Auteur Topic: Officiële uitleg muzikale hints  (gelezen 10864 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Officiële uitleg muzikale hints
« Reactie #20 Gepost op: 19-03-2007, 17:07:58 »
De uitleg kan nu elk moment op de site van Schiffers.fm verschijnen: het laatste spannende WIDM-moment van dit jaar. ;D

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Officiële uitleg muzikale hints
« Reactie #21 Gepost op: 19-03-2007, 17:10:10 »
Yep.

Ben al 10 minuten constant die pagina aan het verversen, maar staat er nog niet bij. Maar zal zo wel komen, hoop ik.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Officiële uitleg muzikale hints
« Reactie #22 Gepost op: 19-03-2007, 17:18:56 »
Hij staat erop hoor  :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Officiële uitleg muzikale hints
« Reactie #23 Gepost op: 19-03-2007, 17:21:50 »
Hij staat erop hoor  :D

Bij mij nog niet. Of ik kijk verkeerd. Kan je een link geven? :)

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Officiële uitleg muzikale hints
« Reactie #25 Gepost op: 19-03-2007, 17:27:15 »
 ::ok::

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Officiële uitleg muzikale hints
« Reactie #26 Gepost op: 19-03-2007, 17:34:17 »
::edit:: heb niet goed gehoord :p
« Laatst bewerkt op: 19-03-2007, 17:44:37 door Tommie »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jaaap

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Officiële uitleg muzikale hints
« Reactie #27 Gepost op: 19-03-2007, 23:24:12 »
::edit:: heb niet goed gehoord :p

Ze wisten het radio-fragment weer goed te verstoppen deze keer, pfff. Ze hebben alleen het eerste gedeelte op de radio uitgezonden, anderhalf uur later zou het op de website staan, maar dan is het opeens een 'podcast', dus zetten ze het niet bij de hints op de website van Schiffers.fm... Maar goed, kheb het inmiddels ook gehoord, op m'n computer en via dit forum.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Officiële uitleg muzikale hints
« Reactie #28 Gepost op: 20-03-2007, 00:13:18 »
 de meeste dingen heb ik in een uitleg op het forum wel voorbij zien komen, ook de gtst aanwijzingen die ikzelf erg flauw vond toen maar dus wel degelijk waar waren.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Officiële uitleg muzikale hints
« Reactie #29 Gepost op: 20-03-2007, 11:07:05 »
Vond het ook wel erg appart om de verkeersinformatie op een podcast te horen.

 ::oink::  ::oink::
 ;D
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Officiële uitleg muzikale hints
« Reactie #30 Gepost op: 20-03-2007, 23:46:44 »
Zelf nu ik de uitleg heb gehoord snap ik sommige hints nog steeds niet ...

Offline Kikker

  • Forumlid
Re: Officiële uitleg muzikale hints
« Reactie #31 Gepost op: 21-03-2007, 17:22:09 »
Dat GTST ook echt meerdere keren terug kwam vind ik wel jammer. Verder vind ik de uitleg van de grijze olifant zwak. (Ramses Shaffy en Recipe for disaster vind ik ook niet erg sterk.)

Maar wel weer gaaf om te horen hoe ze die hints hebben opgebouwd :D.

Grappig dat Inge (en andere van widm) schijnen te denken dat je het na zo'n aanwijzing gelijk kan weten, terwijl zo'n aanwijzing op ongeveer 100 manieren uit te leggen valt :P.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Officiële uitleg muzikale hints
« Reactie #32 Gepost op: 21-03-2007, 17:49:45 »
En die van dat Inge zei "Misschien is het Mastermind" is ook vrij zwak, want je had meteen al door dat het Mastermind was, dus die "hint" sloeg niet echt ergens op.
The British are not impressed.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Officiële uitleg muzikale hints
« Reactie #33 Gepost op: 21-03-2007, 17:57:57 »
De enige muzikale aanwijzingen die ik echt sterk vind zijn.

Ramses Shaffy - En toen
Die van U2.

Ookal hebben we de hint van het woordje "toen" in de biechts niet gevonden, als dit ons wel opgevallen was kon je met deze muzikale aanwijzing vrij gemakkelijk het linken naar Inge is de mol. En die van U2 is ook sterk, het is Inge die het meeste geld uit de pot hield door de aanbieding aan te nemen, maar de groep geeft de schuld aan het mislukken van de opdracht gegeven aan Renate/Alex, terwijl Inge toch echt een grotere mollenstreek leverde.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jaaap

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Officiële uitleg muzikale hints
« Reactie #34 Gepost op: 21-03-2007, 18:21:00 »
En die van dat Inge zei "Misschien is het Mastermind" is ook vrij zwak, want je had meteen al door dat het Mastermind was, dus die "hint" sloeg niet echt ergens op.

Na 15 minuten en 24 seconden in de Podcast zegt Inge: "Als je heel goed had opgelet, dan had je gezien bij het spel waarbij wij in de goeie volgorde moesten staan, dat ik tegen het eind zeg: 'Misschien is het Mastermind...', want dat was het natuurlijk, als je Mastermind had gespeeld had je het altijd goed gekregen. Dus wat dat betreft hadden ze naar mijn wijze raad moeten luisteren, én naar de wijze raad van Karel, want die zei 'Met enig speuren' zeidie, 'opent deuren'. En 'enig' is anagram van Inge."

Als de groep geweten had dat het Mastermind was, hadden ze de oplossing dan wel geweten? Vraag ik me opeens af. Dat Inge zegt dat je het dan altijd goed had gekregen, is inderdaad wel erg rigoureus. Maar goed, dan waren ze wel gaan nadenken lijkt me...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Officiële uitleg muzikale hints
« Reactie #35 Gepost op: 21-03-2007, 18:24:57 »
Nou ja, als je wat dan ook op een bepaalde volgorde moet zetten en dan zegt iemand "je hebt er 1 goed", dan is toch wel duidelijk dat het een variant van Mastermind betreft. Als Inge nou had gezegd "Nee, het gaat niet om de vrijstelling," dan had ze tenminste nog echt een goede raad gegeven.
The British are not impressed.