Auteur Topic: Handboek, hoe vang je een mol.  (gelezen 10192 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Handboek, hoe vang je een mol.
« Reactie #20 Gepost op: 17-03-2007, 13:12:04 »
16. Schrijf mensen niet af omdat ze dan te obvious zouden zijn.

Hoop niet dat Milouska de mol is want dat zou dan wel hèèl doorzichtig zijn :-\\
(uit topic 'Aflevering 3' van vorig jaar ::))
Take a glorious bite out of the whole world

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Handboek, hoe vang je een mol.
« Reactie #21 Gepost op: 17-03-2007, 21:56:22 »
1. bovenal DENK LOGISCH: als iemand een rood scherm krijgt, en 4 molboekjes moet pikken om nog in het spel te kunnen komen, en dan nog 'gekocht' moet worden, dan kan die persoon de mol NIET zijn!
2. begin met een lijst met ALLE 10 DE PERSONEN: alle vrouwen schrappen want 'nu moet het wel een man zijn' is uit den boze
3. SCHRAP ENKEL ALS JE DUIDELIJKE INFO HEBT dat iemand de mol niét is: als paul zegt dat hij vol voor menno ging, is menno de mol niet! als dick zijn volledige test op renate invult, is renate de mol niet!
4. SCHRAP "TOO-OBVIOUS KANDIDATEN" ENKEL ALS ZE OOK DOOR VEEL KANDIDATEN VERDACHT WORDEN: nadja molde gewoon àlles, maar ze werd ook door vrijwel iedereen verdacht, dus schrappen! milouska molde ook erg duidelijk, maar werd helemaal niet verdacht
5. ZET TOO-OBVIOUS KANDIDATEN ONDERAAN HET LIJSTJE: die zijn het uit ervaring meestal niet
6. KIJK WAAR ER ECHTE MOLACTIES KUNNEN GEBEURD ZIJN EN WIE DE GROEP HET MEEST GEKOST HEEFT: inge bij het abseilen
7. laat je NIET AFLEIDEN DOOR 'HINTS' of sommige theorieën, behalve als die onweerlegbaar zijn

ik kwam er dit jaar al snel achter dat of eva of inge de mol was, daarna was het wel wachten tot de handenhint
het belangrijkste is iig dat je rationeel moet blijven, want wat je hier soms leest ... làchen :D

Offline Jaaap

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Handboek, hoe vang je een mol.
« Reactie #22 Gepost op: 21-03-2007, 12:55:02 »
1. Bedenk zelf een aantal strategien die een mol zou kunnen gebruiken
2. Pak de kandidaat die het minst opvalt of veel met het hoofd doet
3. Pas een strategie toe op die kandidaat, en kijk of die kandidaat die strategie gebruikt.
4. Doe dit ook voor de andere kandidaten en strategien.

- Sluit niemand uit als mogelijke mol!!!
- Meestal is het degene die je het minst verdenkt (denk ik...had ik tenminste wel)
- Houd er rekening mee dat de mol echt niet in elke opdracht geld uit de pot zal houden, de mol kan ook geld in de pot brengen.
- De mol zal meestal wel vertrouwen winnen (denk ik...)
- Probeer niet na 2 afleveringen al de mol te ontmaskeren. Je mag er best een paar weken over doen toch? Hoe eerder hoe stoerder, als je het voor de finale maar weet :P
« Laatst bewerkt op: 21-03-2007, 12:57:18 door Jaaap »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Handboek, hoe vang je een mol.
« Reactie #23 Gepost op: 21-03-2007, 13:02:00 »
- De mol zal meestal wel vertrouwen winnen (denk ik...)
- Probeer niet na 2 afleveringen al de mol te ontmaskeren. Je mag er best een paar weken over doen toch? Hoe eerder hoe stoerder, als je het voor de finale maar weet :P

Dènk je? Ja daar heb je veel aan...:P

Trouwens, inderdaad, 'hoe eerder hoe stoerder' lijkt hier op het forum wel te gelden! Al dat opscheppen elke keer over hoeveel mollen je goed had, hoe lang je al op de juiste mol zat en over de poolstanden bewijst dat wel weer.
Maar ja, das ook de lol van het spel uiteraard.  :)
Tell me what your telescope says

Offline Jaaap

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Handboek, hoe vang je een mol.
« Reactie #24 Gepost op: 21-03-2007, 15:07:56 »
Je kan ook voor elke kandidaat een lijsje maken, met:
wat is zijn/haar strategie:
- om winnaar te worden
- om gewoon voor de lol mee te doen (niet perse willen winnen)
- als mol.

Maar ja, het blijft haast ondoenlijk om van achter (of voor, wat jij wilt) de tv iemands strategie te bepalen, want niemand en niks is te vertrouwen natuurlijk. Maar daarom wat ik in een vorige post ook zei: als observeren niet lukt misschien eerst zelf een lijstje met strategien bedenken.

Maar toch (ja ik denk even via m'n toetsenbord), vaak is de mol degene van wie je het niet had verwacht.