Auteur Topic: Aflevering 10 (finale)  (gelezen 49538 keer)

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #20 Gepost op: 15-03-2007, 21:31:57 »
Geweldig en vooral het feit dat we eindelijk de hints hebben geraden, tenminste 2. Die van de foto maar ik geloof dat ik die van Lomed 66 omgedraaid ook hier tegen gekomen ben!
Die ben ik ook al tegengekomen, volgens mij inderdaad hier.

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #21 Gepost op: 15-03-2007, 21:32:23 »
Ik vond het een leuke aflevering,
En een prima seizoen!
Het posten hier zal nog wel even door gaan denk ik, maar ik ga verder met Peking Express!

Tot Forums! Het was weer super

Liefs Sophie aka Wolkje
Do you want to go to the Seaside?

Offline sijb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #22 Gepost op: 15-03-2007, 21:33:01 »
Opdracht met de blokken. Dit heeft ze fantastisch gedaan. Ze hoefde dan wel niets te doen, de hoek was verkeerd, maar heeft het wel zo gespeeld dat de rest goed kwam zodat er een anticlimax kwam, weer geen geld.

het als eerste bieden op Paul was natuurlijk al voorspeld, wist direct dat de mol als eerste bood.




Ja, ze deed erg wijs over dat ze zo diep nadacht. Maar heeft ze er ook iets mee gedaan?  ::ohno::
Ze constateerde keer op keer dat ze niets hoefde te doen, of dat het niet lukte.

Noem dan eens drie goede mollenstreken.
Nou vooruit, twee goede mollenstreken.
Okee, jij je zin, één goede mollenstreek, dan ben ik al tevreden.  ;)

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #23 Gepost op: 15-03-2007, 21:33:56 »
Noem dan eens drie goede mollenstreken.
Nou vooruit, twee goede mollenstreken.
Okee, jij je zin, één goede mollenstreek, dan ben ik al tevreden.  ;)

(Hahah, debat JP & Bos  ;) )

De mollenstreek op de flat was gewoon goed toch.
Do you want to go to the Seaside?

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #24 Gepost op: 15-03-2007, 21:34:22 »
Ik kan eigenlijk maar een ding zeggen: een ontzettend goede mol in de zin van vertrouwen winnen. Maar jammer dat de meeste molacties niet zijn geslaagd. Let wel, dit komt vooral ook door Nadja & Renate types. Erg jammer!

Offline jorja

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • kben eg zo lief als ik er uit zie
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #25 Gepost op: 15-03-2007, 21:35:53 »
Geweldig en vooral het feit dat we eindelijk de hints hebben geraden, tenminste 2. Die van de foto maar ik geloof dat ik die van Lomed 66 omgedraaid ook hier tegen gekomen ben!
Heb hem, een citaat van mol thessa: Muzikale hint 1: Turn, turn, turn van The Byrds
De koerier heeft een shirt aan. Op de voorkant staat LOMED. ‘Turn’ dit en je krijgt DE MOL.
‘Turn’ je de achterkant: route 66, krijg je 99. De 9e letter van het alfabet is de I: Inge Ipenburg.
 
in de ban van de (reserve)mol

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #26 Gepost op: 15-03-2007, 21:36:11 »
Hoera, Inge is de Mol  :D Ze heeft het goed gedaan, en je kunt ook duidelijk zien dat ze meer van plan was  ::ok::

Die hints waren ook heel goed, en veel beter verborgen deze keer  :D Vooral die toen-hint is goed  ;D (dat niemand heeft opgezocht wat Mol is in het Thais, na al die thaise letters  :P )

En gefeliciteerd Paul  ::bravo:: En Renate en Eva: Wie stemt er nu op Paul?  ;D ::hug::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #27 Gepost op: 15-03-2007, 21:36:35 »
Opdracht met de blokken. Dit heeft ze fantastisch gedaan. Ze hoefde dan wel niets te doen, de hoek was verkeerd, maar heeft het wel zo gespeeld dat de rest goed kwam zodat er een anticlimax kwam, weer geen geld.

het als eerste bieden op Paul was natuurlijk al voorspeld, wist direct dat de mol als eerste bood.

Die opdracht met de blokken heeft zij dus niet zelf verpest...  ??? Dat ze vantevoren wist wat het moest zijn is geen kunst als je er niets mee doet.

Het als eerste bieden was ook nog niets waard, want daar heeft Nadja het verpest door als tweede te bieden.  ::vergroot::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #28 Gepost op: 15-03-2007, 21:37:03 »
De bagage die zo licht was, wat veel leek..
Bij de tempel. Ze zag het muurtje allang, maar zei het niet. 'Jullie zeiden dat ik rechtdoor moest!'
Het bieden
De blokken
De stappen (of meters..) in de eerste aflevering
Express alle flessen zoeken
Het spel met de kevers
Het overhalen op de toren

Genoeg acties? Tja..niemand kan me overhalen, ik vond d'r wel goed..:)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #29 Gepost op: 15-03-2007, 21:37:49 »
Heel leuk om te weten te komen dat we hier met zijn allen gewoon alle hints eruit hebben gepikt! Behalve die "toen=mol in 't Thais" Maar de dubbel theorie, check, de lomed = de mol, check, de liftopdracht (dus toch wel doordat ze 2x voorkwam!), check, de abseilopdracht verklooien door het aanbod aan te nemen, check. En weliswaar laat in de serie, toch DE hint: die van de gebarentaal.

We verdienen zeker wel een schouderklopje als compliment voor ons goede speurwerk. Ongeacht je nu Inge als mol had of niet.

Daarnaast wil ik iedereen feliciteren die vanaf hun eerst ingeving/keuze al op Inge zaten en er niet meer afweken. Ik kwam bij haar uit doordat mijn tunnelvisie doodliep :P Ik zag Nadja aan het einde van die tunnel, totdat ze eruit vloog (waarom was zij de laatste kandidaat die een executie mee moest maken?   :( Ga maar na, dit kan ook anders >> geen executie, Paul besluit met zijn vieren naar de finale te gaan >> geen executie)

Inge, chapeau voor je mol zijn!  8)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #30 Gepost op: 15-03-2007, 21:37:51 »
De molbekendmaking viel me wat tegen(ineens stond de mol daar, t ging zo snel) maar net als vorig seizoen, als er maar 1 van de 3 op haar zat, heb je t gewoon goed gedaan, goede mol dus.
De serie zelf qua opdrachten enzo vond ik wat minder, maar wel spectaculaire wendingen.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #31 Gepost op: 15-03-2007, 21:39:24 »
Dit zal vast dom zijn hoor, maar waarom werden de muziekale aanwijzingen niet uitgelegd?
Do you want to go to the Seaside?

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #32 Gepost op: 15-03-2007, 21:39:38 »
Aan het einde was het me wel duidelijk dat ze de mol was, na die hint heb ik toch eens teruggekeken wat ze allemaal verkeerd heeft gedaan, toch wel heel wat ::jaja:: ::tandpastasmiley:: Goede mol, de meeste mensen hier zaten toch pas laat op de juiste mol ::ok::

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #33 Gepost op: 15-03-2007, 21:40:25 »
Dit zal vast dom zijn hoor, maar waarom werden de muziekale aanwijzingen niet uitgelegd?
Dat komt op Schiffers.fm zelf..:)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #34 Gepost op: 15-03-2007, 21:43:02 »
Ik vond deze aflevering behoorlijk tegenvallen...hij kwam zeer traag op gang helaas.

Mijn felicitaties gaan naar Inge en Paul...goed gedaan!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #35 Gepost op: 15-03-2007, 21:43:05 »
De bagage die zo licht was, wat veel leek.. - voegde dus niets toe. Toch vind ik dat nog 1 van de best bedachte dingen, maar is dat nou echt een supermollenstreek?  ::ohno::
Bij de tempel. Ze zag het muurtje allang... - de opdracht slaagde, dus volgens mij heeft de mol het dan NIET goed gedaan
Het bieden - bij het bieden hoefde zij niets te doen, dat deden Eva, Renate en Nadja zelf al
De blokken - hoefde ze weer niets te doen
De stappen (of meters..) in de eerste aflevering - daar heeft ze juist een antwoord in de goede richting gegeven, dus dat werd ook niet door haar verpest
Express alle flessen zoeken - de enige echte mollenstreek, waarmee ze maar liefst 600 euro  ??? uit de pot hield
Het spel met de kevers - daar deed ze gewoon niets, net zo weinig als Paul dus.
Het overhalen op de toren - uiteindelijk waren het dus Renate en Alex die het verpestten
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #36 Gepost op: 15-03-2007, 21:45:36 »
Alle Inge verdenkers van een vroeg uur van harte gefeliciteerd.

Ik heb het zelf tegen beter weten in lang niet willen toegeven maar uiteindelijk kon het ook gewoon niet meer anders dan zo aflopen.

Inge was een goede mol en een behoorlijk moeilijk te doorgronden en achterhalen mol maar niet de leukste of de beste.
De serie als geheel vond ik helemaal top met als aantekening dat ik de laatste 2 afleveringen wat minder vond.
De finale had van mij veel spannender gemogen, nu sudderde het een beetje een half uur tot het bekend werd gemaakt.

De mollenstreken van Inge vond ik niet echt geweldig maar daar kon zij ook niet zo veel aan doen met zulke geweldige hulpmollen.
De verborgen hints hebben we gevonden, behalve dan die 'Toen'  wat ik nu eigenlijk gelijk ook de leukste vind, maar misschien dat dat komt OMDAT we hem niet gevonden hebben.

Iedereen hier die ik via het forum heb mogen ontmoeten, hartelijk dank voor het aangenaam verpozen, wellicht tot zondag en in ieder geval tot de volgende mol.

 ::zwaai::  ::bravo::  ::joehoe::

Louis
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #37 Gepost op: 15-03-2007, 21:46:13 »
De bagage die zo licht was, wat veel leek.. - voegde dus niets toe. Toch vind ik dat nog 1 van de best bedachte dingen, maar is dat nou echt een supermollenstreek?  ::ohno::
Bij de tempel. Ze zag het muurtje allang... - de opdracht slaagde, dus volgens mij heeft de mol het dan NIET goed gedaan
Het bieden - bij het bieden hoefde zij niets te doen, dat deden Eva, Renate en Nadja zelf al
De blokken - hoefde ze weer niets te doen
De stappen (of meters..) in de eerste aflevering - daar heeft ze juist een antwoord in de goede richting gegeven, dus dat werd ook niet door haar verpest
Express alle flessen zoeken - de enige echte mollenstreek, waarmee ze maar liefst 600 euro  ??? uit de pot hield
Het spel met de kevers - daar deed ze gewoon niets, net zo weinig als Paul dus.
Het overhalen op de toren - uiteindelijk waren het dus Renate en Alex die het verpestten
tsja als je medekandidaten het werk al voor je doen.....  :-\\ Ik denk dat zij zelf ook wel wat meer saboteerwerk had willen doen. Leuke Martine Hafkamp acties enzo!  ;D
When God created man, she was only joking!

Offline jorja

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • kben eg zo lief als ik er uit zie
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #38 Gepost op: 15-03-2007, 21:47:35 »
De bagage die zo licht was, wat veel leek.. - voegde dus niets toe. Toch vind ik dat nog 1 van de best bedachte dingen, maar is dat nou echt een supermollenstreek?  ::ohno::
Bij de tempel. Ze zag het muurtje allang... - de opdracht slaagde, dus volgens mij heeft de mol het dan NIET goed gedaan
Het bieden - bij het bieden hoefde zij niets te doen, dat deden Eva, Renate en Nadja zelf al
De blokken - hoefde ze weer niets te doen
De stappen (of meters..) in de eerste aflevering - daar heeft ze juist een antwoord in de goede richting gegeven, dus dat werd ook niet door haar verpest
Express alle flessen zoeken - de enige echte mollenstreek, waarmee ze maar liefst 600 euro  ??? uit de pot hield
Het spel met de kevers - daar deed ze gewoon niets, net zo weinig als Paul dus.
Het overhalen op de toren - uiteindelijk waren het dus Renate en Alex die het verpestten
Maar hoe vaak is er, ook hier, wel geroepen dat de mol niet hoeft te mollen, dat wordt wel voor hem/haar gedaan! Zelfs Karel zei dit nog een keer lettelijk.
in de ban van de (reserve)mol

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #39 Gepost op: 15-03-2007, 21:49:15 »
Dat kan wel zo zijn, maar dan is Inge dus geen supergoede mol.
Als de kandidaten het zelf toch al verpesten en de mol doet niks, dan kun je toch niet onder de indruk zijn van de mol?  ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.