Auteur Topic: Aflevering 10 (finale)  (gelezen 49531 keer)

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #80 Gepost op: 16-03-2007, 17:13:48 »
Toch stom dat we niet eens het Thaise woord voor Mol hebben opgezocht  :P Beetje slecht van ons  ;D En in serie 8 gaan we het woord zeker wel op zoeken, maar hebben we d'r niks aan  ::)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #81 Gepost op: 16-03-2007, 17:28:54 »
Maar ja, hadden we hier de correcte uitspraak uitgehaald?

3.   ตุ่น    dtoon   noun   mole (the animal), bamboo rat, genus Rhizomys

Terwijl:

1.   ขบถ    kha boht   noun   traitor; spy; mole; rebel

De mol zoals wij hem zoeken dus iets als kha boht moet zijn.
The British are not impressed.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #82 Gepost op: 16-03-2007, 17:31:17 »
Toch stom dat we niet eens het Thaise woord voor Mol hebben opgezocht  :P Beetje slecht van ons  ;D En in serie 8 gaan we het woord zeker wel op zoeken, maar hebben we d'r niks aan  ::)

Ja, net zoals met de kleuren dit jaar! Volgens mij liepen de makers ons gewoon te fokken daarmee...maareh, toch maar even vragen op de fandag :D.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #83 Gepost op: 16-03-2007, 17:43:29 »
Ja, net zoals met de kleuren dit jaar! Volgens mij liepen de makers ons gewoon te fokken daarmee...maareh, toch maar even vragen op de fandag :D.

Waarom had Karel nou last van een "falend geheugen" tijdens de molhunt?
Tell me what your telescope says

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #84 Gepost op: 16-03-2007, 17:50:11 »
 ;D ;D ;D YESSSSSSSSSSSSSSSSS  ;D ;D ;D

Inge is de mol!!! Ik had het goed!!! Ik wist het wel..het was ook zo duidelijk voor mij. Ook al kreeg ik soms negatieve comentaar bij mijn inge-uitleg, toch ben ik blij dat ik heb volgehouden!

En ontzettend leuk overigens dat Paul de winnaar is.

Btw...volgend jaar geen Karel?  :\'( Ik zal hem missen...(ik moet ook eerlijk zeggen dat hij wat meer spanning bracht aan de afleveringen..met zijn heerlijke tv-stem/bik! kan nu waarschijnlijk een heleboel angela-fans over me heen krijgen..maar het is wel mijn mening..sorry :-[)

En nog 1 klein puntje..weet even niet meer wie het zei..4x vrouwelijke mol achter elkaar, dus volgend jaar een man...Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat Yvon niet de eigenlijke mol was..Maar Roeland Fernhout! Maar dat de WIDM-crew na Roeland's ziekte naarstig op zoek moesten gaan voor vervanging..Als je als WIDM-kandidaat een boete krijgt als je je verspreekt is het ook zeer logisch dat de crew niet vertelt, dat Yvon niet de ECHTE was!

Al met al...Een TOP widm seizoen!!!

I rest my case... ;)
Carpe Diem!!!

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #85 Gepost op: 16-03-2007, 17:56:52 »

En nog 1 klein puntje..weet even niet meer wie het zei..4x vrouwelijke mol achter elkaar, dus volgend jaar een man...Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat Yvon niet de eigenlijke mol was..Maar Roeland Fernhout! Maar dat de WIDM-crew na Roeland's ziekte naarstig op zoek moesten gaan voor vervanging..Als je als WIDM-kandidaat een boete krijgt als je je verspreekt is het ook zeer logisch dat de crew niet vertelt, dat Yvon niet de ECHTE was!



Dat zou wat zijn! De vraag is, waarom zouden we dat nu nog steeds niet mogen weten? Er is immers contact tussen deze site en insiders, dus je zou zeggen dat die insiders (niet kandidaten, maar mensen van de productie) dit dan moeten weten. Is ook best een lollig gegeven. Overigens vond ik Roeland geen mol eigenlijk, maar misschien was ik afgeleid door zijn hoge aaibaarheidsfactor :).
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #86 Gepost op: 16-03-2007, 18:52:56 »
Dat zou wat zijn! De vraag is, waarom zouden we dat nu nog steeds niet mogen weten? Er is immers contact tussen deze site en insiders, dus je zou zeggen dat die insiders (niet kandidaten, maar mensen van de productie) dit dan moeten weten. Is ook best een lollig gegeven. Overigens vond ik Roeland geen mol eigenlijk, maar misschien was ik afgeleid door zijn hoge aaibaarheidsfactor :).

Lijkt mij eerlijk gezegd onzin. De reactie van Yvon na afloop van de nepexecutie in aflevering 1 was zo fake, dat ze de mol wel moet zijn.  Daarnaast zie ik ook niet in waarom ze dat dan niet gewoon zouden hebben gezegd. Roeland was ook veel te overduidelijk mollerig bezig (aandacht naar zich toetrekkend door twee keer te liegen en met grote stappen met een mobiele telefoon over het vliegveld banjerend).

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #87 Gepost op: 16-03-2007, 22:24:19 »
Zometeen, even na half elf komen Inge en Paul bij Jensen RTL5.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #88 Gepost op: 16-03-2007, 22:29:00 »
Zometeen, even na half elf komen Inge en Paul bij Jensen RTL5.



Én die 2 gasten van Beauty and the Nerd ::)

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #89 Gepost op: 16-03-2007, 22:52:21 »
de minst spannende finale ooit  ;D
k vond het wel irritant dat het zo lang duurde eer we écht de beelden te zien kregen

alle hints zijn zowat ontdekt (behalve "toen", wel nog goed gevonden vind ik)
het viel me wel enorm tegen dat eva en renate ook écht op paul zaten. k bedoel, hoe dom moet je zijn  :-X

een goeie mol, enkele leuke kandidaten, al bij al een prima reeks!

tot volgend jaar  ::zwaai::

en proficiat aan de ontdekkers van de "hand-hint". t is wel enorm ambigu, je weet wie de mol is, en daardoor is ook alle spanning ervan af (en dat is toch het basiselement van WIDM)
dus volgend jaar misschien iets minder goed zoeken :p, of geen hints insteken die 100% zekerheid geven!

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #90 Gepost op: 16-03-2007, 23:50:48 »
En complimenten aan Miekie voor het vinden van de gebarentaalhint! Erg sterk!  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #91 Gepost op: 17-03-2007, 12:28:27 »
de minst spannende finale ooit  ;D
k vond het wel irritant dat het zo lang duurde eer we écht de beelden te zien kregen

Ach dat vond ik op zich wel grappig, wat alleen de consequentie is is dat er haast geen tijd meer over is om wat van Inges acties te tonen. En de beelden die we dan voorgeschoteld krijgen waren behalve de biechts allemaal al beelden die we al gezien hadden! Dat vind ik altijd een domper, laat nu eens wat achter de schermen zien, wat hield de camera voor ons verborgen? Het is overigens elk jaar zo dat die laatste aflevering tegen valt, nooit kunnen we eens al die dingen analyseren die we hier op het forum met elkaar bedacht hebben. En helaas wordt ook niet alles op het .nl forum gezet ;(.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Menno2004

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #92 Gepost op: 18-03-2007, 13:21:24 »
een verrassend einde, had ik niet verwacht.
maar ik hoop dat de volgende serie zonder "bn-ers" is, aangezien je al een bepaald beeld hebt van deze personenen, vindt ik het persoonlijk minder leuk.

maar goed: eind goed, al goed

Offline Ricardo3941

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #93 Gepost op: 19-03-2007, 13:44:45 »
Hoewel het bleek uit dat alleen Paul maar Inge doorhad dat Inge een goede mol was, heeft ze m.i. erg weinig hoeven te doen.
De lichtgewicht dingetjes op het vliegveld geeft aan dat ze het wel heeft voorbereid.
De enige geslaagde molactie is de abseil-opdracht, verder zijn er veel opdrachten geweest die toch zijn gelukt ondanks haar aanwezigheid.
Zij heeft de verdubbelaar op het vlot gezet,
door zichzelf snel te laten fotograferen, geeft ze de mogelijkheid om te mollen meteen uit handen
de wandeltocht met opdrachten is ook geslaagd, had ze ook beter kunnen doen(bv door gerucht te verspreiden dat Paul vrijstelling zou krijgen als die het goed raad).

Zelf vond ik de actie met de tentjes, dat ze de deur wagenwijd openzette ook goed, maar die noemde ze zelf niet.

Goed trouwens dat die aanwijzingen gevonden zijn. Die LOMED/DEMOl had ik wel meteen gezien, maar ik dacht aan een grapje van de organisatie.

Over de finale-uitzending: Ik zou graag willen horen vanaf wanneer Paul op Inge zat, en waarom hij haar verdacht. En waarom Eva en Renate haar NIET verdachten.

Wat ik vind dat absoluut NIET terug moet komen volgende keer is de veiling. De kans is gewoon zeer groot dat de pot weer leeg gaat.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #94 Gepost op: 19-03-2007, 13:50:50 »
Heb net op You Tube nog eens de ontknoping van 2002 (Portugal) zitten kijken, maar die was toch een stuk spectaculairder en leuker dan die van dit jaar.
Lijkt me ook wel leuk dat het weer eens met onbekende Nederlanders wordt gedaan...dat is wel vaker gezegd op het forum.
Maar zoals Karel zei De Mol overleeft alles!!! ::oink::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #95 Gepost op: 19-03-2007, 16:16:47 »
Over de finale-uitzending: Ik zou graag willen horen vanaf wanneer Paul op Inge zat, en waarom hij haar verdacht.

Op de MFD werd dat ook gevraagd. Hij antwoorde toen dat hij haar na de liftopdracht verdacht. Eerst dacht hij dat hij een fout had gemaakt, namelijk de vraag naar het aantal schietschijven op de buggy, maar nadat hij aan Eva had gevraagd wat daar het goede antwoord was, was hij ervan overtuigd dat hij goed zat. Vervolgens vond hij het bij de opdracht daarop verdacht dat Inge persé met Nadja samen wilde werken en toen bleef hij definitief bij Inge.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline justme84

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #96 Gepost op: 19-03-2007, 19:43:15 »
twas weer heerlijk, helemaal top dit seizoen ::bravo:: tot volgend jaar!  ::zwaai::
Did I make the right mistake...?

Offline Jaaap

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #97 Gepost op: 19-03-2007, 21:26:52 »
Hahaha, geweldig stukje daar waar Rentate op het strand staat, en met gebalde vuist roept: Roeie hè! :D Ik zat toen ik dat zag ook op de bank met m'n vuist: Roeie hè! Wel grappig dat Eva het daarna ook deed toen zei het op het scherm zag in Lisse! :D :P

Offline Jaaap

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #98 Gepost op: 19-03-2007, 22:05:54 »
<knip>
Over de finale-uitzending: Ik zou graag willen horen vanaf wanneer Paul op Inge zat, en waarom hij haar verdacht. En waarom Eva en Renate haar NIET verdachten.
<knip>

Dit heeft Paul vanmiddag op Schiffers.fm gezegd. Ik dacht vanaf aflevering 6, dattie Inge ging verdenken. Na de liftopdracht, toen gingie er (om het vanuit die benadering eens te te bekijken) vanuit dat hij z'n vragen goed beantwoord had in de lift (hij zag Inge). En vanaf toen is hij meer op Inge gaan letten, en vond ie toch wel een aantal opvallende zaken bij haar.

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Aflevering 10 (finale)
« Reactie #99 Gepost op: 20-03-2007, 13:16:15 »
ik vind dat inge het goed heeft gedaan..
en zoals renate al zei. met zo'n groep kan je niet veel streken uithalen, dat deden ze zelf al :P