Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 51986 keer)

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #140 Gepost op: 2-03-2007, 13:58:12 »
Even in het algemeen:

hoezo overduidelijke hint?

als je het op het einde niet weet zitten er te weinig hints in,
weet je het op het eind wel met zo'n leuke hint is het ook niet goed. Want dan is het namelijk te overduidelijk...

WIDM redactie: ik vind het echt een geweldige serie dit jaar! Met leuke opdrachten, kandidaten, en een geweldige presentator natuurlijk!

Triomf!

Offline moljanne

  • Forumlid
  • U mag doorrijden naar het volgende raam!
Re: Aflevering 9
« Reactie #141 Gepost op: 2-03-2007, 13:59:21 »
Ik vind WAANZINNIG echt een woord voor Inge. ( uit het dagboek van de mol)
huh?

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 9
« Reactie #142 Gepost op: 2-03-2007, 14:02:59 »
een super mol geweest ? dat is ze nu ook hoor. maar goed, als we niets te zeiken hebben dan zoeken we wel wat :)
anyway, ik geloof in paul als de mol !!
dennis for mole !

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #143 Gepost op: 2-03-2007, 14:06:16 »
een super mol geweest ? dat is ze nu ook hoor. maar goed, als we niets te zeiken hebben dan zoeken we wel wat :)
anyway, ik geloof in paul als de mol !!

Ik sluit me erbij aan! ::ok::

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 9
« Reactie #144 Gepost op: 2-03-2007, 14:22:58 »
Ik vond dit niet echt een topaflevering. Er zat erg weinig actie in, en erg veel herhaling van wat we al wisten. Die opdracht zag er op het eerste gezicht leuk uit, maar ik vond hem een beetje nutteloos. Ik bedoel: als Paul nou voor het geld was gegaan, dan was er nog een kandidaat afgevallen. En wat zou die dan gemist hebben? Een praatje van Karel en nog een test. Nou, dáár moet je het voor doen!

Maar goed, de vorige acht afleveringen waren top, dus eigenlijk mag ik niet klagen. ;)
Inderdaad ja. De opdracht was leukverzonnen, origineel. Maar 3 van de 4 kandidaten doen voor niks mee... Paul mag een keuze maken..en voor de rest..gebeurt er gewoon niks..

Ik sluit me aan bij elke zin van je post. Ook met de laatste!
Molloot sinds seizoen 4

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #145 Gepost op: 2-03-2007, 15:31:02 »
Overigens had ik nog zo'n "oh ja, maar natúúrlijk-moment" toen er deze aflevering een flashback kwam naar de tranen van Inge na het abseilen. Ik geloofde daar meteen al geen rattenreet van. Maar eigenlijk was ik dat ook weer een beetje vergeten.

Inge is de mol en ik had dat eerder kunnen weten. Ben ineens zó overtuigd. Ik heb tot vorige week namelijk gewoon op Eva gezeten. En nog gaven de hints pas echt de doorslag. En als ik nu terug kijk, zie ik het beter. Of lijd ik aan tunnelvisie, haha.
Laten we jabberen.

Offline Ricardo3941

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #146 Gepost op: 2-03-2007, 15:47:14 »
Ik vond het een goeie mol. Door in haar eerste opdracht 2500 Euro te winnen viel ze bij mij eerst af. Dat ze bij het abseilen geld verloor bracht haar toch weer terug, maar niet zeker. Nadja was er, dus... In principe hoef je hier alleen maar de 'verdenkingen & Vrijpleitingen' te lezen om te zien wat ze allemaal gemold heeft - sommigen heel subtiel: verkeerde meters, verkeerd lopen bij de tempel, .... Ik mis trouwens wel de actie die mij heeft overtuigd: In de tentjesopdracht opent ze de deur wagenwijd 's ochtends - ze rolt de deur/tentzeil op! Dat vlak daarna Nadja er ok nog uitvloog was voor mij de definitieve bevestiging.

Dat eindelijk(?) de verborgen hint een keer gevonden is voor het einde maakt het niet tot een slechte serie.

Fantastisch dilemma voor Paul trouwens: mogelijk €18000 of een zekere €13000. Hij is gewoon zo zeker van zichzelf (terecht!), dat hij het niet op de detailvragen wil aan laten komen. 

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 9
« Reactie #147 Gepost op: 2-03-2007, 15:53:05 »
Gek is dat er word door sommige mensen al helemaal een eindanalyse gemaakt terwijl we echt nog een aflevering hebben te gaan. Ik moet er wel om lachen.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Ricardo3941

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #148 Gepost op: 2-03-2007, 16:03:54 »
Ja, er volgt nog een aflevering.

Ik ben nog erg benieuwd naar wat er gebeurde nadat Renate en Eva het mollenboekje van Paul hebben bekeken! We zagen ze het sleuteltje vinden en dus de tas openen. En toen......? Paul was toen al erg zeker van Inge, had hij (andere) onzin in zijn schrift gezet? Hij als geen ander moet weten dat boekjes niet veilig zijn.
Gisteren niets hierover gezien. zou dat nog komen??

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 9
« Reactie #149 Gepost op: 2-03-2007, 17:11:14 »
volgens mij ricardo, kan ik het goed met je vinden :)
enyway .. ik ben ook heel benieuwd naar wat er met dat molboekje is gebeurd. vandaag nog maar even wat afleveringen terug kijken, lang leve mn vrije dag :)
dennis for mole !

Offline Debbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #150 Gepost op: 2-03-2007, 17:17:15 »
2 'hint' deze aflevering. Of althans die interpreteerde ik zo:

Allereerst zegt Karel "de mol gaat achter het geld aan" of iets dergelijks. Vervolgens zie je een shot van Inge in de buggy's die roept "geld, geld, geld!"...

Daarnaast zie je op het moment dat Renate de test invult haar zeggen "nee, eva (of wie ze toen maar noemde) kan de mol niet zijn". En gelijk daarna wordt de naam van Inge ingedrukt. M.a.w. Inge is de mol...

Misschien mijn interpretatie, maar wilde het even met jullie delen!

WorldExpress

  • Gast
Re: Aflevering 9
« Reactie #151 Gepost op: 2-03-2007, 17:27:52 »
In ieder geval geen leuke zet van de AVRO. Zit je 9 weken gespannen te kijken, we zitten in de allerlaatste minuut van 450 minuten TV en dan ...... 2 weken wachten op de zin "XXX is de mol."
Dat voegt echt helemaal niets toe aan het kijkplezier: eerder het omgekeerde.

Degene die dit door de redactievergadering heeft gekregen is echt een  :-X (Sorry....., meestal ben ik wat positiever  :D). De serie was in ieder geval TOP en na drie afleveringen had ik (zonder de verdere handen hints) inge al als mol. Nu er maar vanuit gaan dat het goed is. Ik twijfel toch nog wel een beetje om eva, mysterieuze tante.

Maar goed over 2 weken ga ik weer kijken enne: Als iemand van de AVRO dit leest: Nooit meer doen he!

Voordat je gaat schelden, wil ik toch even zeggen dat dit niet express is gedaan, om de spanning op te bouwen ofzo. Dit komt door voetbal en schaatsen, wat toch belangrijker schijnt te zijn.

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 9
« Reactie #152 Gepost op: 2-03-2007, 17:40:27 »
toen de kandidaten en Karel an de tafel zaten om de vrijpleitingen te verdedigen was de laatste zin van Karel:

4 kandidaten en er is geen mol.

zou dat betekenen dat hij de mol nog niet ontmaskerd heeft of dat er geen mol is dit jaar???? of iets anders???  of niks???


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9
« Reactie #153 Gepost op: 2-03-2007, 18:49:15 »
Daarna komen de verdachtmakingen, zijn conclusie dan zou zijn 4 kandidaten en ze zijn alle 4 de mol.
The British are not impressed.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #154 Gepost op: 2-03-2007, 18:53:51 »
Nu het na de laatste aflevering overduidelijk is dat Inge de Mol is wil ik de redactie van Wie is de Mol bedanken voor de in mijn ogen prima geregiseerde serie.
Het was gisteren net alsof Inge op heterdaad werd betrapt (het tonen van het L-teken bij de groepsfoto). Iedereen die van deze hint wist zal gistereavond op dat moment op het puntje van zijn stoel gezeten. Zo van doet ze het of doet ze het niet. Yes ze doed het! Inge is de Mol. Maar natuurlijk zijn er nog honderduizenden kijkers die niet op zo'n forum zitten en die hebben totaal geen idee wie nu de mol is.
Dit overduidelijk bewijs in in vorige series van de Mol niet zo sterk opgebouwd.
Hulde voor zij die deze hint hebben bedacht en ook voor de forummers die hem hebben gevonden. Want laten we wel wezen zonder deze forummers had ik nu niet op INGE als mol gezeten en daarom vind ik dit een hele goede serie. Oke in principe is de serie nu voor mij gedaan maar dit gevoel "de dief op heterdaad te hebben betrapt" is naar mening toch het ultieme Mol-zoeker gevoel. Gelukkig is dit feit pas laat in de serie (aflevering 8) ontdekt en daarmee wordt ook wel de klasse van deze hint benadrukt. Want stel deze hint was al na 4 afleveringen ontdekt (theoretisch mogelijk INGE) dan hadden de ex-deelnemers er in Lisse al van kennis kunnen nemen. Het lijkt me namelijk logisch dat zij ook wel eens stiekem over de schouder hebben megekeken naar dit of een ander internetforum over Wie is de Mol. En dit risico is ook door de redactie heel goed ingeschat.
Avro en Forummers Bedankt!


waar heb je het in hemelsnaam over?
waar zou die L dan wel niet voor staan?
de L van MoL??

inge heeft op de foto gewoon haar duim in de rand van haar kleding gehaakt
puur toeval

Offline Andreh6

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #155 Gepost op: 2-03-2007, 18:55:29 »
Hoe kunnen mensen nou zeggen dat INGE misschien de gebarenhints als kandidaat heeft gedaan om ons(?) te misleiden?

Wat als "kandidaat" Inge er al na 2 keer uit zou liggen.
Nee het is echt overduidelijk. LOMEDSIEGNI maar dan omgekeerd.

Mensen die nu nog denken dat het inge niet is zijn dezelfde mensen die dachten dat het molletje bij de biecht op de schouder van Miloushka ook geen betekenis had.

Dat wij het nu allemaal doorhebben komt door het forum en dat we nu met z'n allen zeggen dat we 99% zeker zijn is pas na aflevering 7. Dus heeft inge de mol het gewoon goed gedaan.

Wel jammer van deze laatste aflevering. gebeurde werkelijks niets spannends en doordat de rode draad hint ontdekt is EN we nu 2 (!) weken moeten wachten is de spanning er wel een beetje af.

misschien idee voor redactie om volgend jaar een 2 uur durende finale van de laatste aflevering EN reunie uit te zenden. En van mij mag je dan tussen afl 8 en de dubbele finale best een week niks uit zenden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9
« Reactie #156 Gepost op: 2-03-2007, 18:57:25 »
En die INGEDEMO in de voorgaande 8 afleveringen waren ook puur toeval? Heb je het forum nog wel goed gevolgde de laatste tijd, Joff? :P
The British are not impressed.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #157 Gepost op: 2-03-2007, 19:41:26 »
nee idd niet gevolgd
net even bijgelezen
ik ben wel om om eerlijk te zijn
maar toch vind ik renate maar vreemd
als ik naar haar kijk dan zie ik gewoon iemand die (slecht) acteert en enorm vreemd doet in de groep
als ze écht zo is, dan is ze gewoon een heel vreemd iemand
dan heb ik het ook over de gehaktballen uit afl. 1 en de "ingeving" uit afl. 8
dus dan ga ik voor inge+renate samen als mol (zie ook de gezellige groepsfoto van de dames uit afl. 9 en het eventuele samenspel bij de bungee-opdracht)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 9
« Reactie #158 Gepost op: 2-03-2007, 21:07:12 »
het blijkt wel dat je het forum niet hebt gevolgd, want mocht je het nog niet weten. er is 1 mol
dennis for mole !

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 9
« Reactie #159 Gepost op: 2-03-2007, 21:09:58 »
erg veel herhaling van wat we al wisten.

Tja, in deze aflevering zaten veel dingen waarvan de mensen die op de forums komen het meeste al wisten. Bedenken jullie dat 99% van de kijkers niet op forums komt? Ik vond deze aflevering wel erg leuk. Jammer dat er maar één opdracht was, maar verder vond ik het wel leuk.

Ik was er overigens van overtuigd dat het Inge was die het vat met het vraagteken had meegenomen... :-X Naja ik vond 't al zo vreemd dat de Mol iets goed zou doen, dus dat probleem is ook weer verholpen.

Gek is dat er word door sommige mensen al helemaal een eindanalyse gemaakt terwijl we echt nog een aflevering hebben te gaan. Ik moet er wel om lachen.
Dat is ook in feite mijn reden dat ik het niet leuk zou vinden als de Mol nu bekend zou worden. Maarja nu de Mol al bekend is hier, had het toch niet uitgemaakt. maar ik vind een week langer (in dit geval twee weken langer) discussiëren over wie de Mol is, leuker dan een week extra discussiëren over wat de Mol heeft gedaan. Praten over wat de Mol heeft gedaan kan na de serie ook nog wel.

P.S. ik kom hier pas sinds de vorige serie, misschien een beetje offtopic maar hoe zit het met het online blijven van dit forum na het eindigen van de serie?
« Laatst bewerkt op: 2-03-2007, 21:15:59 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas