen spannend moment. Ik heb volgens mij nog nooit zo'n raar onderbuikgevoel bij het einde van Wie is...de mol? gehad. Misschien loopt het format toch echt op zijn einde. Er wordt veeeeeeeeeeel te veel gemold door andere kandidaten. Dat maakt het gewoon niet leuk meer.